Cisnienie sprezania
2011-01-30 21:19:41 - news-gazeta
Pomiar w silniku benzynowym pokazał: 10,5 ; 10 ; 9,5 ; 0
Ostatni cylinder nie nabija cisnienia.
Wlalem troszke oleju ze strzykawki i znowu pomiar - cisnienie
momentalnie nabił do 20 bar.
Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?
Pozdrawiam - Darek.
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-30 20:21:51 - to
> Pomiar w silniku benzynowym pokazał: 10,5 ; 10 ; 9,5 ; 0 Ostatni
> cylinder nie nabija cisnienia. Wlalem troszke oleju ze strzykawki i
> znowu pomiar - cisnienie momentalnie nabił do 20 bar.
>
> Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?
Prawdopodobnie pierścienie.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-30 21:37:08 - sth
raczej bledu w wykonaniu pomiaru. niemozliwe zeby z zera uszczelnil az tak
bardzo sam olej.
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-30 22:05:46 - Tomasz Pyra
> Witam.
> Pomiar w silniku benzynowym pokazał: 10,5 ; 10 ; 9,5 ; 0
> Ostatni cylinder nie nabija cisnienia.
> Wlalem troszke oleju ze strzykawki i znowu pomiar - cisnienie
> momentalnie nabił do 20 bar.
>
> Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?
Przy takiej różnicy, to chyba tylko braku pierścieni tłokowych.
Jesteś pewien że to było zero, a nie np. 2bary?
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-30 22:09:24 - sth
> Jesteś pewien że to było zero, a nie np. 2bary?
o tym samym pomyslalem. przeciez niemozliwoscia jest zeby bez oleju bylo
zero a z olejem komprecha 2x wieksza niz nominal. no chyba ze zalal mazutem
czy smołą. jezeli mial 2 bary to pewno uszczelke wydmuchalo.
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-30 22:24:53 - news-gazeta
>> Przy takiej różnicy, to chyba tylko braku pierścieni tłokowych.
>> Jesteś pewien że to było zero, a nie np. 2bary?
>
> o tym samym pomyslalem. przeciez niemozliwoscia jest zeby bez oleju bylo
> zero a z olejem komprecha 2x wieksza niz nominal. no chyba ze zalal
> mazutem czy smołą. jezeli mial 2 bary to pewno uszczelke wydmuchalo.
Podczas krecenia rozrusznikiem manometr podbijal wskazowke jakby do 3
bar i momentalnie spadał z powrotem do zera. Najpierw myslalem ze
wypalony albo zawieszony zawor - ale zbiła mnie z tropu ta próba z
olejem. Faktycznie momentalnie podbił do 20 barów. Powinienem jeszcze
raz zrobić próbe?
Bardzo ważny element - zdecydowałem się na sprawdzenie ciśnienia
sprężania bo samochód jest słaby oraz znika płyn chłodniczy w powolnym
tempie.
Nie ma żadnej mazi w zbiorniczku ani nic w oleju.
Pozdrawiam - Darek.
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-30 22:47:25 - sth
> i momentalnie spadał z powrotem do zera.
uszkodzony zaworek w manometrze. nie moze spadac po podbiciu.
jezeli znika ci plyn to juz jestem pewien ze uszczelka poszla.
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-30 23:43:24 - Olo
>> Podczas krecenia rozrusznikiem manometr podbijal wskazowke jakby do 3
>> bar i momentalnie spadał z powrotem do zera.
>
> uszkodzony zaworek w manometrze. nie moze spadac po podbiciu.
> jezeli znika ci plyn to juz jestem pewien ze uszczelka poszla.
niekoniecznie
ja miałem bardzo małą nieszczelność w chłodnicy - płyn uciekał tylko pod
ciśnieniem (maksymalnie rozgrzany) i od razu się ulatniał w postaci pary...
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-30 23:50:19 - sth
> ja miałem bardzo małą nieszczelność w chłodnicy - płyn uciekał tylko pod
> ciśnieniem (maksymalnie rozgrzany) i od razu się ulatniał w postaci
> pary...
a jaki to ma zwiazek z tematem ?
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 00:26:12 - Olo
> a jaki to ma zwiazek z tematem ?
jezeli znika ci plyn to juz jestem pewien ze uszczelka poszla.
ogarniasz?
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 10:01:48 - sth
> ogarniasz?
ty nie ogarniasz tematu
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 00:40:03 - Tomasz Pyra
> sth pisze:
>>> Przy takiej różnicy, to chyba tylko braku pierścieni tłokowych.
>>> Jesteś pewien że to było zero, a nie np. 2bary?
>>
>> o tym samym pomyslalem. przeciez niemozliwoscia jest zeby bez oleju
>> bylo zero a z olejem komprecha 2x wieksza niz nominal. no chyba ze
>> zalal mazutem czy smołą. jezeli mial 2 bary to pewno uszczelke
>> wydmuchalo.
>
> Podczas krecenia rozrusznikiem manometr podbijal wskazowke jakby do 3
> bar i momentalnie spadał z powrotem do zera.
Czyli tak naprawdę nie wiadomo jakie masz tam ciśnienie, ale wiadomo że
mniejsze niż w innych.
Gdyby zawór zwrotny na manometrze trzymał jak należy, to pewnie
nadmuchałoby więcej.
Możesz spróbować nabić na manometrze 5bar kompresorem (albo innym
cylindrem) i wtedy dopompować w tym czwartym cylindrze - zobaczysz
wtedy czy jest powyżej tych 5 bar.
Możesz też po prostu psiknąć WD-40 w zaworek zwrotny manometru - może
zacznie być czulszy.
> Najpierw myslalem ze
> wypalony albo zawieszony zawor - ale zbiła mnie z tropu ta próba z
> olejem.
A ile tego oleju dałeś? I jaką pojemność i stopień sprężania ma silnik?
Bo jak to troszkę oleju to np. 20ml, a cylinder ma np. 30ml objętość
komory spalania, to sama objętość oleju podbije ciśnienie kompresji
trzykrotnie.
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 01:04:05 - kogutek
> Witam.
> Pomiar w silniku benzynowym pokazał: 10,5 ; 10 ; 9,5 ; 0
> Ostatni cylinder nie nabija cisnienia.
> Wlalem troszke oleju ze strzykawki i znowu pomiar - cisnienie
> momentalnie nabił do 20 bar.
>
> Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?
>
> Pozdrawiam - Darek.
Mślę że napiszesz co się stało. Co my wróżki jesteśmy. Ja bym jeszcze raz
sprawdził ciśnienie manometrem. Jak znowu wyjdzie nic albo dużo mniej na IV to
głowica bez względu na pzrepowiednie i tak do zdjęcia. Na mój gust, jak
powtórny pomiar będzie podobny, przepalila się uszczelka pomiędzy cylindrami.
Historia zna takie przypadki. To co robileś to w silniku można uznać za pomiar
statyczny. W czasie pracy wszystko dzieje się tak szybko że ma jeszcze szansę
zrobić jakieś ciśnienie żeby zasac do cylindra mieszanke i ją spalić. A że
sprawość w takim ukladzie robi się do dupy to jest sląby i więcej pali. W tej
chwili bez względu na IV cylinder widać ze silnik jest w kiepskim stanie za
duża rożnica pomiędzy I i III.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 04:12:48 - MarcinJM
> Witam.
> Pomiar w silniku benzynowym pokazał: 10,5 ; 10 ; 9,5 ; 0
> Ostatni cylinder nie nabija cisnienia.
> Wlalem troszke oleju ze strzykawki i znowu pomiar - cisnienie
> momentalnie nabił do 20 bar.
Z tego co sie orientuje to 20 bar jest wartoscia fizycznie niemozliwa do
osiagniecia w benzyniaku.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 08:00:36 - Wojtek
> osiagniecia w benzyniaku.
Chyba że gar zalał się płynem chłodniczym i poprostu zmniejszyło komorę....
--
Wojtek
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 08:36:42 - MarcinJM
>> Z tego co sie orientuje to 20 bar jest wartoscia fizycznie niemozliwa do
>> osiagniecia w benzyniaku.
> Chyba że gar zalał się płynem chłodniczym i poprostu zmniejszyło komorę....
Ale pierwszy pomiar dal okolice zera. Przy takiej nieszczelnosci plyn
czy olej uzyty do uszczelnienia natychmiast wydmuchaloby na dol i po 2-3
obrocie znowu bylyby okolice zera.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 09:08:49 - Robert_J
Tak jak powiedział Tomasz, błędnego pomiaru. Zanim zdejmiesz
głowicę proponuję powtórzyć pomiary. Pracujący tłok nawet
bez pieścieni wytwarza ciśninie >0...
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 16:01:06 - krzysiek82
>> Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?
>
> Tak jak powiedział Tomasz, błędnego pomiaru. Zanim zdejmiesz głowicę
> proponuję powtórzyć pomiary. Pracujący tłok nawet bez pieścieni wytwarza
> ciśninie >0...
pytanie w temacie mam, jak sprawdzić kompresje w silniku z elektroniczną
przepustnicą (bez linki) należy zdjąć przepustnicę na czas pomiaru?
--
krzysiek82
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 16:07:03 - MarcinJM
> W dniu 2011-01-31 09:08, Robert_J pisze:
>>> Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?
>>
>> Tak jak powiedział Tomasz, błędnego pomiaru. Zanim zdejmiesz głowicę
>> proponuję powtórzyć pomiary. Pracujący tłok nawet bez pieścieni wytwarza
>> ciśninie >0...
>
> pytanie w temacie mam, jak sprawdzić kompresje w silniku z elektroniczną
> przepustnicą (bez linki) należy zdjąć przepustnicę na czas pomiaru?
Przeciez podczas krecenia powinna normalnie sie otwierac.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 16:05:43 - krzysiek82
> Przeciez podczas krecenia powinna normalnie sie otwierac.
>
ale się nie otwiera, u mnie w z18xe otwiera się momentalnie po tym jak
silnik się uruchomi, jak się nie uruchomi jest zamknięta.
--
krzysiek82
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 17:05:31 - Robert_J
> momentalnie po tym jak silnik się uruchomi, jak się nie
> uruchomi jest zamknięta.
Może odkręcić kolektor?
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 17:53:31 - sth
Użytkownik Robert_J
news:ii6mke$46n$1@news.onet.pl...
>> ale się nie otwiera, u mnie w z18xe otwiera się momentalnie po tym jak
>> silnik się uruchomi, jak się nie uruchomi jest zamknięta.
>
> Może odkręcić kolektor?
a moze lepiej elektrycznie zasymulowac uruchomienie silnika? skad
przepustnica wie ze silnik chodzi?
Re: Cisnienie sprezania
2011-02-01 11:41:36 - krzysiek82
> a moze lepiej elektrycznie zasymulowac uruchomienie silnika? skad
> przepustnica wie ze silnik chodzi?
Tylko jak to zrobić?
--
krzysiek82
Re: Cisnienie sprezania
2011-01-31 22:45:13 - Tomasz Pyra
> W dniu 2011-01-31 09:08, Robert_J pisze:
>>> Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?
>>
>> Tak jak powiedział Tomasz, błędnego pomiaru. Zanim zdejmiesz głowicę
>> proponuję powtórzyć pomiary. Pracujący tłok nawet bez pieścieni wytwarza
>> ciśninie >0...
>
> pytanie w temacie mam, jak sprawdzić kompresje w silniku z elektroniczną
> przepustnicą (bez linki) należy zdjąć przepustnicę na czas pomiaru?
A nie otwiera się jak kręcisz rozrusznikiem z wciśniętym gazem?
Zawsze możesz odkręcić od niej silniczek i otworzyć ją ręcznie.