Badanie 'Future of TV'
MPG Intelligence, jednostka badawcza pracująca w ramach struktury MPG, przeprowadziła w dziewięciu krajach (USA, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Włochy, Portugalia, Polska, Meksyk) badanie dotyczące rozwoju i przyszłości telewizji 'Future of TV'.
Celem badania była identyfikacja szans i wyzwań stojących przed rynkiem reklamowym i agencjami mediowymi w związku z ewolucją jaką przechodzi rynek TV, podano w komunikacie.
Badanie miało fazę ilościową i jakościową. Początkowo, w każdym z krajów zbierano dane ilościowe na temat sytuacji rynkowej, głównych graczy, dostępnej oferty usług, wzorów i trendów w oglądalności TV, a także istniejących i rozwijających się modelów biznesowych. Następnie, w każdym z krajów przeprowadzono pogłębione wywiady z wybitnymi specjalistami w dziedzinie telewizji, których celem było nakreślenie trendów, a co za tym idzie szans i zagrożeń dla rynku telewizyjnego.
Rynek telewizyjny zmienia się znacznie dynamiczniej niż rynek innych mediów. Badanie „Future of TV” dowodzi m.in, że globalny przemysł telewizyjny ma wiele wyzwań związanych z nowymi technologiami, które zdają się zagrażać tradycyjnej zależności tego medium od dochodów z emisji reklam. Z drugiej strony, nowe modele płatnej telewizji oraz telewizji „na żądanie”, otwierają możliwości generowania dochodów z innych źródeł. Telewizja, z medium „zimnego”, na które publiczność reaguje biernie lub pasywnie, nie mając żadnej kontroli nad przekazem i zawartością tego co oglądają, będzie szybko ewoluować w kierunku medium żywego, na którego przekaz, a także przychody, widz ma aktywny wpływ.
Prace nad podsumowaniem wyników badania „Future of TV” zakończą się w Październiku 2006 i wtedy też dostępne będą pełne wnioski.
Dołącz do dyskusji: Badanie 'Future of TV'