Agencja reklamowa Overture sprzedana
Yahoo kupi za 1,6 mld dol. agencję reklamową Overture
Overture jest jednym z największych dostawców systemów płatnego wyszukiwania informacji w internecie, zwanego również "wyszukiwaniem sponsorowanym". W ramach tego typu usługi dostawca udostępnia swoją listę stron portalom internetowym. Strony WWW muszą zapłacić za możliwość znalezienia się w bazie. Następnie dostawca bazy dzieli się wpływami z portalem, który korzysta z jego danych. Ten sposób wyszukiwania jest formą reklamowania się witryn w sieci. Overture, który w ciągu ostatnich kilku lat bardzo się rozwinął, zaczyna jednak powoli tracić dystans do lidera rynku - Google, który oferuje zarówno przeszukiwanie list płatnych, jak i tradycyjną wyszukiwarkę.
W ramach transakcji każda akcja zwykła Overture zostanie wymieniona na 0,61 akcji Yahoo i ok. 4,75 dol. w gotówce. W ten sposób Overture stanie się wyłączną własnością Yahoo. - Połączenie aktywów pozwoli Yahoo zająć pozycję największego globalnego gracza na rosnącym w szybkim tempie rynku reklamy internetowej - uważa Terry Semel, prezes Yahoo.
Jego spółka w ciągu ostatnich kilku lat zdobyła pozycję jednego z najważniejszych portali internetowych na świecie. Po załamaniu się rynku internetowego w 2000 r. Yahoo stara się znajdować nowe sposoby dotarcia z reklamami do klientów. Oprócz tradycyjnych banerów Yahoo oferuje również firmom reklamy, które pojawiają się po wpisaniu do przeglądarki konkretnych wyrazów.
Inne
Dołącz do dyskusji: Agencja reklamowa Overture sprzedana