wymiana akumulator

mk Data ostatniej zmiany: 2011-02-05 18:53:40

wymiana akumulator

2011-02-04 21:35:27 - mk

Witam
Sorki za pytanie jesli sie komus wyda glupie. Nie znam sie na tym wiec
pytam. Mam astre G. Kupilem niedawno i chce w niej wymienic akumulator.
Mam ze starego auta i chce podmienic. Czy mozna to normalnie zrobic
znaczy odpiac stary i podpiac nowy?Nie poprzestawia sie cos z komputerem
czy jakas elektronika?

Pozdrawiam
M



Re: wymiana akumulator

2011-02-04 23:00:00 - Michal Gut

dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)
sprawdz czy czarny do minusa a czerwony do plusa i czesc:)
sa akumulatory z prawym plusem i lewym plusem - dlatego sprwdz




Re: wymiana akumulator

2011-02-04 23:15:13 - mk

Michal Gut wrote:
> dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)
> sprawdz czy czarny do minusa a czerwony do plusa i czesc:)
> sa akumulatory z prawym plusem i lewym plusem - dlatego sprwdz
A ok sprawdze.Czyli moge spokojnie podmienic.

Dzieki
M



Re: wymiana akumulator

2011-02-04 23:15:43 - mk

Michal Gut wrote:
> dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)
> sprawdz czy czarny do minusa a czerwony do plusa i czesc:)
> sa akumulatory z prawym plusem i lewym plusem - dlatego sprwdz
A ok sprawdze. Czyli mozna spokojnie podmieniac.

Dzieki
M



Re: wymiana akumulator

2011-02-04 23:42:58 - Tomasz Pyra

W dniu 2011-02-04 21:35, mk pisze:
> Witam
> Sorki za pytanie jesli sie komus wyda glupie. Nie znam sie na tym wiec
> pytam. Mam astre G. Kupilem niedawno i chce w niej wymienic akumulator.
> Mam ze starego auta i chce podmienic. Czy mozna to normalnie zrobic
> znaczy odpiac stary i podpiac nowy?Nie poprzestawia sie cos z komputerem
> czy jakas elektronika?

Jeżeli radio ma kod zabezpieczający, to będziesz musiał go podać po
podłączeniu nowego akumulatora.

Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż
się nagrzeje do temperatury pracy.
Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
jak powinno.



Re: wymiana akumulator

2011-02-05 10:58:55 - Konrad

Jeżeli radio ma kod zabezpieczający, to będziesz musiał go podać po
> podłączeniu nowego akumulatora.
>
> Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca po
> takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż się
> nagrzeje do temperatury pracy.
> Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
> jak powinno.

Wczoraj z kolega wymienialismy u niego w ibizie 2003 aku (pomkilku dniach
postoju na zepsutym), niestety po podpieciu nowego immobilizer nie chciał
sie rozbroić..silnik łapał na ułamek sek i od razu gasł... ma ktos pomysł co
sie popsuło ?





Re: wymiana akumulator

2011-02-05 17:39:33 - Filip KK

W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze:

> Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
> po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż
> się nagrzeje do temperatury pracy.
> Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
> jak powinno.

To mity Tomek.



Re: wymiana akumulator

2011-02-05 17:47:26 - J.F.

On Sat, 05 Feb 2011 17:39:33 +0100, Filip KK wrote:
>W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze:
>> Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
>> po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż
>> się nagrzeje do temperatury pracy.
>> Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
>> jak powinno.
>
>To mity Tomek.

Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji.

Co by mialo to robic w nowszych silnikach z sonda lambda to tez jestem
ciekaw.

J.





Re: wymiana akumulator

2011-02-05 18:24:34 - Filip KK

W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze:
> On Sat, 05 Feb 2011 17:39:33 +0100, Filip KK wrote:
>> W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze:
>>> Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
>>> po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż
>>> się nagrzeje do temperatury pracy.
>>> Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
>>> jak powinno.
>>
>> To mity Tomek.
>
> Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji.
>
> Co by mialo to robic w nowszych silnikach z sonda lambda to tez jestem
> ciekaw.
>
Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.



Re: wymiana akumulator

2011-02-05 18:56:52 - Michał Gut

> Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.

w sumie moge potwierdzic o tyle ze nie zauwazylem w zadnym aucie zadnej
zmiany przy dluzszycg czy krotszych brakach zasilania




Re: wymiana akumulator

2011-02-05 20:25:59 - Tomasz Pyra

W dniu 2011-02-05 18:24, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze:
>> On Sat, 05 Feb 2011 17:39:33 +0100, Filip KK wrote:
>>> W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
>>>> po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż
>>>> się nagrzeje do temperatury pracy.
>>>> Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
>>>> jak powinno.
>>>
>>> To mity Tomek.
>>
>> Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji.
>>
>> Co by mialo to robic w nowszych silnikach z sonda lambda to tez jestem
>> ciekaw.
>>
> Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.

Nie mapy, tylko parametry adaptacji.
W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo.

Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w
pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli
zamkniętej.

Pewnie prędzej czy później on sobie te parametry poustawia, ale właśnie
w przypadku tego komputera było widać doskonale że warto zrobić tą
procedurę (przewidzianą w instrukcji serwisowej), bo jak samochodem po
resecie od razu zaczęło się jechać to wyraźnie było czuć kiedy
przełączał się między pętlą zamkniętą a otwartą.





Re: wymiana akumulator

2011-02-05 21:19:32 - Filip KK

W dniu 2011-02-05 20:25, Tomasz Pyra pisze:

> Nie mapy, tylko parametry adaptacji.
> W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo.
>
Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu
kiedy silnik się rozgrzeje ani też nie będzie więcej spalał. To
kompletna bzdura wyssana z palca.

> Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w
> pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli
> zamkniętej.
>
Nie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym.



Re: wymiana akumulator

2011-02-05 22:15:20 - Tomasz Pyra

W dniu 2011-02-05 21:19, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-02-05 20:25, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Nie mapy, tylko parametry adaptacji.
>> W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo.
>>
> Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu
> kiedy silnik się rozgrzeje ani też nie będzie więcej spalał. To
> kompletna bzdura wyssana z palca.

A jednak komputery mają parametry korygujące dawkę paliwa.

Fiat po resecie startował od bogatej dawki paliwa, a więc do czasu kiedy
ustawił sobie te parametry to siłą rzeczy palił więcej.

>> Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w
>> pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli
>> zamkniętej.
>>
> Nie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym.

O tym jak ECU przełącza się między trybami wyliczania dawki paliwa na
podstawie map, a na podstawie sondy lambda.




Re: wymiana akumulator

2011-02-08 19:08:43 - Filip KK

W dniu 2011-02-05 22:15, Tomasz Pyra pisze:

>>> Nie mapy, tylko parametry adaptacji.
>>> W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo.
>>>
>> Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu
>> kiedy silnik się rozgrzeje ani też nie będzie więcej spalał. To
>> kompletna bzdura wyssana z palca.
>
> A jednak komputery mają parametry korygujące dawkę paliwa.
>
> Fiat po resecie startował od bogatej dawki paliwa, a więc do czasu kiedy
> ustawił sobie te parametry to siłą rzeczy palił więcej.
>
Ile to czasu trwało? Ile sekund? Myślę, że nie wciągnął całej stacji
benzynowej...

>>> Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w
>>> pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli
>>> zamkniętej.
>>>
>> Nie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym.
>
> O tym jak ECU przełącza się między trybami wyliczania dawki paliwa na
> podstawie map, a na podstawie sondy lambda.
>
Rozumiem, że spalanie rzędu 0,002 litra paliwa pociągnęło za portfel?



Re: wymiana akumulator

2011-02-05 20:58:16 - J.F.

On Sat, 05 Feb 2011 18:24:34 +0100, Filip KK wrote:
>W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze:
>>>> Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
>>>> po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż

>> Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji.
>> Co by mialo to robic w nowszych silnikach z sonda lambda to tez jestem
>> ciekaw.
>>
>Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.

W dawnych czasach bylo troche trudniej o pamiec eeprom.

J.





Re: wymiana akumulator

2011-02-05 18:53:40 - kamtzu

Uzytkownik mk napisal w wiadomosci
news:iihnuf$729$1@news.onet.pl...
> Sorki za pytanie jesli sie komus wyda glupie. Nie znam sie na tym wiec
> pytam. Mam astre G. Kupilem niedawno i chce w niej wymienic akumulator.
> Mam ze starego auta i chce podmienic. Czy mozna to normalnie zrobic znaczy
> odpiac stary i podpiac nowy?Nie poprzestawia sie cos z komputerem czy
> jakas elektronika?

Zajrzyj do instrukcji obslugi alarmu bo moze zaczac wyc. Przygotuj kluczyk
do syreny jesli masz.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS