Interia.pl rośnie po kampanii
Efektem ostatniej kampanii jest odwiedzanie portalu Interia.pl już przez co drugiego polskiego internautę
Jak pokazują ostatnie wyniki badania NetTrack dzięki kampanii promocyjnej, która objęła ostatni tydzień marca i kwiecień br., INTERIA.PL zanotowała znaczący wzrost liczby osób deklarujących korzystanie z portalu. Efektem kampanii jest odwiedzanie portalu już przez co drugiego polskiego internautę.
W kwietniu deklaratywny zasięg miesięczny portalu wzrósł w stosunku do wyniku marcowego o 5,9 punktu procentowego i wyniósł 49,7%. Dla porównania, w tym samym okresie wzrost o 3 punkty procentowe zanotował portal Wirtualna Polska, wynik Gazeta.pl powiększył się o 1,8 punktu procentowego a spadek o 0,6 punktu procentowego zanotował Onet.pl.
Rekordowy poziom INTERIA.PL odnotowała także w dwóch innych objętych badaniem kategoriach: "odwiedzanie w ciągu tygodnia" oraz "odwiedzanie kiedykolwiek". Wynik portalu dla tych kategorii wyniósł odpowiednio 32,2% i 66,4%, co w zestawieniem z okresem przed kampanią (luty br.) oznacza wzrost odpowiednio o 7,1 punktu procentowego oraz 4 punkty procentowe.
Wzrost wskaźników INTERIA.PL z badania sondażowego instytutu SMG/KRC znajduje potwierdzenie zarówno w wewnętrznych statystykach portalu, jak i w niezależnym pomiarze oglądalności witryny. Według monitoringu oglądalności systemem gemiusTraffic w kwietniu portal odwiedziło 6,87 mln unikalnych użytkowników, którzy obejrzeli 528,8 mln stron.
W porównaniu z miesiącem poprzedzającym start kampanii (luty br.) w kwietniu br. INTERIA.PL zanotowała wzrost liczby unikalnych użytkowników o 8,6% i wzrost liczby odsłon stron portalu o 9,2%. W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego oglądalność portalu mierzona liczbą unikalnych użytkowników wzrosła o 35,7% a liczba wyświetlanych przez użytkowników stron powiększyła się o 37,3%.
Rosnące wskaźniki zasięgu portalu pozwalają INTERIA.PL na znaczące zwiększanie gotówkowych przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej. Całościowe przychody gotówkowe z reklamy były w pierwszych 4 miesiącach br. wyższe o niemal 50% niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wzrost wpływów reklamowych z poszczególnych branż był przy tym nawet kilkakrotnie wyższy niż średnia, np. wydatki reklamowe branży motoryzacyjnej w portalu INTERIA.PL wzrosły w powyższym okresie o ok. 300%.
Inne
Dołącz do dyskusji: Interia.pl rośnie po kampanii