nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 12:36:41 - ttt
Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z
naszych salonow.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 12:44:08 - Maciek
> moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiazkowe-wyposazenie,artykul.html
> Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z
> naszych salonow.
Ciekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-)
--
Pozdrawiam
Maciek
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 12:45:45 - Waldek Godel
> W dniu 2011-01-04 12:36, ttt pisze:
>> moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiazkowe-wyposazenie,artykul.html
>> Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z
>> naszych salonow.
> Ciekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-)
Ciekawe, że jakoś wprowadzenie w dokładnie ten sam sposób obowiązkowego ABS
i poduszek jakoś nikogo tak nie bulwersowało..
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 12:48:26 - ttt
>>> Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z
>>> naszych salonow.
>> Ciekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-)
>
> Ciekawe, że jakoś wprowadzenie w dokładnie ten sam sposób obowiązkowego
> ABS
> i poduszek jakoś nikogo tak nie bulwersowało..
>
> --
> Pozdrowienia, Waldek Godel
A czy ja gdzies napisalem, ze mnie to bulwersuje? Ja jestem ciekaw tylko,
jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich samochodow w naszych
salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost ceny.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 14:19:43 - Agent
Użytkownik ttt
news:ifv1ef$c13$1@news.onet.pl...
>>>> moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiazkowe-wyposazenie,artykul.html
>>>> Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z
>>>> naszych salonow.
>>> Ciekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-)
>>
>> Ciekawe, że jakoś wprowadzenie w dokładnie ten sam sposób obowiązkowego
>> ABS
>> i poduszek jakoś nikogo tak nie bulwersowało..
>>
>> --
>> Pozdrowienia, Waldek Godel
>
> A czy ja gdzies napisalem, ze mnie to bulwersuje? Ja jestem ciekaw tylko,
> jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich samochodow w naszych
> salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost ceny.
A ile tak faktycznie kosztuje wyprodukowanie ESP? Większość dodatków do auta
kosztuje znacznie mniej niż za to płacimy w rzeczywistości. Np tempomat w
Avensis to tylko i wyłącznie malutka dźwigienka przy kierownicy. Wszystko
pozostałe jest takie samo w wersji z tempomatem i bez - wystraczy podłączyć
wtyczkę + dzwigienkę i dziala.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 17:31:53 - J.F.
> Użytkownik ttt
>>> Ciekawe, że jakoś wprowadzenie w dokładnie ten sam sposób
>>> obowiązkowego ABS i poduszek jakoś nikogo tak nie
>>> bulwersowało..
>>>
>> A czy ja gdzies napisalem, ze mnie to bulwersuje? Ja jestem
>> ciekaw tylko, jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich
>> samochodow w naszych salonach - bo to na pewno spowoduje,
>> niemaly wzrost ceny.
> A ile tak faktycznie kosztuje wyprodukowanie ESP?
Prawdopodobnie bardzo malo - o ile porownujemy do auta z ABS.
Pare dodatkowych czujnikow, lepszy procesor no i haracz dla Boscha
za oprogramowanie.
Za to mozna z klienta dodatkowo sciagnac za TCS/ASR.
> Większość dodatków do auta kosztuje znacznie mniej niż za to
> płacimy w rzeczywistości. Np tempomat w Avensis to tylko i
> wyłącznie malutka dźwigienka przy kierownicy. Wszystko pozostałe
> jest takie samo w wersji z tempomatem i bez - wystraczy podłączyć
> wtyczkę + dzwigienkę i dziala.
No ale wiesz - wylacznik, plytka, kabelek, zmontowac, forma na
dzwigienke ..
J.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 18:45:30 - Borys Pogoreło
> Prawdopodobnie bardzo malo - o ile porownujemy do auta z ABS.
> Pare dodatkowych czujnikow, lepszy procesor no i haracz dla Boscha
> za oprogramowanie.
> Za to mozna z klienta dodatkowo sciagnac za TCS/ASR.
Wymyślą kilka nowych softwarowych trzyliterowców i będzie za co kasować.
>> wyłącznie malutka dźwigienka przy kierownicy. Wszystko pozostałe
>> jest takie samo w wersji z tempomatem i bez - wystraczy podłączyć
>> wtyczkę + dzwigienkę i dziala.
>
> No ale wiesz - wylacznik, plytka, kabelek, zmontowac, forma na
> dzwigienke ..
I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 18:49:02 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Borys Pogoreło
news:1bucphwyvmnir.1rirmxcuppfol$.dlg@40tude.net...
>
> I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?
koszt (różnica między ABS a ESP) produkcji był kiedyś w jakims programie
motoryzacyjnym podany jaki kilkanaście euro.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 18:52:28 - Borys Pogoreło
>> I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?
>
> koszt (różnica między ABS a ESP) produkcji był kiedyś w jakims programie
> motoryzacyjnym podany jaki kilkanaście euro.
Jak oni to liczyli? Bo ABS to jednak jest trochę sprzętu - czujniki,
pompa, sterowanie... ESP to w zasadzie tylko trochę elektroniki doczepionej
do tego, grosze w większej skali.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 19:29:07 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Borys Pogoreło
news:ql2fnqh3sygn.1fgk16eam0mdy.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 4 Jan 2011 18:49:02 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
>
>>> I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?
>>
>> koszt (różnica między ABS a ESP) produkcji był kiedyś w jakims programie
>> motoryzacyjnym podany jaki kilkanaście euro.
>
> Jak oni to liczyli? Bo ABS to jednak jest trochę sprzętu - czujniki,
> pompa, sterowanie... ESP to w zasadzie tylko trochę elektroniki
> doczepionej
> do tego, grosze w większej skali.
no wlanie.
ABS to skomplikowane urządzenie. ESP jeszcze bardziej, ale różnica między
nimi jest w zasadzie niewielka.
Dlatego wyprodukowanie auta z ABSem a wyprodukowanie auta z ESP dzieli
jedynie kilkanascie EU.
Ale jak to liczyli i na ile wiarygodnie - nie mam pojęcia, bo skąd mam to
wiedziec.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 20:52:48 - Rafał Grzelak
> Dnia Tue, 4 Jan 2011 18:49:02 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
>
>>> I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?
>>
>> koszt (różnica między ABS a ESP) produkcji był kiedyś w jakims programie
>> motoryzacyjnym podany jaki kilkanaście euro.
>
> Jak oni to liczyli? Bo ABS to jednak jest trochę sprzętu - czujniki,
> pompa, sterowanie... ESP to w zasadzie tylko trochę elektroniki doczepionej
> do tego, grosze w większej skali.
Dlatego ABS + kilka EUR = ABS+ESP.
Tak to zrozumialem.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 09:49:03 - MiKhau
>> I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?
Dołożenie do Forda Focusa z ABS systemu ESP (pompka/i hamulcowa jakaś inna,
kawałek elektroniki, czujniki (obrotu kierownicy, żyroskop pod siedzeniem
pasażera i tego typu dodatki-części z rozbitka bodajze) to kwota
1000-1500zł.
forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=116884
[Focus MK2] ESP założone!
co fajniejsze cytaty
-Co do kosztów to w mondeo kosztowało mnie to około 900 zł Wszystkie części
były używane, ale w idealnym stanie.
-pytałem się w serwisie forda ile kosztuje pompa ABS/ESP to dostałem
odpowiedź,- 7000zł.
-Ja za wymianę pompy ze sterownikiem dałem 6000zł
....itd
czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł.
Pozdrawiam
MK
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 09:55:15 - Kuba (aka cita)
Użytkownik MiKhau
news:ig1b9u$1sn$1@node1.news.atman.pl...
> czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł.
liczysz jako koszt produkcji róznice w cenie detalicznej brutto i ceną
brutto po rabacie?
LOL
ps. musisz startować na posła RP, tam tacy ekonomiści zwykle budżet ustalają
:D
Albo jeszcze lepiej do NFZu sie przyjmij. Zaraz problem braku środków
zostanie rozwiązany.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 14:20:30 - MiKhau
>> czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł.
>
>
> liczysz jako koszt produkcji róznice w cenie detalicznej brutto i ceną
> brutto po rabacie?
> LOL
A skąd ci to przysło do głowy?
Czytać umiesz więc przeleć szybciutko podany przezemnie wyżej wątek,
ludziska podają różne ceny - ubawiły mnię ceny ASO, więc podrzuciłem.
Jak znasz choćby powierzchownie poziom marż to łatwo dojdziesz do kwoty
900-1000zł za dodatkowe części ABS vs.ABS ESP.
To tyle.
>
(...blebleble...)
Dałbyś se spokój z docinkami, pomyśl tylko chwilę.
>
> --
> Pozdrawiam Kuba (aka cita)
> www.cita.pl
> Dwa ogony Irma i Myszka
Również pozdrawiam
MK
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 10:20:01 - Kuba (aka cita)
Użytkownik MiKhau
news:ig1r6t$5ea$1@node1.news.atman.pl...
> A skąd ci to przysło do głowy?
> Czytać umiesz więc przeleć szybciutko podany przezemnie wyżej wątek,
> ludziska podają różne ceny - ubawiły mnię ceny ASO, więc podrzuciłem.
> Jak znasz choćby powierzchownie poziom marż to łatwo dojdziesz do kwoty
> 900-1000zł za dodatkowe części ABS vs.ABS ESP.
> To tyle.
stary ale jak możesz obliczać koszty *produkcji* na podstawie cen sprzedaży
detalicznej nawet bez marży.
To jakbyś liczył ile kosztuje wyprodukowanie litra Pb95 na podstawie marży
na stacji benzynowej.
Zastanów sie.
ps. a marże znam doskonale, bo akurat pracuje u dealera od jakiegoś czasu.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-07 15:00:48 - MiKhau
> stary ale jak możesz obliczać koszty *produkcji* na podstawie cen
> sprzedaży detalicznej nawet bez marży.
Racja, tylko że to taki taki szacunek... mniej lub więcej/ pi razy drzwi...:
Jeżeli ludziska na nowych częściach potrafią dołożyć sobie ESP za 3 tysie to
znając proporcje ceny wyszło mi coś poniżej 1/3
> To jakbyś liczył ile kosztuje wyprodukowanie litra Pb95 na podstawie marży
> na stacji benzynowej.
> Zastanów sie.
nnnie do końca tak :-)
Wiedząc, że 80proc ceny benzyny to podatki i marże mogę szacować, ze przy
cenie końcowej 10 cena producenta to 2.
I tak to oszacowałem, ale bez jakiejkolwiek pretensji do mienia mojszej
racji :-)
Zastanawiałem sie po prostu.
>
> ps. a marże znam doskonale, bo akurat pracuje u dealera od jakiegoś czasu.
>
>
> --
> Pozdrawiam Kuba (aka cita)
> www.cita.pl
> Dwa ogony Irma i Myszka
Myślę, że naświetliłem ooco mi szło
I pozdrawiam
MK
EOT
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 00:38:12 - Gotfryd Smolik news
> Użytkownik Agent
>> A ile tak faktycznie kosztuje wyprodukowanie ESP?
>
> Prawdopodobnie bardzo malo - o ile porownujemy do auta z ABS.
[...]
>> dźwigienka przy kierownicy. Wszystko pozostałe jest takie samo
>
> No ale wiesz - wylacznik, plytka, kabelek, zmontowac, forma na dzwigienke ..
Zapomniałeś o:
- homologacji
- opłatach za zezwolenie na korzystanie z normalnej cyny, znaczy
ołowiowej. Zdaje się że do samochodowych zastosowań (bezpieczeństwo)
można stosować, ale nie sądzę aby bez opłat się obyło :P
OT:
Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy
dobrowolnie chwalą się używaniem ekologicznych rozwiązań (co po
polsku przekłada się na mniejszą trwałość).
pzdr, Gotfryd
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 10:45:42 - J.F.
>On Tue, 4 Jan 2011, J.F. wrote:
>>> A ile tak faktycznie kosztuje wyprodukowanie ESP?
>> Prawdopodobnie bardzo malo - o ile porownujemy do auta z ABS.
>[...]
>>> dźwigienka przy kierownicy. Wszystko pozostałe jest takie samo
>> No ale wiesz - wylacznik, plytka, kabelek, zmontowac, forma na dzwigienke ..
>
>Zapomniałeś o:
>- homologacji
Oplata jednorazowa .. o ile w ogole podlega.
>- opłatach za zezwolenie na korzystanie z normalnej cyny, znaczy
> ołowiowej. Zdaje się że do samochodowych zastosowań (bezpieczeństwo)
> można stosować, ale nie sądzę aby bez opłat się obyło :P
Koszt gospodarowania odpadem. nie wiem czy samochodow dotyczy - one
maja odrebna gospodarke.
tak czy inaczej - pare elementow elektronicznych wiecej w smd to sa
jakies ulamki grama olowiu.
> Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy
>dobrowolnie chwalą się używaniem ekologicznych rozwiązań (co po
>polsku przekłada się na mniejszą trwałość).
Moze sie tylko chwala :-)
J.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 16:38:43 - Gotfryd Smolik news
> On Thu, 6 Jan 2011 00:38:12 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
>>
>> Zapomniałeś o:
>> - homologacji
>
> Oplata jednorazowa
Ale to jest doskonały powód żeby cena poszła x2
Józek w garażu konkurencją nie będzie, nie stać go i będzie
musiał ideologię dorabiać ;), więc można podnieść do ceny
uzasadniającej koszty administracyjne plus narzut.
>> - opłatach za zezwolenie na korzystanie z normalnej cyny, znaczy
>> ołowiowej.
>
> Koszt gospodarowania odpadem.
Nie, chodzi o to że AFAIR normalnej cyny (już) nie wolno stosować
do normalnej produkcji przemysłowej. Mogę się mylić, ale bardzo
bym się zdziwił, jakby prawo do wyjątkowego używania było efektywnie
darmowe (wliczając koszty administracyjne itede).
I powtórka do uwagi z garażową produkcją.
>> Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy
>> dobrowolnie chwalą się używaniem ekologicznych rozwiązań (co po
>> polsku przekłada się na mniejszą trwałość).
>
> Moze sie tylko chwala :-)
Ależ nie - w ich interesie leży żeby produkować sprzęt który się
psuje, nie rozumiem dlaczego chwalą się tym, że on *ma* się zepsuć!
:)
Jakby po cichu używali ekologicznego spoiwa, bo ze stosowania
ISO9002 czy ile to tam jest wychodziłoby że płytka z elektroniką
za mało się psuje (po to są przecież normy *badania* jakości,
czyż nie?), to przynajmniej ekonomiczne podłoże wciskania klientowi
kitu byłoby jasne ;>
pzdr, Gotfryd
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 17:39:52 - J.F.
>On Thu, 6 Jan 2011, J.F. wrote:
>>> - opłatach za zezwolenie na korzystanie z normalnej cyny, znaczy
>>> ołowiowej.
>> Koszt gospodarowania odpadem.
> Nie, chodzi o to że AFAIR normalnej cyny (już) nie wolno stosować
>do normalnej produkcji przemysłowej. Mogę się mylić, ale bardzo
do produkcji sprzetu domowego uzytku. Jest masa zwolnien - samochody
zapewne tez.
>bym się zdziwił, jakby prawo do wyjątkowego używania było efektywnie
>darmowe (wliczając koszty administracyjne itede).
To spojrz na etykietke z cena - KGO jest wyszczegolnione.
Ale to jakies grosze sa - np aparat cyfrowy czy telefon to ponizej
zlotowki. Fakt ze one chyba sa bezolowiowe.
>>> Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy
>>> dobrowolnie chwalą się używaniem ekologicznych rozwiązań (co po
>>> polsku przekłada się na mniejszą trwałość).
>> Moze sie tylko chwala :-)
> Ależ nie - w ich interesie leży żeby produkować sprzęt który się
>psuje, nie rozumiem dlaczego chwalą się tym, że on *ma* się zepsuć!
Wszystko zalezy od rynku - klient przyzwyczajony ze co trzy lata
kupuje sie nowy komputer, ale nowa pralke to jeszcze nie .
J.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-07 01:45:47 - Gotfryd Smolik news
> do produkcji sprzetu domowego uzytku. Jest masa zwolnien - samochody
> zapewne tez.
Zgadza się.
Zmierzałem do pytania czy skorzystanie ze zwolnienia jest
darmowe. Nie do kosztów złomowania ołowiu :)
> To spojrz na etykietke z cena - KGO jest wyszczegolnione.
KGO tak, ale jeśli istnieje jakaś ekstra opłata, to wyszczególniona
nie będzie. Mniej więcej na podobnej zasadzie jak akcyza i VAT
(świadomośc kwoty VAT zazwyczaj na paragonie nabywasz, kwoty
zapłaconej akcyzy nie bardzo - można w celach dydaktycznych
spróbować kupić jakąś wódkę ;))
> Ale to jakies grosze sa - np aparat cyfrowy czy telefon to ponizej
> zlotowki. Fakt ze one chyba sa bezolowiowe.
Zgoda.
Czy ktoś wie, czy skorzystanie ze zwolnienia od bezołowiowego
jest odpłatne?
pzdr, Gotfryd
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-07 11:50:10 - J.F.
> Zgoda.
> Czy ktoś wie, czy skorzystanie ze zwolnienia od bezołowiowego
>jest odpłatne?
Wydaje mi sie ze to dwa niezalezne przepisy sa.
Sprzedajesz komputer domowy w EU - on musi byc bezolowiowy.
Sprzedajesz serwer - nie musi.
W obu przypadkach naliczasz KGO, za olowiowe luty byc moze wyzszy.
A KGO na samochody to chyba jeszcze trzeci przepis, bo przeciez tam sa
osobne przepisy o utylizacji.
J.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 12:04:12 - Krzysiek Kielczewski
> Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy
> dobrowolnie chwalą się używaniem ekologicznych rozwiązań (co po
> polsku przekłada się na mniejszą trwałość).
Jak już muszą używać ekologicznej cyny to co mają pisać, robimy gorsze
czy robimy ekologiczne?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 16:41:03 - Gotfryd Smolik news
> Jak już muszą używać ekologicznej cyny to co mają pisać, robimy gorsze
> czy robimy ekologiczne?
To jest zła alternatywa, alternatywą jest nie pisać nic.
Lutować umie co najmniej promil ludności, więc kontakt z człowiekiem
który umie lutować ma całkiem spory procent społeczeństwa - i wiedza
czym pachnie spoiwo bezołowiowe w ten sposób jest mało ukryta :>
pzdr, Gotfryd
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 17:06:53 - Krzysiek Kielczewski
> To jest zła alternatywa, alternatywą jest nie pisać nic.
>
> Lutować umie co najmniej promil ludności, więc kontakt z człowiekiem
> który umie lutować ma całkiem spory procent społeczeństwa - i wiedza
> czym pachnie spoiwo bezołowiowe w ten sposób jest mało ukryta :>
Idź do jakiegoś supermarketu z AGD i się popytaj klientów co wolą. Taka
wiedza wcale nie jest tak szeroko rozpowszechniona :)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 08:09:36 - szymo
> Ja jestem ciekaw tylko,
> jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich samochodow w naszych
> salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost ceny.
Jestem ciekaw ile modeli zniknie z rynku :)
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 09:12:06 - Kuba (aka cita)
Użytkownik szymo
news:ig15fg$d5t$1@news.man.bydgoszcz.pl...
>
>> Ja jestem ciekaw tylko, jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich
>> samochodow w naszych salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost
>> ceny.
>
> Jestem ciekaw ile modeli zniknie z rynku :)
pewnie żadne.
Pytanie jest inne - jaka będzie jakość zainstalowanych dodatkowych systemów.
ps. stworzyć takie systemy to pestka. Zrobic dobre systemy to już inna para
kaloszy.
Zwróć uwage, ze za markowy sprżed RTV czy np. komputery dzielą sie na
markowe droga i dobre oraz podróbki chińskie tanie i słabe.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:01:08 - Maciek
>> Ciekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-)
> Ciekawe, że jakoś wprowadzenie w dokładnie ten sam sposób obowiązkowego ABS
> i poduszek jakoś nikogo tak nie bulwersowało..
A czy mnie to bulwersuje? Śmieszy mnie najwyżej jak banda urzędników
robi mi na siłę dobrze :->
--
Pozdrawiam
Maciek
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:07:05 - Waldek Godel
> A czy mnie to bulwersuje? Śmieszy mnie najwyżej jak banda urzędników
> robi mi na siłę dobrze :->
A kto powiedział, że tobie? Robi dobrze 87% gospodyń z Gdańska..
Tak ogólnie - biorąc pod uwagę statystyczny poziom umiejętności prowadzenia
pojazdów, to nawet dobrze.
Jakby do tego jeszcze dołożyli kampanię uświadamiającą ogół z jedno- i
dwucyfrowym IQ, że zimowe opony, ABS, ESP i włączone światła wcale nie
oznaczają nieśmiertelności, to już w ogóle byłoby cudownie.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:16:04 - Mateusz
> Ciekawe, e jako wprowadzenie w dok adnie ten sam spos b obowi zkowego ABS
> i poduszek jako nikogo tak nie bulwersowa o..
Nijak ma się porównanie ABS i poduszek do ESP i asystenta hamowania.
ABS jeszcze czasami się przydaje, ale ESP? Dlaczego ma być wymagane?
jeżdżę bez ESP i jakoś się jeszcze nie owinąłem wokół drzewa na
zakręcie ani nie wypadłem z drogi na łuku itp. Jakbym chciał się zabić
na łuku albo przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie, żadne ESP mi
nie pomoże, wystarczy odpowiednio duża prędkość. A co z systemem
szkoleń kierowców ? Dlaczego nie opracują wytycznych adekwatnych dla
danego kraju (w tym naszego)? Za dużo pracy?
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:20:49 - Waldek Godel
> Nijak ma się porównanie ABS i poduszek do ESP i asystenta hamowania.
> ABS jeszcze czasami się przydaje, ale ESP? Dlaczego ma być wymagane?
> jeżdżę bez ESP i jakoś się jeszcze nie owinąłem wokół drzewa na
> zakręcie ani nie wypadłem z drogi na łuku itp. Jakbym chciał się zabić
> na łuku albo przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie, żadne ESP mi
> nie pomoże, wystarczy odpowiednio duża prędkość. A co z systemem
Żadne poduszki i ABS ci nie pomogą - wystarczy odpowiednio duża prędkość.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:40:44 - Mateusz
> adne poduszki i ABS ci nie pomog - wystarczy odpowiednio du a pr dko .
Waldku przecież oboje o tym dobrze wiemy, dlatego mając wybór pomiędzy
autem bez w/w systemów a autem zaopatrzonym w te systemy wolę pierwszą
opcję, bo jeszcze mam mózg i wolałbym sam panować nad tym co się
dzieje z moim autem w sytuacji awaryjnej.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 14:12:57 - CeSaR
Dobra, przyznać się teraz!!!!!!!
Które z was jest kobietą?
C
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 14:20:23 - RoMan Mandziejewicz
Tuesday, January 4, 2011, 1:40:44 PM, you wrote:
>> adne poduszki i ABS ci nie pomog - wystarczy odpowiednio du a pr dko .
> Waldku przecież oboje
Oboje? Jesteś kobietą czy muzykiem?
sjp.pwn.pl/lista.php?co=oboje
sjp.pwn.pl/lista.php?co=obaj
[...]
--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 14:21:43 - Przemysław Czaja
Użytkownik RoMan Mandziejewicz
>
> Oboje? Jesteś kobietą czy muzykiem?
Oba ;-)
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 16:35:57 - to
> Waldku przecież oboje o tym dobrze wiemy, dlatego mając wybór pomiędzy
> autem bez w/w systemów a autem zaopatrzonym w te systemy wolę pierwszą
> opcję, bo jeszcze mam mózg i wolałbym sam panować nad tym co się dzieje
> z moim autem w sytuacji awaryjnej.
Może w ogóle konia se kup, też da się przemieszczać, a nie trzeba
benzyny, starczy trochę owsa pod nos podsunąć.
--
ignorance is bliss
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 19:35:19 - DoQ
> Waldku przecież oboje o tym dobrze wiemy, dlatego mając wybór pomiędzy
> autem bez w/w systemów a autem zaopatrzonym w te systemy wolę pierwszą
> opcję, bo jeszcze mam mózg i wolałbym sam panować nad tym co się
> dzieje z moim autem w sytuacji awaryjnej.
Potrafisz hamować każdym z kół osobno?
Sytuacja awaryjna to nie kręcenie kółek na ośnieżonym placu, zanim się
zorientujesz możesz wylądować w rowie.
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 18:15:42 - J.F.
> Dnia Tue, 4 Jan 2011 04:16:04 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):
>> Jakbym chciał się zabić
>> na łuku albo przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie, żadne
>> ESP mi
>> nie pomoże, wystarczy odpowiednio duża prędkość. A co z systemem
>
> Żadne poduszki i ABS ci nie pomogą - wystarczy odpowiednio duża
> prędkość.
Wprowadzi sie ograniczenie pojemnosci silnika w UE do 1 litra i
45KM :-)
Ewentualnie jeszcze elektroniczny system spowalniania pojazdu przed
zakretami :-)
J.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 16:35:31 - to
> jeżdżę
> bez ESP i jakoś się jeszcze nie owinąłem wokół drzewa na zakręcie ani
> nie wypadłem z drogi na łuku itp. Jakbym chciał się zabić na łuku albo
> przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie, żadne ESP mi nie pomoże,
> wystarczy odpowiednio duża prędkość.
Logika godna przedszkolaka...
--
ignorance is bliss
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 08:12:25 - szymo
> On 4 Sty, 12:45, Waldek Godel
>> Ciekawe, e jako wprowadzenie w dok adnie ten sam spos b obowi zkowego ABS
>> i poduszek jako nikogo tak nie bulwersowa o..
>
> Nijak ma się porównanie ABS i poduszek do ESP i asystenta hamowania.
> ABS jeszcze czasami się przydaje, ale ESP? Dlaczego ma być wymagane?
> jeżdżę bez ESP i jakoś się jeszcze nie owinąłem wokół drzewa na
> zakręcie ani nie wypadłem z drogi na łuku itp. Jakbym chciał się zabić
> na łuku albo przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie
To se kup auto bez ESP kto ci broni.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 12:58:41 - CeSaR
> naszych salonow.
A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym wyposażeniem na
terenie całej UE skoro obowiązek jazdy na światłach w dzień chyba nie jest
ogólnoeuropejski?
C
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:02:09 - Maciek
> A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym wyposażeniem na
> terenie całej UE skoro obowiązek jazdy na światłach w dzień chyba nie jest
> ogólnoeuropejski?
Widocznie niedługo będzie. Także w Grecji, Włoszech itp ;-)
--
Pozdrawiam
Maciek
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 14:34:00 - omega_fan
> W dniu 2011-01-04 12:58, CeSaR pisze:
>> A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym wyposażeniem na
>> terenie całej UE skoro obowiązek jazdy na światłach w dzień chyba nie jest
>> ogólnoeuropejski?
> Widocznie niedługo będzie. Także w Grecji, Włoszech itp ;-)
>
We Włoszech już jest, od dość dawna. Poza obszarem zabudowanym.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 08:14:12 - szymo
> W dniu 2011-01-04 12:58, CeSaR pisze:
>> A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym wyposażeniem na
>> terenie całej UE skoro obowiązek jazdy na światłach w dzień chyba nie jest
>> ogólnoeuropejski?
> Widocznie niedługo będzie. Także w Grecji, Włoszech itp ;-)
>
o ile Grecja jeszcze będzie :)
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 18:17:10 - J.F.
>> Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych
>> samochodow z naszych salonow.
> A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym
> wyposażeniem na terenie całej UE skoro obowiązek jazdy na
> światłach w dzień chyba nie jest ogólnoeuropejski?
No to teraz bedzie :-)
Tzn obowiazku moze nie bedzie, ale swiatla sie wlacza
automatycznie - oczywiscie tylko w nowych pojazdach.
J.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 21:49:45 - Lew2
> > Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z
> > naszych salonow.
>
> A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym wyposażeniem na
> terenie całej UE skoro obowiązek jazdy na światłach w dzień chyba nie jest
> ogólnoeuropejski?
>
> C
To akurat jest dobrze, bo inaczej będzie w innych krajach to co w
Polsce. Światła do jazdy dziennej zostały cichaczem w Polsce dodane do
rozporządzenia o warunkach technicznych pod naciskiem Unii, bo rządowi
i sejmowi są nie na rękę (za mało kasy leci przy światłach do jazdy
dziennej). Niestety większość posiadaczy tych świateł jeździ nadal na
światłach mijania, co jest kompletnym kretynizmem. Co gorsza przepis
brzmi, że jest obowiązek jazdy na światłach mijania(!!!), a
dopuszczalne są do jazdy dziennej (zdanie dodane pod naciskiem Unii)
(tak jakby te drugie były gorsze). Sprawa postawiona na głowie!
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:01:44 - Mateusz
O ile światła do jazdy dziennej i ESP są mniejszym złem koniecznym (w
kontekście użyteczności) to wszelkie systemy ostrzegające o zmianie
pasa ruchu i asystent hamowania to już jest skrajny debilizm. Te
wszystkie systemy bezpieczeństwa to wynik postępu, tylko szkoda, że
głównym powodem takiego postępu jest fakt, że ludziom już nie chce się
myśleć.
Powinni wprowadzić dyrektywę, na mocy której kierowcy byliby
zobligowani do posiadania i używania mózgu w trakcie jazdy - ale z
tego za dużej kasy by nie było.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:04:31 - Cavallino
news:5b96437e-c162-4204-a27f-ca17fa524e18@fu15g2000vbb.googlegroups.com...
On 4 Sty, 12:36, ttt
>O ile światła do jazdy dziennej i ESP są mniejszym złem koniecznym (w
>kontekście użyteczności) to wszelkie systemy ostrzegające o zmianie
>pasa ruchu i asystent hamowania to już jest skrajny debilizm.
Obstawiam, że nie masz pojęcia co to jest asysten hamowania, bo byś bzdur
nie pisał.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:26:34 - Mateusz
> Obstawiam, e nie masz poj cia co to jest asysten hamowania, bo by bzdur
> nie pisa .
Stary mylisz się i to grubo... miałem okazję testować w ramach
prezentu w starym roku passata B7 i miałem do czynienia z tym
systemem. Nawet robiłem testy. Ok, na normalnej nawierzchni jest spora
różnica. Na lodzie czy ściegu czy błocie już drastycznie mniejsza..
Nadal upieram się przy tym, że powinien być większy nacisk na
szkolenie a nie na asekurację.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:36:41 - Cavallino
news:2febb02a-d0bf-473d-986c-0269465abb62@k13g2000vbq.googlegroups.com...
On 4 Sty, 13:04, Cavallino
> Obstawiam, e nie masz poj cia co to jest asysten hamowania, bo by bzdur
> nie pisa .
>Stary mylisz się i to grubo... miałem okazję testować w ramach
>prezentu w starym roku passata B7 i miałem do czynienia z tym
>systemem.
Tym to znaczy jakim?
No napisz, na czym polega działanie asystenta hamowania Twoim zdaniem?
>Nawet robiłem testy. Ok, na normalnej nawierzchni jest spora
>różnica. Na lodzie czy ściegu czy błocie już drastycznie mniejsza.
LOL !!!
Tylko potwierdzasz, że nie masz pojęcia o czym gadasz.
Nadal upieram się przy tym, że powinien być większy nacisk na
szkolenie a nie na asekurację.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:44:10 - Mateusz
> LOL !!!
> Tylko potwierdzasz, e nie masz poj cia o czym gadasz.
Jasne jasne... zwiększone ciśnienie w układzie hamulcowym podczas
hamowania awaryjnego to tez bujda...
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:51:14 - Cavallino
news:07d64242-3d1b-4081-9600-464b323a285c@p8g2000vbs.googlegroups.com...
On 4 Sty, 13:36, Cavallino
> LOL !!!
> Tylko potwierdzasz, e nie masz poj cia o czym gadasz.
>Jasne jasne... zwiększone ciśnienie w układzie hamulcowym podczas
>hamowania awaryjnego to tez bujda...
Wreszcie doczytałeś.
No to teraz już będziesz wiedział na czym to polega, oczywiście o ile
zrozumiałeś co czytasz.
A może nawet będziesz w stanie wymyślić w czym i komu to może przeszkadzać,
że nazywałeś jego obowiązkowe montowanie debilizmem.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 14:17:56 - Przemysław Czaja
Użytkownik Cavallino
>> Obstawiam, e nie masz poj cia co to jest asysten hamowania, bo by
>> bzdur
>> nie pisa .
>
>>Stary mylisz się i to grubo... miałem okazję testować w ramach
>>prezentu w starym roku passata B7 i miałem do czynienia z tym
>>systemem.
>
> Tym to znaczy jakim?
> No napisz, na czym polega działanie asystenta hamowania Twoim zdaniem?
>
>
>>Nawet robiłem testy. Ok, na normalnej nawierzchni jest spora
>>różnica. Na lodzie czy ściegu czy błocie już drastycznie mniejsza.
>
> LOL !!!
> Tylko potwierdzasz, że nie masz pojęcia o czym gadasz.
>
> Nadal upieram się przy tym, że powinien być większy nacisk na
> szkolenie a nie na asekurację.
Jest to kolejne gówno, którym próbują naprawić gówniany ABS wydłużający
drogę hamowania - sama definicja asystenta jest gówniana - Asystent
hamowania wspomaga kierowcę w sytuacji nagłego hamowania, jeśli
niewystarczająco mocno naciskany jest pedał hamulca. Szybkie naciśnięcie
na pedał hamulca sprawia, że asystent hamowania reaguje natychmiast i -
wytwarzając dużo większe ciśnienie w układzie hamulcowym - zdecydowanie
skraca drogę hamowania - jak się to ma do ABS, który obniża ciśnienie w
układzie łatwo się domyślić, więc kałagnido zostaw swoje przemyślenia
dla siebie.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 16:03:19 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Przemysław Czaja
news:ifv71j$tde$1@mx1.internetia.pl...
>
> jak się to ma do ABS, który obniża ciśnienie w układzie łatwo się
> domyślić, więc kałagnido zostaw swoje przemyślenia dla siebie.
czy Ty aby wiesz jak działa ABS, bo napewno nie przez mniejszenie
ciśnienia...
Przeciwnie - żeby ABS działał poprawnie cisnienie robocze musi być możliwie
duże - stąd taki nacisk na to, zeby w samochodzach z ABSem i hanmowaniu
awaryjnym wyrywać oparcie z mocowań fotela.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 16:10:03 - CeSaR
> możliwie duże - stąd taki nacisk na to, zeby w samochodzach z ABSem i
> hanmowaniu awaryjnym wyrywać oparcie z mocowań fotela.
A co to biedne oparcie przy hamowaniu ma za robotę? Łapie pasażerów jadących
z tyłu?
C
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 16:15:00 - Kuba (aka cita)
Użytkownik CeSaR
news:ifvd4e$nga$1@news.onet.pl...
>> Przeciwnie - żeby ABS działał poprawnie cisnienie robocze musi być
>> możliwie duże - stąd taki nacisk na to, zeby w samochodzach z ABSem i
>> hanmowaniu awaryjnym wyrywać oparcie z mocowań fotela.
>
> A co to biedne oparcie przy hamowaniu ma za robotę? Łapie pasażerów
> jadących z tyłu?
czytaj ze zrozumieniem.
Awaryjne hamowanie samochodem wyposażonym w ABS polega na wcisnięciu pedału
hamulca tak mocno jak sie tylko da - potocznie mówiąc należy starać sie
wyrwać oparcie fotela zapierając sie o nie, zeby mieć siłe na wcisnięcie
pedału hamulca. Teraz jaśniej?
ps. w przeciwieństwie do samochodu nie wyposażonego w ABS, gdzie siła
nacisku na hamulec powinna utrzymywac koła w stanie tuż przed poślizgiem
czyli w praktyce wykorzystuje sie tzw hamowanie pulsacyjne (choć ta nazwa
zwykle przynosi mniej pożytku niż powinna)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 16:36:46 - CeSaR
Czytam to co autor napisał :-) Nic więcej i nic mniej.
> Awaryjne hamowanie samochodem wyposażonym w ABS polega na wcisnięciu
> pedału hamulca tak mocno jak sie tylko da - potocznie mówiąc należy starać
> sie wyrwać oparcie fotela zapierając sie o nie, zeby mieć siłe na
> wcisnięcie pedału hamulca. Teraz jaśniej?
Wystarczyło dodać dwa słowa i jest OK.
pzdr
C
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 16:45:53 - Kuba (aka cita)
Użytkownik CeSaR
news:ifvemg$th5$1@news.onet.pl...
>> czytaj ze zrozumieniem.
>
> Czytam to co autor napisał :-) Nic więcej i nic mniej.
>
>> Awaryjne hamowanie samochodem wyposażonym w ABS polega na wcisnięciu
>> pedału hamulca tak mocno jak sie tylko da - potocznie mówiąc należy
>> starać sie wyrwać oparcie fotela zapierając sie o nie, zeby mieć siłe na
>> wcisnięcie pedału hamulca. Teraz jaśniej?
>
> Wystarczyło dodać dwa słowa i jest OK.
może i wystąpił przeskok myslowy ale można też sie troche zastanowić :P
ps. podobnie bylo, gdy kiedyś napisalem o swiatłach przeciwmgielnych
nazywając je per halogeny.
No i zjebał mnie ktoś, ze halogeny to taki rodzaj żarówki ;-)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 08:18:42 - szymo
> może i wystąpił przeskok myslowy ale można też sie troche zastanowić :P
>
> ps. podobnie bylo, gdy kiedyś napisalem o swiatłach przeciwmgielnych
> nazywając je per halogeny.
>
> No i zjebał mnie ktoś, ze halogeny to taki rodzaj żarówki ;-)
>
Bo to taki rodzaj żarówki :):)
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 17:45:36 - Przemysław Czaja
Użytkownik Kuba (aka cita)
>>
>> jak się to ma do ABS, który obniża ciśnienie w układzie łatwo się
>> domyślić, więc kałagnido zostaw swoje przemyślenia dla siebie.
>
>
> czy Ty aby wiesz jak działa ABS, bo napewno nie przez mniejszenie
> ciśnienia...
> Przeciwnie - żeby ABS działał poprawnie cisnienie robocze musi być
> możliwie duże - stąd taki nacisk na to, zeby w samochodzach z ABSem i
> hanmowaniu awaryjnym wyrywać oparcie z mocowań fotela.
Nie wdaje się w szczegóły techniczne działania ABS, piszę jedynie o
skutkach, które być może wbrew Twojej teorii, której jeszcze nie
przedstawiłeś zmniejszają ciśnienie płynu hamulcowego na tłoczki w
chwili gdy koło przestaje się obracać. W tym samym czasie asystent
stwierdza, że co? Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent!
Nadmienię tylko, że cały czas rozmawiamy o śliskiej nawierzchni.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 18:33:50 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Przemysław Czaja
news:ifvj73$1l5$1@mx1.internetia.pl...
>
> Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent! Nadmienię tylko, że
> cały czas rozmawiamy o śliskiej nawierzchni.
po co duże cisnienie w ABSie żeby dobrze działał?
.... to po chłopsku
Co robi ABS - odpuszcza hamulec, zeby koło odzyskało przyczepność.
Jakie są założenia? Trzeba to zrobić możliwie sprawnie i szybko.
Jak zapewnić jak najkrótszy czas na reakcje? Zwiększyć cisnienie płynu na
wejściu żeby układ mógł działać bez histerezy (choć to pewnie niezbyt
trafne określenie), generalnie chodzi o to, zeby abs działał tak
__|-------|_|------|_|-------|_|---- a nie tak
_/------\_/------\_/------\_/----
Im wyższe cisnienie na wejsciu, tym bardziej stroma harakterystyki
narastania po odpuszczeniu hamulca. Ergo - im wyższe cisnienie (czyli
mocniej wcisnięty pedał hamulca, czy też działalność asystenta) tym bardziej
cyfrowacharakterystyka siły hamowania po odpuszczeniu i tym samym większa
skuteczność hamowania i skrócenie (ew. mniejsze wydłużenie) drogi hamowania
w niekorzydstnych dla ABS warunkach przyczepności, bo czas odpuszczenia
hamulca krótszy.
Teraz wiesz po co wysokie cisnienie w układzie, ktore normalnie robisz Ty
swoją noga, a w przypadku asystenta hamowania to on wyręcza sie z tego
mocnego pedałowania.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 18:37:51 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Kuba (aka cita)
news:ifvlm5$43b$1@inews.gazeta.pl...
(...)
Zeby była jasność w samochodach z ABSem i podczas hamowania awaryjnego
wciskamy pedał hamulca z całych sił nie po do, zeby była większa siła
hamowania samego koła (bo do samego zablokowania koła siła na pedale hamulca
wcale nie jest potrzeba aż taka wielka), ale zeby ABS działał szybciej. Jak
rozumiem do tej pory myslales, ze chodzi o to, zeby mocniej trzymać koło
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 19:59:10 - Przemysław Czaja
Użytkownik Kuba (aka cita)
> Zeby była jasność w samochodach z ABSem i podczas hamowania awaryjnego
> wciskamy pedał hamulca z całych sił nie po do, zeby była większa siła
> hamowania samego koła (bo do samego zablokowania koła siła na pedale
> hamulca wcale nie jest potrzeba aż taka wielka), ale zeby ABS działał
> szybciej. Jak rozumiem do tej pory myslales, ze chodzi o to, zeby
> mocniej trzymać koło
Hehe, trochę nie tak, to znaczy znam zasadę działania ABS, różnimy się
jedynie w poglądach na temat asystenta, a właściwie nawet nie jego
samego, co przyczyn które powodują jego wprowadzenie - od czasu gdy
wprowadzono wspomaganie układu hamulcowego siła wytworzona przez nogę
kierowcy jest aż nadto wystarczająca do całkowitego zablokowania
wszystkich kół pojazdu, nawet na najbardziej przyczepnej jezdni - w
jakim więc celu wprowadza się wspomaganie wspomagania? Słyszałem
sensowne wytłumaczenie i podziele się nin z Tobą, choć pewnie żadnych
prawd tajemnych nie odkryję. Wszystkiemu winny jest...ABS, który jak
słusznie napisałeś do działania potrzebuje wysokiego ciśnienia, niestety
musi się również gdzieś pozbyć znacznej części siły w chwili gdy
odpuszcza koła - skutek pedał hamulca kopie kierowce w noge, który
odruchowo_zmniejsza_nacisk na dzwignię hamulca, temu odruchowi ma
właśnie zapobiegać asystent. Tyle, że nadal będę się dopytywał jak to
zadziała na śliskim skoro nawet niewielka siła nacisku wyzwala ochoczo
ABS, dodatkowe pierdolnięcie w hamulec wydaje mi się pozbawione sensu,
niestety nie mogę stwierdzić tego organoleptycznie, nie mam asystenta
więc sobie gdybam, być może opowiadając pierdoły :)
Pozdrówki
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 09:24:19 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Przemysław Czaja
news:ifvr1d$ba2$1@mx1.internetia.pl...
>
> Tyle, że nadal będę się dopytywał jak to zadziała na śliskim skoro nawet
> niewielka siła nacisku wyzwala ochoczo ABS, dodatkowe pierdolnięcie w
> hamulec wydaje mi się pozbawione sensu, niestety nie mogę stwierdzić tego
> organoleptycznie, nie mam asystenta więc sobie gdybam, być może
> opowiadając pierdoły :)
mylisz dwie rzeczy.
Siła hamowania i siła na tłoczkach zacisków oraz siła na pedale hamulca oraz
siła na pompie ABS.
Kiedy nie masz ABSu siła hamowania jest proporcjonalna do siły na pedale
hamulca. W przypadku ABS już tak całkiem do konca nie jest.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem w porpzednim poście. ABS do tego, zeby
szybko działał potrzebuje dużego cisnienia. Człowiek, nazwijmy to, nie jest
przyzwyczajony do wciskania pedału hamulca na maksa ile sił w nodze, bo albo
sie wystraszy, albo pulsowanie pedału zmusi go do odpuszczenia itd. Nie
ważne jakie są przyczyny ważne jakie są efekty, a te są takie, ze na pompie
spada cisnienie.
Ty mówisz o sile hamowania na kołach, a ja mówie o sile na pompie ABS, ktora
jest wytwarzana przez noge. Ta druga siła potrzebna jest duża, a siłą
hamowania na kołach sie specjalnie nie zmieni - bo jak sam zauważyłeś zwykłe
wspomaganie hamulca z łatwością radzi sobie z zablokowaniem kół i wcale nie
trzeba wciskać aż tak mocno pedału.
TU jednak w większości przypadków następuje pomylenie pojęć i kierownik
mysli skoro zablokowałem koła, to już mocniej wciskać pedału nie musze a
to błąd. Im mocniej wcisniesz pedał mając ABS tym sprawniej on będzie
działał. Będą krótsze czasy reakcji ABS (patrz wykresy jakie narysowałem),
bo elektronika nadąża, ale czas po odpuszczeniu hamulca na to żeby tłoczki
zdążyły sie znów zacisnąć jest zależny włąsnie od cisnienia na pompie. Im
będzie ono wyższe tym szybciej (a nie mocniej) będzie pracował tłoczek. I tu
asystent bierze sprawe w swoje ręce. On podniesie cisnienie na pompie ABS a
ta dopiero będzie hamować kołami.
Czy to będzie suchy asfalt, czy oblodzona nawierchnia zasada działania ABSu
sie nie zmieni, bo tak czy inaczej, jak już ABS jest, to zależy nam na tym,
zeby czas niehamowania, był mozliwie najkrótszy. Mozna to osiągnąć tylko
wciskając pedał hamulca z całych sił - innego wpływu na ABS nie mamy.
Hamowanie z ABSem w sytuacji kiedy on już i tak odpuszcza hamulce w sposob
delikatny mija sie z celem (chyba, ze jest mozliwość hamowania takiego,
kiedy nie blokujemy kół - ale wtedy asysten też nam nie przeszkodzi)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 20:23:51 - Przemysław Czaja
Użytkownik Kuba (aka cita)
>
> Przeczytaj jeszcze raz co napisałem w porpzednim poście. ABS do tego,
> zeby szybko działał potrzebuje dużego cisnienia. _Człowiek, nazwijmy
> to, nie jest przyzwyczajony do wciskania pedału hamulca na maksa ile
> sił w nodze_
Właśnie dlatego się nie rozumiemy, ponieważ mylisz się w kwestii tego co
robi człowiek w chwili zagrożenia - wali z całej siły w hamulec i nie
puszcza do samego końca i nie musi się do tego przyzwyczajać - to jest
ODRUCH, własnie dlatego wymyslili ABS, ponieważ niewielu umie ten odruch
zwalczyć i hamować pulsacyjnie - i po raz kolejny powtórzę - wprowadzają
asystenta, ponieważ działający ABS wywalająć do góry pedał hamulca
straszy kierowcę, innego powodu nie ma, ciśnienie w układzie jest aż
nadto wystarczające jeśli kierowca nie popuszcza hamulca.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 00:28:10 - BQB
>
> Użytkownik Kuba (aka cita)
>>
>> Przeczytaj jeszcze raz co napisałem w porpzednim poście. ABS do tego,
>> zeby szybko działał potrzebuje dużego cisnienia. _Człowiek, nazwijmy
>> to, nie jest przyzwyczajony do wciskania pedału hamulca na maksa ile
>> sił w nodze_
>
> Właśnie dlatego się nie rozumiemy, ponieważ mylisz się w kwestii tego co
> robi człowiek w chwili zagrożenia - wali z całej siły w hamulec i nie
> puszcza do samego końca i nie musi się do tego przyzwyczajać - to jest
> ODRUCH, własnie dlatego wymyslili ABS, ponieważ niewielu umie ten odruch
> zwalczyć i hamować pulsacyjnie - i po raz kolejny powtórzę - wprowadzają
> asystenta, ponieważ działający ABS wywalająć do góry pedał hamulca
> straszy kierowcę, innego powodu nie ma, ciśnienie w układzie jest aż
> nadto wystarczające jeśli kierowca nie popuszcza hamulca.
Jest dokładnie tak jak piszesz, gdy zdarzy się coś, na co nie byłeś
gotowy i wymusi na tobie nagłe hamowanie, to odruchowo hamujesz z całej
siły. Moje auto nie ma ABSu, a miałem taką sytuację, że jadę sobie drogą
którą doskonale znam około 95km/h widzę gościa, który chce się włączyć
do ruchu, no i się włączył tak, że wyjechał przede mną jakieś 100 m, no
to ja z całych sił na hamulec, koła się zblokowały, a ja hamuje, hamuje,
hamuje i go doganiam, zjechał mi z drogi na pobocze, a ja ciągle hamując
go wyprzedziłem o jakieś 0,5m. Nie mam pojęcia, co by było, jakbym w
niego uderzył. Całe szczęście, że tylko opony na tym ucierpiały - z
jakichś 3-4 mm bieżnika zostało mniej niż zero. I wtedy żałowałem, że
nie miałem ABSu.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 10:32:20 - Kuba (aka cita)
Użytkownik BQB
news:4d24fec7$1@news.home.net.pl...
>
> Jest dokładnie tak jak piszesz, gdy zdarzy się coś, na co nie byłeś gotowy
> i wymusi na tobie nagłe hamowanie, to odruchowo hamujesz z całej siły.
wlasnie, ze nie.
Odruchowo doprowadzasz do zablokowania kół, ale czy to jest wcisnięcie z
całych sił, czy tylko mocne ... sprawa jest dyskusyjna.
Pamiętaj, ze zeby zablokować koła wcale nie trzeba wciskać pedału jakoś
ekstra mocno. Wystarczy wcisnąć go porządnie i tyle, a z ABSem chodzi o to,
ze porządnie nie wystarcza, mimo, ze ABS potrafi już wtedy zadziałać. Z
ABSem trzeba wciskać pedał zdecydowanie mocniej.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 17:12:55 - Bydlę
>miałem taką sytuację, że jadę sobie drogą
> którą doskonale znam około 95km/h widzę gościa, który chce się włączyć
> do ruchu, no i się włączył tak, że wyjechał przede mną jakieś 100 m, no
> to ja z całych sił na hamulec, koła się zblokowały, a ja hamuje, hamuje,
> hamuje i go doganiam, zjechał mi z drogi na pobocze, a ja ciągle hamując
> go wyprzedziłem o jakieś 0,5m.
Notujemy - pół metra.
> Nie mam pojęcia, co by było, jakbym w
> niego uderzył.
Połamane zderzaki i być może lekko zgięta jakaś blacha.
:-)
--
Bydlę
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 22:12:09 - Adam Płaszczyca
> Jest dokładnie tak jak piszesz, gdy zdarzy się coś, na co nie byłeś
> gotowy i wymusi na tobie nagłe hamowanie, to odruchowo hamujesz z całej
> siły.
Owszem, nie. Tak hamują osoby, które nie potrenowały hamowanai awaryjnego
nigdy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 22:29:04 - Lew2
wrote:
> Dnia Thu, 06 Jan 2011 00:28:10 +0100, BQB napisał(a):
>
> > Jest dokładnie tak jak piszesz, gdy zdarzy się coś, na co nie byłeś
> > gotowy i wymusi na tobie nagłe hamowanie, to odruchowo hamujesz z całej
> > siły.
>
> Owszem, nie. Tak hamują osoby, które nie potrenowały hamowanai awaryjnego
> nigdy.
> --
> ___________ (R)
> /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
> ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
> _______/ /_ Wywoływanie slajdówtrzypion.pl/
> ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Dodatkowo system BA powoduje, że hamujesz silniej niż chcesz.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-07 19:28:11 - Adam Płaszczyca
> Dodatkowo system BA powoduje, że hamujesz silniej niż chcesz.
System BA wystepuje tylko w połaczeniu z ABS.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 10:29:58 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Przemysław Czaja
news:ig2grn$60a$1@mx1.internetia.pl...
>
> Użytkownik Kuba (aka cita)
>>
>> Przeczytaj jeszcze raz co napisałem w porpzednim poście. ABS do tego,
>> zeby szybko działał potrzebuje dużego cisnienia. _Człowiek, nazwijmy to,
>> nie jest przyzwyczajony do wciskania pedału hamulca na maksa ile sił w
>> nodze_
>
> Właśnie dlatego się nie rozumiemy, ponieważ mylisz się w kwestii tego co
> robi człowiek w chwili zagrożenia - wali z całej siły w hamulec i nie
> puszcza do samego końca i nie musi się do tego przyzwyczajać - to jest
> ODRUCH, własnie dlatego wymyslili ABS, ponieważ niewielu umie ten odruch
> zwalczyć i hamować pulsacyjnie - i po raz kolejny powtórzę - wprowadzają
> asystenta, ponieważ działający ABS wywalająć do góry pedał hamulca
> straszy kierowcę, innego powodu nie ma, ciśnienie w układzie jest aż nadto
> wystarczające jeśli kierowca nie popuszcza hamulca.
to Ty nie dopuszczasz do siebie jednego istotnego faktu: kiedy zaskakuje Cie
sytuacja na drodze walisz w heble, ale wcale nie z całych sił. Generalnie
ludzie hamują gwałtownie i mocno, ale to nie znaczy, ze tak mocno jak można.
Do tego dochodzi efekt, o którym piszesz czyli wystraszenia sie drgania
pedału hamulca. Sęk w tym, ze asystem hamowania nie będzie hamował, jesli
kierowca sie wystraszy i odpuści pedał. To tak nie działa. Jesli kierowca
zmniejszy siłe hamowania asystent zrobi to samo, dlatego to ie panaceum na
to zjawisko.
W pojeździe z ABSem chodzi wlasnie o wcisnięcie hamulca na maksa z całych
sił, a zwykle to jest tylko tyle zeby zablokować koła i nikt już nie
analizuje czy wcisnął pedał na maksa, czy tylko mocno - bo skoro ABS już
działa, to co jeszcze moze zrobic i tu własnie wkracza asystent, bo zrobić
jeszcze mozna wciskająć pedał mocniej.
Cały myk z asystentem jest taki ze to prawie nic innego niż zwiększenie siły
działania wspomagania, z tą róznicą, ze jesli wspomaganie byloby takie
agresywne w całym zakresie to dozowalność siły hamowania bylaby kiepska,
dlatego siłą ta zwiększana jest tylko jesli zostaną spełnione pewne warunki.
Dalej powtarzam, ze siła na pedale jest potrzebna do tego, zeby ABS miał
mozliwie wysokie cisnienie, bez związku z tym czy kierowca jest Pudzianem,
czy Puszkiem Okruszkiem oraz żeby na skuteczność hamowania nie miało wpływu
to, czy kogoś boli noga, boi sie drgającego pedału hamulca czy też po prostu
wystraszy sie na tyle, ze zapomni docisnąć pedał do konca.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 15:53:56 - Piotr Czyż
> Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent!
> Nadmienię tylko, że cały czas rozmawiamy o śliskiej nawierzchni.
Asystent robi to czego nie robi większość niemyślących kierowców. W
pierszej fazie hamowania hamuje leciutko i dopiero im bliżej dzwona tym
mocniej zapiera się o fotel.
Chodzi o to, że to właśnie jest bez sensu i niby aystent ma na nich
wymusić, żeby nie hamowali delikatnie, tylko od razu tyle ile się da żeby
nie stracić tego czasu.
--
Piotr Czyż
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:22:48 - Piotr Jurczak
> On 4 Sty, 12:36, ttt
> O ile światła do jazdy dziennej i ESP są mniejszym złem koniecznym (w
> kontekście użyteczności) to wszelkie systemy ostrzegające o zmianie
> pasa ruchu i asystent hamowania to już jest skrajny debilizm. Te
> wszystkie systemy bezpieczeństwa to wynik postępu, tylko szkoda, że
> głównym powodem takiego postępu jest fakt, że ludziom już nie chce się
> myśleć.
>
> Powinni wprowadzić dyrektywę, na mocy której kierowcy byliby
> zobligowani do posiadania i używania mózgu w trakcie jazdy - ale z
> tego za dużej kasy by nie było.
Poczytaj reportaż z XXI wieku, radzieccy uczeni pięćdziesiąt lat temu
nie takie rzeczy przewidzieli :)
Pozdrawiam
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:51:37 - Mateusz
> Poczytaj reporta z XXI wieku, radzieccy uczeni pi dziesi t lat temu
> nie takie rzeczy przewidzieli :)
;-)
Nie dostanę linka to nie uwierzę.
Również pozdrawiam.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:59:30 - Piotr Jurczak
> On 4 Sty, 13:22, Piotr Jurczak
>> Poczytaj reporta z XXI wieku, radzieccy uczeni pi dziesi t lat temu
>> nie takie rzeczy przewidzieli :)
> ;-)
>
> Nie dostanę linka to nie uwierzę.
>
> Również pozdrawiam.
Orginału nie mam, ale Jacek Hugo Bader Biała gorączka, fragmenty o
drogach, samochodach, telefonach komórkowych i zderzenie tego z tym co
jest w rzeczywistości.
Pozdrawiam
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 14:02:24 - Mario
> On 4 Sty, 12:36, ttt
> O ile światła do jazdy dziennej i ESP są mniejszym złem koniecznym
złem koniecznym?
Masz rację, też bym ich nie chciał ale pewni debile JUŻ uchwalili jazdę
na światłach.
pozdrawiam
mario
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 14:24:09 - Mateusz
> W dniu 2011-01-04 13:01, Mateusz pisze:
>
> > On 4 Sty, 12:36, ttt
> > O ile światła do jazdy dziennej i ESP są mniejszym złem koniecznym
>
> złem koniecznym?
> Masz rację, też bym ich nie chciał ale pewni debile JUŻ uchwalili jazdę
> na światłach.
Wolę jeździć na światłach mijania niż instalować/używać. Jeszcze nie
widziałem świateł do jazdy dziennej, które dobrze komponowałyby się z
budą z przodu, chyba, że jakieś zintegrowane, w kloszu. Może to
śmieszne, ale tak mam i tyle.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 14:42:11 - Waldek Godel
> Wolę jeździć na światłach mijania niż instalować/używać. Jeszcze nie
> widziałem świateł do jazdy dziennej, które dobrze komponowałyby się z
> budą z przodu, chyba, że jakieś zintegrowane, w kloszu. Może to
> śmieszne, ale tak mam i tyle.
A kto ci każe? Dyrektywy dotyczą aut NOWYCH sprzedawanych od danego roku.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 13:55:15 - Technolog
> moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiazkowe-wyposazenie,artykul.html
>
> Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z
> naszych salonow.
A jakie są aktualne wymogi? Poduszka dla kierowcy, ABS, czy może więcej
poduszek? Oczywiście poza normami Euro.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-04 21:13:38 - xs
> Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z
> naszych salonow.
Ja sie ciesze z tych pomyslow, sam bawie sie amatorsko w rajdy wiec umiem
walnac hamulcem do podlogi, tak ze kubelek skrzypi czy wyciagnac auto idace
bokiem ale jak jezdze z normalnymi kierowcami i widze ich wyczyny to sie
ciesze z pomyslow UE. Niestety 90% ludzi nie zdaje sobie sprawy, ze mocne
hamowanie na luku nawet jak jest tylko mokro potrafi obrocic auto, nie mowiac
nawet o reszcie gwaltownych manewrow. Tak samo z abs, 99% osob nigdy nie
nabyla odruchu puszczania hamulca przed przeszkoda i omijania jej. I chwala
za abs, nawet jak na sniego-lodo-szutro-bloto-syfiastych nawierzchniach auto
jedzie i jedzie i jedzie i jedzie i jedzie.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 14:39:50 - J.F.
> Ja sie ciesze z tych pomyslow, sam bawie sie amatorsko w rajdy
> wiec umiem
> walnac hamulcem do podlogi, tak ze kubelek skrzypi czy wyciagnac
> auto idace
> bokiem ale jak jezdze z normalnymi kierowcami i widze ich
> wyczyny to sie
> ciesze z pomyslow UE. Niestety 90% ludzi nie zdaje sobie sprawy,
> ze mocne
> hamowanie na luku nawet jak jest tylko mokro potrafi obrocic
> auto,
Czyli kurs do d* ?
Nie jest tez takie trudne zahamowanie tak zeby nie obrocilo.
> Tak samo z abs, 99% osob nigdy nie
> nabyla odruchu puszczania hamulca przed przeszkoda i omijania
> jej. I chwala
Poczekamy az kiedy bedziesz na gorce w Szczecinie - czy tak latwo
bedzie ci puscic hamulec, czy puszczenie pomoze, czy ABS pomoze :-)
> za abs, nawet jak na sniego-lodo-szutro-bloto-syfiastych
> nawierzchniach auto
> jedzie i jedzie i jedzie i jedzie i jedzie.
Z tym ze jest maly problem - czy bez ABS szybciej stanie ?
Malo kto cofnie, wylaczy ABS i sprawdzi jeszcze pare razy ..
J.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 22:42:05 - xs
> Czyli kurs do d* ?
> Nie jest tez takie trudne zahamowanie tak zeby nie obrocilo.
Gwaltowne jest trudne ;) Szczegolnie jak zaraz za lukiem swiatla albo korek.
> Poczekamy az kiedy bedziesz na gorce w Szczecinie - czy tak latwo
> bedzie ci puscic hamulec, czy puszczenie pomoze, czy ABS pomoze :-)
Mieszkam w Szczecinie, pod ta gorke ganialem tej zimy juz kilkadziesiat razy
(tak samo jak w dol), bo jest akurat na mojej czestej strasie ;) Akurat
hamowanie na lodzie to staly element zimowych pojezdzawek, bo kazda meta stop
robi sie po kilku zawodnikach strasznie wyslizgana.
> Z tym ze jest maly problem - czy bez ABS szybciej stanie ?
> Malo kto cofnie, wylaczy ABS i sprawdzi jeszcze pare razy ..
Zdecydowanie szybciej bez abs, mimo abs w cywilu i NOWYCH nietanich zimowek,
to rajdowka zatrzymuje sie sporo szybciej na rocznych kormoranach ;) Dla mnie
jedyna zaleta abs do sportowej jazdy jest taka, ze opony nie robia sie
kwadratowe ;)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 23:59:23 - J.F.
>J.F.
>> Czyli kurs do d* ?
>> Nie jest tez takie trudne zahamowanie tak zeby nie obrocilo.
>Gwaltowne jest trudne ;) Szczegolnie jak zaraz za lukiem swiatla albo korek.
Nie takie trudne, skoro nawet ja potrafie :-)
>> Poczekamy az kiedy bedziesz na gorce w Szczecinie - czy tak latwo
>> bedzie ci puscic hamulec, czy puszczenie pomoze, czy ABS pomoze :-)
>
>Mieszkam w Szczecinie, pod ta gorke ganialem tej zimy juz kilkadziesiat razy
>(tak samo jak w dol), bo jest akurat na mojej czestej strasie ;) Akurat
>hamowanie na lodzie to staly element zimowych pojezdzawek, bo kazda meta stop
>robi sie po kilku zawodnikach strasznie wyslizgana.
Skoro juz mowa o hamowaniu to znaczy ze warunki jeszcze nie byly zle
:-)
>> Z tym ze jest maly problem - czy bez ABS szybciej stanie ?
>> Malo kto cofnie, wylaczy ABS i sprawdzi jeszcze pare razy ..
>
>Zdecydowanie szybciej bez abs, mimo abs w cywilu i NOWYCH nietanich zimowek,
>to rajdowka zatrzymuje sie sporo szybciej na rocznych kormoranach ;)
No coz, ja niestety nie mam wylacznika, ale ostatnich pare testow
jakos nie chcialo tego potwierdzic - kombinowanie z pedalem potrafilo
zepsuc wynik, polepszyc nie.
Moze na jakiejs bardzo specyficznej nawierzchni ABS potrafi zepsuc.
J.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 00:12:38 - Przemysław Czaja
Użytkownik xs
> Zdecydowanie szybciej bez abs, mimo abs w cywilu i NOWYCH nietanich
> zimowek,
> to rajdowka zatrzymuje sie sporo szybciej na rocznych kormoranach ;)
> Dla mnie
> jedyna zaleta abs do sportowej jazdy jest taka, ze opony nie robia sie
> kwadratowe ;)
nareszcie ktoś zauważył to samo co ja :)
pozdrówki
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 17:28:36 - J.F.
>Jest dokładnie tak jak piszesz, gdy zdarzy się coś, na co nie byłeś
>gotowy i wymusi na tobie nagłe hamowanie, to odruchowo hamujesz z całej
>siły. Moje auto nie ma ABSu, a miałem taką sytuację, że jadę sobie drogą
>którą doskonale znam około 95km/h widzę gościa, który chce się włączyć
>do ruchu, no i się włączył tak, że wyjechał przede mną jakieś 100 m, no
>to ja z całych sił na hamulec, koła się zblokowały, a ja hamuje, hamuje,
>hamuje i go doganiam, zjechał mi z drogi na pobocze, a ja ciągle hamując
Oj, albo niedostosowales predkosci do warunkow, albo to bylo 195km/h
:-)
>go wyprzedziłem o jakieś 0,5m. Nie mam pojęcia, co by było, jakbym w
>niego uderzył.
niewiele. No ale znizki by polecialy .. albo i nie :-)
>Całe szczęście, że tylko opony na tym ucierpiały - z
>jakichś 3-4 mm bieżnika zostało mniej niż zero. I wtedy żałowałem, że
>nie miałem ABSu.
Ale to narawde nie jest takie trudne przez 100m odpuscic na chwile
hamulec.
J.
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-05 18:42:57 - Przemysław Czaja
Użytkownik Piotr Czyż
>> Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent!
>> Nadmienię tylko, że cały czas rozmawiamy o śliskiej nawierzchni.
>
> Asystent robi to czego nie robi większość niemyślących kierowców. W
> pierszej fazie hamowania hamuje leciutko i dopiero im bliżej dzwona
> tym
> mocniej zapiera się o fotel.
> Chodzi o to, że to właśnie jest bez sensu i niby aystent ma na nich
> wymusić, żeby nie hamowali delikatnie, tylko od razu tyle ile się da
> żeby
> nie stracić tego czasu.
Uważam, i niestety wiem to z autopsji, że odruchem w sytuacji nagłego
zagrożenia jest nagłe bardzo mocne wciśnięcie hamulca - odruchowe
wciskanie z całej siły aż do uderzenia w przeszkodę - na miłość boską
ludzie czyście już całkiem powariowali, przecież po to właśnie wymyślili
ABS, żeby uniknąć takiego sposobu hamowania, no żeś teraz teorię
wymyślił...pisałem już wczesniej dlaczego powstał asystent i powstał
niestety w wyniku działania ABS - zauważ, że asystent nie powstanie w
autach gdzie będzie wyeliminowane działanie ABS na pedał hamulca, bo i
po co on miałby tam być nie wystarczy mocniejsze wspomaganie?
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 10:42:15 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Przemysław Czaja
news:ig2auh$6ju$1@mx1.internetia.pl...
>
> przecież po to właśnie wymyślili ABS, żeby uniknąć takiego sposobu
> hamowania,
to poczytaj o ABSsie i o tym po co on powstał.
Prawda jest taka, ze ABS umożliwia nic innego jak sterowanie samochodem
podczas gwałtownego hamowania.
Do niczego innego nie służy. Inną sprawą jest to, czy przeciętny kierowca
jest w stanie z tego skorzystać w sytuacji awaryjnej.
ABS nie skraca drogi hamowania, ABS nie ma powodować samego nie blokowania
kół - on w założeniu ma umożliwić sterowność. Houk.
> no żeś teraz teorię wymyślił...pisałem już wczesniej dlaczego powstał
> asystent i powstał niestety w wyniku działania ABS - zauważ, że asystent
> nie powstanie w autach gdzie będzie wyeliminowane działanie ABS na pedał
> hamulca, bo i po co on miałby tam być nie wystarczy mocniejsze
> wspomaganie?
Już wyżej napisałem - mocniejsze wspomaganie nie wystarczy, bo zniweluje
dozowalność siły hamowania.
Asystent róznic sie od silniejszego wspomagania tym, ze działa tylko w
określonej sytuacji i umozliwia łagodne hamowanie z dozowalną siłą i
awaryjne hamowanie z maksymalną siłą.
Prosze Cie, zebyś w tej dyskusji dostrzegł jedna istotną rzecz, którą
skrzętnie omijasz ciągle.
Cisnienie w ukłądzie hamulcowym potrzebne do zablokowania kół da sie
wytworzyć stosunkowo niewielką siłą na pedale hamulca. Wtedy koła już mogą
sie blokować i ABS działa.
Sęk w tym, zeby ABS działał skutczniej to cisnienie musi być zdecydowanie
większe i tu wkracza asystent, bo przeciętny kierwca wcisnie hamulec mocno
na tyle, zeby koła zablokować, ale nie na tyle ile wymagałby tego ABS do
możliwie najsprawniejszego działania.
Poza tym, jak już tez pisałem, dostrzeż prosze różnice między siłą w nodze
Pudzianowskiego oraz Maji Popielarskiej - a takie róznice również
wyeliminuje asystent.
Ile razy mozna powtarzać zanim doczytasz, ze siła potrzebna do zablokowania
kół jest niewystarczająca do możliwie najsprawniejszego działania ABSu (bez
względu na rodzaj nawierzchni)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
2011-01-06 18:26:42 - Przemysław Czaja
Użytkownik Kuba (aka cita) <
>
> to poczytaj o ABSsie i o tym po co on powstał.
Eh Kuba - ja piszę dlaczego powstał, a ty mi udowadniasz co umozliwia
>
> Prawda jest taka, ze ABS umożliwia nic innego jak sterowanie
> samochodem podczas gwałtownego hamowania.
> Do niczego innego nie służy. Inną sprawą jest to, czy przeciętny
> kierowca jest w stanie z tego skorzystać w sytuacji awaryjnej.
> ABS nie skraca drogi hamowania, ABS nie ma powodować samego nie
> blokowania kół - on w założeniu ma umożliwić sterowność. Houk.
houk, tylko czy ja twierdziłem coś innego?
>> no żeś teraz teorię wymyślił...pisałem już wczesniej dlaczego powstał
>> asystent i powstał niestety w wyniku działania ABS - zauważ, że
>> asystent nie powstanie w autach gdzie będzie wyeliminowane działanie
>> ABS na pedał hamulca, bo i po co on miałby tam być nie wystarczy
>> mocniejsze wspomaganie?
>
> Już wyżej napisałem - mocniejsze wspomaganie nie wystarczy, bo
> zniweluje dozowalność siły hamowania.
> Asystent róznic sie od silniejszego wspomagania tym, ze działa tylko w
> określonej sytuacji i umozliwia łagodne hamowanie z dozowalną siłą i
> awaryjne hamowanie z maksymalną siłą.
wszysto rozumiem, poprostu musze się kiedyś przejechać autem z tym
wynalazkiem, chętnie po śniegu i poobserwować skutki
> Prosze Cie, zebyś w tej dyskusji dostrzegł jedna istotną rzecz, którą
> skrzętnie omijasz ciągle.
> Cisnienie w ukłądzie hamulcowym potrzebne do zablokowania kół da sie
> wytworzyć stosunkowo niewielką siłą na pedale hamulca. Wtedy koła już
> mogą sie blokować i ABS działa.
> Sęk w tym, zeby ABS działał skutczniej to cisnienie musi być
> zdecydowanie większe i tu wkracza asystent, bo przeciętny kierwca
> wcisnie hamulec mocno na tyle, zeby koła zablokować, ale nie na tyle
> ile wymagałby tego ABS do możliwie najsprawniejszego działania.
> Poza tym, jak już tez pisałem, dostrzeż prosze różnice między siłą w
> nodze Pudzianowskiego oraz Maji Popielarskiej - a takie róznice
> również wyeliminuje asystent.
te różnice już dawno wyeliminowało wspomaganie układu i nawet babci
wystarczy sił, żeby ABS warczał aż miło
> Ile razy mozna powtarzać zanim doczytasz, ze siła potrzebna do
> zablokowania kół jest niewystarczająca do możliwie najsprawniejszego
> działania ABSu (bez względu na rodzaj nawierzchni)
nie będę się upierał, przyjmuję Twoje wyjaśnienia do wiadomości, choć
jeszcze wątpliwości pozostały.
Serdecznie pozdrawiam