Re: DSG

andrzej Data ostatniej zmiany: 2011-01-12 21:47:16

Re: DSG

2011-01-04 21:57:05 - andrzej

Użytkownik Rafał VFR napisał w wiadomości
news:ig00cg$21f$1@speranza.aioe.org...
> Witam
> Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG na swiatlach lekko
> ciagnie do przodu ?
> W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby to
> logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?

Pewnie dlatego, że jest na D. Jak będzie na P to będzie stał a jak na R to się
będzie cofał.



--
andrzej

Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl




Re: DSG

2011-01-04 22:20:18 - masti

Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 21:36:36 +0100 osobnik zwany Rafa? VFR
wystukał:

> Witam
> Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG na swiatlach
> lekko ciagnie do przodu ?
> W starych autoamtach zawsze si? mówi?o, ?e olej nadal kra?y - i niby to
> logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ? Pzdr
> Rafa?

sprzęgło ciągnie?
nie ma innego powodu



--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: DSG

2011-01-04 23:12:40 - megrims

W dniu 2011-01-04 21:36, Rafa? VFR pisze:
> Witam
> Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG na swiatlach
> lekko ciagnie do przodu ?
> W starych autoamtach zawsze si? m?wi?o, ?e olej nadal kra?y - i niby to
> logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?
> Pzdr
> Rafa?
>
>
Są różne automaty. W tych 'starych' klasycznych z konwerterem
momentu czasem jest tak, ze samo wrzucenie na 'D' powoduje, że
auto się toczy, a w niektórych dopiero naciśnięcie gazu powoduje,
że auto zaczyna się toczyć. Tak samo ze skrzyniami dwusprzęgłowymi.
Trochę inaczej chodzi PDK (Porsche), inaczej DSG (VW) i inaczej
DC-SST (Mitsubishi) a dwusprzęgłowa 8-biegowa w SLS AMG to jeszcze
inna sprawa.

Więc jak mówią Niemcy: Andere Länder, andere Sitten.



Re: DSG

2011-01-04 23:21:08 - masti

Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 23:12:40 +0100 osobnik zwany megrims
wystukał:

> W dniu 2011-01-04 21:36, Rafa? VFR pisze:
>> Witam
>> Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG na
>> swiatlach lekko ciagnie do przodu ?
>> W starych autoamtach zawsze si? m?wi?o, ?e olej nadal kra?y - i niby to
>> logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ? Pzdr
>> Rafa?
>>
>>
> Są różne automaty. W tych 'starych' klasycznych z konwerterem momentu
> czasem jest tak, ze samo wrzucenie na 'D' powoduje, że auto się toczy, a
> w niektórych dopiero naciśnięcie gazu powoduje, że auto zaczyna się
> toczyć.

w hydrokinetykach z definicji, powinno sie toczyć

> Tak samo ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Trochę inaczej chodzi
> PDK (Porsche), inaczej DSG (VW) i inaczej DC-SST (Mitsubishi) a
> dwusprzęgłowa 8-biegowa w SLS AMG to jeszcze inna sprawa.

a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem poza
sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?




--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: DSG

2011-01-04 23:23:16 - Robert Rędziak

On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti
wrote:

> a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem poza
> sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?

W części skrzyń DSG są mokre sprzęgła.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.



Re: DSG

2011-01-04 23:51:14 - masti

Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:23:16 +0000 osobnik zwany Robert Rędziak
wystukał:

> On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti wrote:
>
>> a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem
>> poza sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?
>
> W części skrzyń DSG są mokre sprzęgła.
>
no i? mokre to nie hydrokinetyk

--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: DSG

2011-01-05 00:04:53 - megrims

W dniu 2011-01-04 23:51, masti pisze:
> Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:23:16 +0000 osobnik zwany Robert Rędziak
> wystukał:
>
>> On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti wrote:
>>
>>> a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem
>>> poza sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?
>>
>> W części skrzyń DSG są mokre sprzęgła.
>>
> no i? mokre to nie hydrokinetyk
>

w YZ450F lub R1 też jest mokre, ale to NTG



Re: DSG

2011-01-05 00:07:00 - masti

Dnia pięknego Wed, 05 Jan 2011 00:04:53 +0100 osobnik zwany megrims
wystukał:

> W dniu 2011-01-04 23:51, masti pisze:
>> Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:23:16 +0000 osobnik zwany Robert
>> Rędziak wystukał:
>>
>>> On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti wrote:
>>>
>>>> a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem
>>>> poza sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?
>>>
>>> W części skrzyń DSG są mokre sprzęgła.
>>>
>> no i? mokre to nie hydrokinetyk
>>
>>
> w YZ450F lub R1 też jest mokre, ale to NTG

w sumie ze znanych suchych to tylko dukat :)




--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: DSG

2011-01-05 00:37:35 - megrims

W dniu 2011-01-05 00:07, masti pisze:
> Dnia pięknego Wed, 05 Jan 2011 00:04:53 +0100 osobnik zwany megrims
> wystukał:
>
>> W dniu 2011-01-04 23:51, masti pisze:
>>> Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:23:16 +0000 osobnik zwany Robert
>>> Rędziak wystukał:
>>>
>>>> On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti wrote:
>>>>
>>>>> a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem
>>>>> poza sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?
>>>>
>>>> W części skrzyń DSG są mokre sprzęgła.
>>>>
>>> no i? mokre to nie hydrokinetyk
>>>
>>>
>> w YZ450F lub R1 też jest mokre, ale to NTG
>
> w sumie ze znanych suchych to tylko dukat :)
>
>
>
>
znów NTG:

Kiedyś na Biedrusku jako początkujący użytkownik YZ450F utopiłem sprzęta
całkowicie. Wody się nie nachlał - zgasł od razu.

Po odpaleniu próbowałem ruszyć. :D Okazało się, że łańcuch nażarł się
błota i był tak naciągnięty, że sprzęt nie chciał ruszyć.

I to mokre sprzęgło i tak się spaliło :D



Re: DSG

2011-01-05 00:56:42 - Darek S-ki

On 4 Sty, 23:23, Robert Rędziak wrote:
> On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti
> wrote:
>
> > a dlaczego mia oby si toczy w manualach z automatycznym sprz g em poza
> > sytuacj gdy nie wysprz gla i ci gnie?
>
>  W cz ci skrzy DSG s mokre sprz g a.


A Superb 7-mio biegowy DSG jest chyba suchosprzęgłowy ?


--
Pozdrawiam
Darek S-ki



Re: DSG

2011-01-06 15:17:09 - Bugatti

Użytkownik Rafał VFR napisał w wiadomości:

> Witam
> Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG na swiatlach
> lekko ciagnie do przodu ?

Nie rozumiem zdania ;>
Na światłach - co mają światła co skrzynki biegów ?
Pewnie chodzi Ci o to że stojąc na skrzyżowaniu z sygn. świetlną i po
puszczeniu (w majciory ;-P) pedału hamuca auto się toczy - da się napisać
takie zdanie, zamiast napisać na światłach ;-)

To że się toczy zależy od elektroniki skrzyni. DSG, TCT mają tak jak
piszesz. A inne po dotknięciu gazu dopiero dociskają sprzęgła i auto rusza.

> W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby to
> logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?

Olej też krąży w DSG 6 biegiegowym.

> Pzdr
> Rafał

Pozdr.


--
Bugatti




Re: DSG

2011-01-05 09:49:49 - Kuba (aka cita)


Użytkownik andrzej napisał w wiadomości
news:ig01j8$4nr$1@news.onet.pl...
> Użytkownik Rafał VFR napisał w wiadomości
> news:ig00cg$21f$1@speranza.aioe.org...
>> Witam
>> Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG na swiatlach
>> lekko ciagnie do przodu ?
>> W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby to
>> logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?
>


Wg mnie coś jest zepsute. Te DSG ktorymi jechalem nie pełzały. Jeśli pełza
to znaczy, ze stojąc sprzęgło sie slizga. Pytanie zasadnicze - czy moze?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: DSG

2011-01-05 17:48:23 - tahoe_sasquatch

On Jan 5, 7:04 am, Rafał VFR wrote:
> Rozmawiałem z kolegą skoda octavia RS - ciagnie.
> Golf 6 TSI ciagnie. I testowy golf GTI też.
> Tylko mi sie wydawało, że tam są sprzęgła suche - więc dlaczego toto ciągnie

Poczytaj tu:

en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
sprzeglow, cos jak w moto.
Siedmiobiegowy DSG ma suche... nie wiem jakim jechales...

Yeti



Re: DSG

2011-01-06 10:53:41 - Kuba (aka cita)


Użytkownik tahoe_sasquatch napisał w wiadomości
news:7a24a7f0-7256-4201-b095-a04e5ae88212@j29g2000yqm.googlegroups.com...

> Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
> sprzeglow, cos jak w moto.
> Siedmiobiegowy DSG ma suche... nie wiem jakim jechales...


wytłumacz mi, bo widać mam jakies braki w tej materii, jakie ma znaczenia
czy sprzęgło jest suche czy mokre - jesli jest rozłączone, to nie przenosi
napęda - prawda?
Mialem motocykle z mokrym i suchym sprzęgłem i w każdym po wcisnięciu klamki
moto stoi.

Czym to sie rożni od sprzęgła w DSG?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: DSG

2011-01-06 12:47:38 - J.F.

On Thu, 6 Jan 2011 10:53:41 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Użytkownik tahoe_sasquatch napisał w wiadomości
>> Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
>> sprzeglow, cos jak w moto.
>> Siedmiobiegowy DSG ma suche... nie wiem jakim jechales...
>
>wytłumacz mi, bo widać mam jakies braki w tej materii, jakie ma znaczenia
>czy sprzęgło jest suche czy mokre - jesli jest rozłączone, to nie przenosi
>napęda - prawda?

Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy.

J.




Re: DSG

2011-01-06 16:51:35 - Kuba (aka cita)


Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
news:otabi6hl006e7r779s16udpnupmimfoneu@4ax.com...
> On Thu, 6 Jan 2011 10:53:41 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>>Użytkownik tahoe_sasquatch napisał w wiadomości
>>> Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
>>> sprzeglow, cos jak w moto.
>>> Siedmiobiegowy DSG ma suche... nie wiem jakim jechales...
>>
>>wytłumacz mi, bo widać mam jakies braki w tej materii, jakie ma znaczenia
>>czy sprzęgło jest suche czy mokre - jesli jest rozłączone, to nie przenosi
>>napęda - prawda?
>
> Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy.

znaczy ze co ... sprzęgło cierne działa na postoju (np na swiatłach, w korku
itp) w nieustannym poślizgu? Przecież to bez sensu.
Ktoś porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po
wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a już
napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: DSG

2011-01-08 19:09:15 - J.F.

On Thu, 6 Jan 2011 16:51:35 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
>> Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy.
>
>znaczy ze co ... sprzęgło cierne działa na postoju (np na swiatłach, w korku
>itp) w nieustannym poślizgu? Przecież to bez sensu.

widziales kiedys sprzeglo ? Tam luz jest mininalny, a tarcza osadzona
luzno na walku. Nawet w stanie wysprzeglonym cos tam czasem przytrze,
i jakis znikomy moment przeniesie.
Moment bedzie wiekszy jak sprzeglo wieloplytkowe i szczelina
wypelniona olejem. Szczegolnie zimnym.

>Ktoś porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po
>wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a już
>napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla.

A podnies na podnozek, unies tyle kolo i zobacz czy nadal nie bedzie
sie krecic. Ewentualnie pokrec pare razy sam - w hamulcach tez jest
luz minimalny :-)

J.







Re: DSG

2011-01-09 10:48:08 - Kuba (aka cita)


Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
news:dn9hi6tahivc8cg3estphn3e4i35a70b3e@4ax.com...
> On Thu, 6 Jan 2011 16:51:35 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>>Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
>>> Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy.
>>
>>znaczy ze co ... sprzęgło cierne działa na postoju (np na swiatłach, w
>>korku
>>itp) w nieustannym poślizgu? Przecież to bez sensu.
>
> widziales kiedys sprzeglo ? Tam luz jest mininalny, a tarcza osadzona
> luzno na walku. Nawet w stanie wysprzeglonym cos tam czasem przytrze,
> i jakis znikomy moment przeniesie.
> Moment bedzie wiekszy jak sprzeglo wieloplytkowe i szczelina
> wypelniona olejem. Szczegolnie zimnym.
>
Heh ... widzialem :)
no pewnie, pewnie. W manualu z suchym sprzęgle też - ale moment ten
wystarcza zwykle do napędzenia koła wiszącego w powietrzu, a nie poruszenia
samochodu.

>>Ktoś porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po
>>wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a
>>już
>>napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla.
>
> A podnies na podnozek, unies tyle kolo i zobacz czy nadal nie bedzie
> sie krecic. Ewentualnie pokrec pare razy sam - w hamulcach tez jest
> luz minimalny :-)

no wlasnie. Koła wiszącego, poruszającego sie praktycznie bez oporów.
Co innego poruszyć motocykl, ew. samochód.

Chyba, ze w DSG jest to zrobione celowo i na etapie projektu przewidziano
takie tarcie, bo normalnie wysprzęglone sprzęgło nie przeniesie takiego
monetu.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: DSG

2011-01-09 11:04:36 - J.F.

On Sun, 9 Jan 2011 10:48:08 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
>> widziales kiedys sprzeglo ? Tam luz jest mininalny, a tarcza osadzona
>> luzno na walku. Nawet w stanie wysprzeglonym cos tam czasem przytrze,
>> i jakis znikomy moment przeniesie.
>> Moment bedzie wiekszy jak sprzeglo wieloplytkowe i szczelina
>> wypelniona olejem. Szczegolnie zimnym.
>>
>Heh ... widzialem :)
>no pewnie, pewnie. W manualu z suchym sprzęgle też - ale moment ten
>wystarcza zwykle do napędzenia koła wiszącego w powietrzu, a nie poruszenia
>samochodu.

No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,
i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade.

A jesli pelznie bardziej niz inne auta .. moze czas na zmiane oleju ?

J.




Re: DSG

2011-01-09 23:18:52 - Kuba (aka cita)


Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
news:ss1ji694e7uanagg11e864qo3dt4ulqo61@4ax.com...
>
> No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,
> i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade.

w moim obecnym motocyklu mam 10 czy 11 płytek i ... po wysprzegleniu *nie
ciagnie*
wg mnie ilosc tarcz nie ma znaczenia. Gestosc oleju tez (jezdze na 0w50)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: DSG

2011-01-10 00:24:25 - J.F.

On Sun, 9 Jan 2011 23:18:52 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
>> No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,
>> i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade.
>
>w moim obecnym motocyklu mam 10 czy 11 płytek i ... po wysprzegleniu *nie
>ciagnie*
>wg mnie ilosc tarcz nie ma znaczenia. Gestosc oleju tez (jezdze na 0w50)

Nie w silniku tylko w sprzegle :-)

J.




Re: DSG

2011-01-10 10:46:24 - AZ

On 10 Sty, 00:24, J.F. wrote:
> >> No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,
> >> i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade.
>
> >w moim obecnym motocyklu mam 10 czy 11 p ytek i ... po wysprzegleniu *nie
> >ciagnie*
> >wg mnie ilosc tarcz nie ma znaczenia. Gestosc oleju tez (jezdze na 0w50)
>
> Nie w silniku tylko w sprzegle :-)
>
W większości motocykli silnik, skrzynia i sprzęgło są smarowane jednym
olejem.

U mnie w motocyklu jest bodajże 12 płytek + olej 10W40 i nawet przy
-10 po odpaleniu sprzęgło nie jest w stanie pchnąć motocykla do
przodu, samego - bez jeźdzca.

--
Artur



Re: DSG

2011-01-10 19:31:51 - Kuba (aka cita)


Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
news:blgki69bl14rs74j7o64h3m95pee8j0ip9@4ax.com...
> On Sun, 9 Jan 2011 23:18:52 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>>Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
>>> No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,
>>> i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade.
>>
>>w moim obecnym motocyklu mam 10 czy 11 płytek i ... po wysprzegleniu *nie
>>ciagnie*
>>wg mnie ilosc tarcz nie ma znaczenia. Gestosc oleju tez (jezdze na 0w50)
>
> Nie w silniku tylko w sprzegle :-)

no ale opieramy sie dla przykładu na motocyklach, a tam to jednak wspólny
olej :P

Generalnie przyjmuje do wiadomości, ze można zaprojektować skrzynie tak,
zeby występował poślizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne problemy:
- przy włączaniu biegu, coś musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
zgrzytać
- przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie
hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne.

W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
oleju. Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją
drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czegoś
na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część będzie
obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki
czynnikowi jakim jest olej. W ten sposb w czasie jazdy moment przekazywany
jest przez sprzęgło cierne, a pełzanie realizowane jest tylko i wyłacznie
przez olej. No ale to moje dywagacje poparte tylko wyobraźnią.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: DSG

2011-01-06 15:29:24 - Bugatti

Użytkownik Rafał VFR napisał w wiadomości:

> Rozmawiałem z kolegą skoda octavia RS - ciagnie.
> Golf 6 TSI ciagnie. I testowy golf GTI też.
> Tylko mi sie wydawało, że tam są sprzęgła suche - więc dlaczego toto
> ciągnie ?

Bo są suche w 6 biegowych.
Mokre sprzęgła oznaczają że pomiędzy kołami zębatymi a sprzęgłem, ciecz
występuje jako trzeci węzeł tarcia - zwanego tarciem elasohydrodynamicznym
EHL, który jak ten trzeci element przenosi moment ze sprzęgła na koła zębate
co powoduje niższe temperatury podczas przekazywania momentu i rzecz jasna
zwiększenie granicznych wartości jego przenoszenia ... DSG 7 (suche
sprzęgła) wg producenta przenosi 250 Nm. Zaś DSG 6 z mokrymi przenosi 350
Nm....choć w praktyce znosi 390 - 400 Nm (bez modów, bo ze zmodyfikowanym
sterem do DSG i zmienionymi sprzęgłami na 7-mio tarczowe znosi ponad 560
Nm -
www.racingforum.pl/Golf-V-R32-DSG-Turbo-CompSport-t82849.html )


> Pzdr
> Rafał

Pozdr.

PS. Odpisuje się POD postami. ;-)


--
Bugatti




Re: DSG

2011-01-06 15:15:20 - WW

W dniu 2011-01-04 21:57, andrzej pisze:
> Użytkownik Rafał VFR napisał w wiadomości
> news:ig00cg$21f$1@speranza.aioe.org...
>> Witam
>> Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG na
>> swiatlach lekko ciagnie do przodu ?
>> W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby
>> to logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?
>

DSG zawsze lekko ciągnie - tako twierdzi ASO.
Albo hamulec albo właczona opcja HOLD.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm





Re: DSG

2011-01-06 15:57:16 - andrzej


Użytkownik WW napisał w wiadomości
news:ig4ipv$nql$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 2011-01-04 21:57, andrzej pisze:
>> Użytkownik Rafał VFR napisał w wiadomości
>> news:ig00cg$21f$1@speranza.aioe.org...
>>> Witam
>>> Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG na
>>> swiatlach lekko ciagnie do przodu ?
>>> W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby
>>> to logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?
>>
>
> DSG zawsze lekko ciągnie - tako twierdzi ASO.
> Albo hamulec albo właczona opcja HOLD.

I dzięki temu można prawie zawsze bezślizgowo ruszać na oblodzonych światłach.



--
andrzej

Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl




Re: DSG

2011-01-06 16:31:10 - WW

W dniu 2011-01-06 15:57, andrzej pisze:
>> DSG zawsze lekko ciągnie - tako twierdzi ASO.
>> Albo hamulec albo właczona opcja HOLD.
>
> I dzięki temu można prawie zawsze bezślizgowo ruszać na oblodzonych
> światłach.
>

A także z centymetrową wręcz dokładnością zawracać czy parkować w
ciasnych miejscach :-)

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm



Re: DSG

2011-01-06 16:53:44 - Kuba (aka cita)


Użytkownik WW napisał w wiadomości
news:ig4n85$on5$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 2011-01-06 15:57, andrzej pisze:
>>> DSG zawsze lekko ciągnie - tako twierdzi ASO.
>>> Albo hamulec albo właczona opcja HOLD.
>>
>> I dzięki temu można prawie zawsze bezślizgowo ruszać na oblodzonych
>> światłach.
>>
>
> A także z centymetrową wręcz dokładnością zawracać czy parkować w ciasnych
> miejscach :-)


generalnie ficzer ciągnięcia nie jest domeną DSG (choć nadal nie wiem
dlaczego ciągnie) ale praktycznie każdego innego nawet najstarszego automatu
z hydrokinetycznym sprzęgłem.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: DSG

2011-01-11 01:19:53 - J.F.

On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Generalnie przyjmuje do wiadomości, ze można zaprojektować skrzynie tak,
>zeby występował poślizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne problemy:
>- przy włączaniu biegu, coś musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
>zgrzytać

Synchronizatory sa.

>- przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie
>hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne.

Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny
(polymer shearing).

>W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
>oleju.

Olej jest lepki.

>Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją
>drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czegoś
>na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
>druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część będzie
>obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki
>czynnikowi jakim jest olej.

Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi
wlaczone.

Raczej bym poszukal innych DSG - one tez pelzaja czy nie ?

J.




Re: DSG

2011-01-11 09:07:14 - Kuba (aka cita)


Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
news:h98ni691kv5kdpq7p4s73fr3c54vbk0sc0@4ax.com...
> On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>>Generalnie przyjmuje do wiadomości, ze można zaprojektować skrzynie tak,
>>zeby występował poślizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne
>>problemy:
>>- przy włączaniu biegu, coś musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
>>zgrzytać
>
> Synchronizatory sa.

nie wiem jak zbudowane są synchronizatory w DSG, ale zauważ, ze ciągle
przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili załączania synchronizatory mają
przenieść napęd do czasu zazębienia kół?

>
>>- przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie
>>hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie
>>dziwne.
>
> Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny
> (polymer shearing).

no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy
doczynienia z jakimś hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla
mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.

>
>>W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
>>oleju.
>
> Olej jest lepki.

no dobra, ale to nie butapren ;-)

>
>>Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją
>>drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia
>>czegoś
>>na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
>>druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część
>>będzie
>>obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki
>>czynnikowi jakim jest olej.
>
> Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi
> wlaczone.

co do tego ma fakt dwubiegowości?

Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.

>
> Raczej bym poszukal innych DSG - one tez pelzaja czy nie ?

no generalnie to tak sobie gadamy, a najprościej byloby przejechac sie
kilkoma ;-)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: DSG

2011-01-11 11:23:45 - J.F.

On Tue, 11 Jan 2011 09:07:14 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
>>>- przy włączaniu biegu, coś musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
>>>zgrzytać
>>
>> Synchronizatory sa.
>
>nie wiem jak zbudowane są synchronizatory w DSG,

przyjmuje ze podobnie jak w recznej skrzyni.

>ale zauważ, ze ciągle
>przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili załączania synchronizatory mają
>przenieść napęd do czasu zazębienia kół?

Ale ten naped jest szczatkowy, to podobnie jak w zwyklej skrzyni -
wyrownac predkosci a dalej zaskocza.

>>>- przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie
>>>hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie
>>>dziwne.
>>Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny
>>(polymer shearing).
>no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy
>doczynienia z jakimś hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla
>mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.

Jak rozumiem jest jest tylko zwykle sprzeglo mokre - czyli absolutnie
nie hydrokinetyczne, a zuzywa sie w normie..

>>>W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
>>>oleju.
>>Olej jest lepki.
>no dobra, ale to nie butapren ;-)

Wystarczy zeby troche momentu przeniosl. Znikomo ... ale moze
wystarczy do pelzniecia.

>>>Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją
>>>drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia
>>>czegoś
>>>na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
>>>druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część
>>>będzie
>>>obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki
>>>czynnikowi jakim jest olej.
>>
>> Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi
>> wlaczone.
>co do tego ma fakt dwubiegowości?
>Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.

Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co -
dokladamy sprzezenie hydrauliczne, zeby wieksze straty w napedzie byly
?

J.




Re: DSG

2011-01-11 20:55:19 - Kuba (aka cita)


Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
news:tgboi61pmofd2kir4s2gim5h138qgj139j@4ax.com...
> Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co -
> dokladamy sprzezenie hydrauliczne, zeby wieksze straty w napedzie byly

ale potem sprzęgła cierne są sprzężone wiec nie ma mowy o stratach na
hydraulice - ona działałaby tylko, kiedy pierwsze sprzęgło jest rozłączone z
zapiętym pierwszym biegiem.

ps. z resztą mniejsza z tym, bo to nic innego jak filozofowanie. Trzebaby
znaleźć konkretne źródło poważniejsze od wiki i znaleźć informacje źródłowe.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: DSG

2011-01-11 22:00:19 - J.F.

On Tue, 11 Jan 2011 20:55:19 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
>> Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co -
>> dokladamy sprzezenie hydrauliczne, zeby wieksze straty w napedzie byly
>
>ale potem sprzęgła cierne są sprzężone wiec nie ma mowy o stratach na

Tylko jedno

>hydraulice - ona działałaby tylko, kiedy pierwsze sprzęgło jest rozłączone z
>zapiętym pierwszym biegiem.

a - taki lagodny tlumik do ruszania ? To by mialo sens i to duzy,
tylko kolejna komplikacja do ukladu.
Potrzebne trzecie sprzeglo .. no chyba zeby wbudowac to w kola od 1-go
biegu i byloby zawsze na jedynce wlaczone.

A swoja droga to ciekaw jestem czy podobnej lagodnosci nie daloby
sie osiagnac na jednym sprzegle - nie wysterowujac go do konca.

J.




Re: DSG

2011-01-12 21:47:16 - Kuba (aka cita)


Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
news:grgpi6tmd468q0nsj3cru80k6959j2qi19@4ax.com...
> a - taki lagodny tlumik do ruszania ?

no takie coś mialem na mysli

> To by mialo sens i to duzy,
> tylko kolejna komplikacja do ukladu.
> Potrzebne trzecie sprzeglo .. no chyba zeby wbudowac to w kola od 1-go
> biegu i byloby zawsze na jedynce wlaczone.

bo ja wiem. Ja mysle, ze to przy sprzęgłach, a nie w samej skrzyni. Pierwsze
sprzęgło wystarczy rozbudować o kształt podobny do wentylatora. Skoro całość
zanurzona w oleju ... to nic więcej nie trzeba. Co do strat - to przy
załączonym sprzęgle cierny, przestałoby przenosić moment, bo cały bylby
'oparty' o sprzęgło cierne, a podczas rozłączenia przenosiłby jakiś
szczątkowy moment.
Wg mnie nic wiecej nie trzeba.

ps. ale dalej se filozofujemy ;)


>
> A swoja droga to ciekaw jestem czy podobnej lagodnosci nie daloby
> sie osiagnac na jednym sprzegle - nie wysterowujac go do konca.

no pewnie by sie dało .. tylko wg mnie, jesli coś sie ociera i przenosi
moment, to musi sie zużywać ... a w miescie w duzych korkach zużycie mogloby
być nie małe.
Co nie zmienia faktu, ze pewnie pełzanie własnie w ten sposob jest
realizowane.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS