EGR w silniku dci
2011-03-20 10:47:19 - Przemeq
śmigłowca)komputer wykrył błąd EGR (czyszczenie nie pomogło) zawór
wymieniono na nowy a kontrolka nie zgasła.
Tu pytanie czy zgaśnie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz na
komputer aby skasować stary bład.
Silnik to 1.5 dci
Przemeq
Re: EGR w silniku dci
2011-03-20 13:49:52 - emes
Użytkownik Przemeq
dyskusyjnych:im4idm$2uh$1@news.onet.pl...
> W thali dci zaświeciła się kontrolka recyrkulacji spalin (podobna do
> śmigłowca)komputer wykrył błąd EGR (czyszczenie nie pomogło) zawór
> wymieniono na nowy a kontrolka nie zgasła.
> Tu pytanie czy zgaśnie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz na
> komputer aby skasować stary bład.
> Silnik to 1.5 dci
w pamieci bedzie blad, ale nie powinien powodowac zapalenia kontrolki jesli
uklad jest sprawny.
Skasowac, zobaczyc.
Co to za mechanik co nie sprawdza EGR po wymianie ?
Kupiles uzywke ? Sprawdz interfejsem czy w ogole chodzi egr, moze ten tez
sie zacina.
Re: EGR w silniku dci
2011-03-20 14:36:01 - Przemeq
Jak pisałem byłem na kompie i błąd zaworu EGR i czujnika położenia EGR.
Wymieniłem zawór sam, a kontrolka dalej świeci.
Dlatego nie wiem jechać drugi raz na komp aby skasować błąd czy sama
zgaśnie.
Autko normalnie pracuje, przyśpiesza nie kopci.
Przemeq
Re: EGR w silniku dci
2011-03-21 10:41:14 - Dman-666
kiero jakis, ten Przemeq . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na
uszy:
> Tu pytanie czy zgasnie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz
> na komputer aby skasowac stary blad.
> Silnik to 1.5 dci
Raczej nie zgasnie jak wymieniles caly EGR. Instrukcja serwisowa wymaga po
wymianie EGR skalibrowanie go do pracy poprzez komputer.
Z ciekawosci - jaki byl dokaldnie komunikat serwisowy an desce (zolty kluczyk i to
co komp wyplul z siebie)?
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec
Re: EGR w silniku dci
2011-03-21 12:27:23 - Przemeq przemeq(to_sie_wytnie)@onet.eu
Sugerujesz wirusika w moim systemie ??
Patrze a tu w szybce robal taki: news:im4idm$2uh$1@news.onet.pl ! Pewnie
kiero jakis, ten Przemeq . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na
uszy: To se patrz dalej.
Komp wypluł 2 błędy (ale cytuje z pamięci nie mam tej kartki w tej chwili
przed sobą) błąd zaworu EGR i czujnika położenia EGR, bład skasowano
kontrolka zgasła i zapaliła się
ponownie po 20 km jazdy potem wymieniłem zawór na nowy, a kontrolka nie
zgasła.
Widze że czeka mnie druga wizyta na kompie ale jak błędy będa te same, a
kontrolka się znów zapali to brak pomysłów.
Przemeq
Re: EGR w silniku dci
2011-03-21 13:07:41 - Dman-666
kiero jakis, ten Przemeq . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na
uszy:
> Widze że czeka mnie druga wizyta na kompie ale jak błędy będa te
> same, a kontrolka się znów zapali to brak pomysłów.
Napisalem Ci - skalibruj EGR i bedzie cacy. Chyba, ze ten ktory kupiles
jest tez walniety.
Innych przyczyn nie widze.
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec
Re: EGR w silniku dci
2011-03-21 13:50:32 - Przemeq
wiadomo.
Przemeq
Re: EGR w silniku dci
2011-03-21 22:28:43 - PaweL
sterowania nowym zaworem.
(to coś innego niz kasowanie błędów)
Paweł
Re: EGR w silniku dci
2011-03-23 08:00:06 - Przemeq przemeq(to_sie_wytnie)@onet.eu
sie zapaliła dzisiaj reklamacja i jestem pewny na 99 % że znowu bład
położenia czujnika EGR i zaworu EGR.
Nachodzi mnie myśl że może kabelki na wtyczkach gdzies pośniedziały ta przy
zaworze jest ok ` drugi koniec jest przy kompie czy ta wiązka od EGR kończy
się w innym miejscu ?
Przemeq
Użytkownik PaweL
news:im8fue$p0s$1@usenet.news.interia.pl...
> Tak konkretnie to trzeba zresetować kalibrację, żeby ECM uczył sie od nowa
> sterowania nowym zaworem.
> (to coś innego niz kasowanie błędów)
>
> Paweł
>
Re: EGR w silniku dci
2011-03-24 08:17:29 - Przemeq przemeq(to_sie_wytnie)@onet.eu
błąd obwodu egr
Stary zawór sprawdziłem według noty Pierburg-a
www.ms-motor-service.cn/ximages/pg_si_0085a_en_web.pdf
uszkodzony potencjometr brak oporu w żadnym położeniu zaworu bez
różnicy otwarty czy zamknięty (pewnie przepalona ścieżka).
Efekt końcowy:
- wstawiony nowy zawór,
- wywala błąd zaraz po odpaleniu samochodu,
-sprawdzone przy sterowniku, wszystko jest w porządku, a nie chce
chodzić, napięcie dochodzi do zaworu (to co zasila elektromagnes), ale
niema sterowania ze sterownika, (jak testuje się zawór z komputera
diagnosty to otwiera się i zamyka)
- zawór jest cały czas zamknięty,
Czy można jeździć z zamkniętym zaworem (diagnosta twierdzi,że tak)?
Czy może być przepalony jakiś przekaźnik ?
Czy oznacza to awarie komputera (sterownika)??
Z góry dziękuje za odpowiedź
Przemeq