„Bravo” z największym spadkiem, ale nadal zdecydowanym liderem. Ranking pism młodzieżowych
W styczniu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił dwutygodnik „Bravo”, który pozostał jednak zdecydowanym liderem zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2016 roku wyniosła 30 544 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 59,18 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 54,75 proc. do poziomu 17 211 egz.
Na ostatnią lokatę podium (z miejsca czwartego) awansował, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Twist”. Jego wynik zmalał jednak o 27,12 proc. do 16 221 egz.
Natomiast na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała w ciągu roku o 50,71 proc. i wyniosła 13 923 egz.
Wszystkie tytuły w tym segmencie w styczniu 2016 roku sprzedały się w liczbie 82 189 egz., o 51,49 proc. mniej, niż w styczniu 2015 roku.
ZKDP |
luty |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
77 473 |
30 544 |
30 544 |
139 955 |
74 820 |
74 820 |
-59,18% |
Twist |
49 990 |
16 478 |
16 478 |
64 973 |
34 675 |
34 675 |
-52,48% |
Bravo Girl |
46 002 |
13 921 |
13 921 |
64 957 |
38 028 |
38 028 |
-63,39% |
Fun Club |
45 020 |
13 491 |
13 491 |
84 943 |
47 553 |
47 553 |
-71,63% |
W lutym br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Fun Club” - było to 21,61 proc.
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 1,58 proc., odnotował „Twist”.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
luty |
styczeń |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
77 473 |
30 544 |
30 544 |
102 462 |
34 834 |
34 834 |
-12,32% |
Twist |
49 990 |
16 478 |
16 478 |
55 020 |
16 221 |
16 221 |
1,58% |
Bravo Girl |
46 002 |
13 921 |
13 921 |
49 998 |
13 923 |
13 923 |
-0,01% |
Fun Club |
45 020 |
13 491 |
13 491 |
50 008 |
17 211 |
17 211 |
-21,61% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Bravo” z największym spadkiem, ale nadal zdecydowanym liderem. Ranking pism młodzieżowych