Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

Adam 'Adak' Kępiński Data ostatniej zmiany: 2011-02-06 16:13:02

Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-06 12:02:03 - Adam 'Adak' Kępiński

Corolka E11 z 1998/12, 1.4.
Nie ma problemów z odpalaniem, w zeszłym roku dawała rade i przy -26C.
Odpalanie wyglądało zawsze tak, że po zakreceniu i załapaniu obroty
wskakiwaly na 1200-1300rpm, silnik sie ogrzewal i obroty spadaly do ~800.
Od kilkunastu dni obserwuję że po zakręceniu i załapaniu obroty bardzo
leniwie rosną do tych 1300 (do zagrzania), tak że najlepiej kilka sekund
przytrzymać delikatnie pedał gazu - tak jakby automatyka (jaka?) nie
potrafiła wystarczająco szybko skompensować temperatury/niskich obrotów
i zdarza się że silnik gaśnie - trzeba zakręcić jeszcze raz i
przytrzymać ten pedał gazu.

Co to może być?
Czy to boli? ;-)

TIA i pozdrowienia,

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-06 12:14:07 - Michał Gut

jak masz gaz to sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza

jak nie masz gazu to tez sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza;)

najlepiej wymien ów filtr i upewnij sie ze nie masz popekanych zatrzaskow od
jego obudowy.
bardzo pdoobne obajwy mialem przy takiej samej carolce z lpg jak byl
uszkodzony kolektor dolotowy




Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-06 12:23:57 - Adam 'Adak' Kępiński

> jak masz gaz to sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza
>
> jak nie masz gazu to tez sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza;)
>
> najlepiej wymien ów filtr i upewnij sie ze nie masz popekanych
> zatrzaskow od jego obudowy.
> bardzo pdoobne obajwy mialem przy takiej samej carolce z lpg jak byl
> uszkodzony kolektor dolotowy

Ok, sprawdze.
Mam gaz, nawet kilkanascie miesiecy temu jak sie poprzednie kable WN
konczyly to sobie kilka(nascie?) razy strzelil, ale to bylo 1.5 roku
temu i od tamtej pory nie bylo problemow.
Ale tym bardziej przejrze kolektor dolotowy (filtr wymieniony jesienia).
Dziekuje za pierwszy trop :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-06 21:29:55 - Adam 'Adak' Kępiński

Ok, oczywiście namierzyłem.
Piecio-gwiazdkowe śruby (czym to odkręcić? na allegro nawet takich
kluczy nie ma) ale jak to sie czysci?

Troche szukalem, ale na forum corolli poradnika niestety nie ma ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-06 22:34:20 - Dykus

Witam,

W dniu 2011-02-06 21:29, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

> Troche szukalem, ale na forum corolli poradnika niestety nie ma ;-)

Nie wiem, czy odpisujesz w sprawie zaworu ISC, ale jeśli tak, to np. tu
coś znajdziesz:
www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=236997&c=118&f=23
forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=14248
Do tego oczywiście sztandarowa lektura: Martynn Randall - Toyota Corolla
Owners Workshop Manual. :)

Oczywiście poradnika nie ma. Podobno na ToyoDIY coś można znaleźć, ja
nie znalazłem. Trochę informacji na temat czyszczenia można znaleźć na
forach, ale mocno rozproszone (m.in. posty Bigelektron). No i cała masa
ludzi, którym wydaje się, że wiedzą. ;)

Ja w podobnej sprawie planuję zawitać do mechanika na wiosnę (oczywiście
specjalizacja - Toyota). Ktoś na forum pisał, że kosztuje to ok. 50zł...
ile naprawdę - się okaże. Spuszczanie płynu chłodzącego (choć to nie do
końca), jednorazowe uszczelki (przy przepustnicy), dziwne klucze -
trochę zabawy jest. I podobno trzeba umieć to dokładnie wyczyścić (to
może być zaleta robienia tego samemu)...


--
Pozdrawiam,
Dykus.





Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-07 00:00:34 - Mateusz

On 6 Lut, 22:34, Dykus wrote:

> Do tego oczywiście sztandarowa lektura: Martynn Randall - Toyota Corolla
> Owners Workshop Manual. :)

www.ropro.net/phocadownload/toyota_corolla_e11_manual.pdf

Jeżeli chodzi o bigelektrona, to gość nie jest tani (z tego co wiem
pracuje w aso toyoty w katowicach) ale to mega mózg. Na motonews można
go spotkać.



Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-06 12:33:15 - Dykus

Witam,

W dniu 2011-02-06 12:02, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

> Co to może być?

Na podstawie tego, co kiedyś czytałem to wychodzi na to, że możesz mieć
problem z zaworem ISC - on reguluje obroty biegu jałowego i zapewnia
podwyższone obroty, gdy silnik jest zimny (odpowiednik silnika
krokowego). Często wystarczy jego wyczyszczenie...

PS Poczytaj na forum corollaclub, podobne tematy są wałkowane dość
często. :)


--
Pozdrawiam,
Dykus.





Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-06 12:41:34 - Inead


Adam 'Adak' Kępiński wrote in message
news:iilv35$sop$1@news.onet.pl...
> Corolka E11 z 1998/12, 1.4.
> Nie ma problemów z odpalaniem, w zeszłym roku dawała rade i przy -26C.
> Odpalanie wyglądało zawsze tak, że po zakreceniu i załapaniu obroty
> wskakiwaly na 1200-1300rpm, silnik sie ogrzewal i obroty spadaly do ~800.
> Od kilkunastu dni obserwuję że po zakręceniu i załapaniu obroty bardzo
> leniwie rosną do tych 1300 (do zagrzania), tak że najlepiej kilka sekund
> przytrzymać delikatnie pedał gazu - tak jakby automatyka (jaka?) nie
> potrafiła wystarczająco szybko skompensować temperatury/niskich obrotów i
> zdarza się że silnik gaśnie - trzeba zakręcić jeszcze raz i przytrzymać
> ten pedał gazu.
>
> Co to może być?
> Czy to boli? ;-)

Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia się
problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.





Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-06 12:47:17 - Michał Gut

> Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
> wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia
> się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.

e tam.
moja matka przetelepala sie ta corollka ponad 100kkm na lpg i nadal lata jak
strzała




Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-06 12:57:52 - Adam 'Adak' Kępiński

> Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
> wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia
> się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.

To nie ten silnik - Ty mówisz o E11 po lifcie czyni benzyniakach z VVTI.
Moja jest przed liftem.

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

2011-02-06 16:13:02 - Inead


Adam 'Adak' Kępiński wrote in message
news:iim2bq$7n4$1@news.onet.pl...
>> Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
>> wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia
>> się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.
>
> To nie ten silnik - Ty mówisz o E11 po lifcie czyni benzyniakach z VVTI.
> Moja jest przed liftem.


Ja mam 4E-FE. U mnie może instalację spieprzyli i dlatego tak mam przejebane
z tymi zaworami, praktycznie kazde sprawdzenie luzów wiąże się z regulacją.
Zresztą ona i tak jest bardzo oszczędna - max 8 litrów po mieście.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS