SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„100 proc. polski chmiel” po kontroli może reklamować Warkę (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uchyliła swoją decyzję, że sformułowanie „100 proc. polski chmiel” w reklamach Warki narusza kodeks branżowy. Produkująca to piwo Grupa Żywiec przedstawiła bowiem wyniki kontroli swojego browaru przez inspektorat jakości handlowej.

Pod koniec ub.r. Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot Warki ze sloganem „chmiel w 100 proc. polski” wprowadza odbiorców w błąd, ponieważ produkująca to piwo Grupa Żywiec potrzebne do tego składniki kupuje z różnych źródeł, również od dystrybutorów z Niemiec (przeczytaj szczegóły tej sprawy). Zresztą sformułowanie to znalazło się w kilku ubiegłorocznych i pierwszej tegorocznej reklamie Warki.





Grupa Żywiec odwołała się jednak od tej decyzji, przedkładając wyniki kontroli przeprowadzonej pod koniec ub.r. przez Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w należącym do firmy browarze w Żywcu. Kontrola potwierdziła, że odmiana chmielu, z którego produkowane były substancje chmielowe wykorzystywane do warzenia m.in. piwa Warka, pochodzi z Polski.

W tej sytuacji zespół odwoławczy Komisji Etyki Reklamy postanowił uchylić orzeczenie podjęte w sprawie spotu Warki.

Dołącz do dyskusji: „100 proc. polski chmiel” po kontroli może reklamować Warkę (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl