Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-15 17:24:25 - 085
kilometrow, bedzie pakowne - a co gorsza, bedzie mialo dosc wysoki przeswit
i najlepiej naped na obie osie, o reduktorze nie wspominajac.
Mam taka prace, ze wykonuje rozne zlecenia dla rolnictwa i lesnictwa -
sprowadza sie to do tego, ze musze przejechac np. 300 kilometrow po szosach,
a potem 30 po drogach, na ktorych jazda osobowka jest conajmniej karkolomna.
I nie jestem mieszczuchem ktorego przeraza zjazd z numerowanej drogi, a
jazda przez kaluze na polnej drodze to nie jest dla mnie offroad :) Woze w
samochodzie lifta i tirfora i niestety mi sie przydaja - wolalbym jednak
wyjezdzac o wlasnych silach.
Z gory dziekuje za polecenie vitary i freelandera, passata i octavii -
blisko, ale to jednak nie to. Przyczepka wazy 500 kg, wiec nie ma potrzeby,
zeby ciagnal ja patrol GR albo ktoras z wiekszych terenowek. Spalanie by
mnie zabilo.
Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos oprocz
forestera jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla mnie za drogi
:]
A co Wy na temat sadzicie ? Czy jest tu ktos, kto ma potrzeby podobne do
moich - jesli tak, to czym je zaspokaja ? ;)
p, zul
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-15 17:54:41 - Marek P.
> oprocz forestera jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla
> mnie za drogi :]
Jełsi rozwazasz XC70 to jeszcze Subaru Outback się nada
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-15 18:34:41 - PanAdol
Użytkownik 085
news:4dcff03b$0$2440$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos
> oprocz forestera jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla mnie
> za drogi
volvo 940 ma naprawde wysoki przeswit i do ciagniecia przyczepy idealne.
4x4 co prawwda nie ma ale sa wersje z mechanizmem roznicowym (zapomnailem
nazwy - niech ktos przypomni) ktory przy poslizgu kola hamuje je i napedza
te drugie przez co wlasdciwosci terenowe wzrastaja.
Pzdr
PanAdol
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-15 19:01:35 - tadek
> Użytkownik 085
>
> > Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos
> > oprocz forestera jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla mnie
> > za drogi
>
> volvo 940 ma naprawde wysoki przeswit i do ciagniecia przyczepy idealne.
> 4x4 co prawwda nie ma ale sa wersje z mechanizmem roznicowym (zapomnailem
> nazwy - niech ktos przypomni) ktory przy poslizgu kola hamuje je i napedza
> te drugie przez co wlasdciwosci terenowe wzrastaja.
> Pzdr
> PanAdol
mam 940 -kę z tym mechanizmem i forestera. W śniegu volvo jest
gorsze. W błocie nie próbowałem ale sądzę że będzie podobnie.
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-15 19:07:02 - PanAdol
Użytkownik tadek
news:9b5c1032-794a-4055-9e0b-3c0589e6fa77@d15g2000yqn.googlegroups.com...
>mam 940 -kę z tym mechanizmem i forestera. W śniegu volvo jest
>gorsze. W błocie nie próbowałem ale sądzę że będzie podobnie.
4x4 jednak robi swoje ;)
Przyznasz jednak iz porownujac ze zwyklymi kombiakami z przednim napedem
volviak radzi sobie sporo lepiej. Nie mowiac juz o zwrotnosci co w terenie
tez sie przydaje.
Pzdr
--
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-15 19:21:58 - tadek
> Użytkownik tadek
>
> >mam 940 -kę z tym mechanizmem i forestera. W śniegu volvo jest
> >gorsze. W błocie nie próbowałem ale sądzę że będzie podobnie.
>
> 4x4 jednak robi swoje ;)
> Przyznasz jednak iz porownujac ze zwyklymi kombiakami z przednim napedem
> volviak radzi sobie sporo lepiej. Nie mowiac juz o zwrotnosci co w terenie
> tez sie przydaje.
> Pzdr
> --
940-ka jest nie do zdarcia. Jeżdżę nią już 20 lat,faktycznie bardzo
mały promień skrętu. Być może gdyby na tył założyć opony z terenowym
bieżnikiem byłoby lepiej w trudnych warunkach ale i tak 4x4 jest lepszy
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-15 18:59:10 - BAREK
Alternatyw takich bardziej terenowych niż miejskich jest nie za wiele,
nie wiem co poza Patrolem, Land Cruiserem czy Pajero podać, ale one są
droższe ciut.
--
Barek
barek[]plusnet pl
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-15 21:10:55 - emes
Użytkownik BAREK
dyskusyjnych:4dd00660$1@news.home.net.pl...
> Forester, ale on duużo pali.
> Alternatyw takich bardziej terenowych niż miejskich jest nie za wiele, nie
> wiem co poza Patrolem, Land Cruiserem czy Pajero podać, ale one są
nazwanie Land Cruisera uterenowionym kombi to jakby nazwasc veyrona
kompaktem
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-15 19:22:27 - Maciek
> Potrzeba auta, ktore umozliwi w miare komfortowe pokonanie kilkuset
> kilometrow, bedzie pakowne - a co gorsza, bedzie mialo dosc wysoki przeswit
> i najlepiej naped na obie osie, o reduktorze nie wspominajac.
>
Moze Pajero II? Pali stosunkowo niewiele, sa tez wersje z silnikiem v6
podatne na gazowanie, a komfort jazdy jest bliski samochodowi osobowemu.
Ewentualnie koreanska kopia Pajero I, czyli Hyundai Galloper. Te same
silniki co w Pajero, ale w odroznieniu od PII skrzynka rozdzielcza jest bez
centralnego mechanizmu roznicowego.
Dlugie wersje sa raczej pakowne.
A czym jezdzisz teraz?
--
Maciek
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-15 22:56:17 - Maciej Browarczyk
[cut]
Audi Allroad C5 2.5 V6 TDI (może za słabe?), 4.2 V8 (sporo spali) lub
2.7T V6. Silniki jak widać do wyboru do koloru, o ile mi wiadomo
prześwit regulowany, wyciąga dobrze, na trasie po obniżeniu zawiasu -
miód malina.
--
Pozdrawiam,
Maciek
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-16 08:32:02 - GR grafik(usuntosobie)@mbpress.pl
> sprowadza sie to do tego, ze musze przejechac np. 300 kilometrow po
> szosach, a potem 30 po drogach, na ktorych jazda osobowka jest conajmniej
> karkolomna. I nie jestem mieszczuchem ktorego przeraza zjazd z numerowanej
> drogi, a jazda przez kaluze na polnej drodze to nie jest dla mnie offroad
> :) Woze w samochodzie lifta i tirfora i niestety mi sie przydaja -
> wolalbym jednak wyjezdzac o wlasnych silach.
poszukaj Jeepa Cheroki z dużym silnikiem 5,7 (spali ci to na trasie 17
litrów LPG),
gazuje się pieknie (z przyczepą 2 t. pali 25 LPG przy prędkości 100-110),
szukaj z mostami DANA 44,
i blokadą, albo bez - też da sobie radę. Na trasie komfortowy, pociągnie
wszystko, jak kupisz sobie BGF AT-ki
- wyjedziesz prawie z każdego błota, nie jest drogi..
polecam
gr
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-16 09:01:28 - Maciek
> poszukaj Jeepa Cheroki z dużym silnikiem 5,7 (spali ci to na trasie 17
> litrów LPG),
> gazuje się pieknie (z przyczepą 2 t. pali 25 LPG przy prędkości 100-110),
> szukaj z mostami DANA 44,
> i blokadą, albo bez - też da sobie radę. Na trasie komfortowy, pociągnie
> wszystko, jak kupisz sobie BGF AT-ki
Jeszcze mu napisz, ile spali na AT-kach :)
--
Maciek
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-16 09:19:35 - GR grafik(usuntosobie)@mbpress.pl
>> litrów LPG),
>> gazuje się pieknie (z przyczepą 2 t. pali 25 LPG przy prędkości 100-110),
>> szukaj z mostami DANA 44,
>> i blokadą, albo bez - też da sobie radę. Na trasie komfortowy, pociągnie
>> wszystko, jak kupisz sobie BGF AT-ki
>
> Jeszcze mu napisz, ile spali na AT-kach :)
Na trasie dokładnie tyle... a w błocie to wiadomo.... tyle ile w zbiorniku..
pozdr.
Gr
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-16 09:35:40 - Maciek
> Na trasie dokładnie tyle... a w błocie to wiadomo.... tyle ile w zbiorniku..
> pozdr.
No, to ostatnie to na pewno.
A powiedz, silnik 5.7 byl wkladany do zwyklych Cherokee, czy tylko do
Grandow?
Bo powszechna opinia jest taka, ze Grandy w teren sie nie nadaja.
Zastrzegam, ze nie jezdzilem.
--
Maciek
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-16 09:49:51 - GR grafik(usuntosobie)@mbpress.pl
>> Na trasie dokładnie tyle... a w błocie to wiadomo.... tyle ile w
>> zbiorniku..
>> pozdr.
>
> No, to ostatnie to na pewno.
> A powiedz, silnik 5.7 byl wkladany do zwyklych Cherokee, czy tylko do
> Grandow?
> Bo powszechna opinia jest taka, ze Grandy w teren sie nie nadaja.
> Zastrzegam, ze nie jezdzilem.
Jeździłe Grandem z tym silnikiem..., czy do małych też były montowane... nie
powiem..
Ale grand spokojnie daje sobie radę w terenie, jeśli on sobie w twoim
terenie nie da rady...,
to zostaje tylko krótki Patrol i to najlepiej podniesiony z blokadą tyłu, na
MT-kach 33``, ale to już
do normalnej jazdy się nie nadaje....,
Jeśli masz jakąs większą kasę to poszukaj ewentualnie Toyoty HDJ80, 4,2 TD
lub TDI, spalanie na trasie rzędy 12-14 litów,
komfort limuzyny, i jak trafisz dobry egzemplarz to sprawniejsze w terenie
niż Parch....
Albo jeśli teren rozsądny to poszukaj ISUZU TROPER 3,3 benzyna (sprzedawane
też jako opel) z gazem,
tylko części droższe trochę niż w cherokim.
pozdr.
gr
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-16 11:04:02 - komar
> Potrzeba auta, ktore umozliwi w miare komfortowe pokonanie kilkuset kilometrow, bedzie
> pakowne - a co gorsza, bedzie mialo dosc wysoki przeswit i najlepiej naped na obie osie, o
> reduktorze nie wspominajac.
>
> Mam taka prace, ze wykonuje rozne zlecenia dla rolnictwa i lesnictwa - sprowadza sie to do
> tego, ze musze przejechac np. 300 kilometrow po szosach, a potem 30 po drogach, na ktorych
> jazda osobowka jest conajmniej karkolomna. I nie jestem mieszczuchem ktorego przeraza
> zjazd z numerowanej drogi, a jazda przez kaluze na polnej drodze to nie jest dla mnie
> offroad :) Woze w samochodzie lifta i tirfora i niestety mi sie przydaja - wolalbym jednak
> wyjezdzac o wlasnych silach.
>
> Z gory dziekuje za polecenie vitary i freelandera, passata i octavii - blisko, ale to
> jednak nie to. Przyczepka wazy 500 kg, wiec nie ma potrzeby, zeby ciagnal ja patrol GR
> albo ktoras z wiekszych terenowek. Spalanie by mnie zabilo.
>
> Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos oprocz forestera
> jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla mnie za drogi :]
>
> A co Wy na temat sadzicie ? Czy jest tu ktos, kto ma potrzeby podobne do moich - jesli
> tak, to czym je zaspokaja ? ;)
>
> p, zul
a może Isuzu Rodeo 3.2 v6 + LPG ew. jego europejski klon Opel Frontera? jakieś to
właściwości terenowe ma, na pewno lepsze niż osobówka 2WD :) jedynie napęd 4x4 trzeba
zapinać jeszcze przed zakopaniem się, chyba, że sprzęgiełka przy przednich kołach
wymienione są na manualne.
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-16 11:23:50 - GR grafik(usuntosobie)@mbpress.pl
> a może Isuzu Rodeo 3.2 v6 + LPG ew. jego europejski klon Opel Frontera?
> jakieś to
> właściwości terenowe ma, na pewno lepsze niż osobówka 2WD :) jedynie napęd
> 4x4 trzeba zapinać jeszcze przed zakopaniem się, chyba, że sprzęgiełka
> przy przednich kołach wymienione są na manualne.
Ale trzeba uważać na tylne mosty.. są bardzo delikatne i łatwo je
zakatować....
Zakopany samochód z przyczepą 500-800 kg, to wcale nie tak łatwo wyrwać z
błota,
a szególnie jak się zaklei...
pozdr.
gr
Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
2011-05-16 11:49:32 - komar
>> a mo?e Isuzu Rodeo 3.2 v6 + LPG ew. jego europejski klon Opel Frontera?
>> jakie? to
>> w?a?ciwo?ci terenowe ma, na pewno lepsze ni? osob?wka 2WD :) jedynie nap?d
>> 4x4 trzeba zapina? jeszcze przed zakopaniem si?, chyba, ?e sprz?gie?ka
>> przy przednich ko?ach wymienione s? na manualne.
>
> Ale trzeba uwa?a? na tylne mosty.. s? bardzo delikatne i ?atwo je
> zakatowa?....
> Zakopany samoch?d z przyczep? 500-800 kg, to wcale nie tak ?atwo wyrwa? z
> b?ota,
> a szeg?lnie jak si? zaklei...
> pozdr.
> gr
zaklejony to i bez przyczepy nie łatwo wyrwać :)