kat wtrysku w dizlu

sth Data ostatniej zmiany: 2011-01-31 12:12:59

kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 18:46:13 - sth

jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a do
tej pory byl na 7 ?
Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski podaje
ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby
pomierzyc przed rozbiorka :/




Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 19:48:16 - Karolek

W dniu 2011-01-30 18:46, sth pisze:
> jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a
> do tej pory byl na 7 ?
> Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski
> podaje ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
> Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby
> pomierzyc przed rozbiorka :/

Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej twarda prace
silnika, spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac.
Ale mozesz nawet nie zauwazyc roznicy w pracy silnika (zmiany sa dosc
subtelne).
No i jezeli silnik posiada wtryskiwacz sterujacy i komputer to moze
sobie zrekompensowac pewna roznice w ustawieniu kata i w ogole nie
odczujesz roznicy.
A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku?

--
Karolek



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 20:04:20 - sth

> Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej twarda prace silnika,
> spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac.
> Ale mozesz nawet nie zauwazyc roznicy w pracy silnika (zmiany sa dosc
> subtelne).
> No i jezeli silnik posiada wtryskiwacz sterujacy i komputer to moze sobie
> zrekompensowac pewna roznice w ustawieniu kata i w ogole nie odczujesz
> roznicy.
> A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku?

silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych
komputronow tam nie ma, czysta mechanika.
nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie dzialo.
sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej pory gdyz
zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji przy stromym
podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny wtrysk powoduje
zwiekszenie tem komory spalania.




Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 20:09:10 - J.F.

On Sun, 30 Jan 2011 20:04:20 +0100, sth wrote:
>silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych
>komputronow tam nie ma, czysta mechanika.
>nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie dzialo.
>sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej pory gdyz
>zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji przy stromym
>podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny wtrysk powoduje
>zwiekszenie tem komory spalania.

A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?

Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?

J.




Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 20:14:17 - sth

> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?

jest podzialka na obudowie rozrzadu. od lewej 0 do 9. przy zero jest TDC.
w kazdym razie przy 7 lub przy 9 mam miec na czujniku zegarowym 0,97-1,03 mm
ustawie tak i tak i opisze na grupie wrazenia :)




Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 20:17:27 - sth

> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
>
> Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?

img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011013020154.jpg



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 20:30:29 - Karolek

W dniu 2011-01-30 20:09, J.F. pisze:
> On Sun, 30 Jan 2011 20:04:20 +0100, sth wrote:
>> silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych
>> komputronow tam nie ma, czysta mechanika.
>> nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie dzialo.
>> sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej pory gdyz
>> zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji przy stromym
>> podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny wtrysk powoduje
>> zwiekszenie tem komory spalania.
>
> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
>

Tak wlasnie jest.

> Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?
>

Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci.


--
Karolek



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 20:45:40 - sth

>> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
>> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
>>
>
> Tak wlasnie jest.

w mojej logiki nie bardzo. zobacz na rysunek. 9 jest pozniej niz 7.

>> Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?
>>
>
> Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci.

problem w tym ze dla mojegi silnika i 7 i 9 jest poprawne. tzn nie wiadomo
jaki mam typ silnika poniewaz na glowicy nie ma oznaczen w miejscu gdzie
powinny byc. silnik turbo.




Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 20:54:55 - Karolek

W dniu 2011-01-30 20:45, sth pisze:
>>> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
>>> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
>>>
>>
>> Tak wlasnie jest.
>
> w mojej logiki nie bardzo. zobacz na rysunek. 9 jest pozniej niz 7.
>

Nie jest.
To jest poczatek tloczenia.
A tloczyc zaczyna troche wczesniej niz GMP (jak J.F. juz wspomnial,
wyprzedzenie poczatku wtrysku), zatem 9 jest wczesniej niz 7 :>

>>> Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?
>>>
>>
>> Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci.
>
> problem w tym ze dla mojegi silnika i 7 i 9 jest poprawne. tzn nie
> wiadomo jaki mam typ silnika poniewaz na glowicy nie ma oznaczen w
> miejscu gdzie powinny byc. silnik turbo.

Moze glowica od wersji bez turbo jest zamontowana... no nic, ustaw 7
stopni, a jakby ciezko odplal na zimnym to mozesz przestawic na 9.


--
Karolek



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 20:47:21 - sth

>> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
>> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
>>
>
> Tak wlasnie jest.

9st ATDC (after TDC) jest pozniej niz 7 ATDC
img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011013020154.jpg

chyba ze ja czegos nie rozumiem ?



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 21:06:37 - Karolek

W dniu 2011-01-30 20:47, sth pisze:
>>> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
>>> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
>>>
>>
>> Tak wlasnie jest.
>
> 9st ATDC (after TDC) jest pozniej niz 7 ATDC
> img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011013020154.jpg
>
> chyba ze ja czegos nie rozumiem ?

A widzisz, nie zwrocilem uwagi, ze w tym Twoim linku jest ATDC, w
autodacie mam BTDC :>
Ale olej te stopnie.
I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie
interesuja.

--
Karolek



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 21:12:19 - sth

> Ale olej te stopnie.
> I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
> Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie
> interesuja.

szczerze mowiac nic z tego nie zrozumialem :P

przeciez musze ustawic wal na jakis kat zeby ustawic pompe czujnikiem :)



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 21:45:11 - Karolek

W dniu 2011-01-30 21:12, sth pisze:
>> Ale olej te stopnie.
>> I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
>> Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie
>> interesuja.
>
> szczerze mowiac nic z tego nie zrozumialem :P
>
> przeciez musze ustawic wal na jakis kat zeby ustawic pompe czujnikiem :)

Najpierw musisz znalezc punkt 0, masz to w tym Twoim linku opisane.
Znajdujesz najnizsze polozenie w okolicy GMP, zerujesz czujnik zegarowy,
ustawiasz wal na znaki (mniemam, ze takowe tam widnieja) i ustawiasz
pompe tak, aby zegar wskazywal 1mm +-0,03mm. Skrecasz, robisz pelny
obrot i patrzysz, czy w danym punkcie na wale masz prawdilowe wskazanie
na zegarze. Krecisz walem tylko zgodnie ze wskazowkami zegara, bez
cofania bo moze przeklamac Ci wynik. I to tyle.
A jak masz znaki dla 7 i 9 stopni jednoczesnie, to ustaw najpierw
pozniejszy wtrysk, czyli w Twoim przypadku to bedzie jak pisales na
poczatku 9 stopni i sprawdz jak silnik pracuje i odpala, jak bedzie
ciezko odplal, to wyreguluj na znaki dla 7 stopni, ale mowie to tylko w
przypdku jezeli masz podwojne oznaczenia.

--
Karolek



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 21:57:15 - sth

> Najpierw musisz znalezc punkt 0, masz to w tym Twoim linku opisane.
> Znajdujesz najnizsze polozenie w okolicy GMP, zerujesz czujnik zegarowy,
> ustawiasz wal na znaki (mniemam, ze takowe tam widnieja) i ustawiasz pompe
> tak, aby zegar wskazywal 1mm +-0,03mm. Skrecasz, robisz pelny obrot i
> patrzysz, czy w danym punkcie na wale masz prawdilowe wskazanie na
> zegarze. Krecisz walem tylko zgodnie ze wskazowkami zegara, bez cofania bo
> moze przeklamac Ci wynik. I to tyle.
> A jak masz znaki dla 7 i 9 stopni jednoczesnie, to ustaw najpierw
> pozniejszy wtrysk, czyli w Twoim przypadku to bedzie jak pisales na
> poczatku 9 stopni i sprawdz jak silnik pracuje i odpala, jak bedzie ciezko
> odplal, to wyreguluj na znaki dla 7 stopni, ale mowie to tylko w przypdku
> jezeli masz podwojne oznaczenia.

kurde pokreciles strasznie.
Ustawiasz wal na 0.
Cofasz ~30st w lewo
Zerujesz czujnik
Krecisz treoche lewo prawo zeby sprawdzic czy czujnik nie ma dewiacji, jak
nie ma to nastepnie
ustawiasz wal na zadany kat (7 lub 9) i regulujesz pompa tak zeby na
czujniku wyszlo 1mm +-0,03mm
Na podzialce masz kreski i cyferki 1 3 5 7 9




Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 23:10:59 - Karolek

W dniu 2011-01-30 21:57, sth pisze:

> kurde pokreciles strasznie.
> Ustawiasz wal na 0.
> Cofasz ~30st w lewo

Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze jej
w calosci :>
Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie
bedzie 30 stopni?

> Zerujesz czujnik
> Krecisz treoche lewo prawo zeby sprawdzic czy czujnik nie ma dewiacji,
> jak nie ma to nastepnie
> ustawiasz wal na zadany kat (7 lub 9) i regulujesz pompa tak zeby na
> czujniku wyszlo 1mm +-0,03mm
> Na podzialce masz kreski i cyferki 1 3 5 7 9
>

Tyle, co widze z tej instrukcji, ktora wrzuciles to niewiele wynika.
Normalnie to sie robi tak, ze ustwiasz wal w GMP, pompe z grubsza,
krecisz walem i szukasz najnizszego wskazania, zerujesz w tym miejscu,
ustawiasz wal w odpowiednim miejscu (zazwyczj jest to GMP, a u Ciebie 7
albo 9 stopni) i regulujesz pompa na zadana wartosc i to tyle filozofii.
Wrzuc calosc tej instrukcji, bo z tego kawalka, ktory da sie odczytac to
tylko zamieszanie wynika.


--
Karolek



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 23:47:19 - sth

> Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze jej w
> calosci :>

img156.imageshack.us/img156/6380/screenshot2011013023451.jpg

> Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie
> bedzie 30 stopni?

approx 30st czyli mniej wiecej zeby wyzerowac czujnik, czyli zeby koncowka
czujnika szla po walku a nie po krzywce :)




Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-31 07:47:58 - Karolek

W dniu 2011-01-30 23:47, sth pisze:
>> Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze
>> jej w calosci :>
>
> img156.imageshack.us/img156/6380/screenshot2011013023451.jpg
>

No, teraz to cos widac.
Czyli tak jak pislem, nie wiem po co w tej instrukcji tak komplikuja
prosta regulacje.

>> Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie
>> bedzie 30 stopni?
>
> approx 30st czyli mniej wiecej zeby wyzerowac czujnik, czyli zeby
> koncowka czujnika szla po walku a nie po krzywce :)

To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku.
Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz.
Oni po prostu orientacyjnie podaja (te 30 stopni) gdzie powinienes miec
poziom 0 na zegarze. Po prostu zamiast krecic dookola, to szukasz w
okolicy 30 stopni minimalnego wskazania, w ktorym wskazowka ztrzymuje
sie na chwile i tam go zerujesz. Potem jedziesz na znak 7 lub 9 i
ustawiasz pompe. Czyli zadnej filozofii.

--
Karolek



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-31 18:25:41 - sth

> To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku.
> Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz.

a orientujesz sie czy szkodzi pompie krecenie sie do tylu? pokrecilem
dzisiaj troche w lewo i sie tak zastanawiam :)




Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-31 18:29:24 - J.F.

On Mon, 31 Jan 2011 18:25:41 +0100, sth wrote:
>> To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku.
>> Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz.
>
>a orientujesz sie czy szkodzi pompie krecenie sie do tylu? pokrecilem
>dzisiaj troche w lewo i sie tak zastanawiam :)

Skoro sie dalo bez oporow to chyba nie szkodzi.
Za to przy regulacjach luzy sa z innej strony i lepiej krecic tylko w
jedna wlasciwa.

J.




Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-31 18:40:47 - sth

> Skoro sie dalo bez oporow to chyba nie szkodzi.
> Za to przy regulacjach luzy sa z innej strony i lepiej krecic tylko w
> jedna wlasciwa.

czuc bylo taka pulsacje jakby kompresja sie robila w pewnym polozeniu :P



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-02-01 00:00:22 - Karolek

W dniu 2011-01-31 18:40, sth pisze:
>> Skoro sie dalo bez oporow to chyba nie szkodzi.
>> Za to przy regulacjach luzy sa z innej strony i lepiej krecic tylko w
>> jedna wlasciwa.
>
> czuc bylo taka pulsacje jakby kompresja sie robila w pewnym polozeniu :P

Bo w pompie jest cos tkiego jak fala po ktorej chodza rolki.
Ta fala to wlasnie takie krzywki, ktore odpychaja rolki podczas obrotu i
powoduja, ze tlokorozdzielcz wykonuje ruch obrotowy i zrazem posuwisto
zwrotny.

--
Karolek



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-31 23:53:27 - Karolek

W dniu 2011-01-31 18:25, sth pisze:
>> To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku.
>> Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz.
>
> a orientujesz sie czy szkodzi pompie krecenie sie do tylu? pokrecilem
> dzisiaj troche w lewo i sie tak zastanawiam :)

Nie szkodzi.


--
Karolek



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 20:24:37 - Karolek

W dniu 2011-01-30 20:04, sth pisze:
>> Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej twarda prace
>> silnika, spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac.
>> Ale mozesz nawet nie zauwazyc roznicy w pracy silnika (zmiany sa dosc
>> subtelne).
>> No i jezeli silnik posiada wtryskiwacz sterujacy i komputer to moze
>> sobie zrekompensowac pewna roznice w ustawieniu kata i w ogole nie
>> odczujesz roznicy.
>> A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku?
>
> silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych
> komputronow tam nie ma, czysta mechanika.
> nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie
> dzialo. sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej
> pory gdyz zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji
> przy stromym podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny
> wtrysk powoduje zwiekszenie tem komory spalania.

9 bedzie wczesniejszy niz 7.
Teoretycznie moze sie grzac, przy zbyt wczesnym, ale czy az tak mocno
miales przestawiony...?
Wedlug moich informacji to wersja A/B ma 7 stopni, a C/D 9 stopni, ale
to w wersjch z turbosprezarka, czyli 4d56t.
Musisz zatem zobaczyc jak Ty tam masz oznaczone i odpowiednio ustawic
(odpowiednia literke powinienes znalezc na glowicy).
No chyba, ze to silnik bez turbo, czyli jak pisales 4d56 z L200 czy cos
takiego to wtedy ustwiasz 9 stopni.

--
Karolek



Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-30 22:22:20 - Yogi(n)

Użytkownik sth napisał w wiadomości
news:ii4cnm$gt$1@inews.gazeta.pl...
> silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych

Zajrzyj i ew. zapytaj na :
forum.mitsumaniaki.pl/index.php
Są tam też mechanicy, ktoś powinien wiedzieć.

--
Yogi(n)
nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg




Re: kat wtrysku w dizlu

2011-01-31 12:12:59 - kamil

On 30/01/2011 17:46, sth wrote:
> jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a
> do tej pory byl na 7 ?
> Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski
> podaje ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
> Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby
> pomierzyc przed rozbiorka :/

Calkiem mozliwe, ze paliwo sprzedawane na rynku angielskim ma inna
liczbe cetanowa od dostepnego standardowo na kazdej hiszpanskiej stacji,
stad roznica.

Identyczna sytuacja jest w przypadku PB RON, na wyspach znajdziesz 95,
97 i 100, nie ma 98 wiec bywaja silniki nieco inaczej strojone na rynek
UK i EU.



--
Pozdrawiam
Kamil



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS