SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora: 9 mln zł zysku w IV kw., spadek o 50 proc. 42 mln zysku w 2011 - w dół o 41 proc.

Grupa medialna Agora miała 9,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2011 roku wobec 18,00 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny na pozi mie grupy wyniósł 7,40 mln zł wobec 30,30 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 335,90 mln zł wobec 340,70 mln zł rok wcześniej.

Jest to wynik zgodny z oczekiwaniami rynkowymi, których średnia wynosiła 8,50 mln zł zysku. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości od 0,9 do 14,4 mln zł.

Narastająco w I-IV kw. 2011 roku spółka miała 42,20 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 71,90 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1234,60 mln zł wobec 1116,70 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w I-IV kw. 2011 roku spółka miała 20,25 mln zł zysku netto wobec 63,97 mln zł zysku rok wcześniej.

Wyniki finansowe Grupy Agora za 4 kwartał 2011 r.
mln zł4 kw. 2011*4 kw. 2010**zmiany r/r1-4 kw. 2011*1-4 kw. 2010**zmiany r/r
Przychody 335,9 340,7 -1,40%1 234,6 1 116,7 10,60%
Koszty328,5310,45,80%1 182,701 031,8014,60%
EBIT    7,4   30,3 -75,60%51,9    84,9 -38,90%
 9,718,3-47%43,871,9-39,10%
Zysk netto918-50%42,271,9-41,30%
przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej918-50%42,271,9-41,30%
Marża EBIT2,20%8,90%  (6,7pkt%) 4,20%7,60%(3,4pkt%)
EBITDA   29,9  52,8 -43,40%  144,7   167,2 -13,50%
EBITDA operacyjna1  30,8  57,3 -46,20%  154,4   177,6 -13,10%
Marża EBITDA operacyjna19,20%16,80%  (7,6pkt%)12,50%15,90%(3,4pkt%)


* W wyniku weryfikacji długoterminowych prognoz finansowych poszczególnych segmentów biznesowych Grupy, przeprowadzonych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej, w Grupie dokonano odpisów aktualizacyjnych w łącznej wysokości 14,3 mln zł, które obciążyły jej wyniki za 4 kw. 2011 r.
Pozytywny wpływ na zysk netto Grupy w 4 kw. 2011 i w całym 2011 r. miała aktualizacja wyceny „opcji put” dla udziałowców niekontrolujących spółki Helios S.A. o kwotę 3,3 mln zł, przeprowadzona zgodnie z wymogami Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej.
** 31 sierpnia 2010 r. Agora S.A. podpisała ostateczną umowę nabycia większościowego pakietu akcji Helios S.A. (dawniej Centrum Filmowe Helios S.A.). W rezultacie, skonsolidowany rachunek zysków i strat Grupy Agora za 2010 r. zawiera wyniki Helios S.A. za wrzesień – grudzień 2010 r.


Dane za 1-4 kwartał 2011 r. (porównanie r/r) z komunikatu Agory:
- Według szacunków Grupy wydatki na całym rynku reklamy wyniosły około 7,8 mld zł (wzrost o ponad 1,5%).
- Przychody Grupy wzrosły o 10,6% do 1 234,6 mln zł. Sprzedaż reklam wyniosła 705,6 mln zł (spadek o 1,4%),  sprzedaż wydawnictw wyniosła 192,8 mln zł (spadek o 7,7%), sprzedaż biletów do kin wzrosła do 146,3 mln zł, a pozostała sprzedaż wzrosła o 24,9% do 189,9 mln zł.
- Koszty operacyjne netto Grupy wyniosły 1 182,7 mln zł i zwiększyły się o 14,6%. Wzrost ten jest głównie efektem kosztów operacyjnych Heliosa, które w 2011 r. wyniosły 188,5 mln zł (w 2010 r. w wynikach Grupy Agora były konsolidowane jedynie wyniki Heliosa za wrzesień - grudzień 2010 r.). Gdyby wyeliminować wpływ Heliosa, koszty operacyjne Grupy Agora byłyby wyższe niż rok wcześniej o około 3%.
- Marża EBITDA operacyjna segmentu Prasa Codzienna (Gazeta Wyborcza, Metro, Projekty Specjalne, pion Druku Agory S.A. i Agora Poligrafia Sp. z o.o.) wyniosła 21,4%.
- Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej wyniosła 256,1 mln zł (spadek o 16,3%), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 131,3 mln zł (spadek o 10,1%). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 306 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł 37%.
- Przychody pionu Prasa Bezpłatna ze sprzedaży reklam5 wyniosły 30,4 mln zł (spadek o 3,2%). Udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o prawie 0,5 pkt% do około 4,5%. Wynik operacyjny EBIT2 pionu był lepszy niż przed rokiem o 0,8 mln zł i wyniósł 4,5 mln zł.
- Przychody segmentu Internet Agory wzrosły o 12% do 114 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych7zwiększyły się o 18,3%. W grudniu 2011 r. zasięg serwisów grupy Gazeta.pl sięgnął 61,3%, co dało grupie Gazeta.pl  trzecie miejsce wśród polskich portali.
- Grupa AMS zwiększyła przychody z reklam o 6,1% do 171,5 mln zł przy spadku wydatków na reklamę zewnętrzną na całym rynku o ponad 0,5%. Grupa AMS poprawiła wynik operacyjny EBIT do poziomu 15 mln zł i zwiększyła swój udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną do 30% (wzrost o prawie 4 pkt%).
- Przychody segmentu Czasopisma wyniosły 75,3 mln zł (spadek o 9,9%). Negatywny wpływ na wynik segmentu miał odnotowany w 4 kw. 2011 r. odpis aktualizujący wartość wybranych tytułów prasowych, w efekcie którego EBITDA operacyjna segmentu w 2011 r. obniżyła się do 2,4 mln zł. Gdyby wyeliminować wpływ odpisu, EBITDA operacyjna segmentu wyniosłaby 13,6 mln zł.
- Segment Radio Agory zwiększył przychody o 11% do 86,1 mln zł i uzyskał pozytywny wynik operacyjny EBIT w wysokości 3,4 mln zł. Radiostacje muzyczne Agory zwiększyły swój udział w słuchalności do poziomu 7,1% (wzrost o 0,4 pkt%).
- Helios zwiększył przychody do 203,9 mln zł i poprawił wynik operacyjny EBIT do poziomu 15,4 mln zł. Liczba biletów sprzedanych do kin Helios wzrosła o 8,7% do 8,3 mln sztuk przy wzroście frekwencji na rynku kinowym w Polsce o ponad 3%.

Dołącz do dyskusji: Agora: 9 mln zł zysku w IV kw., spadek o 50 proc. 42 mln zysku w 2011 - w dół o 41 proc.

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fakt
Co raz mniej chetnych na GÓWNO prawde i tak jak ITI TVN dług rosnie lawinowo
odpowiedź
User
szechteriada.org
szechteriada.org - tego GW nigdy nie napisze...
odpowiedź
User
do roboty lenie
Szkoda, że Tuskopaci (czytaj: Tuskopaci - tak jak słychać) z Agory mają mniejsze zyski.... Może niech się podeprą przypomnieniem we wszystkich mediach kwestii motorówki Wałęsy? Nośny temat. Dokumenty są. To ciekawy fakt z historii. Nigdy nie uda się go zamieść pod dywan do końca, jak Katynia itp.
odpowiedź