zabytkowa rejestracja

LEPEK Data ostatniej zmiany: 2011-05-07 09:46:28

zabytkowa rejestracja

2011-05-02 13:59:54 - LEPEK

Witam,

Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób takie coś:

img96.imageshack.us/i/20110502468.jpg/
img852.imageshack.us/i/20110502469.jpg/

jest zarejestrowane, jako zabytek?

Ja rozumiem, że może i jest tam kilka części z Forda Model T, ale nawet
podwozie jest zupełnie inne, nie mówiąc o całej skundlonej reszcie.

Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no,
oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki sposób można
było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak sobie wziąć -
powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102, resztę blach
poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika siodłowego i
zarejestrować na żółte blachy?

Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-02 15:22:23 - J.F.

Użytkownik LEPEK napisał w wiadomości
news:ipm6fj$tds$1@news.mm.pl...
> Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób takie coś:
> img96.imageshack.us/i/20110502468.jpg/
> img852.imageshack.us/i/20110502469.jpg/
> jest zarejestrowane, jako zabytek?
>
> Ja rozumiem, że może i jest tam kilka części z Forda Model T, ale
> nawet podwozie jest zupełnie inne, nie mówiąc o całej skundlonej
> reszcie.

Jak rama jest od forda T, to caly samochod jest Ford T :-)

> Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no,
> oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki sposób
> można było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak
> sobie wziąć - powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102,
> resztę blach poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika
> siodłowego i zarejestrować na żółte blachy?

Gdyby nie te chromy ... bierzesz pan Artyste, artysta sklada i
powstaje Dzielo.
A po 25 latach Dzielo automatycznie zamienia sie w Zabytek.
I niech jakis urzednik sprobuje odmowic statusu Dziela, to go Autor
pozwie o znieslawienie :-)

Ale te kola nie maja 25 lat, choc w zasadzie, taki drobny element
nie moze wplywac na Dzielo jako calosc :-)

J.




Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-02 15:46:18 - bbk

On 2011-05-02 15:22, J.F. wrote:
> Użytkownik LEPEK napisał w wiadomości
> news:ipm6fj$tds$1@news.mm.pl...
>> Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób takie coś:
>> img96.imageshack.us/i/20110502468.jpg/
>> img852.imageshack.us/i/20110502469.jpg/
>> jest zarejestrowane, jako zabytek?
>>
>> Ja rozumiem, że może i jest tam kilka części z Forda Model T, ale
>> nawet podwozie jest zupełnie inne, nie mówiąc o całej skundlonej reszcie.
>
> Jak rama jest od forda T, to caly samochod jest Ford T :-)
>
>> Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no,
>> oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki sposób
>> można było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak sobie
>> wziąć - powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102, resztę blach
>> poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika siodłowego i
>> zarejestrować na żółte blachy?
>
> Gdyby nie te chromy ... bierzesz pan Artyste, artysta sklada i powstaje
> Dzielo.
> A po 25 latach Dzielo automatycznie zamienia sie w Zabytek.
> I niech jakis urzednik sprobuje odmowic statusu Dziela, to go Autor
> pozwie o znieslawienie :-)
>
> Ale te kola nie maja 25 lat, choc w zasadzie, taki drobny element nie
> moze wplywac na Dzielo jako calosc :-)
>
> J.
>
A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-02 16:02:04 - szerszen

Użytkownik bbk napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ipmcjk$g80$1@rumor.ds.pg.gda.pl...

> A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?

w zeszłym roku, z tego co się doczytałem takie auto musiało mieć minimum 75%
oryginalnych części, minimum 25 lat i od minimum 15 lat nieprodukowane, do
tego wszelkie modyfikacje za zgodą konserwatora zabytków

to coś ze zdjęć, nijak nie spełnia tych wymogów, ale też doczytałem się, że
te wymogi niekoniecznie muszą być sztywne, więc może tak jakieś kruczki
zastosowali i stąd żółte blachy




Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-02 16:19:55 - J.F.

Użytkownik bbk napisał w
> On 2011-05-02 15:22, J.F. wrote:
>>> Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no,
>>> oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki
>>> sposób
>>> można było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak
>>> sobie
>>> wziąć - powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102, resztę
>>> blach
>>> poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika siodłowego i
>>> zarejestrować na żółte blachy?
>>
>> Gdyby nie te chromy ... bierzesz pan Artyste, artysta sklada i
>> powstaje
>> Dzielo.
>> A po 25 latach Dzielo automatycznie zamienia sie w Zabytek.
>> I niech jakis urzednik sprobuje odmowic statusu Dziela, to go
>> Autor
>> pozwie o znieslawienie :-)
>> Ale te kola nie maja 25 lat, choc w zasadzie, taki drobny
>> element nie
>> moze wplywac na Dzielo jako calosc :-)
>>
> A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?

Jaki, k*, oryginalny ? To jest Dzielo przez duze D, tu wszystko
jest oryginalne !
Chocby, a w zasadzie szczegolnie, elementy, które Autor
wlasnorecznie mlotkiem na kowadle klepal :-)

Tylko oczywiscie musi uplynac 25lat od klepania, bo inaczej jest to
sztuka wspolczesna :-)


J.




Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-02 15:58:19 - =Marcos=

> jest zarejestrowane, jako zabytek?

No niestety:

Pojazd zabytkowy powinien:

* mieć co najmniej 25 lat,
* być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
* posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym
główne podzespoły).

Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli
jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej
wymienionych cech:

* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
* dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
* był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
* był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
* ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
* posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
* został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego
produkcji.

Myślę, że można to podciągnąć pod:
* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne

Idąc tym tokiem, każde auto agresywnie i unikalnie stuningowane w przedziwny
sposób możnaby zarejestrować jako zabytek...

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży




Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-06 22:39:03 - Marcin Jan

W dniu 11-05-02 15:58, =Marcos= pisze:
>> jest zarejestrowane, jako zabytek?
>
> No niestety:
>
> Pojazd zabytkowy powinien:
>
> * mieć co najmniej 25 lat,
> * być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
> * posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym
> główne podzespoły).
>
> Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków,
> jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej
> jedną z niżej wymienionych cech:
>
> * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
> * dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
> * był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
> * był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
> * ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
> * posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
> * został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.
>
> Myślę, że można to podciągnąć pod:
> * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne
>
> Idąc tym tokiem, każde auto agresywnie i unikalnie stuningowane w
> przedziwny sposób możnaby zarejestrować jako zabytek...
>

No właśnie czy rozwiązania konstrukcyjnie w XM (np. diravi) mogą się
łapać pod * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne ?
Bo jak się domyślam chodzi o rozwiązania konstrukcyjne stosowane
fabrycznie których są rzadko stosowane w innych pojazdach.
Pozdrawiam
Marcin Jan





Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-06 23:17:48 - Cavallino

Użytkownik =Marcos= napisał w
wiadomości news:

> Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków,
> jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną
> z niżej wymienionych cech:
>
> * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
> * dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
> * był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
> * był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
> * ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
> * posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
> * został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego
> produkcji.

Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?
A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami
sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?

I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem
zabytkowym?
Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?




Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 06:31:24 - Przemek V

On May 6, 11:17 pm, Cavallino wrote:

> Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?
> A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami
> sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?
>
> I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem
> zabytkowym?
> Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?

Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie. Przeglądy
przechodzi. Żółte tablice to same kłopoty i ograniczenia.



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 09:45:28 - Cavallino

Użytkownik Przemek V napisał w wiadomości news:


>Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
>2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie.

To znaczy ile płacisz?
Bo obawiam się że to jednak zależy od punktu siedzenia.

>Przeglądy
>przechodzi.

Na żółtych nie musi?


> Żółte tablice to same kłopoty i ograniczenia.

Aha.
No to czuje się wyleczony.




Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 10:07:18 - rzymo

On 7 Maj, 09:45, Cavallino wrote:
> >Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
> >2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie.
> To znaczy ile płacisz?
> Bo obawiam się że to jednak zależy od punktu siedzenia.

Przede wszystkim nie trzeba mieć ciągłości OC. Jeździsz latem =
opłacasz OC za miesiące letnie.
Zawsze to jakiś plus ;)

> >Przeglądy
> >przechodzi.
> Na żółtych nie musi?

Musi, jeden raz - przegląd będzie bezterminowy.



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 12:05:21 - Robert Rędziak

On Sat, 7 May 2011 01:07:18 -0700 (PDT), rzymo
wrote:

> Przede wszystkim nie trzeba mieć ciągłości OC. Jeździsz latem =
> opłacasz OC za miesiące letnie.
> Zawsze to jakiś plus ;)

Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że Przemek jeździ
czerwonym prawie cały rok :)

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 13:05:36 - Cavallino

Użytkownik rzymo napisał w wiadomości news:


> >Przeglądy
> >przechodzi.
> Na żółtych nie musi?

>Musi, jeden raz - przegląd będzie bezterminowy.

Czyli 100 zł rocznie oszczędzone.
OC też jest tańsze dla zabytków (nawet to całoroczne - pewnie szkodowość
znikoma).

Do zastanowienia.
A jakie minusy?

Pewnie jakiś nadzór gościa od zabytków, jakieś ograniczenia przy
wyjeździe/sprzedaży za granicę?




Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 13:40:38 - rzymo

On 7 Maj, 13:05, Cavallino wrote:
> Pewnie jakiś nadzór gościa od zabytków, jakieś ograniczenia przy
> wyjeździe/sprzedaży za granicę?

Nadzór jest, nie jestem tylko pewny czy trzeba mieć kwitek przy
wyjeździe do Schengen.

Sprzedaż na pewno jest obwarowana formalnie (zezwolenie) i finansowo
(było 25% wartości auta, chyba się to nie zmieniło).



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 17:45:50 - Cavallino

Użytkownik rzymo napisał w wiadomości news:


>Sprzedaż na pewno jest obwarowana formalnie (zezwolenie) i finansowo
>(było 25% wartości auta, chyba się to nie zmieniło).

Ale co 25%?
Ja miałbym płacić 25% czy oni mi?
Dotyczy tylko zagranicy czy też kraju?





Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 20:49:10 - rzymo

On 7 Maj, 17:45, Cavallino wrote:
> Ale co 25%?
> Ja miałbym płacić 25% czy oni mi?
> Dotyczy tylko zagranicy czy też kraju?

Z jakiej racji chciałbyś dostać 25% wartości pojazdu? :) Opłata
skarbowa w wysokości tych 25% + oczywiście zezwolenie.

Coś się ostatnio zmieniało w tej kwestii, na pewno w kwestii pozwoleń
na wyjazd: Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę
wymagają zabytki zaliczane do jednej z następujących kategorii: (...)
14) środków transportu, które mają więcej niż 50 lat i ich wartość
jest wyższa niż 32 000 zł;. Natomiast czy zniesiono tę opłatę - nie
wiem.



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 22:08:38 - Cavallino

Użytkownik rzymo napisał w wiadomości
news:8b34016b-8e1d-4899-8555-c9ac34eafc57@l18g2000yql.googlegroups.com...
On 7 Maj, 17:45, Cavallino wrote:
> Ale co 25%?
> Ja miałbym płacić 25% czy oni mi?
> Dotyczy tylko zagranicy czy też kraju?

>Z jakiej racji chciałbyś dostać 25% wartości pojazdu? :)

A z jakiej racji oni mają coś dostać?
Już skasowali 10% przy sprowadzeniu, za 100 różnych podatków i nic mi nie
dopłacali.



>Opłata
>skarbowa w wysokości tych 25% + oczywiście zezwolenie.

Ponawiam pytanie - dotyczy to tylko zagranicy, czy każdej zmiany
właściciela?




Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-08 17:03:11 - rzymo

On 7 Maj, 22:08, Cavallino wrote:
> A z jakiej racji oni mają coś dostać?
> Już skasowali 10% przy sprowadzeniu, za 100 różnych podatków i nic mi nie
> dopłacali.

Ale chcesz na stałe wywieźć dobro kultury - pewnie stąd ta opłata..

> Ponawiam pytanie - dotyczy to tylko zagranicy, czy każdej zmiany
> właściciela?

Fakt, nie sprecyzowałem - tyczy się to tylko sprzedaży za granicę.



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-09 10:39:32 - Cavallino

Użytkownik rzymo napisał w wiadomości
news:4ce6bcd1-f001-4d78-9254-0bcc86cf8f8a@z13g2000yqg.googlegroups.com...
On 7 Maj, 22:08, Cavallino wrote:
> A z jakiej racji oni mają coś dostać?
> Już skasowali 10% przy sprowadzeniu, za 100 różnych podatków i nic mi nie
> dopłacali.

>Ale chcesz na stałe wywieźć dobro kultury - pewnie stąd ta opłata.

No to jak przywoziłem dobro kultury, to powinna być dopłata.
A nie było.

Czyli jak zwykle - dymanie obywateli.




Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 17:03:59 - Przemek V

On 7 Maj, 13:05, Cavallino wrote:
> Użytkownik rzymo napisał w wiadomości news:
>
> > >Przeglądy
> > >przechodzi.
> > Na żółtych nie musi?
> >Musi, jeden raz - przegląd będzie bezterminowy.
>
> Czyli 100 zł rocznie oszczędzone.
> OC też jest tańsze dla zabytków (nawet to całoroczne - pewnie szkodowość
> znikoma).
>
> Do zastanowienia.
> A jakie minusy?
>
> Pewnie jakiś nadzór gościa od zabytków, jakieś ograniczenia przy
> wyjeździe/sprzedaży za granicę?

U mnie OC to ok. 600 zł rocznie a jeżdżę na okrągło pod warunkiem, że
pogoda jest OK. Zimą jak nie ma soli i jest sucho to zawsze staram się
wyjechać. W tym roku przez pogodę stała 2-3 miesiące i jedyne jazdy to
były kółeczka przed domem po bielusieńkim śniegu. Gdybym sprzedawał to
pewnie i tak nie w Polsce więc jakieś wpisy do rejestrów to ostatnia
rzecz, którą potrzebuję.



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 17:11:26 - Przemek V

On 7 Maj, 17:03, Przemek V wrote:

>
> U mnie OC to ok. 600 zł rocznie

Zagalopowałem się z tą ceną. Jest 462,58 zł. Auto 23 letnie, 3200 cm3
pojemności, W-wa, maksymalne zniżki, garaż, tłum dzieci i siwe włosy.
To ile bym zaoszczędził przy zabytku?



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 17:46:50 - Cavallino

Użytkownik Przemek V napisał w wiadomości news:

>U mnie OC to ok. 600 zł rocznie

A gdzie?
Bo jak ostatnio chciałem ubezpieczyć starocia z silnikiem 2.0 to 700 zł to
było minimum, z 60% zniżkami.




Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-08 11:54:36 - Przemek V

On 7 Maj, 17:46, Cavallino wrote:
> Użytkownik Przemek V napisał w wiadomości news:
>
> >U mnie OC to ok. 600 zł rocznie
>
> A gdzie?
> Bo jak ostatnio chciałem ubezpieczyć starocia z silnikiem 2.0 to 700 zł to
> było minimum, z 60% zniżkami.

Link 4



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-09 10:38:44 - Cavallino

Użytkownik Przemek V napisał w wiadomości
news:21a0a0f4-9626-414e-a78b-16d7cc48456a@hd10g2000vbb.googlegroups.com...
On 7 Maj, 17:46, Cavallino wrote:
> Użytkownik Przemek V napisał w wiadomości news:
>
> >U mnie OC to ok. 600 zł rocznie
>
> A gdzie?
> Bo jak ostatnio chciałem ubezpieczyć starocia z silnikiem 2.0 to 700 zł to
> było minimum, z 60% zniżkami.

>Link 4

Ale oni chyba tylko osoby prywatne ubezpieczają?





Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-08 13:44:26 - Robert Rędziak

On Sat, 7 May 2011 13:05:36 +0200, Cavallino
wrote:

> Czyli 100 zł rocznie oszczędzone.

Wiadro kasy, pewnie wystarczy na paliwo na jedną średnią
wycieczkę...

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 19:33:31 - RadekNet

W dniu 07.05.2011 10:07, rzymo pisze:
> On 7 Maj, 09:45, Cavallino wrote:
>>> Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
>>> 2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie.
>> To znaczy ile płacisz?
>> Bo obawiam się że to jednak zależy od punktu siedzenia.
>
> Przede wszystkim nie trzeba mieć ciągłości OC. Jeździsz latem =
> opłacasz OC za miesiące letnie.
> Zawsze to jakiś plus ;)

Finansowo raczej minus ;)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com



Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 08:08:28 - J.F.

On Fri, 6 May 2011 23:17:48 +0200, Cavallino wrote:
>> jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną
>> z niżej wymienionych cech:
>> * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
>> * dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
>> * był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
>
>Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?

skoro przynajmniej jedną ..

>A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami
>sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?

i egzemplarzem unikalnym :-)

>I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem
>zabytkowym?

A polski czy zagraniczny ? Oswiadczenie dwoch swiadkow ze z tego
egzemplarza rozdawali ulotki Solidarnosci :-)

Choc mozna by probowac ze to ostatni polski samochod - tzn model, nie
ostatnia sztuka poloneza z tasmy (czy malucha ?)

>Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?

Jak to bylo mowione - a po co ? Zeby postawic w garazu i nie placic
OC, czy zeby nie moc oddac na zlom ?

J.





Re: zabytkowa rejestracja

2011-05-07 09:46:28 - Cavallino

Użytkownik J.F. napisał w wiadomości news:

>>Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?
>
> Jak to bylo mowione - a po co ? Zeby postawic w garazu i nie placic
> OC, czy zeby nie moc oddac na zlom ?

A to tylko takie plusy?




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS