Poducha skrzyni w JTD ?

MMS Data ostatniej zmiany: 2011-04-30 14:24:35

Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 10:02:41 - MMS

Samochód Alfa 147 1.9 JTD 16V. 150 kkm.

Diagnoza - poduszki silnika ale nie na 100%, więc szukam potwierdzenia ;)
Objawy - lekkie drgania podczas ruszania na 1 i wstecznym biegu.

Dowody winy:

1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
ruszaniu pod górkę.
3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
5. Podczas przyśpieszania lub zwalniania drążek zmiany biegów porusza
się tył-przód i wydaje mi się, że za bardzo. Ale może to być czysto
subiektywne.
6. Kolejne subiektywne odczucie, to chyba zbyt go wstrząsa podczas
zapalania.

Jeśli chodzi o stan silnika tj. kompresję, wtryski itd. jest wszystko
super. Układ hydrauliczny sprzęgła w stanie bardzo dobrym (pompa
wysprzeglik - tydzień po wymianie uszczelnień). Drążek reakcyjny
silnika(poduszka, uchwyt stabilizujący z góry silnika) nowiutki. Nic też
nie wskazuje na dwumasę. Żadnych niepokojących odgłosów z miejsca
sprzęgła czy skrzyni nie słychać.

Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na nową.
Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3 z
tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.



Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 11:40:30 - news-gazeta


> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
> img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na nową.
> Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3 z tyłu),
> więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że będzie miała
> największy wpływ na takie zachowanie.

Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.

Pozdrawiam - Darek.




Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 11:47:19 - MMS

W dniu 2011-04-29 12:40, news-gazeta pisze:
>
>> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
>> img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
>> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
>> nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
>> z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
>> będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.
>
> Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.

No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.



Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 14:49:19 - news-gazeta

>>> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
>>> img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
>>> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
>>> nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
>>> z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
>>> będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.
>>
>> Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.
>
> No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.

Ale przecież podałeś wszystkie objawy :)
Tak zachowuje się kończące się sprzęgło - zbliżające się do granicy
poślizgów juz...

Pozdrawiam - Darek.




Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 15:41:37 - MMS

On 29.04.2011 14:49, news-gazeta wrote:
>>>> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
>>>> img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
>>>> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
>>>> nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
>>>> z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
>>>> będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.
>>>
>>> Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.
>>
>> No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.
>
> Ale przecież podałeś wszystkie objawy :)
> Tak zachowuje się kończące się sprzęgło - zbliżające się do granicy
> poślizgów juz...

Szarpanie podczas ruszania, to i owszem ale reszta na nie nie wskazuje.
To jednak za mało aby rozgrzebać dwumasę ;)
Dla przykładu już raz się wziąłem za sprzęgło w V40, gdzie występowało
duuużo silniejsze szarpanie podczas ruszania. Wymieniłem całkiem dobre
sprzęgło, a powodem był zabrudzony wysprzęglik. Czyli wydałem zbędnie
około 600 zł., a koszt faktycznej naprawy mieścił się w 15 zł ;)
Tu jest zbyt mało symptomów padającego sprzęgła. W sumie najpierw
zmienię poduchę, bo to coś około 100 zł. ;) I tak się jej należy
odpoczynek :D





Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 12:05:11 - Tomasz Gorbaczuk

Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS napisał(a):


> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
> ruszaniu pod górkę.
> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
przebiegu 220 kkm).
Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
dwumasę, jako drugie - sprzęgło.

Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy są
większe wibracje od silnika.
Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.

Pzdr
TG



Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 12:00:49 - MMS

W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS napisał(a):
>
>
>> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
>> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
>> ruszaniu pod górkę.
>> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
>> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
> U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
> przebiegu 220 kkm).
> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
> dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
>
> Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
> są większe wibracje od silnika.
> Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
>
> Pzdr
> TG

W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS napisał(a):
>
>
>> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
>> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
>> ruszaniu pod górkę.
>> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
>> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
> U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
> przebiegu 220 kkm).
> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
> dwumasę, jako drugie - sprzęgło.

Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
Dwu masowe dawało by takie dźwięki
www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1 Poza tym występowały by
wibracje nie tylko podczas ruszania.

> Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
> są większe wibracje od silnika.
> Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod
wpływem temperatury.





Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 14:59:54 - Ramok

W dniu 29.04.2011 12:00, MMS napisał(a)/has written:
>> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
>> dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
Ja też, choć bez określania kolejności ;)

>> Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
>> są większe wibracje od silnika.
IMHO niekoniecznie większe, ale na pewno co najmniej takie same.

> Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
> metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
> Dwu masowe dawało by takie dźwięki [...]
Niekoniecznie, u mnie nie było.

> Poza tym występowały by
> wibracje nie tylko podczas ruszania.
Niekoniecznie, u mnie były tylko podczas ruszania. Na początku na
wstecznym pod górkę, potem też na jedynce pod górkę, a potem już nie
musiało być górki ;P

U mnie sprzegło nie było już w zbyt dobrym stanie, ale pierwotną
przyczyną najprawdopodobniej było słoneczko. Dmumasy też już prawie
nie było -tj. dwie masy można było obracać palcem względem siebie
(taki odpowiednik trybu City, tyle że w zespole napędowym ;D ).

Pozdrawiam!
/Ramok



Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 15:46:20 - MMS

On 29.04.2011 14:59, Ramok wrote:

>> Poza tym występowały by
>> wibracje nie tylko podczas ruszania.
> Niekoniecznie, u mnie były tylko podczas ruszania. Na początku na
> wstecznym pod górkę, potem też na jedynce pod górkę, a potem już nie
> musiało być górki ;P
>
> U mnie sprzegło nie było już w zbyt dobrym stanie, ale pierwotną
> przyczyną najprawdopodobniej było słoneczko. Dmumasy też już prawie
> nie było -tj. dwie masy można było obracać palcem względem siebie
> (taki odpowiednik trybu City, tyle że w zespole napędowym ;D ).

W jakim bolidzie to miałeś ?

Lecę po poduchę do sklepu... ;)



Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 17:48:47 - Ramok

W dniu 29.04.2011 15:46, MMS napisał(a)/has written:
> W jakim bolidzie to miałeś ?
Fiat Stilo 1.9JTD

/Ramok



Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 17:04:55 - MMS

W dniu 2011-04-29 18:48, Ramok pisze:
> W dniu 29.04.2011 15:46, MMS napisał(a)/has written:
>> W jakim bolidzie to miałeś ?
> Fiat Stilo 1.9JTD

Czyli coś podobnego. Tyle, że chyba samo zawieszenie silnika lekko inne.
Tak przy okazji jeszcze jeden symptom wyszedł. Zdarza się, że przy
gwałtownym hamowaniu coś lekko stuka. I stuka jakby z pod podłogi.
Poduchę kupiłem. Zobaczymy ;)




Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-29 20:41:11 - Tomasz Gorbaczuk

Dnia 29-04-2011 o 12:00:49 MMS napisał(a):


> Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
> metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
> Dwu masowe dawało by takie dźwięki
> www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1 Poza tym występowały by
> wibracje nie tylko podczas ruszania.

To jest już stan agonalny, ja mówię o początkowych objawach (kilkanaście,
kilkadziesiąt tys. km wcześniej).


> > Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
> > są większe wibracje od silnika.
> > Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
> Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod
> wpływem temperatury.

U mnie zawsze padająca poducha dawała się mocno we znaki przy
nierozgrzanym silniku. Gdy silnik się rozgrzał, telepanie ustawało..

Pzdr
TG



Re: Poducha skrzyni w JTD ?

2011-04-30 14:24:35 - MMS

W dniu 2011-04-29 11:02, MMS pisze:

> Diagnoza - poduszki silnika ale nie na 100%, więc szukam potwierdzenia ;)
> Objawy - lekkie drgania podczas ruszania na 1 i wstecznym biegu.

Panowie, ani moja diagnoza ani Wasza nie była poprawna.
I można by powiedzieć, że bardzo dobrze ;) Chociaż jeśli brać pod uwagę
fragment nazwy uszkodzonej rzeczy to byliście bliżej :D
Na szczęście mam dobrego mechanika. Posłuchał i powiedział:
Co ty znowu wymyśliłeś ?! To nie jest niemiecki produkt żeby dwumasa
się po 150kkm rozpadła. To jest ewidentny objaw
_koła_pasowego_dwumasowego. Rozpadł się tłumik drgań.
O 9:00 diagnoza, a o 12:00 samochód sprawny ;) Koszt 300 zł.



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS