AXN liderem kanałów filmowych, ATM Rozrywka tuż za podium
W lutym br. wśród kanałów filmowych na pozycji lidera uplasował się AXN. Największym wzrostem pochwalić się mógł kanał Cinemax, z kolei najwięcej stracił CBS Action. Tuż za podium znalazła się ATM Rozrywka.
Będący niezmiennie liderem AXN zanotował w lutym br. względem lutego ub.r. wzrost udziału o 17,8 proc. do 0,84 proc. Drugie miejsce należało do kanału TVP Seriale, którego udział poszedł do góry o 77,2 proc. i uplasował się na poziomie 0,83 proc. Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowało Kino Polska. Stacja ta w analizowanym miesiącu zwiększyła swój wynik o 83,0 proc. do poziomu 0,70 proc.
Tuż za podium uplasowała się nadająca od lutego ub.r., a monitorowana od sierpnia ub.r. stacja ATM Rozrywka, której udział w ubiegłym miesiącu wyniósł 0,66 proc. Kanał ten można oglądać na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
Największy wzrost oglądalności, wynoszący aż 113,3 proc., w analizowanym okresie zanotował Cinemax. Miał on jednak tylko 0,06 proc. udziału i znalazł się w zestawieniu na szóstym miejscu od końca.
Z kolei największym spadkiem dotknięty został emitujący seriale sensacyjne i sci-fi kanał CBS Action, którego udział zmalał aż o 55,4 proc. i wyniósł 0,04 proc. Stacja ta w rankingu spadła na miejsce przedostatnie. Do końca listopada ub.r. kanał ten nazywał się Zone Romantica i nadawał telenowele (więcej na ten temat).
wszyscy 4+ | ||||
luty | 2012 | 2013 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
AXN | 49 496 | 0,712 | 58 339 | 0,839 |
TVP Seriale | 32 659 | 0,470 | 57 936 | 0,833 |
Kino Polska | 26 582 | 0,382 | 48 658 | 0,699 |
ATM Rozrywka | - | - | 45 646 | 0,656 |
Comedy Central | 26 987 | 0,388 | 23 670 | 0,340 |
TVP Kultura | 16 735 | 0,241 | 22 871 | 0,329 |
Polsat Film | 18 101 | 0,260 | 20 045 | 0,288 |
13th Street Universal | 19 312 | 0,278 | 18 902 | 0,272 |
Ale Kino+ | 19 802 | 0,285 | 18 557 | 0,267 |
Tele5 | 18 961 | 0,273 | 17 715 | 0,255 |
HBO | 18 797 | 0,270 | 12 839 | 0,185 |
FilmBox | 14 589 | 0,210 | 12 872 | 0,185 |
TCM | 14 033 | 0,202 | 12 370 | 0,178 |
Universal Channel | 14 949 | 0,215 | 11 790 | 0,169 |
CBS Europa | 14 436 | 0,208 | 10 340 | 0,149 |
HBO2 | 11 543 | 0,166 | 10 167 | 0,146 |
Comedy Central Family | 12 201 | 0,175 | 10 111 | 0,145 |
FOXLife | 15 284 | 0,220 | 9 766 | 0,140 |
Canal+ | 8 616 | 0,124 | 9 563 | 0,137 |
Canal+ Film | 7 699 | 0,111 | 7 619 | 0,110 |
HBO Comedy | 8 672 | 0,125 | 7 634 | 0,110 |
BBC Entertainment | 8 190 | 0,118 | 6 728 | 0,097 |
AXN Crime | 11 228 | 0,161 | 5 345 | 0,077 |
FOX | 3 456 | 0,050 | 5 146 | 0,074 |
Cinemax | 2 112 | 0,030 | 4 484 | 0,064 |
AXN Sci-Fi | 3 945 | 0,057 | 4 068 | 0,058 |
Scifi Universal | 3 964 | 0,057 | 3 923 | 0,056 |
CBS Drama | 5 961 | 0,086 | 3 085 | 0,044 |
CBS Action | 6 376 | 0,092 | 2 840 | 0,041 |
Cinemax2 | 2 123 | 0,031 | 2 750 | 0,040 |
W grupie komercyjnej 16-49 w lutym br. na pozycję lidera oglądalności (z miejsca trzeciego) awansowały TVP Seriale z udziałem na poziomie 1,02 proc. (po wzroście o 87,3 proc.). Na drugie miejsce spadł tutaj kanał AXN (0,98 proc. udziału, wzrost o 5,6 proc.). Z kolei z miejsca piątego na ostatnią pozycję podium awansowało Kino Polska (0,78 proc.; + 78,0 proc.).
Także i w tej grupie wiekowej najwięcej zyskał kanał Cinemax, którego udział zwiększył się tutaj aż o 97,6 proc. Z kolei największy spadek i tutaj zanotowała telewizja CBS Action - było to aż 65,1 proc.
wszyscy 16-49 | ||||
luty | 2012 | 2013 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP Seriale | 15 515 | 0,543 | 28 231 | 1,017 |
AXN | 26 645 | 0,932 | 27 312 | 0,984 |
Kino Polska | 12 577 | 0,440 | 21 722 | 0,783 |
ATM Rozrywka | - | - | 18 795 | 0,677 |
Comedy Central | 20 856 | 0,729 | 18 240 | 0,657 |
Polsat Film | 10 099 | 0,353 | 9 510 | 0,343 |
HBO | 13 464 | 0,471 | 7 932 | 0,286 |
Comedy Central Family | 8 785 | 0,307 | 7 139 | 0,257 |
Ale Kino+ | 6 855 | 0,240 | 6 776 | 0,244 |
TVP Kultura | 5 862 | 0,205 | 6 757 | 0,244 |
FOXLife | 12 123 | 0,424 | 6 580 | 0,237 |
Tele5 | 7 960 | 0,278 | 5 982 | 0,216 |
HBO2 | 9 019 | 0,315 | 5 948 | 0,214 |
13th Street Universal | 6 903 | 0,241 | 5 764 | 0,208 |
HBO Comedy | 5 810 | 0,203 | 5 214 | 0,188 |
TCM | 6 671 | 0,233 | 4 610 | 0,166 |
FilmBox | 5 808 | 0,203 | 4 529 | 0,163 |
Universal Channel | 5 666 | 0,198 | 4 045 | 0,146 |
CBS Europa | 5 040 | 0,176 | 3 755 | 0,135 |
Canal+ | 5 215 | 0,182 | 3 719 | 0,134 |
BBC Entertainment | 5 308 | 0,186 | 3 518 | 0,127 |
Canal+ Film | 4 794 | 0,168 | 3 050 | 0,110 |
AXN Sci-Fi | 3 126 | 0,109 | 2 828 | 0,102 |
FOX | 2 362 | 0,083 | 2 627 | 0,095 |
Cinemax | 1 171 | 0,041 | 2 240 | 0,081 |
AXN Crime | 3 872 | 0,135 | 2 038 | 0,073 |
Scifi Universal | 2 833 | 0,099 | 1 862 | 0,067 |
Cinemax2 | 1 576 | 0,055 | 1 512 | 0,054 |
CBS Drama | 2 552 | 0,089 | 1 264 | 0,046 |
CBS Action | 1 235 | 0,043 | 427 | 0,015 |
Największą widownię w kanałach filmowych w lutym 2013 roku osiągnął jeden z odcinków serialu „Ranczo”, który na antenie TVP Seriale obejrzało aż 413 tys. widzów. Do rankingu stacja ta wprowadziła dwie pozycje. W top 10 najwięcej, bo aż sześć lokat, zajęły programy wyemitowane przez AXN. Z kolei po jednym miejscu zajęły pozycje z anten Kino Polska oraz ATM Rozrywka.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP Seriale | 413 254 | 3,34 |
CSI NY - KRYMINALNE ZAGADKI NOWEGO JORKU /SER. SENS. USA/ | AXN | 377 957 | 3,23 |
WWW.STOPDEPRESJI.PL /AKCJA SPOL./ | AXN | 377 517 | 3,72 |
OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ | TVP Seriale | 338 982 | 2,69 |
CSI - KRYMINALNE ZAGADKI LAS VEGAS /SER.SENS.USA/ | AXN | 329 093 | 4,95 |
CSI - KRYMINALNE ZAGADKI MIAMI /SER. SENS. USA/ | AXN | 327 699 | 2,19 |
AGENCI NCIS /SER.SENS.USA/ | AXN | 274 725 | 2,35 |
ZNACHOR /FILM/ | Kino Polska | 270 684 | 2,15 |
ZABOJCZE UMYSLY /SER.KRYM.USA/ | AXN | 260 499 | 2,24 |
NIEPRAWDOPODOBNE A JEDNAK /SER.OBYCZ.POL./ | ATM Rozrywka | 260 481 | 1,57 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: AXN liderem kanałów filmowych, ATM Rozrywka tuż za podium