SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Innnowacyjna kampania Renault

Innowacyjna kampania komunikacyjna Publicis dla Renault

Jedna kampania i dziesięć różnych ogłoszeń prasowych dostosowanych wyglądem do stylistyki pism, w których zostały umieszczone. To pomysł agencji reklamowej Publicis na kampanię informującą jak można odliczyć podatek VAT od ceny nowych samochodów Renault. Ogłoszenia przypominają wyglądem artykuły redakcyjne. Ich treść prezentuje gamę dostępnych na polskim rynku modeli Renault, które dają możliwość odliczania VAT dzięki odpowiedniej ładowności. W większości tytułów ogłoszenie ukaże się tylko raz. Wyjątek stanowią dzienniki Gazeta Wyborcza i Rzeczpospolita, które zamieszczą je czterokrotnie. Ostatnie ogłoszenie, zamykające cały cykl, opublikowane zostanie w najbliższym wydaniu miesięcznika Flota.

Ogłoszenia imitujące artykuły, poza wymienionymi wyżej tytułami, umieszczono także w tygodnikach (Newsweek, Wprost, Polityka, Przekrój) i pismach branżowych (Euroflota, Handel i Zarządzanie, AutoŚwiat). Różnią się wyglądem i tytułami. Treść w większości wygląda tak samo - skupia się na prezentacji modeli Renault. W przypadku tygodnika Wprost pojawia się tekst wyjaśniający aktualne zasady odliczania VAT od samochodów. W magazynie Handel i Zarządzanie pojawił się cytat wypowiedzi przedstawicieli Renault Polska. Ogłoszenia umieszczone w dziennikach i tygodnikach łączy pojawiająca się w formie leadów lub wstawek kwestia: "W związku z nowymi zasadami odliczania podatku VAT producenci samochodów w Polsce obawiają się znacznego spadku sprzedaży. Jedynie Renault nie dostrzega tu dla siebie zagrożenia." W miesięczniku Euroflota dodano adresy Centrów Obsługi Firm Renault. W każdym przypadku ogłoszenia są opatrzone informacją, że jest to reklama lub tekst sponsorowany.

Agencja Publicis wymyśliła formułę kampanii. Wzięła także na siebie negocjacje z mediami dotyczące stopnia podobieństwa każdego z przygotowanych ogłoszeń do układu graficznego poszczególnych tytułów. W pracach nad ich wyglądem dział kreacji Publicis wziął pod uwagę charakterystyczne dla każdego z pism liternictwo, układ treści na stronie i elementy graficzne. Kampanię przygotował zespół w składzie: Kampanię przygotował zespół w składzie: Kinga Stablewska - Group Account Director, Juliusz Baliszewski - Account Supervisor, Aleksandra Matyszkiewicz - Junior Copywriter, Adam Radziun - Creative Group Head, Marcin Karłowski - Creative Group Head, Paweł Merecz - Copywriter.

"Tego cyklu publikacji nie można traktować w kategoriach standardowego przekazu reklamowego. To przede wszystkim kampania komunikacyjna, prawdopodobnie pierwsza na taką skalę w Polsce. Jej głównym celem było wywołanie szumu informacyjnego wokół oferty Renault. Myślę, że w większości tytułów udało nam się stworzyć wrażenie, że nasze ogłoszenie stanowi integralną część pisma. Taka formuła pozwala mieć nadzieję, że kampania będzie bardziej skuteczna, niż w przypadku klasycznych ogłoszeń prasowych."- powiedział Juliusz Baliszewski, Account Supervisor w agencji Publicis.

Dołącz do dyskusji: Innnowacyjna kampania Renault

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl