Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
2010-12-27 22:20:56 - mic49
W Toyocie RAV4 2.2 D4D na zaspie spalio się sprzęgło. Pedał wleciał do
podłogi, biegi można było wrzucić, ale po puszczeniu sprzęgła - auto
stało. Już wtedy dało się wyczuć wibracje. Sprzęgło wymienione, dwumas
nie ( mechanik stwierdził, że ok ). I na biegu jałowym ( 800 obr/min)
czuć drgania, zwiększają się przy 900, a powyżek 1100 zanikają.
Poduszki sprawdzone, są ok.
Co to może być?
I czy teoretycznie jest możliwe, że dawno nie wymieniany filtr
powietrza takie objawy daje? Piszę to po swoim samochodzie, gdzie
wymiana filtra podniosła moc samochodu ( diesel ).
Michał
Re: Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
2010-12-28 09:00:09 - rafikx
>
>
> Co to może być?
>
Przy tak poważnej awarii sprzęgła (totalne unieruchomienie samochodu)
mało prawdopodobne jest, aby koło dwumasowe pozostało nieuszkodzone.
Na 98,9% uszkodzona jest właśnie dwumasa.
BTW: Zmień mechanika.
R.
Re: Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
2010-12-28 11:36:46 - mic49
> Na 98,9% uszkodzona jest w a nie dwumasa.
No tak, ale wtedy chyba trzęsło by niezależnie od obrotów, a nie tylko
we wskazanym zakresie?
Michał
Re: Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
2010-12-28 13:15:06 - rafikx
>
>> Na 98,9% uszkodzona jest w a nie dwumasa.
>
> No tak, ale wtedy chyba trzęsło by niezależnie od obrotów, a nie tylko
> we wskazanym zakresie?
>
A wcale nie, ponieważ koło dwumasowe nie pracuje w sposób liniowy z taką
samą charakterystyką w całym przedziale obrotów. Jego działanie ma m.in.
eliminować przenoszenie drgań silnika pracującego na niskich obrotach na
skrzynię oraz poszczególnych szarpnięć z zakresu wyższego.
R.
Re: Silnik się trzęsie w zakresie 900 -1100.
2010-12-28 13:53:57 - Myjk
> Przy tak poważnej awarii sprzęgła (totalne unieruchomienie samochodu)
> mało prawdopodobne jest, aby koło dwumasowe pozostało nieuszkodzone.
> Na 98,9% uszkodzona jest właśnie dwumasa.
Wg mnie nie ma to nic do rzeczy. Jeśli spalone zostało sprzęgło, tzn.
że K2M pracowało bardzo mało -- wbrew pozorom K2M to bardzo
wytrzymały element, a sprzęgło można i w pół minuty zedrzeć do zera.
Ponadto uszkodzone K2M hałasuje (chrobocze, dzwoni), a tutaj tylko
trzęsie (?).
--
Pozdor Myjk
xCarLink *MP3* player
xcarlink.pl
Re: Silnik się trzęsie w zakresie 900 -1100.
2010-12-28 15:09:37 - rafikx
> rafikx napisal:
>
> Wg mnie nie ma to nic do rzeczy. Jeśli spalone zostało sprzęgło, tzn.
> że K2M pracowało bardzo mało -- wbrew pozorom K2M to bardzo
> wytrzymały element, a sprzęgło można i w pół minuty zedrzeć do zera.
Nieprawda. Dwumasa jest elementem delikatnym, podatnym na uszkodzenia
wynikające chociażby z przegrzania przy niewielkich nawet poślizgach
tarczy. Przy sytuacji którą opisujesz (zdarcie tarczy do zera) dwumasa
idzie do wymiany na 1001 %.
> Ponadto uszkodzone K2M hałasuje (chrobocze, dzwoni), a tutaj tylko
> trzęsie (?).
>
Nie musi hałasować chrobotać czy chrupać, wystarczy, że ma zużyte
łożysko (np. przegrzane). Sprężyny mogą być w porządku.
R.
Re: Silnik się trzęsie w zakresie 900 -1100.
2010-12-30 21:46:29 - mic49
specjalnej maszynie, której nie mają. I w przyszłym tygodniu kazali
przyjechać, wykręcą, zawiozą i zobaczą ( a koszt jednego w ASO do 3
tys. zł).
Co sądzicie o płynach dolewanych do ropy, co by przeczyściło
wtryskiwacze?
Michał
Re: Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
2010-12-28 12:03:09 - Tadeusz
Użytkownik mic49 <> napisał w wiadomości
> W Toyocie RAV4 2.2 D4D na zaspie spalio się sprzęgło.
>Co to może być?
> I czy teoretycznie jest możliwe, że dawno nie wymieniany filtr
> powietrza takie objawy daje?
teoretycznie możliwe ale IMHO mało prawdopodobne...
ja bym też obstawiał dwumas, lub coś źle zrobione ze nowym sprzęgłem
wibracją są takie same na biegu i na luzie???
Re: Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
2010-12-28 13:00:41 - mic49
> U ytkownik mic49 <> napisa w wiadomo ci
>
> > W Toyocie RAV4 2.2 D4D na zaspie spalio si sprz g o.
> >Co to mo e by ?
> > I czy teoretycznie jest mo liwe, e dawno nie wymieniany filtr
> > powietrza takie objawy daje?
>
> teoretycznie mo liwe ale IMHO ma o prawdopodobne...
> ja bym te obstawia dwumas, lub co le zrobione ze nowym sprz g em
>
> wibracj s takie same na biegu i na luzie???
Tak, takie same, także wciśnięcie sprzęgła niczego nie zmienia. I
tylko w tym zakresie...
Michał