Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-15 08:55:21 - ąćęłńóśźż
W garazu pali od dotknięcia kluczyka, na dworze (obecnie -6) trzeba się straszliwie męczyć, łapią może ze dwa-trzy cylindry.
Stawiam na świece żarowe (parę lat temu już wymieniałem ze dwie sztuki).
Ale zanim zabulę jak frajer na dzień dobry za komputer itp. chciałbym sam sprawdzić.
Jak w tym silniku i co sprawdzać:
* bezpieczniki?
* przekaźnik?
* świece?
Z której strony najlepszy dostęp?
THX
Re: Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-15 09:44:33 - Agent
Użytkownik ąćęłńóśźż
news:ijdbek$cut$1@news.net.icm.edu.pl...
> Silnik 2,5TDS.
> W garazu pali od dotknięcia kluczyka, na dworze (obecnie -6) trzeba się
> straszliwie męczyć, łapią może ze dwa-trzy cylindry.
> Stawiam na świece żarowe (parę lat temu już wymieniałem ze dwie sztuki).
> Ale zanim zabulę jak frajer na dzień dobry za komputer itp. chciałbym
> sam sprawdzić.
> Jak w tym silniku i co sprawdzać:
> * bezpieczniki?
> * przekaźnik?
> * świece?
> Z której strony najlepszy dostęp?
> THX
Pierwszy sposób skuteczny w duzym procencie przypadków to:
1) zdjąć przewód łączący wszystkie świece razem
2) podłączyć przewód do + do akumulatora
3) drugim końcem smergać po świecach. Jak będzie iskrzyć to raczej
sprawne. Raczej bo może też byc zwarcie do masy ale to rzadki przypadek.
Drugi sposób to pomiar miernikiem oporności ale nie wiem jaka powinna byc u
Ciebie.
Re: Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-15 17:10:29 - Mariusz Chwalba
[...]
> Drugi sposób to pomiar miernikiem oporności ale nie wiem jaka powinna
> byc u Ciebie.
Po prostu +- taka sama.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
Re: Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-15 17:53:45 - J.F.
>Dnia 15-02-2011 o 09:44:33 Agent
>> Drugi sposób to pomiar miernikiem oporności ale nie wiem jaka powinna
>> byc u Ciebie.
>Po prostu +- taka sama.
Mala ta opornosc, trudno sie mierzy.
J.
Re: Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-16 11:24:52 - Mariusz Chwalba
>>> Drugi sposób to pomiar miernikiem oporności ale nie wiem jaka powinna
>>> byc u Ciebie.
>> Po prostu +- taka sama.
>
> Mala ta opornosc, trudno sie mierzy.
Z marketowym multimetrem za 10zł daję radę. Pewnie zależy też od świec.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
Re: Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-16 13:35:12 - Agent
Użytkownik J.F.
news:5sbll69p15eglt1qilah6eqf63nig7lop2@4ax.com...
> On Tue, 15 Feb 2011 17:10:29 +0100, Mariusz Chwalba wrote:
>>Dnia 15-02-2011 o 09:44:33 Agent
>>> Drugi sposób to pomiar miernikiem oporności ale nie wiem jaka powinna
>>> byc u Ciebie.
>>Po prostu +- taka sama.
>
> Mala ta opornosc, trudno sie mierzy.
>
No to niech będzie - ma pokazać że jest przejście.
Re: Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-16 17:52:15 - Czarek Daniluk
>
> Użytkownik J.F.
> news:5sbll69p15eglt1qilah6eqf63nig7lop2@4ax.com...
>> On Tue, 15 Feb 2011 17:10:29 +0100, Mariusz Chwalba wrote:
>>> Dnia 15-02-2011 o 09:44:33 Agent
>>>> Drugi sposób to pomiar miernikiem oporności ale nie wiem jaka powinna
>>>> byc u Ciebie.
>>> Po prostu +- taka sama.
>>
>> Mala ta opornosc, trudno sie mierzy.
>>
> No to niech będzie - ma pokazać że jest przejście.
A co ma przejście na świecy do jej sprawności ?
Świeca ma przejście, ale może nie grzać jej końcówka, tylko może być
przekręcona i grzać się przy samym korpusie ... i co Ci wtedy z tego że
jest na niej przejście ??
Świece żarowe najlepiej sprawdza się po wykręceniu.
Owszem na przejście to można sobie na początku pobadać, jeśli wszystkie
mają przejście, a silnik kulawo pali to i tak i tak trzeba je wykręcać !
Pozdrawiam !
Re: Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-16 18:47:30 - ąćęłńóśźż
Nie odczyta, które konkretnie z 6 świec padły (i czy padły)?
----
> i tak i tak trzeba je wykręcać!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-16 22:15:28 - Dawidus
a umiesz wróżyć z fusów?
Świece są połączone równolegle i razem zasilane. Komputer nic tu nie
poradzi.
Można zdemontować lictwę - mostek na świecach i po kolei przytkać + do
kolejnych świec z jednoczesnym pomiarem prądu np amperomierzem cęgowym.
Każda świeca powinna pobierać podobny prąd ok 10A. Do tego uwaga kolegi o
grzaniu w korpusie a nie końcówki bardzo aktualna.
Dodatkowo trzeba uważać. Można ukręcić lub urwać świecę gdyż bywają b. mocno
zapieczone.
Żaden komputer. Trzeba pojechać do przyzwoitego mechanika jeśli chcesz
wykręcić....
Dawid
---
avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta.
Baza sygnatur wirusow (VPS): 110216-1, 2011-02-16
Przetestowano na: 2011-02-16 22:15:28
avast! - copyright (c) 1988-2011 ALWIL Software.
www.avast.com
Re: Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-17 11:11:20 - ąćęłńóśźż
A jakoś inaczej organoleptycznie można sprawdzić, które cylindry z sześciu
nie palą przy zimnym rozruchu?
Przykładowo po dwóch-trzech próbach przykładając gdzieś palec lub precyzyjny
termometr bezstykowy, który cylinder (świeca, wtryskiwacz) jest ciepły, a
który nie?
-----
> a umiesz wróżyć z fusów?
> Żaden komputer.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Jak sprawdzic swiece zarowe?
2011-02-17 13:58:24 - Agent
Użytkownik Czarek Daniluk
wiadomości news:ijgvbr$mg8$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-02-16 13:35, Agent pisze:
>>
>> Użytkownik J.F.
>> news:5sbll69p15eglt1qilah6eqf63nig7lop2@4ax.com...
>>> On Tue, 15 Feb 2011 17:10:29 +0100, Mariusz Chwalba wrote:
>>>> Dnia 15-02-2011 o 09:44:33 Agent
>>>>> Drugi sposób to pomiar miernikiem oporności ale nie wiem jaka powinna
>>>>> byc u Ciebie.
>>>> Po prostu +- taka sama.
>>>
>>> Mala ta opornosc, trudno sie mierzy.
>>>
>> No to niech będzie - ma pokazać że jest przejście.
>
> A co ma przejście na świecy do jej sprawności ?
> Świeca ma przejście, ale może nie grzać jej końcówka, tylko może być
> przekręcona i grzać się przy samym korpusie ... i co Ci wtedy z tego że
> jest na niej przejście ??
Pisałem przecież że moj sposób jest dobry w WIĘKSZOŚCI przypadków.Wiedziałem
że znajdzie sie zaraz mądry który powie że może byc inaczej. Dlatego
dopisałem też o zwarciu. I Ty piszesz to samo.
> Świece żarowe najlepiej sprawdza się po wykręceniu.
To napewno. Samo wykręcanie może powodowac wiele problemów Dlatego najlepiej
diagnozować najczęstsze przyadki i jak dalej auto nie chodzi jak należy iść
głębiej.