Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:21:28 - MMS
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
Zmienić olej na 10W40 ?
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:34:24 - WOJO
> Zmienić olej na 10W40 ?
Dolać do górnego znacznika...
WOJO
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:46:46 - MMS
>> Co z tym zrobić oprócz zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
>> Zmienić olej na 10W40 ?
> Dolać do górnego znacznika...
> WOJO
Ale wlane było 4.4 lutra, czyli tyle ile podaje książka. Jak jest wlany
do MAX, to z kolei jest komunikat - Maximum oil i według książki, to
kierunek ASO i odciąganie nadwyżki ;)
Swoją drogą, to ciekawe jak to robią ? Przez bagnet ?
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 12:49:07 - szufla
Oczywiscie.
sz.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 23:22:24 - MarcinJM
> W dniu 24.03.2011 11:34, WOJO pisze:
>>> Co z tym zrobić oprócz zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
>>> Zmienić olej na 10W40 ?
>> Dolać do górnego znacznika...
>> WOJO
>
> Ale wlane było 4.4 lutra, czyli tyle ile podaje książka. Jak jest wlany
> do MAX, to z kolei jest komunikat - Maximum oil i według książki, to
> kierunek ASO i odciąganie nadwyżki ;)
> Swoją drogą, to ciekawe jak to robią ? Przez bagnet ?
Zatankuj jeszcze z pol litra i pojezdzij. Powaznie mowie, nic sie nie
stanie.
Prawdopodobnie smok wylazi poza lustro oleju.
Zsada opisywal kiedys, nie pamietam w ktorej ksiazce, ze na
nurburgringu, na dlugim luku jechal go na kwadratowo, zeby nie
pozbawic silnik smarowania. On dojechal, sporo konkurencji wykonczylo
silniki.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-25 06:36:45 - MMS
> Zatankuj jeszcze z pol litra i pojezdzij. Powaznie mowie, nic sie nie
> stanie.
>
> Prawdopodobnie smok wylazi poza lustro oleju.
>
> Zsada opisywal kiedys, nie pamietam w ktorej ksiazce, ze na
> nurburgringu, na dlugim luku jechal go na kwadratowo, zeby nie
> pozbawic silnik smarowania. On dojechal, sporo konkurencji wykonczylo
> silniki.
>
Jak dolałem do max i zrobiłem test. Objaw pokazał się tylko raz na
cztery przejazdy. Więcej nie chciałem próbować.
Zaznaczam, że to nie jest długi ostry zakręt tylko jazda na granicy
przyczepności. Więc siła odśrodkowa musi być dość znaczna.
Podczas normalnej jazdy nie ma najmniejszych objawów aby coś było z
ciśnieniem oleju.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:37:41 - Myjk
> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Oryginalnego, czy drugi właściciel?
Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
po odkręceniu korka?
--
Pozdor Myjk
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:44:47 - MMS
> 2011-03-24 11:21:28 MMS
>
>> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
>
> Oryginalnego, czy drugi właściciel?
> Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
> po odkręceniu korka?
>
Drugi właściciel. Nie, nic nie dmucha. Silnik zachowuje się bardzo
dobrze. Oprócz tego nie mam żadnych zastrzeżeń co do jego pracy. Żadnych
wycieków itp.
Teraz porównałem sobie oleje, bo do tej pory był zalewany Selenią 20K, a
meches miesiąc temu zalał mi go tym Elfem. Selenia 20K to 10w40, a ten
elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może
to właśnie jest powodem ?
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 13:25:28 - Przemysław Czaja
Użytkownik MMS
> elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40.
> Może
> to właśnie jest powodem ?
Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od
zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż
szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle,
że u mnie są dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi się
czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2
pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się
jeszcze nigdy
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 12:54:46 - MMS
>
> Użytkownik MMS
>
>> elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może
>> to właśnie jest powodem ?
>
> Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od
> zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż
> szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle,
> że u mnie są dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi się
> czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2
> pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się
> jeszcze nigdy
No to szukam dalej ;)
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:51:40 - PH
Użytkownik Myjk
news:imf6tl$i9t$1@news.onet.pl...
> 2011-03-24 11:21:28 MMS
>
>> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
>
> Oryginalnego, czy drugi właściciel?
> Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
> po odkręceniu korka?
>
a jak dmucha to co?
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 12:19:57 - Myjk
> a jak dmucha to co?
Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
właściwości powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest
smok olejowy, na poczatku są to gluty, później twardnieją na skorupę:
img141.imageshack.us/img141/4439/20080104030no0.jpg
Pierwsze objawy niedokrwienia silnika to właśnie migająca kontrolka
przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość).
--
Pozdor Myjk
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 12:27:06 - MMS
> 2011-03-24 11:51:40 PH
>
>> a jak dmucha to co?
>
> Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
> wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
Właśnie nie dawno miałem wymieniane podkładki pod wtryskami. Już po
zmianie oleju właśnie na Elf. Jednak z korka nie dmuchało i nie dmucha.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 13:00:34 - MMS
> 2011-03-24 11:51:40 PH
>
>> a jak dmucha to co?
>
> Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
> wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
> właściwości powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest
> smok olejowy, na poczatku są to gluty, później twardnieją na skorupę:
A, czy nie powinien być też zasyfiony filtr oleju ?
Mechanik go wymieniał i pamiętam jak mi mówił, że filtr był w całkiem
dobrym stanie (cokolwiek to oznacza).
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 13:23:24 - Jakub Witkowski
> Pierwsze objawy niedokrwienia silnika to właśnie migająca kontrolka
> przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
> śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość).
Ale chyba pomiar ciśnienia oleju powinien rozstrzygnąć czy faktycznie
przepływ jest przytkany?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 12:56:39 - MMS
> W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze:
>
>> Pierwsze objawy niedokrwienia silnika to właśnie migająca kontrolka
>> przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
>> śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość).
>
> Ale chyba pomiar ciśnienia oleju powinien rozstrzygnąć czy faktycznie
> przepływ jest przytkany?
>
Ściągnę misę i będzie wszystko jasne. To parę śrubek.
Tylko czas muszę zorganizować ;) I wcześniej sprawdzę kable.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:53:15 - Waldek Godel
> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
> Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
> Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
> Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
> komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
> Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
> zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
sprawdzić kabel do czujnika czy nie jest przetarty, przymocować, sprawdzić
jeszcze raz.
A później zmniejszyć prędkość w zakrętach ;-)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 12:00:08 - MMS
> Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:21:28 +0100, MMS napisał(a):
>
>> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
>> Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
>> Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
>> Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
>> komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
>> Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
>> zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
>
> sprawdzić kabel do czujnika czy nie jest przetarty, przymocować, sprawdzić
> jeszcze raz.
Kabel... hm... ok, sprawdzę. Tylko, że kabel wykazałby błąd w ECU. Niska
lub wysoka wartość. Tak mi się przynajmniej wydaje. A błędu ani jednego.
Jednak sprawdzić warto.
> A później zmniejszyć prędkość w zakrętach ;-)
Jest to wyjście ale ten pusty plac parkingowy co wieczór gdy wracam z
pracy mówi do mnie Dawaj! Jeszcze ten jeden raz ;)
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 12:05:15 - Waldek Godel
> Kabel... hm... ok, sprawdzę. Tylko, że kabel wykazałby błąd w ECU. Niska
> lub wysoka wartość. Tak mi się przynajmniej wydaje. A błędu ani jednego.
> Jednak sprawdzić warto.
>
czujnik zwiera kabel do masy albo do drugiej żyły. Jeżeli jest przetarty,
ale wisi, to nie będzie zwarcia, natomiast siła odśrodkowa może dopchnąć go
do metalu i zadziała jak normalne zadziałanie czujnika.
Przypadek bardzo rzadki, ale czasem się zdarza.
Inna możliwość to możesz mieć coś z pompą/smokiem oleju, że zasysa
powietrze, może miska zgięta?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 12:10:50 - MMS
> Przypadek bardzo rzadki, ale czasem się zdarza.
Dla tego też sprawdzę.
> Inna możliwość to możesz mieć coś z pompą/smokiem oleju, że zasysa
> powietrze, może miska zgięta?
Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła.
Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz
sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40.
Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się głośniejszy ale
stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 12:13:50 - Waldek Godel
> Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła.
> Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz
> sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40.
> Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się głośniejszy ale
> stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak.
chyba, że się walnął i zalał czymś w stylu 5w30
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 12:19:58 - MMS
> Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:10:50 +0100, MMS napisał(a):
>
>> Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła.
>> Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz
>> sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40.
>> Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się głośniejszy ale
>> stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak.
>
> chyba, że się walnął i zalał czymś w stylu 5w30
>
Nie, dał mi litrówkę w której zostało 0,6 l, więc zalał 4,4 litra. Na
pewno jest to 5W40.
W sumie, to nie wielkie pieniądze i mogę wrócić na Selenię. Tylko czy
istnieje jakiekolwiek prawdopodobieństwo, że to może być powodem ?
Czy tak duża byłabby różnica między elfem 5w40 i selenią 10w40 ?
Gęstością się różnią tak w 15 stopniach jak i w 100. Większa gęstośc
jest seleni.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 13:29:32 - Przemysław Czaja
Użytkownik Waldek Godel
> chyba, że się walnął i zalał czymś w stylu 5w30
Buahaaha - w takim razie Opel wali się już od dłuższego czasu produkując
i zalewając notorycznie te silniki 5W30 ;-)
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 13:38:58 - Waldek Godel
> Buahaaha - w takim razie Opel wali się już od dłuższego czasu produkując
> i zalewając notorycznie te silniki 5W30 ;-)
A Citroen pewnie wie lepiej od ZF, że oleju w skrzyniach ZF się nie
wymienia...
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 13:59:22 - Przemysław Czaja
Użytkownik Waldek Godel
>
>> Buahaaha - w takim razie Opel wali się już od dłuższego czasu
>> produkując
>> i zalewając notorycznie te silniki 5W30 ;-)
>
> A Citroen pewnie wie lepiej od ZF, że oleju w skrzyniach ZF się nie
> wymienia...
Najważniejsze, że Waldek wie lepiej niż inżynierowie jakiejkolwiek
marki, jak mniemam wystrzały słyszałeś wyraźnie?
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 14:01:47 - Waldek Godel
> Najważniejsze, że Waldek wie lepiej niż inżynierowie jakiejkolwiek
> marki, jak mniemam wystrzały słyszałeś wyraźnie?
Inżynierowie już dawno są na bezrobociu, od wielu lat auta produkują
księgowi i marketingowcy. Tylko ciężki frajer myśli, że producentowi zależy
na trwałości auta.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 14:29:00 - szufla
>Tylko ciężki frajer myśli, że producentowi zależy
> na trwałości auta.
Do 2 lat zalezy :) Ciezki frajer tez czesto nie wie, ze ma np. w innej
marce silniki fiata, albo wahacze:
Saab 1800zl, Opel 1200, Fiacisz 700 w ASO, jakos tak :)
sz.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 14:05:03 - sth
dostales juz kupe przyglupawych odpowiedzi, czyli jak zwykle na pms.
a teraz sprawdz kabelek o czym juz wiesz, nastepnie organoleptycznie sprawdz
czy miski nie masz wgniecionej.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-24 22:59:17 - Tomasz Pyra
> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
> Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
> Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
> Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
> komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
> Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
> zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
połączenia z pompą oleju.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-25 06:39:30 - MMS
> W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze:
>> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
>> Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
>> Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
>> Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
>> komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
>> Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
>> zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
>
> Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
> połączenia z pompą oleju.
Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko
podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy
wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego
przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-25 09:47:52 - Tomasz Pyra
> W dniu 2011-03-24 23:59, Tomasz Pyra pisze:
>> W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze:
>>> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
>>> Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
>>> Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
>>> Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
>>> komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
>>> Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
>>> zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
>>
>> Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
>> połączenia z pompą oleju.
>
> Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko
> podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy
> wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego
> przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.
>
Jeżeli pęknięcie masz poniżej linii oleju, to objawi się dopiero jak
poziom oleju spadnie.
Druga sprawa że nie wiesz czy masz ten objaw tylko przy ostrym skręcaniu
- musiałbyś podłączyć manometr.
Lampka ciśnienia zapala się zazwyczaj przy ciśnieniu jakieś 10x niższym
niż właściwe.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-25 11:54:20 - MMS
>>> Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
>>> połączenia z pompą oleju.
>>
>> Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko
>> podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy
>> wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego
>> przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.
>>
>
> Jeżeli pęknięcie masz poniżej linii oleju, to objawi się dopiero jak
> poziom oleju spadnie.
>
> Druga sprawa że nie wiesz czy masz ten objaw tylko przy ostrym skręcaniu
> - musiałbyś podłączyć manometr.
> Lampka ciśnienia zapala się zazwyczaj przy ciśnieniu jakieś 10x niższym
> niż właściwe.
No masz rację.
Nic mi nie pozostało jak ściągnąć misę i zobaczyć w jakim stanie jest smok.
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-26 13:57:05 - Grzexs
> Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
> Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
> Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
> komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
> Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
> zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
> Zmienić olej na 10W40 ?
Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale ja miałem tak samo. Okazało się, że
obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach
jakoś tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u
mnie akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem,
co jest nie tak.
--
Grzexs
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-26 14:29:16 - sth
> obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach jakoś
> tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u mnie
> akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem, co jest
> nie tak.
chlopie co ty gadasz. jaka obejma na jakim przewodzie...
Re: Kontrolka oleju.
2011-03-27 09:46:19 - MMS
> obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach
> jakoś tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u
> mnie akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem,
> co jest nie tak.
Mniej więcej w którym miejscu ?