Vivo – czwarta co do wielkości marka smartfonów na świecie – opuszcza polski rynek.
Vivo to marka chińskiego koncernu BBK. Należą do niego także marki Oppo, realme i OnePlus. Vivo wezło do Polski w październiku 2020 roku.
Koniec vivo w Polsce
W oświadczeniu do mediów czytamy, że vivo kończy swoją działalność w Polsce.
"Ciągła analiza rynku i dobór odpowiedniej strategii biznesowej w porozumieniu z lokalnymi przedstawicielami jest dla marki vivo kluczowe. Z przykrością informujemy, że autoryzowany dystrybutor marki w Polsce zdecydował się wstrzymać działalność. Mimo to, nasi klienci mogą wciąż polegać na solidnych produktach vivo, na kompleksowej obsłudze klienta oraz niezakłóconych aktualizacjach oprogramowania" - brzmi treść komunikatu chińskiej marki.
Producent smartfonów vivo był sponsorem Polskiego Związku Narciarskiego. Ambasadorem reklamowym na polskim rynku był raper Jakub Flas, znany pod pseudonimem Kubańczyk.
W IV kwartale 2022 r. vivo miało 8 proc. globalnego rynku smartfonów
Właściciel vivo ma w Europie kłopoty
Chiński BBK toczy w Europie spory sądowe z Nokią. Fińska firma, do której należy wiele patentów telekomunikacyjnych, oskarżyła Chińczyków o ich naruszenia. W kwietniu niemiecki sąd rozstrzygnął spór o patenty związane z łącznością 4G i 5G na korzyść Nokii.
W efekcie w Niemczech zakazano sprzedaży smartfonów Oppo. Sprawy Nokii przeciwko BBK rozpatrują także sądy w Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Szwecji, Finlandii oraz Francji.