kręci się tylko jedno koło

M1SLQ Data ostatniej zmiany: 2010-12-29 13:46:53

kręci się tylko jedno koło

2010-12-26 22:31:56 - M1SLQ

Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
napraw?


Pozdrawiam




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-26 22:36:18 - Uncle Pete

On 2010-12-26 22:31, M1SLQ wrote:
> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
> ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
> napraw?

A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Piotr

P.S. Wyguglaj sobie jak działa mechanizm różnicowy (dyferencjał).



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-26 22:43:37 - M1SLQ

> A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to
i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.


Pozdrawiam




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-26 22:50:12 - RoMan Mandziejewicz

Hello M1SLQ,

Sunday, December 26, 2010, 10:43:37 PM, you wrote:

>> A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?
> Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to
> i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

Coś zmyślasz...

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-28 09:47:36 - komar

W dniu 2010-12-26 22:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello M1SLQ,
>
> Sunday, December 26, 2010, 10:43:37 PM, you wrote:
>
>>> A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?
>> Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to
>> i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.
>
> Coś zmyślasz...
>

chyba kłamiesz



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-26 22:52:23 - Jarek



Użytkownik M1SLQ napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4d17b70d$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...

> A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

>Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to i
>tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.


A które podniosłeś - prawe czy lewe?




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-26 23:08:06 - M1SLQ

>>Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem),
>>to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.
>
>
> A które podniosłeś - prawe czy lewe?



Lewe.


Pozdrawiam




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 00:03:36 - Uncle Pete

On 2010-12-26 23:08, M1SLQ wrote:
>>> Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem),
>>> to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.
>>
>>
>> A które podniosłeś - prawe czy lewe?
>
>
>
> Lewe.

Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe koło,
a prawe będzie ciągnęło samochód. Czytałeś, co napisałem w P.S.?

Piotr



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 00:28:15 - M1SLQ

> Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe
> koło, a prawe będzie ciągnęło samochód. Czytałeś, co napisałem w P.S.?


Czytałem i zapoznałem się z zasadą działania dyferencjału. Lewarek bez
wkładania w zaczepy (żeby nie urwać), lewa strona auta ciut uniesiona,
prawe koło pociągnęło, lewe się nie ruszyło, choć powinno, bo miało
mniejsze obciążenie. Czyli dyferencjał się uszkodził, skoro nie działa
jak powinien?


Pozdrawiam




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 02:38:16 - BartekK

W dniu 2010-12-27 00:28, M1SLQ pisze:
>> Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe
>> koło, a prawe będzie ciągnęło samochód. Czytałeś, co napisałem w P.S.?
>
>
> Czytałem i zapoznałem się z zasadą działania dyferencjału. Lewarek bez
> wkładania w zaczepy (żeby nie urwać), lewa strona auta ciut uniesiona,
> prawe koło pociągnęło, lewe się nie ruszyło, choć powinno, bo miało
> mniejsze obciążenie. Czyli dyferencjał się uszkodził, skoro nie działa
> jak powinien?

Dyferencjał działa, skoro ci się jedno koło tylko kręci. Jakby nie
działał, to by się kręciły zawsze oba tak samo.
Problemem może być np trzymający hamulec z jednej strony (blokujący się
tłoczek, nie wracający całkowicie, może przez brud lub kończące się
klocki). Na nie-śliskim możesz tego nie czuć (albo jak się zgrzeje to
odpuszcza), a na sliskim jednak jedno koło lekko trzyma

Spróbuj dać na luz, i podnieść cały przód auta by oba koła były w
powietrzu. Czy oba będą się lekko kręcić, czy na jednym z nich wyczujesz
opór, a drugie luzem? Ewentualnie - czy jak będziesz kręcić jednym, to
będzie szło dość lekko, a równocześnie drugie będzie chciało się kręcić
w przeciwną stronę?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 drut.org/
| www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-26 23:05:19 - ToMasz

M1SLQ pisze:
> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
> ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
> napraw?
>
>
> Pozdrawiam
PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeździ z taką usterką i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

ToMasz



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 00:35:55 - krz

ToMasz wrote:
> M1SLQ pisze:
>> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
>> ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
>> napraw?
>>
>>
>> Pozdrawiam
> PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
> jeździ z taką usterką i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
> ale przywykniesz.
>
> ToMasz


Wymiana skrzyni w Clio II jest taka droga..? :)



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 09:58:06 - Filip KK

W dniu 2010-12-26 23:05, ToMasz pisze:

> PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
> jeździ z taką usterką i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
> ale przywykniesz.
>
95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D

Nie ma to jak napęd FWD z napędem na jedno koło ;DDD



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 12:59:19 - Sergiusz Rozanski

Dnia 27.12.2010 Filip KK napisał/a:
> W dniu 2010-12-26 23:05, ToMasz pisze:
>
>> PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
>> jeździ z taką usterką i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
>> ale przywykniesz.
>>
> 95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D
>
> Nie ma to jak napęd FWD z napędem na jedno koło ;DDD

Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)

W przypadku topikowego uszkodzenia to wyobrażam sobie takie uszkodzenie
dyfra aby napęd był stale przekazywany na jedno koło. Np zakleszczenie
jednej ze satelitek, albo koronowego, przy jednoczesnym jechaniu drugiej
satelitki (tej od niepracującego koła) :D

--
A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu.
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 16:25:56 - Wojtek Borczyk

This message is in MIME format. The first part should be readable text,
while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.

---1300489426-1316769293-1293636357=:19471
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE

On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:

> Jakby nie patrze=E6 to poza jakimi=B6 formami blokad r=F3=BFnic=F3wek, to=
auto
> ma nap=EAd na 1 ko=B3o :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem mi=EAdzyosiowym :)

Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
:)
W przypadku klasycznego mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
czy=20
jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
oment si=B3y=20
nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)

Pozdrawiam :)

W.

---1300489426-1316769293-1293636357=:19471--



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 15:55:19 - Sergiusz Rozanski

Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk napisał/a:
>
> On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:
>
>> Jakby nie patrze=E6 to poza jakimi=B6 formami blokad r=F3=BFnic=F3wek, to=
> auto
>> ma nap=EAd na 1 ko=B3o :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem mi=EAdzyosiowym :)
>
> Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
>:)
> W przypadku klasycznego mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
> czy=20
> jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
> oment si=B3y=20
> nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 17:25:23 - Wojtek Borczyk

This message is in MIME format. The first part should be readable text,
while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.

---1300489426-316549841-1293639925=:19471
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE

On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:

> A to wyt=C5=82umacz mo=C5=BCe po co w takim razie blokady i inne cuda, sk=
oro jest
> zawsze r=C3=B3wny?

W=C5=82a=C5=9Bnie dlatego, =C5=BCeby *nie*by=C5=82* r=C3=B3wny ;)

> Bo ja np ju=C5=BC wiele razy mia=C5=82em przypadek =C5=BCe 1 ko=C5=82o mi=
a=C5=82em w
> powietrzu i drugie za chrl nie ruszy=C5=82o auta - dziwne nie prawda?

Ale co w tym dziwnego? Na obu ko=C5=82ach mia=C5=82e=C5=9B moment dok=C5=82=
adnie r=C3=B3wny zeru :)

Pozdrawiam :)

W.


---1300489426-316549841-1293639925=:19471--



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 17:33:03 - RoMan Mandziejewicz

Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:25:23 PM, you wrote:

>> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
>> zawsze równy?
> Właśnie dlatego, żeby *nie*był* równy ;)
>> Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
>> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
> Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)

Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 17:49:00 - Wojtek Borczyk

This message is in MIME format. The first part should be readable text,
while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.

---1300489426-1400422629-1293641341=:19471
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE

On Wed, 29 Dec 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:

>> Ale co w tym dziwnego? Na obu ko=B3ach mia=B3e=B6 moment dok=B3adnie r=
=F3wny zeru :)
>
> Fizyk - podpadasz mi! Niedok=B3adnie - opory!

Ojejciu, nie czepiaj si=EA ;) Z punktu widzenia kogo=B6, kto pr=F3buje rusz=
y=E6=20
autem z jednym ko=B3em w powietrzu raczej nie ma znaczenia to, czy na drugi=
e=20
ko=B3o dzia=B3a moment 0 Nm, czy 0,1 Nm ;) Oczywi=B6cie, =BFe na pewnym poz=
iomie=20
dok=B3adno=B6ci powinni=B6my uwzgl=EAdni=E6 np. lepko=B6=E6 oleju w dyfrze,=
lepko=B6=E6=20
smaru w =B3o=BFyskach k=F3=B3, tarcie w zaciskach hamulcowych (i pewnie z t=
uzin=20
innych czynnik=F3w), ale obawiam si=EA, =BFe pytaj=B1cy ma problem ze zrozu=
mieniem=20
zagadnienia od strony jako=B6ciowej, a nie z jego dok=B3adnym modelem=20
matematycznym :)

Pozdrawiam :)

W.
---1300489426-1400422629-1293641341=:19471--



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 18:14:30 - RoMan Mandziejewicz

Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:49:00 PM, you wrote:

>>> Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)
>> Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!
> Ojejciu, nie czepiaj się ;) Z punktu widzenia kogoś, kto próbuje ruszyć
> autem z jednym kołem w powietrzu raczej nie ma znaczenia to, czy na drugie
> koło działa moment 0 Nm, czy 0,1 Nm ;) Oczywiście, że na pewnym poziomie
> dokładności powinniśmy uwzględnić np. lepkość oleju w dyfrze, lepkość
> smaru w łożyskach kół, tarcie w zaciskach hamulcowych (i pewnie z tuzin
> innych czynników), ale obawiam się, że pytający ma problem ze zrozumieniem
> zagadnienia od strony jakościowej, a nie z jego dokładnym modelem
> matematycznym :)

Ale wiesz, pomijanie prowadzi potem do absurdalnych wniosków jak te
slynne obliczenia przepustowości drogi nieuwzględniające niezerowej
długości pojazdów...

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 17:30:16 - RoMan Mandziejewicz

Hello Sergiusz,

Wednesday, December 29, 2010, 4:55:19 PM, you wrote:

> Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk napisał/a:
>>
>> On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:
>>
>>> Jakby nie patrze=E6 to poza jakimi=B6 formami blokad r=F3=BFnic=F3wek, to=
>> auto
>>> ma nap=EAd na 1 ko=B3o :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem mi=EAdzyosiowym :)
>>
>> Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
>>:)
>> W przypadku klasycznego mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
>> czy=20
>> jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
>> oment si=B3y=20
>> nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)

> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
> zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
> Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.

Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 20:59:08 - Sergiusz Rozanski

Dnia 29.12.2010 RoMan Mandziejewicz napisał/a:
>
>> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
>> zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
>> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
>> Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
>
> Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
> stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
> mechanizm?

No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
(jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 22:09:26 - RoMan Mandziejewicz

Hello Sergiusz,

Wednesday, December 29, 2010, 9:59:08 PM, you wrote:

>>> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
>>> zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
>>> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
>>> Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
>> Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
>> stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
>> mechanizm?
> No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
> zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
> (jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)

Nadal nie rozumiesz? Jeśli jedno koło w górze, to nie stawia żadnego
oporu - nie występuje na nim moment. Skoro nie ma na jednym, to nie ma
na żadnym (oczywiście pomijając opory).

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-30 09:35:22 - Sergiusz Rozanski

Dnia 29.12.2010 RoMan Mandziejewicz napisał/a:
> Hello Sergiusz,
>
> Wednesday, December 29, 2010, 9:59:08 PM, you wrote:
>
>>>> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
>>>> zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
>>>> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
>>>> Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
>>> Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
>>> stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
>>> mechanizm?
>> No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
>> zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
>> (jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)
>
> Nadal nie rozumiesz? Jeśli jedno koło w górze, to nie stawia żadnego
> oporu - nie występuje na nim moment. Skoro nie ma na jednym, to nie ma
> na żadnym (oczywiście pomijając opory).

Ale CO MNIE MOMENT???, pisałem gdzieś o momencie? NIE. Pisałem że napędza
1 koło - wszystko.

Nie dochodzę przyczyny - chociaż ją rozumiem:

w przypadku gdy postawimy już auto na 4 koła, to moment przekazywany jest na
wszystkie koła, jest równy i wynosi tyle ile potrafi przenieść koło które
ma najłatwiej - co skutkuje tym że w jednej chwili całe auto ciagnie to
1 koło. Np staję 1 kołem na gołym lodzie i ma ono jakąś szczątkową
przyczepność, daje but w podłogę no i wiadomo to 1 koło się ślizga, ale po mału
dogryza się do twardego i to powoduje że pozostałe koła pozwalają mi
ruszyć, ale tylko na tyle na ile to JEDNO koło się dogryzło - więc to jedno
koło ciągnie całość.

--
A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu.
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-30 10:51:35 - Jakub Witkowski

W dniu 2010-12-30 10:35, Sergiusz Rozanski pisze:

> w przypadku gdy postawimy już auto na 4 koła, to moment przekazywany jest na
> wszystkie koła, jest równy i wynosi tyle ile potrafi przenieść koło które
> ma najłatwiej - co skutkuje tym że w jednej chwili całe auto ciagnie to
> 1 koło.

Nie - ciągną wtedy 4 koła z równą siłą - równą temu najsłabszemu.

> Np staję 1 kołem na gołym lodzie i ma ono jakąś szczątkową
> przyczepność, daje but w podłogę no i wiadomo to 1 koło się ślizga, ale po mału
> dogryza się do twardego i to powoduje że pozostałe koła

... napędzane ciągną, a każde z siłą równą temu, które sie slizga.
Jedyna różnica jest te inne się akurat nie ślizgają - bo ta siła
nie powoduje u nich jeszcze poslizgu.

--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-30 00:26:47 - Robert Rędziak

On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
wrote:

> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
> zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?

No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie
napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru
(akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymającego hamulca).
A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa
oczywiście o otwartym dyfrze.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-30 09:38:39 - Sergiusz Rozanski

Dnia 29.12.2010 Robert Rędziak napisał/a:
> On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
> wrote:
>
>> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
>> zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
>> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
>
> No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie
> napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru
> (akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymającego hamulca).
> A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa
> oczywiście o otwartym dyfrze.

Ale ja nie zaprzeczam że moment siły nie jest równy! Nigdzie nie pisałem
w mojej pierwszej wiadomości we wątku o momencie siły tylko o tym że
auto ciągnie 1 koło - wszystko.

Wyjaśniesz sytuacje, która jest jasna: auto ciągnie to 1 koło które
ma najłatwiej, a skoro jest w powietrzu co auto nie jedzie :)

--
A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu.
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-30 10:55:04 - Jakub Witkowski

W dniu 2010-12-30 10:38, Sergiusz Rozanski pisze:
> Dnia 29.12.2010 Robert Rędziak napisał/a:
>> On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
>> wrote:
>>
>>> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
>>> zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
>>> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
>>
>> No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie
>> napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru
>> (akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymającego hamulca).
>> A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa
>> oczywiście o otwartym dyfrze.
>
> Ale ja nie zaprzeczam że moment siły nie jest równy! Nigdzie nie pisałem
> w mojej pierwszej wiadomości we wątku o momencie siły tylko o tym że
> auto ciągnie 1 koło - wszystko.
>
> Wyjaśniesz sytuacje, która jest jasna: auto ciągnie to 1 koło które
> ma najłatwiej, a skoro jest w powietrzu co auto nie jedzie :)

Siła z jaką ciągnie każe koło jest taka sama. To że jedno się ślizga
nie ma znaczenia, siła sumaryczna jest 2x (albo 4x) większa.

Można więc co najwyżej powiedzieć że koło które się slizga limituje
siłę całkowitą - poprzez współczynnik krotności napędu, a nie
że tylko ono napędza pojazd.

--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 16:53:07 - RoMan Mandziejewicz

Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 4:25:56 PM, you wrote:

>> Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
>> ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)
> Powielasz mit, nie mający najmniejszego potwierdzenia w rzeczywistości :)
> W przypadku klasycznego mechanizmu różnicowego niezależnie od tego, czy
> jedno koło się ślizga, czy też nie, na obu napędzanych kołach moment siły
> napędzającej jest zawsze *dokładnie*równy* :)

Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
mechanizmu(ów) różnicowego(ych).

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 17:27:39 - Wojtek Borczyk

This message is in MIME format. The first part should be readable text,
while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.

---1300489426-1981979401-1293640059=:19471
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE

On Wed, 29 Dec 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:

> Niedok=B3adnie - nie bierzesz pod uwag=EA r=F3=BFnic wynikaj=B1cych z opo=
r=F3w
> mechanizmu(=F3w) r=F3=BFnicowego(ych).

Ale my nie m=F3wimy o =BFadnych torsenach ani podobnych patentach, tylko =
o=20
zwyk=B3ym, otwartym dyfrze, w kt=F3rym te r=F3=BFnice s=B1 zaniedbywalnie=
ma=B3e w=20
por=F3wnaniu z momentem si=B3y potrzebnym do ruszenia samochodem z miejsca =
:)

Pozdrawiam :)

W.

---1300489426-1981979401-1293640059=:19471--



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 17:34:19 - RoMan Mandziejewicz

Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:27:39 PM, you wrote:

>> Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
>> mechanizmu(ów) różnicowego(ych).
> Ale my nie mówimy o żadnych torsenach ani podobnych patentach, tylko o
> zwykłym, otwartym dyfrze, w którym te różnice są zaniedbywalnie małe w
> porównaniu z momentem siły potrzebnym do ruszenia samochodem z miejsca :)

Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przez
hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
kołem jednego z pisaczy.

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 17:38:38 - Wojtek Borczyk

This message is in MIME format. The first part should be readable text,
while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.

---1300489426-600113072-1293640719=:19471
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE

On Wed, 29 Dec 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:

> Ale nie s=B1 zerowe. Na dok=B3adk=EA dochodz=B1 jeszcze opory stawiane pr=
zez
> hamulce - niekoniecznie r=F3wne. Ot, niedawny przyk=B3ad z zablokowanym
> ko=B3em jednego z pisaczy.

Oczywi=B6cie masz racj=EA, tylko w kontek=B6cie komentarza na kt=F3ry odpow=
iada=B3em=20
nie ma to raczej wi=EAkszego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi si=EA pr=
zy=20
tej okazji stary jak =B6wiat pomys=B3 z przyblokowaniem hamulca jednego z=
=20
k=F3=B3 aby zwi=EAkszy=E6 moment nap=EAdowy na drugim kole.

Pozdrawiam :)

W.

---1300489426-600113072-1293640719=:19471--



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 17:46:29 - RoMan Mandziejewicz

Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:38:38 PM, you wrote:

>> Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przez
>> hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
>> kołem jednego z pisaczy.
> Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem
> nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy
> tej okazji stary jak świat pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z
> kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.

Ciągniki z dzielonym pedałem hamulca...

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 18:07:34 - J.F.

On Wed, 29 Dec 2010 17:38:38 +0100, Wojtek Borczyk wrote:
>Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem
>nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy
>tej okazji stary jak świat pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z
>kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.

Ale co - Ursusa masz, ze mozesz przyhamowac jedno kolo ?

Czy TCS/ASR :-)

J.




Re: kr?ci si? tylko jedno ko?o

2010-12-29 18:47:49 - Wojtek Borczyk

This message is in MIME format. The first part should be readable text,
while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.

---1300489426-316637877-1293644870=:19471
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE

On Wed, 29 Dec 2010, J.F. wrote:

> On Wed, 29 Dec 2010 17:38:38 +0100, Wojtek Borczyk wrote:
>> Oczywi=B6cie masz racj=EA, tylko w kontek=B6cie komentarza na kt=F3ry od=
powiada=B3em
>> nie ma to raczej wi=EAkszego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi si=EA=
przy
>> tej okazji stary jak =B6wiat pomys=B3 z przyblokowaniem hamulca jedneg=
o z
>> k=F3=B3 aby zwi=EAkszy=E6 moment nap=EAdowy na drugim kole.
>
> Ale co - Ursusa masz, ze mozesz przyhamowac jedno kolo ?

Jakie=B6 20 lat temu na jednym z rajd=F3w terenowych (tarpaniada albo=20
jeeping) widzia=B3em taki patent w jednym z aut - sterowany r=EAcznie=
=20
rozdzielacz, umo=BFliwiaj=B1cy doprowadzenie ci=B6nienia do hamulc=F3w tylk=
o po=20
jednej stronie. Mo=BFe nawet znalaz=B3bym gdzie=B6 jeszcze zdj=EAcia tego=
=20
ustrojstwa... :)

Pozdrawiam :)

W.

---1300489426-316637877-1293644870=:19471--



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-30 00:27:06 - Robert Rędziak

On Mon, 27 Dec 2010 09:58:06 +0100, Filip KK
wrote:

> 95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D

Wypnij półośkę od jednego z napędzanych kół i powiedz jak auto
rusza po tej ,,modyfikacji'' (auta zeszperowane nie wchodzą do
powyższej grupy, one są napędzane na więcej niż jedno koło).

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 09:11:22 - daro

M1SLQ pisze:
> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
> ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
> napraw?

Puścił Ci spaw, musisz zaspawać dyfer ;-)
--
D.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 09:43:50 - Jakub Witkowski

W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt napraw?

Pytanie sformułowałeś tak, że praktycznie każdy pomyślał że po prostu
nie masz pojęcia jak działa mechanizm różnicowy - opis pasuje do każdego
poślizgu kół w czasie ruszania :)

Ale jeśli pojazd *jedzie* - choćby kawałek, choćby i pchany, i jednocześnie wlecze
jedno koło, to znaczy że to koło jest zablokowane. W obecnej aurze stawiam że przymarzł
hamulec, najczęściej - ręczny, zwłaszcza jeśli długo stał, ale niekoniecznie.
Mnie raz zamarzł po 2h.

--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 10:38:43 - Robert_J

> Pytanie sformułowałeś tak, że praktycznie każdy pomyślał
> że po prostu
> nie masz pojęcia jak działa mechanizm różnicowy - opis
> pasuje do każdego
> poślizgu kół w czasie ruszania :)

Zwróć uwagę że on napisał o tylnych kołach ;-).




> Ale jeśli pojazd *jedzie* - choćby kawałek, choćby i
> pchany, i jednocześnie wlecze
> jedno koło, to znaczy że to koło jest zablokowane. W
> obecnej aurze stawiam że przymarzł
> hamulec, najczęściej - ręczny,

I pewnie tak właśnie się stało...




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 10:42:15 - Maciek

Dnia Mon, 27 Dec 2010 10:38:43 +0100, Robert_J napisał(a):

> Zwróć uwagę że on napisał o tylnych kołach ;-).

Gdzie?

--
Maciek



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 09:55:46 - Filip KK

W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
> ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
> napraw?
>
>
Samochód z napędem na jedno koło, haha! :D

Skakanie na lodzie na jednej nodze :D

Przednie napędy rulez!



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-27 12:25:35 - Wojtek Borczyk

This message is in MIME format. The first part should be readable text,
while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.

---1300489426-1261966162-1293449135=:12004
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE

On Mon, 27 Dec 2010, Filip KK wrote:

> W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
>> Zauwa=BFy=B3em przy ruszaniu na =B6liskim, =BFe kr=EAci si=EA tylko praw=
e ko=B3o, lewe
>> ani drgnie (Clio II). Co mo=BFe by=E6 tego przyczyn=B1 i jaki mo=BFe by=
=E6 koszt
>> napraw?
>>=20
>>=20
> Samoch=F3d z nap=EAdem na jedno ko=B3o, haha! :D

To, =BFe drugie ko=B3o si=EA nie kr=EAci nie znaczy wcale, =BFe nie jest na=
p=EAdzane=20
;) I rzecz dotyczy zar=F3wno FWD jak i RWD :)

Pozdrawiam :)

W.

---1300489426-1261966162-1293449135=:12004--



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 08:01:43 - Filip KK

W dniu 2010-12-27 12:25, Wojtek Borczyk pisze:
> On Mon, 27 Dec 2010, Filip KK wrote:
>
>> W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
>>> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
>>> ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
>>> napraw?
>>>
>>>
>> Samochód z napędem na jedno koło, haha! :D
>
> To, że drugie koło się nie kręci nie znaczy wcale, że nie jest napędzane
> ;) I rzecz dotyczy zarówno FWD jak i RWD :)
>
W RWD możesz mieć blok. :)




Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 13:17:24 - Wojtek Borczyk

This message is in MIME format. The first part should be readable text,
while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.

---1300489426-206907843-1293625045=:19021
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE

On Wed, 29 Dec 2010, Filip KK wrote:

> W RWD mo=BFesz mie=E6 blok. :)

W FWD te=BF :)

Pozdrawiam :)

W.



---1300489426-206907843-1293625045=:19021--



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-28 09:51:10 - komar

W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio
> II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt napraw?
>
>
> Pozdrawiam

identyczny objaw miałem kiedyś w Renault 19. W każdych warunkach napędzał tylko prawe
koło, nawet na suchym asfalcie jak się ruszało z piskiem :) to zostawiał tylko jeden ślad.



Re: kręci się tylko jedno koło

2010-12-29 13:46:53 - Jakub Witkowski

W dniu 2010-12-28 09:51, komar pisze:
> W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
>> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio
>> II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt napraw?
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> identyczny objaw miałem kiedyś w Renault 19. W każdych warunkach napędzał tylko prawe koło, nawet na suchym asfalcie jak się ruszało z piskiem :) to zostawiał tylko jeden ślad.

To świadczy tylko o tym że prawe się ślizgało czyli było mniej przyczepne.

Bez przeróbki mechanizmu różnicowego nie ma możliwości, żeby nie napędzał lewego koła,
poza przypadkiem, że było ono mechanicznie zablokowane - ale wtedy byłoby wleczone.

--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS