geometria - ściaganie na nierównościach

zipi Data ostatniej zmiany: 2011-04-12 10:16:19

geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 10:43:35 - zipi

witam,
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:

kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,

czy jest to problem z geometrią?

problem nie występował na zimówkach,
czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie
z srubami/kołami poruszyli coś w geometrii?

ciśnienie w oponach sprawdziłem
opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe
opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe



Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 11:06:07 - J.F.

Użytkownik zipi napisał w
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:
>kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
>ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona
>jest
>droga,
>na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to
>uciążliwe,
>problem nie występował na zimówkach,
>czy jest to problem z geometrią?

Raczej nie, bo geometria sie po zmianie kol nie zmienia.

>ciśnienie w oponach sprawdziłem

sprawdz jeszcze raz, jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to
cisnienie.
Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
samochodzie.

Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
drogi sa wypukle.

No chyba ze geometria naprawde jest zle ustawiona, a te nowe oponki
sa na to wrazliwe.

J.




Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 11:17:15 - zipi

> sprawdz jeszcze raz,  jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to
> cisnienie.

> Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
> drogi sa wypukle.

to już sprawdziłem

jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo
jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo
na równej drodze kierownica zostaje prosto

ciśnienie jest ok



Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 11:28:58 - J.F.

Użytkownik zipi napisał w
> Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
> drogi sa wypukle.

>to już sprawdziłem
>jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo
>jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo

Felg ci nie zamienili ? moze zly offset ?

No to ci pozostaje sprawdzenie geometrii - sugeruje zaklad z
nowoczesnym systemem komputerowym. Bedziesz wiedzial wszystko.

Byc moze pozostaje sie tylko pogodzic.

J.




Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 12:02:24 - Big Jack

W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/inug9q$64v$1@news.onet.pl
*J.F.* napisał(-a):

> Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
> samochodzie.

A jak bieżnik jest kierunkowy?

--
Big Jack
////// GG: 660675
( o o)
--ooO-( )-Ooo-




Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 12:16:21 - DJ

>> Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
>> samochodzie.
>
> A jak bieżnik jest kierunkowy?
>

To po przelozeniu trzeba sprawdzac na wstecznym ;)
A serio to do testow przy oponach kierunkowych mozna przelozyc przod - tyl.
To powinno dac jakis obraz sytuacji. Mozna tez oczywiscie zamienic stronami
przekladajac na felgach.
Ja sam na krotka chwile wlasnie zamienialem opony kierunkowe stronami bez
ich przekladania na felgach. Mialem taka sytuacje, ze sciagalo samochod na
jedna strone i podejrzewalem opony. Po przelozeniu stronami sciagalo w druga
strone (chociaz mniej) co potwierdzilo, ze winne sa opony.

Pozdrawiam

Darek





Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 12:18:25 - Michal Jankowski

DJ writes:

>>> Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
>>> samochodzie.
>>
>> A jak bieżnik jest kierunkowy?
>>
>
> To po przelozeniu trzeba sprawdzac na wstecznym ;)
> A serio to do testow przy oponach kierunkowych mozna przelozyc przod - tyl.
> To powinno dac jakis obraz sytuacji. Mozna tez oczywiscie zamienic stronami
> przekladajac na felgach.

Nawet jeśli nie są kierunkowe, to po założeniu tak, że się obracają
przeciwnie niż w poprzednim sezonie, mogą się zachowywać dziwnie.
Opona 'przyzwyczaja się' do kręcenia w jedną stronę.

Ale skoro to nówki...

MJ



Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 19:46:10 - Przemysław Czaja


Użytkownik Big Jack

>
> A jak bieżnik jest kierunkowy?

co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta
kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do
tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła?

LOL




Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 23:32:22 - DJ

> co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta kierunkowość
> na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują
> opony na prawe i na lewe koła?
>
> LOL

Czy ja wiem czy taki LOL?
Oczywiscie chodzi o to, ze zamieniajac samemu cale kola stronami beda one
ustawione do jazdy na wstecznym. A poprawne przelozenie wymaga juz
przelozenia na felgach wiec troche wiecej zawracania glowy plus koszty.

Pozdrawiam

DJ





Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-12 00:25:33 - Przemysław Czaja


Użytkownik DJ napisał w wiadomości
news:invs0r$10c$1@news.onet.pl...
>> co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta
>> kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do
>> tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła?
>>
>> LOL
>
> Czy ja wiem czy taki LOL?
> Oczywiscie chodzi o to, ze zamieniajac samemu cale kola stronami beda
> one ustawione do jazdy na wstecznym. A poprawne przelozenie wymaga
> juz przelozenia na felgach wiec troche wiecej zawracania glowy plus
> koszty.

Muszę przyznać Ci rację, nie wiem czemu zasugerowałem się oponami
asymetrycznymi, które przecież nie muszą być kierunkowe.

Pozdrówki




Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 11:08:20 - Olo

On 2011-04-11 10:43, zipi wrote:
> witam,
> po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:
>
> kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
> ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
> droga,
> na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,
>
> czy jest to problem z geometrią?
>
> problem nie występował na zimówkach,
> czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie
> z srubami/kołami poruszyli coś w geometrii?
>
> ciśnienie w oponach sprawdziłem
> opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe
> opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe

a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem
dokładnie ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak
chciało, w koleinie to aż kierownice rwało :)



Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 11:13:50 - zipi

> a te letnie nowe czy ju je d one?

tak jak pisałem mówki



Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 11:42:44 - DJ

> a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem dokładnie
> ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak chciało, w
> koleinie to aż kierownice rwało :)

Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok
opon.
Ja mam troche podobnie. Na zimowkach jest wszystko w porzadku, a na letnich
(Fulda) na nierownosciach i koleinach samochod zachowuje sie nieszczegolnie.
Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania
i trzeba kontrowac kierownica.

Pozdrawiam

Darek





Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 11:55:18 - Olo

On 2011-04-11 11:42, DJ wrote:

> Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok
> opon.
> Ja mam troche podobnie. Na zimowkach jest wszystko w porzadku, a na letnich
> (Fulda) na nierownosciach i koleinach samochod zachowuje sie nieszczegolnie.
> Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania
> i trzeba kontrowac kierownica.

no ja miałem dokładnie takie zjawisko



Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-11 12:39:04 - wit

zipi wrote:
> kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
> ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
> droga,
> na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,

Tak z ciekawości: Civic VIII? ;)

wit



Re: geometria - ściaganie na nierównościach

2011-04-12 10:16:19 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl

Witam serdecznie.

> po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:
> kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
> ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
> droga,
Tak jest przy rozbieżności. Dodatkowo powinno: wciągać w zakręt.
Tyle, że jeśli na zimówkach było OK, to albo urok opon albo źle założone.
Pozdrawiam.

Sebastian
speedyelise.fora.pl

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS