Innnowacyjna kampania Renault
Innowacyjna kampania komunikacyjna Publicis dla Renault
Ogłoszenia imitujące artykuły, poza wymienionymi wyżej tytułami, umieszczono także w tygodnikach (Newsweek, Wprost, Polityka, Przekrój) i pismach branżowych (Euroflota, Handel i Zarządzanie, AutoŚwiat). Różnią się wyglądem i tytułami. Treść w większości wygląda tak samo - skupia się na prezentacji modeli Renault. W przypadku tygodnika Wprost pojawia się tekst wyjaśniający aktualne zasady odliczania VAT od samochodów. W magazynie Handel i Zarządzanie pojawił się cytat wypowiedzi przedstawicieli Renault Polska. Ogłoszenia umieszczone w dziennikach i tygodnikach łączy pojawiająca się w formie leadów lub wstawek kwestia: "W związku z nowymi zasadami odliczania podatku VAT producenci samochodów w Polsce obawiają się znacznego spadku sprzedaży. Jedynie Renault nie dostrzega tu dla siebie zagrożenia." W miesięczniku Euroflota dodano adresy Centrów Obsługi Firm Renault. W każdym przypadku ogłoszenia są opatrzone informacją, że jest to reklama lub tekst sponsorowany.
Agencja Publicis wymyśliła formułę kampanii. Wzięła także na siebie negocjacje z mediami dotyczące stopnia podobieństwa każdego z przygotowanych ogłoszeń do układu graficznego poszczególnych tytułów. W pracach nad ich wyglądem dział kreacji Publicis wziął pod uwagę charakterystyczne dla każdego z pism liternictwo, układ treści na stronie i elementy graficzne. Kampanię przygotował zespół w składzie: Kampanię przygotował zespół w składzie: Kinga Stablewska - Group Account Director, Juliusz Baliszewski - Account Supervisor, Aleksandra Matyszkiewicz - Junior Copywriter, Adam Radziun - Creative Group Head, Marcin Karłowski - Creative Group Head, Paweł Merecz - Copywriter.
"Tego cyklu publikacji nie można traktować w kategoriach standardowego przekazu reklamowego. To przede wszystkim kampania komunikacyjna, prawdopodobnie pierwsza na taką skalę w Polsce. Jej głównym celem było wywołanie szumu informacyjnego wokół oferty Renault. Myślę, że w większości tytułów udało nam się stworzyć wrażenie, że nasze ogłoszenie stanowi integralną część pisma. Taka formuła pozwala mieć nadzieję, że kampania będzie bardziej skuteczna, niż w przypadku klasycznych ogłoszeń prasowych."- powiedział Juliusz Baliszewski, Account Supervisor w agencji Publicis.
Inne
Dołącz do dyskusji: Innnowacyjna kampania Renault