3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

scob Data ostatniej zmiany: 2011-02-25 15:38:58

3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-24 23:11:28 - scob

Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - komplet do
wymiany rozrządu jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

--
scob



Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-24 23:28:40 - Waldek Godel

Dnia Thu, 24 Feb 2011 23:11:28 +0100, scob napisał(a):

> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
> podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?

Nie zdarzają się - nie licząc zdarzania się marketingowego.
To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyć szeroko
montowany, również w Renówkach.
Nie mylić z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w
starszych modelach.

ES9 był montowany w Citroenach Xantia, XM, C5, Peugeotach 406, 607 oraz
Renault Laguna, Safrane, Espace i Clio V6 do czasu przejścia na silniki
Nissana

Silnik jest lekki i niezawodny.

> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
> wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
> a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
> koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - komplet do
> wymiany rozrządu jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
> Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

bezedura. Tzn wymiana wymaga mechanika a nie kowala, ale ta wysoka cena
części jest przesadzona.
Zresztą, zależy jak patrzeć - komplet podstawowych częsci to 650 zł:
allegro.pl/rozrzad-citroen-c5-fiat-peugeot-renault-3-0-v6-i1476236064.html
w porównaniu z rozrządem do HDi za 200 zł to jest istotnie drożej.

Do tego jeszcze pompa wody 280-350 zł.
Kolejnym problemem będzie robocizna, bo robota ciężka - wymiana rozrządu w
zwykłym aucie z V6 to już ginekologia, a w vanie silnik jest schowany
głęboko w nadwoziu i ciężko się tam dostać, zwłaszcza do tylnej głowicy.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.



Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-25 23:58:18 - DoQ

W dniu 2011-02-24 23:28, Waldek Godel pisze:
> Nie zdarzają się - nie licząc zdarzania się marketingowego.
> To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyć szeroko
> montowany, również w Renówkach.
> Nie mylić z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w
> starszych modelach.

PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego
wynika? ES9 nie jest prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3?





Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-26 01:49:42 - Waldek Godel

Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisał(a):

> PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego
> wynika? ES9 nie jest prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3?

2946 cm3 to 2.9 litra.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.



Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-26 08:31:08 - Czarek Daniluk

W dniu 2011-02-26 01:49, Waldek Godel pisze:
> Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisał(a):
>
>> PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego
>> wynika? ES9 nie jest prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3?
>
> 2946 cm3 to 2.9 litra.
>
Tak jak Fiatowski Multijet o którym wszyscy mówią że jest 1300 tak
naprawdę jest 1,2 litra bo ma 1248ccm ;)

Pozdrawiam !



Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-24 23:39:34 - magnes


Użytkownik scob <997scob@tlen997.pl> napisał w wiadomości:

> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić
> opiniami nt. niezawodności tegoż?

Mialem kiedys Citroena XM z silnikiem 3.0 V6 (czy to ten sam? nie wiem)
Psulo mi sie w tym samochodzie praktycznie wszystko, ale silnik chyba
najmniej...
Spalal wiadra benzyny... auto wiecej stalo po mechanikach niz jezdzilo, ale
jak juz jezdzilo to jezdzilo pieknie ;-)

--
Pozdr.
magnes
600 & 4x4 w dieslu





Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-25 00:10:29 - bratPit


> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić
> opiniami nt. niezawodności tegoż?
> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd

niewiele pomogę ale parę razy prowadziłem 406 kombi (po FL) z V6 z mocą coś
190? KM i baaardzo zacnie to jeździło (i brzmiało), miło wspominam, spalania
nie pamiętam bo nie ja płaciłem za benzynę a i jazda była z wykorzystaniem
osiągów więc nie ma co mówić ;-)
wiem, że właściciel wspominał wówczas właśnie o wysokich kosztach rozrządu i
....świec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku
2005 a samochód miał 1...2 lata więc mogło się coś pozmieniać),

brat




Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-25 09:31:38 - Samotnik

Dnia 24.02.2011 bratPit napisał/a:
>
>> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
>> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
>> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić
>> opiniami nt. niezawodności tegoż?
>> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd
>
> niewiele pomogę ale parę razy prowadziłem 406 kombi (po FL) z V6 z mocą coś
> 190? KM i baaardzo zacnie to jeździło (i brzmiało), miło wspominam, spalania
> nie pamiętam bo nie ja płaciłem za benzynę a i jazda była z wykorzystaniem
> osiągów więc nie ma co mówić ;-)
> wiem, że właściciel wspominał wówczas właśnie o wysokich kosztach rozrządu i
> ...świec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku
> 2005 a samochód miał 1...2 lata więc mogło się coś pozmieniać),

Kosztowny jest też wydech (skomplikowany i brak zamienników).
--
Samotnik
Biżuteria: www.bizuteria-artystyczna.pl/




Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-25 10:59:06 - Czarek Daniluk

On 24 Lut, 23:11, scob <997s...@tlen997.pl> wrote:
> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
> podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
> wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
> a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
> koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - komplet do
> wymiany rozrządu jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
> Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?
>
> --
> scob

Zestaw paska rozrządu z pompą wody do tego silnika w detalu w IC
kosztuje prawie 1640zł brutto.
Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zapłacisz nie mniej jak
1300zł.
Więc raczej koszt znaczny.
Cewki zapłonowe - dobrze że rozdzielili i n akażdy cylinder osobna to
koszt około 200zł.
Świece 6 sztuk Beru po około 60zł za sztukę.
Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogoś kogo na niego nie
stać, a i paliwa też swoje wypije z baku.

Pozdrawiam !



Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-25 13:06:29 - p0li

O->Dnia 2011-02-25 10:59:06 niejaki Czarek Daniluk napisał:
> On 24 Lut, 23:11, scob <997s...@tlen997.pl> wrote:
>> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
>> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
>> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
>> podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
>> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
>> wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
>> a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
>> koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - komplet do
>> wymiany rozrządu jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
>> Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?
>>
>> --
>> scob
>
> Zestaw paska rozrządu z pompą wody do tego silnika w detalu w IC
> kosztuje prawie 1640zł brutto.
> Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zapłacisz nie mniej jak
> 1300zł.
> Więc raczej koszt znaczny.

ja zapłaciłem ~1300-1400 zł za wymianę rozrządu na częściach skf z tego
jedna rolka kosztowała ~300zł
ponadto jeszcze 3 rolki, pasek, pompa wody, dwa uszczelniacze litr płynu i
robota

> Cewki zapłonowe - dobrze że rozdzielili i n akażdy cylinder osobna to
> koszt około 200zł.

a to nie wiem - mam 260kkm i cewki oryginalne

> Świece 6 sztuk Beru po około 60zł za sztukę.

+ przy wymianie tylnych - zdejmowanie kolektora dolotowego - więc choćby z
tego powodu warto dac dobre świece

> Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogoś kogo na niego nie
> stać, a i paliwa też swoje wypije z baku.

każdy silnik lubi wypić w niesprzyjających warnkach

przykład

rzeczony v6 na autostradzie spalił mi 8,3l /100 (na dystansie 900km)
natomiast miejski samochodzik z motorem 1,6 pali mi w mieście ponad 10l/100
tylko że małe miasto = krótkie dystanse = niedogrzany silnik

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki



Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

2011-02-25 15:38:58 - DoQ

W dniu 2011-02-24 23:11, scob pisze:
> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
> podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?

W C5,607,807,406 po lifcie (po 2000r) montują zmodyfikowaną wersję
ES9J4S. Zmodyfikowano kolektor ssący z aluminiowego na plastikowy,
dodano zmienne fazy rozrządu, zamontowano 6 cewek zamiast pakietu i co
najgorsze - wrzucili mu 3 katalizatory i 4 sondy lambda zeby spelnialo
to norme EURO4. Osobiście wolę prostszą wersję, przedliftową ES9J4.
Silnik zupełnie nie wciąga i nie wypluwa oleju, jest w zasadzie
bezobsługowy. Ma genialną charakterystykę momentu obrotowego:)

> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
> wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
> a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
> koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - komplet do
> wymiany rozrządu jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...

Normalny, trwały rozrząd. Nie spotkałem się z sytuacją zerwania paska :)

> Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

W ES9J4S warto zrobić diagnostykę, lambd szczególnie. Żebyś później nie
miał ANTI POLLUTION FAULT ;)


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS