przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 10:13:17 - jorgel
- byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada
3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci)
i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza
trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4
i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez
jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ?
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 11:43:38 - Arek M
> testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku
> - byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada
> 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci)
> i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza
> trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4
> i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez
> jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ?
Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
patrole czy landruisery.
Naped spinasz tylko w ekstremalnych warunkach, na codzien nie jest to
potrzebne.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 11:07:52 - to
> Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
> rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
> patrole czy landruisery.
Tyle, że to nie ma żadnego związku z problemem w Dusterze...
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-16 08:02:01 - jorgel
> begin Arek M
>
>> Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
>> rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
>> patrole czy landruisery.
>
> Tyle, że to nie ma żadnego związku z problemem w Dusterze...
a z czego ten problem wynika w przypadku dustera ? czy tylko duster ten
problem ma ?
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-16 11:43:34 - to
> a z czego ten problem wynika w przypadku dustera ?
Nie mam pojęcia, pewnie z jakichś oszczędności.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 12:10:27 - marek
> w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies patrole czy
> landruisery.
ciekawe brednie piszesz kolego. bardzo ciekawe. zwlaszcza w kontekscie
landrovera disco.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 12:28:13 - emes
Użytkownik marek
dyskusyjnych:igrvb8$795$1@inews.gazeta.pl...
>> Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
>> rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies patrole
>> czy landruisery.
>
> ciekawe brednie piszesz kolego. bardzo ciekawe. zwlaszcza w kontekscie
> landrovera disco.
LC100 - ma staly naped 4x4 i nic sie nie przegrzewa,
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 12:35:09 - marek
>> landrovera disco.
>
> LC100 - ma staly naped 4x4 i nic sie nie przegrzewa,
disco rowniez. a reszta prawdziwych terenowek ma dolaczany przod oraz brak
elementow ktore mogly by sie przegrzewac.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 14:32:04 - Wojtek
> ciekawe brednie piszesz kolego. bardzo ciekawe. zwlaszcza w kontekscie
> landrovera disco.
Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym napędem
bo nie masz dyfra centralnego tylko na osiach. Jak włączyłem na asfalcie 4x4
to potem nie mogłem układu odprężyć i odłączyć napędu. Pewnie że to nie we
wszystkich autach taki spartański napęd jest ale występuje.
--
wojtek
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 15:34:04 - marek
> zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
> napędem bo nie masz dyfra centralnego tylko na osiach. Jak włączyłem na
> asfalcie 4x4 to potem nie mogłem układu odprężyć i odłączyć napędu. Pewnie
> że to nie we wszystkich autach taki spartański napęd jest ale występuje.
>
i co to ma wspolnego z przegrzewaniem sie napedu?
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 17:16:10 - Arek M
>> Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
>> zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
>> napędem bo nie masz dyfra centralnego tylko na osiach. Jak włączyłem
>> na asfalcie 4x4 to potem nie mogłem układu odprężyć i odłączyć napędu.
>> Pewnie że to nie we wszystkich autach taki spartański napęd jest ale
>> występuje.
>>
>
> i co to ma wspolnego z przegrzewaniem sie napedu?
A gdzie pisałem, ze w tych autach przegrzewa sie naped, jesli go zepniemy?
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 17:51:00 - DoQ
> Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
> zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym napędem
No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
i tak ma jeździć.
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 17:57:46 - Arek M
>> Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
>> zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
>> napędem
>
> No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
> i tak ma jeździć.
Ale ma tez magiczny przycisk lock, ktory powoduje zablokowanie
centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
To miałem na mysli pisząc spięty napęd ...
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:05:59 - Tomasz Pyra
>
>>> Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
>>> zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
>>> napędem
>>
>> No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
>> i tak ma jeździć.
>
> Ale ma tez magiczny przycisk lock
To nie przycisk, a pokrętło :)
> , ktory powoduje zablokowanie
> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
W żadnym samochodzie nie należy jeździć w warunkach dobrej przyczepności
na jakimkolwiek zablokowanym dyferencjale.
Bo albo któreś koło będzie się musiało poślizgnąć na zakręcie, albo coś
się ukręci.
Jeżeli chodzi o napędy gdzie tył załączany jest sprzęgłem, to tam lock
zazwyczaj nie jest taką prawdziwą blokadą, a jedynie zapięciem sprzęgła
które ma bardzo ograniczone możliwości przenoszenia dużego momentu
obrotowego.
Wtedy jadąc takim napędem po zakrętach, w warunkach dobrej przyczepności
to się może przegrzewać i szybko zużywać.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:09:55 - DoQ
> Ale ma tez magiczny przycisk lock, ktory powoduje zablokowanie
> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
> To miałem na mysli pisząc spięty napęd ...
To jest blokada dyferencjałów którą powinno się stosować w ograniczonym
zakresie. Nie zmienia to faktu że GV jeździ ze stałym napędem 4x4.
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:25:12 - Arek M
>> Ale ma tez magiczny przycisk lock, ktory powoduje zablokowanie
>> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
>> To miałem na mysli pisząc spięty napęd ...
>
> To jest blokada dyferencjałów którą powinno się stosować w ograniczonym
> zakresie. Nie zmienia to faktu że GV jeździ ze stałym napędem 4x4.
A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :)
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:51:05 - marek
przytrzymany jestes?
Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
patrole czy landruisery.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 19:00:19 - Arek M
>> A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :)
>
> przytrzymany jestes?
>
> Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
> rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
> patrole czy landruisery.
Ja mam na mysli:
spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.
Jezeli ktos zrozumiał spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to oczywiscie
wychodzi bzdura.
--
PozdrawiAM!
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 19:01:34 - marek
> spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.
>
> Jezeli ktos zrozumiał spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to oczywiscie
> wychodzi bzdura.
a teraz wyjasnij jaki to ma zwiazek z przegrzewaniem sie napedu. tylko juz
konkretnie i bez pierdolingu.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 19:18:35 - Arek M
>> Ja mam na mysli:
>> spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.
>>
>> Jezeli ktos zrozumiał spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to
>> oczywiscie wychodzi bzdura.
>
> a teraz wyjasnij jaki to ma zwiazek z przegrzewaniem sie napedu. tylko
> juz konkretnie i bez pierdolingu.
Ale ja nigdzie nie napisałem, ze naped w disco czy innej terenówce sie
przegrzewa.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 19:36:30 - marek
> przegrzewa.
to po chuj odpisywales na pierwszy post w tym watku ?
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-16 00:11:30 - Bugatti
>> No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
>> i tak ma jeździć.
>
> Ale ma tez magiczny przycisk lock, ktory powoduje zablokowanie
> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
>
> To miałem na mysli pisząc spięty napęd ...
www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg
Nie ma ograniczeń ... tzn. blokada dyfrów działa przez cały czas niezależnie
od prędkości pojazdu w porównaniu go innych gdzie jest rozpinany
automatycznie od xx km/h -
www.mas.auto.pl/content/view/5096/21/
Pozdr.
--
Bugatti
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-16 09:08:46 - J.F.
>Użytkownik Arek M napisał w wiadomości:
>>> No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
>>> i tak ma jeździć.
>> Ale ma tez magiczny przycisk lock, ktory powoduje zablokowanie
>> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
>> To miałem na mysli pisząc spięty napęd ...
>
>www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg
>
>Nie ma ograniczeń ... tzn. blokada dyfrów działa przez cały czas niezależnie
>od prędkości pojazdu w porównaniu go innych gdzie jest rozpinany
>automatycznie od xx km/h -
Ale:
a) czy na spietych wolno jezdzic po asfalcie czy instrukcja wyraznie
zabrania ?
b) ma to w ogole jakas blokade ? Bo mi wyglada ze hamulcami
realizowane
c) a jesli hamulcami .. to jak dlugo mozna jezdzic w terenie ?
Zanim sie plyn zagotuje, albo klocki zuzyja :-)
J.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 17:02:42 - magnes
Użytkownik Arek M
> w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-)
--
Pozdr.
magnes
600 & 4x4 w dieslu
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 17:21:39 - Arek M
> Użytkownik Arek M
>> w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
>
> Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-)
A gdzie ja napisałem, ze dyskoteka takiego nie ma?
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 17:39:13 - magnes
Użytkownik Arek M
>>> Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
>>> rowniez
>>> w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
>>
>> Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-)
>
> A gdzie ja napisałem, ze dyskoteka takiego nie ma?
No przeca zacytowalem Cie nawet, ale moge jeszcze raz.
Napisales:
Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez
w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery
Jedynym znanym mi sposoben na rozspiecie napedu w Disco to demontaz
przedniego walu napedowego.
--
Pozdr.
magnes
600 & 4x4 w dieslu
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 17:46:03 - Arek M
>>> Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-)
>>
>> A gdzie ja napisałem, ze dyskoteka takiego nie ma?
>
> No przeca zacytowalem Cie nawet, ale moge jeszcze raz.
> Napisales:
> Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez
> w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery
> Jedynym znanym mi sposoben na rozspiecie napedu w Disco to demontaz
> przedniego walu napedowego.
Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :)
Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc
wyraźnie napisane ...
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 17:55:23 - magnes
Użytkownik Arek M
> Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :)
Do blokady CMR.
> Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc wyraźnie
> napisane ...
A to Dacia ma blokade CMR? ;-)
Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
jego role.
Autor watku pytal o jazde 2x4, a 4x4 i dlatego Disco bylo kiepskim
przykladem, bo akurat ono zawsze jest 4x4.
--
Pozdr.
magnes
600 & 4x4 w dieslu
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:00:51 - Arek M
> Użytkownik Arek M
>> Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :)
>
> Do blokady CMR.
>
>> Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc wyraźnie
>> napisane ...
>
> A to Dacia ma blokade CMR? ;-)
> Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
> jego role.
> Autor watku pytal o jazde 2x4, a 4x4 i dlatego Disco bylo kiepskim
> przykladem, bo akurat ono zawsze jest 4x4.
Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał
autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
przyczepnosci) i lock (4x4)
Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
centralnego dyfra.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:13:25 - marek
> centralnego dyfra.
to zle rozumiesz i sie doucz.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:22:19 - Arek M
>> Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
>> centralnego dyfra.
>
> to zle rozumiesz i sie doucz.
W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:23:47 - marek
juz ci napisali chlopie
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:27:54 - Arek M
>> W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?
>
> juz ci napisali chlopie
No to doczytaj dokladnie :)
Ja widze tam dokladnie to, co sam napisałem.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:51:44 - marek
> Ja widze tam dokladnie to, co sam napisałem.
>
pierwszy twoj post to stek bzdur, pozostale rowniez.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:46:07 - J.F.
>W dniu 2011-01-15 17:55, magnes pisze:
>> Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
>> jego role.
>Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał
>autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
>przyczepnosci) i lock (4x4)
>
>Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
>centralnego dyfra.
Rownie dobrze moze wcale nie miec centralnego dyfra, a 3 ustawienia
znacza: naped na jedna os, na dwie osie (bez dyfra), automatycznie
przelaczany w razie potrzeby.
J.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 19:32:18 - Arek M
>>> Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
>>> jego role.
>> Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał
>> autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
>> przyczepnosci) i lock (4x4)
>>
>> Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
>> centralnego dyfra.
>
> Rownie dobrze moze wcale nie miec centralnego dyfra, a 3 ustawienia
> znacza: naped na jedna os, na dwie osie (bez dyfra), automatycznie
> przelaczany w razie potrzeby.
Jest taka szansa :)
Zmylił mnie opis lock - w terenówkach, ktorymi jezdziłem oznaczało to
tryb z blokada centralnego dyferencjału
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 19:37:17 - marek
> Zmylił mnie opis lock - w terenówkach, ktorymi jezdziłem oznaczało to
> tryb z blokada centralnego dyferencjału
>
chyba terenowkami a nie terenowkami
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 20:28:00 - Tomasz Pyra
> Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał
> autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
> przyczepnosci) i lock (4x4)
>
> Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
> centralnego dyfra.
Tam nie ma jako centralnego dyfra w takiej formie jak w dorosłych
terenówkach.
Samochód ten posiada stałe, mechaniczne przeniesienie napędu na przednie
koła. Napęd na tylne koła przenoszony jest przez elektronicznie
sterowane sprzęgło.
Tak w uproszczeniu:
- w trybie 2x4 sprzęgło jest zawsze rozłączone i napęd jest tylko na przód
- w trybie 4x4, w normalnych warunkach jazdy sprzęgło również jest
rozłączone, natomiast w przypadku np. buksowania przednich kół sprzęgło
się załącza przenosząc moment obrotowy na tylne koła
- w trybie 4x4 lock, sprzęgło się załącza niezależnie od warunków
Przegrzewanie napędu w trybie 4x4 lock pewnie jest wynikiem tego, że to
sprzęgło w trybie lock się ślizga podczas jazdy na zakrętach w warunkach
dobrej przyczepności, bo nie jest w stanie przenieść tak dużego momentu
obrotowego jaki wtedy występuje.
W ogóle tego typu napędy doskonale się sprawiają jak trzeba zimą
zaparkować na nieodśnieżonym parkingu. Natomiast dłuższa jazda w
cięższym terenie szybko wykańcza to międzyosiowe sprzęgło, bo to nie
jest pomyślane do długiej, ciężkiej pracy.
Pół biedy jak są tam jakieś czujniki i po kilku próbach auto zapali
jakąś lampkę, rozłączy napęd, co oznacza żeby spróbować za pół godziny
jak to wszystko ostygnie.
Gorzej jak sprzęgło zaczyna się palić, a komputer nadal próbuje je
załączać. Bo już nie raz słyszałem jak posiadacze SUV-ów wybrali się w
teren i skończyło się to drogimi naprawami.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 13:02:38 - Krzysiek Kielczewski
> testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku
> - byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada
> 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci)
> i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza
> trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4
> i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez
> jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ?
A co ten Duster ma między osiami? Dyfer? Dyfer z blokadą? Jakiś
wynalazek?
Krzysiek Kiełczewski
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 13:24:14 - kml
> testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku
> - byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada
> 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci)
> i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza
> trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4
> i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez
> jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ?
W dusterze nie ma tak, że napęd się rozpina powyżej 30km/h?
--
pozdrawiam
kml
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 13:25:51 - Cavallino
news:igs3ld$ka3$1@inews.gazeta.pl...
> jorgel wrote:
>> testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku
>> - byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada
>> 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci)
>> i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza
>> trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4
>> i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez
>> jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ?
>
> W dusterze nie ma tak, że napęd się rozpina powyżej 30km/h?
Oczywiście że jest.
Ale może chodziło o dłuższą jazdę w terenie, poniżej 30 km/h.
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 13:46:08 - kml
Użytkownik Cavallino
news:4d31924b$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...
> Oczywiście że jest.
> Ale może chodziło o dłuższą jazdę w terenie, poniżej 30 km/h.
Zmylił mnie termin w dalszą trasę co nie kojarzy mi się z jazdą poniżej
30km/h :)
--
pozdrawiam
kml
Re: przegrzewanie napedu 4x4
2011-01-15 18:38:05 - J.F.
>Użytkownik kml
>> W dusterze nie ma tak, że napęd się rozpina powyżej 30km/h?
>Oczywiście że jest.
>Ale może chodziło o dłuższą jazdę w terenie, poniżej 30 km/h.
A jaki to ma sens ?
Nie moge sobie pod gore po bialym pojechac szybciej ?
A tak do meritum ... zakladajac ze nic w salonie nie pomylili i ma to
jakis zwiazek z przegrzewaniem .. to moze przegrzewa sie sprzeglo
laczace, a dokladniej jego cewka czy co tam je zalacza ?
Taka terenowka, ktora nie moze dluzej niz powiedzmy 5 minut w terenie
pojechac :-)
Choc w sumie .. mnie moze by i wystarczylo. A na automacie jest
czesto rozlaczona i to wystarczy.
J.