LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 01:31:15 - Michał
Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/
Bentleya GT/Audi A8) to jakaś czarna magia czy jest to proste ?
Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butlą w kole;)
tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone
z 2 trójek (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu
złożone z 4 trójek i to cała filozofia ?
więcej tych - listew z wtryskami ?
dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?
pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 07:44:16 - Czarek Daniluk
> Witam,
>
> Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/
> Bentleya GT/Audi A8) to jakaś czarna magia czy jest to proste ?
>
> Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butlą w kole;)
>
> tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone
> z 2 trójek (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu
> złożone z 4 trójek i to cała filozofia ?
> więcej tych - listew z wtryskami ?
>
> dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?
>
> pozdrawiam!
>
Jeśli założenie porządnej instalacji do V6 kosztuje 4kzł - to Ty chcesz
do 2* więcej cylindrów za tyle samo ?
Wolne żarty.
Butla w koło mówisz ?
55l czyli 47-8 pojemności, chcesz nabijać ją co 120 - 150km ??
Pozdrawiam !
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 13:22:26 - Michał
> W dniu 2011-05-22 01:31, Michał pisze:
> > Witam,
> >
> > Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/
> > Bentleya GT/Audi A8) to jakaś czarna magia czy jest to proste ?
> >
> > Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butlą w kole;)
> >
> > tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone
> > z 2 trójek (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu
> > złożone z 4 trójek i to cała filozofia ?
> > więcej tych - listew z wtryskami ?
> >
> > dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?
> >
> > pozdrawiam!
> >
> Jeśli założenie porządnej instalacji do V6 kosztuje 4kzł - to Ty chcesz
> do 2* więcej cylindrów za tyle samo ?
> Wolne żarty.
> Butla w koło mówisz ?
> 55l czyli 47-8 pojemności, chcesz nabijać ją co 120 - 150km ??
>
> Pozdrawiam !
To to pali więcej niż 28l/100 ?
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 19:40:48 - Czarek Daniluk
> To to pali więcej niż 28l/100 ?
>
>
> pozdrawiam.
>
A ile pali benzyny ??
Jak V6 2,5 litra z ASB potrafi dojść po DC do 20l LPG/100km to 12
saganków swoje też będzie opalało ;)
Pozdrawiam !
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 16:54:32 - fuen fuen[spam]@wp.pl
> Jak V6 2,5 litra z ASB potrafi dojść po DC do 20l LPG/100km to 12 saganków
> swoje też będzie opalało ;)
>
> Pozdrawiam !
ile pali V6??????
szefa BMW 760
po mieście pali poniżej 20l/100km
na trasie poniśej 10l/100km
średnio 12-14 litrów
auto waży ponad 2 tony i ma pojemność silnika 6 litrów !!!!!!
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 17:58:07 - Michał
>
> szefa BMW 760
> po mieście pali poniżej 20l/100km
> na trasie poniśej 10l/100km
>
> średnio 12-14 litrów
>
> auto waży ponad 2 tony i ma pojemność silnika 6 litrów !!!!!!
To jest to stare bmw 2001...2010 ?
Właśnie tez mi się wydaje że będzie mało paliło przed
chwilka odczytałem ile pali safrane 2.5 wyszło
26.7l/100 w mieście (z kompa), i nowszy VelSatis
pali sporo mniej (3.5 litra), więc obstawiam że 6.0
spali coś jak safrane, no... moooże 3 litry więcej.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 21:40:43 - Filip KK
>> ile pali V6??????
>>
>> szefa BMW 760
>> po mieście pali poniżej 20l/100km
>> na trasie poniśej 10l/100km
>>
>> średnio 12-14 litrów
>>
>> auto waży ponad 2 tony i ma pojemność silnika 6 litrów !!!!!!
>
> To jest to stare bmw 2001...2010 ?
>
> Właśnie tez mi się wydaje że będzie mało paliło przed
> chwilka odczytałem ile pali safrane 2.5 wyszło
> 26.7l/100 w mieście (z kompa), i nowszy VelSatis
> pali sporo mniej (3.5 litra), więc obstawiam że 6.0
> spali coś jak safrane, no... moooże 3 litry więcej.
>
Ja pierdolę. Żeby BMW porównywać do jakiegoś francuskiego śmietnika??????
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 22:40:52 - Michał
> Ja pierdolę. Żeby BMW porównywać do jakiegoś francuskiego śmietnika??????
Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis
i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który
to był model, E38/E65/F01 ?).
poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki
elektroniki safrane i patentów w najbardziej wypasionych
modelach po 96'
Zresztą zza czasów początku Safrane, BMW robiło E32,
możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie,
które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp...
które było bezpieczniejsze...
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 23:10:54 - Filip KK
> Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis
Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjęcia z serwisu, jak
przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na
całym boku. Właściciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt
nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie są mocniejsze.
> i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który
> to był model, E38/E65/F01 ?).
>
Obojętnie do jakiego porównasz, silniki są INNE.
Silniki BMW dostają najwyższe noty i wygrywają w rankingach
ogólnoświatowych.
> poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki
> elektroniki safrane i patentów w najbardziej wypasionych
> modelach po 96'
>
>
> Zresztą zza czasów początku Safrane, BMW robiło E32,
> możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie,
> które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp...
> które było bezpieczniejsze...
Oj nie Kolego. Jesteś w bardzo dużym błędzie i zamierzam Cię z niego
wyprowadzić. Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowało z
autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5.
Więc nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest
bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było
produkowane.
W wyposażeniu e32 można było znaleźć: telefon, lodówkę, podgrzewane
zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający
docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach,
dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z
pamięcią ustawień dla kilku kierowców), elektryczną tylną kanapą
(łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli
(łącznie z oparciami), EDC ? system zmiany twardości zawieszenia, PDC ?
system wspomagający parkowanie (parktronic), serwo-tronic ? system
zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości,
tempomat, webasto ? ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka
(wewnętrzne i zewnętrzne), domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety
szyb tylnych, szklany szyberdach, worek na narty, kompletne wykończenie
wnętrza skórą (łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską
rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej
sile tarcia (tzw. szpera ? 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby
przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów,
elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej
szyby, podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz
wyciszenie wnętrza auta), moduł komfortu ? automatyczne domykanie szyb
oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC ? komputer pokładowy
pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz inne
dodatki ? w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne
wyposażenie (oczywiście za niemałą dopłatą).
Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany
elektroniką. Silniki były bardzo wytrzymałe (szczególnie silniki M30 ?
odpowiednio serwisowane wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tys. km).
Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 były bardzo nowoczesne (w całości
wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk
paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów), jednak
były delikatniejsze od rzędowych szóstek M30. Najmocniejszy w gamie
silników ? V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy,
dużą mocą i momentem obrotowym oraz wysokim zużyciem paliwa (powyżej 20
l/100 km w warunkach miejskich).
W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków,
które w wersji na rynek amerykański były standardem. Samochód także
oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). Paletę
silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3,0 l
R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l
V12(750i). E32 odznacza się dużą niezawodnością.
źródło: pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32
W Safrane najmocniejszy silnik miał 3 litry pojemności bez
elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie będę poniżał Safrane, bo to
jest tak jakby porównywać iglo do apartamentu.
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 23:27:57 - Robert Rędziak
wrote:
> Najmocniejszy w gamie
> silników ??? V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy,
> dużą mocą i momentem obrotowym
No chyba trochę przerumakowałeś z tą mocą i momentem. Chyba że
miałeś na myśli S70/2 lub S70/3, który w BMW nigdy nie
występował. M70 to porażka, lepiej kupić auto z M60: tylko
trochę słabsze, za to mniej kłopotliwe i oszczędniejsze.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-25 05:53:14 - Michał
bo wtedy było bardziej tak:
1.Merc,BMW
2.Audi,Lexus,Renault,Citroen,.....
3.VW,Toyota,...
4.Skoda,Dacia,...
> > Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis
>
> Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, Ĺźe nie mam zdjÄcia z serwisu, jak
> przyjechaĹo takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na
> caĹym boku.
tam jest plastik w nadkolach, nie blacha i nie jest to element konstrukcyjny.
> WĹaĹciciel pojazdu zahaczyĹ o inne auto na parkingu. Nikt
> nie mĂłgĹ mu w to uwierzyÄ, blaszki w konserwie sÄ mocniejsze.
może... ale VelSatis jest SPORO mocniejszy i sporo bezpieczniejszy
niż BMW. Waży w zasadzie tyle samo.
> > i porĂłwnywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem ktĂłry
> > to byĹ model, E38/E65/F01 ?).
> >
> ObojÄtnie do jakiego porĂłwnasz, silniki sÄ INNE.
> Silniki BMW dostajÄ najwyĹźsze noty i wygrywajÄ w rankingach
> ogĂłlnoĹwiatowych.
ok, nie przeczę.
były sporo mocniejsze od renaulta, dopierwo w biturbo
renault się rozpędzał do 270km/h i odbiegał mocą
do BMW V12 24V o około 40 koni.
> > poza tym z tego co pamiÄtam w E38 byĹy spore kawaĹki
> > elektroniki safrane i patentĂłw w najbardziej wypasionych
> > modelach po 96'
> >
> >
> > ZresztÄ zza czasĂłw poczÄ tku Safrane, BMW robiĹo E32,
> > moĹźesz siÄ zastanowiÄ ktĂłre cichsze, ktĂłre miaĹo lepsze zawieszenie,
> > ktĂłre miaĹo 4x4, ktĂłre miaĹo memory i wiÄcej komputera itp...
> > ktĂłre byĹo bezpieczniejsze...
>
> Oj nie Kolego. JesteĹ w bardzo duĹźym bĹÄdzie i zamierzam CiÄ z niego
> wyprowadziÄ.
> Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowaĹo z
> autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5.
> WiÄc nie porĂłwnuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to byĹo i jest
> bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach byĹo
> produkowane.
Tak mówiło audi i bmw ;) ?
a gdzie merc w140 i lexus LS ? myślę że lexus LS był lepszy ;)
> W wyposaĹźeniu e32 moĹźna byĹo znaleĹşÄ:
> telefon,
był i w Safrane i R25
> lodĂłwkÄ,
lodówki nie kojażę ;)
> podgrzewane zamki,
Tego fakt nie było, był pilot IR
> elektroniczny system kontroli trakcji
było.
> i system wzmacniajÄ cy docisk wycieraczek do szyby
> przedniej przy wyĹźszych prÄdkoĹciach,
w ph1 maska była inaczej skonstruowana i wycieraczki schodziły
pod nią, i miały lotki na duże prędkości (nie było problemu)
(w ph2 był).
> dwustrefowÄ klimatyzacjÄ,
było, lepsza.
> elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamiÄciÄ ustawieĹ
> dla kilku kierowcĂłw),
było, + lusterka + kierownica (2pł) + bieg wsteczny
>elektrycznÄ tylnÄ kanapÄ
było, 2pł + podgrzewanie
> (ĹÄ cznie z elektrycznymi zagĹĂłwkami), podgrzewanie wszystkich foteli
> (ĹÄ cznie z oparciami),
nie było.
> EDC â system zmiany twardoĹci zawieszenia,
było lepsze, regulacja twardości, wysokości i poziomowanie,
wszystkie 4 amortyzatory aktywne. + auto.
> PDC â system wspomagajÄ cy parkowanie (parktronic),
nie było.
> serwo-tronic â system zwiÄkszajÄ cy twardoĹÄ ukĹadu kierowniczego
> wraz ze wzrostem prÄdkoĹci,
było
> tempomat,
było
> webasto â ogrzewanie postojowe,
nie było
> fotochromatyczne lusterka (wewnÄtrzne i zewnÄtrzne),
nie było
> domykanie klapy bagaĹźnika,
skasowali dociąganie drzwi (było w R25), klapa pojawiła się w velsatis
>elektryczne rolety szyb tylnych,
nie było
>szklany szyberdach,
był
> worek na narty, kompletne wykoĹczenie wnÄtrza skĂłrÄ (ĹÄ cznie z tunelem
> Ĺrodkowym, boczkami czy deskÄ rozdzielczÄ ), drewniane listwy wewnÄtrzne,
tyło tylko w opcji baccara
> dyferencjaĹ o zwiÄkszonej sile tarcia (tzw. szpera â 25%),
było znacznie lepsze: stały napęd na 4 koła z blokadami
sterowanymi elektronicznie.
> podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej,
chyba nie było
> spryskiwacze przednich reflektorĂłw oraz halogenĂłw,
było, bez halogenów, ciśnieniowe
> elektrycznÄ regulacjÄ kolumny kierowniczej,
było, z memory
> podgrzewanie przedniej szyby,
było
> podwĂłjne szyby (zapewniajÄ ce lepszÄ izolacjÄ cieplnÄ oraz
> wyciszenie wnÄtrza auta),
było kilka wersji wyciszeń, podwójne szyby są w velsatisie (initiale)
safrane chyba nie miało podwójnych - przynajmniej sie nie przyglądałem.
> moduĹ komfortu â automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po
> zamkniÄciu samochodu,
pewnie się da włączyć
> OBC â komputer pokĹadowy pokazujÄ cy wiele parametrĂłw dotyczÄ cych
> pracy samochodu
było lepsze, gadało kontrolowało wszystko.
> oraz inne dodatki â w tym modelu BMW montowaĹo na Ĺźyczenie
> klienta caĹe dostÄpne wyposaĹźenie (oczywiĹcie za niemaĹÄ dopĹatÄ ).
nie wiem.
> SamochĂłd jak na swoje czasy byĹ bardzo nowoczesny i naszpikowany
> elektronikÄ .
zgadza się.
> Silniki byĹy bardzo wytrzymaĹe (szczegĂłlnie silniki M30 â
> odpowiednio serwisowane wytrzymywaĹy przebiegi powyĹźej 600 tys. km).
> Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 byĹy bardzo nowoczesne (w caĹoĹci
> wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, peĹny, sekwencyjny wtrysk
> paliwa, hydrauliczne kasowanie luzĂłw rozrzÄ du oraz ĹaĹcuchĂłw), jednak
> byĹy delikatniejsze od rzÄdowych szĂłstek M30. Najmocniejszy w gamie
> silnikĂłw â V12 charakteryzowaĹ siÄ wysokÄ trwaĹoĹciÄ , kulturÄ pracy,
> duĹźÄ mocÄ i momentem obrotowym oraz wysokim zuĹźyciem paliwa (powyĹźej 20
> l/100 km w warunkach miejskich).
>
> W Europie moĹźna byĹo zamĂłwiÄ wersje bez skĂłry czy wielu innych
dodatkĂłw,
> ktĂłre w wersji na rynek amerykaĹski byĹy standardem. SamochĂłd takĹźe
> oferowano w wersji z powiÄkszonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). PaletÄ
> silnikowÄ E32 stanowiĹy same silniki benzynowe o pojemnoĹciach: 3,0 l
> R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l
> V12(750i). E32 odznacza siÄ duĹźÄ niezawodnoĹciÄ .
>
> ĹşrĂłdĹo: pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32
>
> W Safrane najmocniejszy silnik miaĹ 3 litry pojemnoĹci bez
> elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie bÄdÄ poniĹźaĹ Safrane, bo to
> jest tak jakby porĂłwnywaÄ iglo do apartamentu.
Safrane wcześniej miał GPS (1995), był sporo cichszy, miał 4x4
i dawał się bez żadnego problemu prowadzić w koleinach.
nie jeździł 300km/h jak BMW, zgadza się, jeździł 270km/h
ważył tyle samo, i miał aluminiowe zawieszenie, i 300kg wygłuszeń.
Komputer gadał i podpowiadał, elektronikę od trakcji miał (ASR)
+jakieś dziwne mulenie silnika, szpery były (visco), Był sporo
bezpieczniejszy, miał napinacze pasów i się nie zgniatał.
Jeszcze z bajerów jakie bmw nie miało to było 5 poduch pompowanych w fotelu.
(wiem wiem, że potem były). Plus chyba nawet audio pierwszego safrana
było lepsze z pilotem przy kierownicy i info na LCD.
On nie kosztował tyle co bmw7 (prócz wersji biturbo) był sporo tańszy.
ale BMW miało jeszcze coś... 8mkę ;)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 11:40:29 - Maciej Browarczyk
[cut]
Odbiegając od tematu LPG, nie pchaj się w W12, bo przejedziesz kilka kkm
i zezłomujesz auto. Ten silnik przy ok. 120-160kkm wyzionie ducha i nikt
Ci tego nie naprawi, bo VAG nie produkuje (strasznie dziwne) do niego
niektórych (psujących się) części silnika. Już jeden gość na sr.pl pytał
ile przekładka z W12 na 5.2 V10 ;)
--
Pozdrawiam,
Maciek
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 13:26:21 - Michał
>
> Odbiegając od tematu LPG, nie pchaj się w W12, bo przejedziesz kilka kkm
> i zezłomujesz auto. Ten silnik przy ok. 120-160kkm wyzionie ducha i nikt
> Ci tego nie naprawi, bo VAG nie produkuje (strasznie dziwne) do niego
> niektórych (psujących się) części silnika. Już jeden gość na sr.pl pytał
> ile przekładka z W12 na 5.2 V10 ;)
ale jaja - sekunda są części co ich się nie da kupić,
do silnika który dalej produkują ?
ale jaja, już wiem czemu tanieją :)
Dizla V10 nie chce :( bo to ma moc jak renault 3.5, a kopa
mniejszego i wyje.
Poza tym dizle drogie są, a benzyna zaraz po 6 pln będzie
to 6.0 stanieje ;)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 21:50:16 - Henk
> ale jaja - sekunda są części co ich się nie da kupić,
> do silnika który dalej produkują ?
> [...]
A tak po polsku to o co chodzi?
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 22:42:39 - Michał
> Użytkownik Michał
>
> > ale jaja - sekunda są części co ich się nie da kupić,
> > do silnika który dalej produkują ?
> > [...]
>
> A tak po polsku to o co chodzi?
Części się do w mirę nowego auta nie da kupić ?
do (w miarę) popularnego silnika, używanego w kilku autach ?
to jak się to naprawia ? wymienia się cały ;) ?
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 21:05:43 - Irokez
wiadomości news:iralmd$8d2$1@node2.news.atman.pl...
> W dniu 2011-05-22 01:31, Michał pisze:
> [cut]
> Odbiegając od tematu LPG, nie pchaj się w W12, bo przejedziesz kilka kkm i
> zezłomujesz auto. Ten silnik przy ok. 120-160kkm wyzionie ducha i nikt Ci
> tego nie naprawi, bo VAG nie produkuje (strasznie dziwne) do niego
> niektórych (psujących się) części silnika.
Czemu mnie to nie dziwi po tym, jak znikły z dnia na dzień zestawy naprawcze
pomp oleju na łańcuchu do 2.0TDI 140KM.
--
Irokez
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 12:07:10 - Przembo
> Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/
> Bentleya GT/Audi A8) to jakaś czarna magia czy jest to proste ?
> Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butlą w kole;)
> tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone
> z 2 trójek (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu
> złożone z 4 trójek i to cała filozofia ?
> więcej tych - listew z wtryskami ?
> dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?
A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka? Pomijam że najpierw to
trzeba je kupić, a Ty pewnie liczysz VW za 10kpln zgadłem?
Instalacja powinna się choć zwrócić, nie lepiej jakbyś zepsuł auto w którym
już była instalka? Jak wydasz 8-9kpln na instalacje LPG to będziesz miał
dylemat czy naprawiać autko w którym zdaży się nieprawdopodobna awaria, czy
może zrobić jak zawsze :-)
Pozdr
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 13:45:19 - Michał
>
> A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka?
Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.
> Pomijam że najpierw to
> trzeba je kupić, a Ty pewnie liczysz VW za 10kpln zgadłem?
Nie, za 10pln to mógłbym kupić przerysowane VelSatisa ze
zderzakiem na taśmie klejącej ;) (i nim jeździć rok - lol)
a za ile dało by się kupić takie co pojeździ 3 lata (~80kkm)?
> Instalacja powinna się choć zwrócić, nie lepiej jakbyś zepsuł auto w którym
> już była instalka?
Co znowu z tym psuciem!
Safrane mam kryzysowe już prawie 2 lata (~45 kkm),
i jeszcze nie popsułem, jeździ!
a to że się psuły silniki w lanosach, leganzach i poprzednim safrane
to pech był - i złe silniki! i złe koreańskie skrzynie.
> Jak wydasz 8-9kpln na instalacje LPG to będziesz miał dylemat czy
naprawiać autko w którym zdaży się
8-9k na lpg ?!!?!
za 2 listewki więcej ? serio to tyle kosztuje ?
> nieprawdopodobna awaria, czy może zrobić jak zawsze :-)
Nie, nie postawie go jako pojemnik na rower z opcją suszenia
(klimatronik 2 strefowy, o - przepraszam lata lecą - cztero ;) )
bo tam rower nie wejdzie łatwo do środka - to sedan.
Poza tym na razie nie mam zamiaru go kupować tylko rozmyślam,
co by było gdyby, czy się da, i tak mało jeżdżę a w12 taniejąąąąą
raczej nie wstanę rano z pomysłem - dziś kupie.
poza tym już nie chce auta którego nie lubię - nie lubię (aż tak)
mojego aktualnego safrane przez silnik - tylko to uparcie jeździ
i kosztuje w naprawach przybliżeniu zero, więc trwa.
ps. a v8 4.2 ? się nie psują ?
zresztą co się psuje w tych w12 ?
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 22:17:15 - Tomasz Pyra
>>> dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?
>>
>> A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka?
>
> Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.
Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacją za 4kzł przy tak drogim
samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa?
Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licząc), a próbujesz
przyoszczędzić na instalacji.
Nawet mając instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a
tyle chyba planujesz przejechać dość szybko.
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 00:09:38 - Michał
> >
> > Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.
>
> Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacją za 4kzł przy tak drogim
> samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa?
6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
dużo cherry coke + snickersy ;)
auto chyba nie takie drogie, ale nie wiem czy ustrzelę za 40k,
powinno być za około 8% wartości bo się ponoć psuje na potęgę
(bardziej niż renówki) i części podobne jak do renaulta więc
zakup tańszy i pali sporo = eksploatacja droższa i wygląda jak passat 98.
> Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licząc), a próbujesz
> przyoszczędzić na instalacji.
no zgada się :) jak kupowałem pierwszego safrana na studiach
(koło początku 2006) to za instalacje chyba dałem 1.75k
a auto paliło 19l/100.
Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
i że tak się nie robi, i że tam za dużo rzeczy jest - ale jeździło
działało problemów (prawie nigdy) nie było, z 70kkm się nim zrobiło
(potem się popsuł).
Minus taki że to robił z dzień dłużej, bo jakiś cyrk był jak zaczynało
po hamulcach dziobać i jak by się chłodnice - oba wiatraki włączyły
a auto było w zakręcie na luzie to by mogło zadusić silnik - ale
po dniu wyregulował :)
> Nawet mając instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a
> tyle chyba planujesz przejechać dość szybko.
nie szybko ;) choć pamiętam jak nie chciałem gazu do safrana,
wszyscy się w głowę pukali jak szło 1.5kpln/mc na paliwo :)
tam się zwróciło w 1.6mieś, wiec może chciał by m w 3 mieś
zwrócić koszta.
6k to 6k ;) - jeśli się da za 4k
20k to może się okazać ze to rok będzie.
tylko na razie myślę, bo jak patrze na to spalanie, to może
faktycznie renault 3.5litra, pali sporo sporo mniej o safrana 2.0/2.5
tak że po kliku latach za samo paliwo safrana wychodzi calutki
vel satis initiale.
ale w końcu nowe 6.0 (chyba jeszcze nowszy niż renaulta) to
nie powinien palić jak smok.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 17:08:21 - fuen fuen[spam]@wp.pl
> dużo cherry coke + snickersy ;)
to weź kredyt na instalacje LPG
kredyt bedzie kosztował tyle co oszczednosci na gazie
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 18:07:01 - Michał
> > 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
> > dużo cherry coke + snickersy ;)
>
> to weź kredyt na instalacje LPG
>
> kredyt bedzie kosztował tyle co oszczednosci na gazie
>
Nie, to nie tak działa, kredyt po prostu podnosi koszty,
i dodaje absurdalną ilość papierków (ale nie wiem nigdy
nie brałem).
Więc instalacja zamiast 10k wyniesie 11k i ze 2k w czasie.
Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno
się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka
kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 21:44:57 - Filip KK
> Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno
> się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka
> kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.
>
Co Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da?
Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata.
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-26 20:39:44 - Czarek Daniluk
> W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze:
>
>> Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno
>> się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka
>> kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.
>>
> Co Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da?
> Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata.
Rotfl - a jeszcze lepiej zatrudnić się do rąbania drewna, a nie łazić po
siłowniach ;P
Przyjemne z pożytecznym, jeszcze zarobisz a i 3zkł zaoszczędzisz na inne
przyjemności ;)
Pozdrawiam !
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-26 21:17:57 - Michał
> W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze:
>
> > Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno
> > się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka
> > kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.
> >
> Co Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da?
> Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata.
Cherry Coke jest QL
Hamburgery są dobre :)
Jeszcze do tego z 1.7 tabliczki czekolady/dzień
i ta.. - multiwitamina :)
a na Rower jeżdżę samochodem :)
siłownia jest zła bo się człowiek zmęczy i tyle...
pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 18:04:23 - Tomasz Pyra
>> Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacją za 4kzł przy tak drogim
>> samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa?
>
> 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
> dużo cherry coke + snickersy ;)
>
> auto chyba nie takie drogie, ale nie wiem czy ustrzelę za 40k,
> powinno być za około 8% wartości bo się ponoć psuje na potęgę
> (bardziej niż renówki)
A budżet na naprawy tego masz w związku z tym?
>> Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licząc), a próbujesz
>> przyoszczędzić na instalacji.
>
> no zgada się :) jak kupowałem pierwszego safrana na studiach
> (koło początku 2006) to za instalacje chyba dałem 1.75k
> a auto paliło 19l/100.
Jeżeli Safrane (domyślam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym
raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.
> Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
> i że tak się nie robi
A może z tą za 3.6k paliłby 14?
> 6k to 6k ;) - jeśli się da za 4k
Dać to się pewnie nie da.
4k to kosztuje instalacja do silnika czterocylindrowego.
A tu masz 12 cylindrów - na dobrą sprawę potrzebujesz to samo tylko 3x
więcej tego niż w 4-cyl.
I masz cudaka którego zapewne gazownik będzie widział pierwszy raz w
życiu, a nawet jak gazownik już to widział, to z pewnością miał budżet
większy niż 4k.
Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko połączyć na
komputerze obsługującym tylko full-group i jedną lambdę) będą co
najmniej długo trwały.
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 18:13:53 - Michał
>
> A budżet na naprawy tego masz w związku z tym?
Co to takiego ;) ?
przecież to VW ;)
> >> Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licząc), a próbujesz
> >> przyoszczędzić na instalacji.
> >
> > no zgada się :) jak kupowałem pierwszego safrana na studiach
> > (koło początku 2006) to za instalacje chyba dałem 1.75k
> > a auto paliło 19l/100.
>
> Jeżeli Safrane (domyślam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym
> raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.
2.2 - 22.5l/100
2.0 - 19.5l/100
2.5 - 26.7l/100
> > Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
> > i że tak się nie robi
>
> A może z tą za 3.6k paliłby 14?
może :)
Czyli był był dziś do przodu o jakieś 17k pln ;) ?
ale student oszczędzał to student miał :)
> > 6k to 6k ;) - jeśli się da za 4k
>
> Dać to się pewnie nie da.
> 4k to kosztuje instalacja do silnika czterocylindrowego.
> A tu masz 12 cylindrów - na dobrą sprawę potrzebujesz to samo tylko 3x
> więcej tego niż w 4-cyl.
>
> I masz cudaka którego zapewne gazownik będzie widział pierwszy raz w
> życiu, a nawet jak gazownik już to widział, to z pewnością miał budżet
> większy niż 4k.
> Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko połączyć na
> komputerze obsługującym tylko full-group i jedną lambdę) będą co
> najmniej długo trwały.
Właśnie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
4 lambdy
+bzdury i jakieś dodatkowe smarowanie silnika bo coś teflonowe
z plusów brak kabelków od świec i innych bzdur
co sie (ponoć) psują, i jeden świece na 250kkm :)
efekt:
po 8 kilometrach injection fault
po następnej chwili antipollution monitor fault
KURDE a może olać phaetona
albo dojeździć safrana - bo narazie jeszcze jeździ ok:)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-24 00:45:41 - Tomasz Pyra
>> Jeżeli Safrane (domyślam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym
>> raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.
>
> 2.2 - 22.5l/100
> 2.0 - 19.5l/100
> 2.5 - 26.7l/100
No ja tu widzę zależność prawie że liniową, która dla 6.0 wyniesie około
60l/100km...
Swoją drogą te wyniki nie są normalne, nawet jak na jazdę sportową.
>>> Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
>>> i że tak się nie robi
>>
>> A może z tą za 3.6k paliłby 14?
>
> może :)
>
> Czyli był był dziś do przodu o jakieś 17k pln ;) ?
> ale student oszczędzał to student miał :)
No ale tak się jakoś kończą tzw. dziadowskie oszczędności.
Bo generalnie to albo sobie należy kupić coś co mało pali i mało płacić
za paliwo, a jak się już coś modzi, to z głową (i budżetem).
>> Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko połączyć na
>> komputerze obsługującym tylko full-group i jedną lambdę) będą co
>> najmniej długo trwały.
>
> Właśnie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
> 4 lambdy
No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.
> z plusów brak kabelków od świec i innych bzdur
> co sie (ponoć) psują, i jeden świece na 250kkm :)
No pewnie nie na LPG zrobionym na sztukę.
> efekt:
> po 8 kilometrach injection fault
> po następnej chwili antipollution monitor fault
To będzie chleb powszedni po założeniu jakiejś rzeźby do takiego silnika.
> KURDE a może olać phaetona
No jest jeszcze pytanie dlaczego 6.0?
z kiepską instalacją frajdy z tego nie będzie, palić będzie jak smok, a
jechać pewnie gorzej niż mniejszy nie zarzeźbiony silnik.
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-25 06:14:59 - Michał
> W dniu 2011-05-23 18:13, Michał pisze:
>
> >> Jeżeli Safrane (domyślam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym
> >> raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.
> >
> > 2.2 - 22.5l/100
> > 2.0 - 19.5l/100
> > 2.5 - 26.7l/100
>
> No ja tu widzę zależność prawie że liniową, która dla 6.0 wyniesie około
> 60l/100km...
> Swoją drogą te wyniki nie są normalne, nawet jak na jazdę sportową.
kiedyś na 2.2 Warszawa->Kraków zrobiłem 8.4l/100 :), ale to była
zima i lód i ciężarówki w poprzek drogi, i jechałęm na PB95
bo o guziku zapomniałem :) zazwyczaj Kraków->Warszawa wychodziło 15l/100.
rekord eko driving to było 7.3 na odcinku łącznym koło 80km.
idea-> nie nacisnąć hamulca, wyłączyć klimę i światła.
podobno 2.0 może palić 12l/100, ale to nie na moje nerwy.
2.0 jest jak CC700 gaz do dechy albo wcale, bo mocy nie ma.
> >>> Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
> >>> i że tak się nie robi
> >>
> >> A może z tą za 3.6k paliłby 14?
> >
> > może :)
> >
> > Czyli był był dziś do przodu o jakieś 17k pln ;) ?
> > ale student oszczędzał to student miał :)
>
> No ale tak się jakoś kończą tzw. dziadowskie oszczędności.
> Bo generalnie to albo sobie należy kupić coś co mało pali i mało płacić
> za paliwo, a jak się już coś modzi, to z głową (i budżetem).
>
>
> >> Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko połączyć na
> >> komputerze obsługującym tylko full-group i jedną lambdę) będą co
> >> najmniej długo trwały.
> >
> > Właśnie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
> > 4 lambdy
>
> No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.
yyyyyyy 5....8 ???
>
> > z plusów brak kabelków od świec i innych bzdur
> > co sie (ponoć) psują, i jeden świece na 250kkm :)
>
> No pewnie nie na LPG zrobionym na sztukę.
>
> > efekt:
> > po 8 kilometrach injection fault
> > po następnej chwili antipollution monitor fault
>
> To będzie chleb powszedni po założeniu jakiejś rzeźby do takiego silnika.
żeby tylko nie miał trybu awaryjnego ;)
>
> > KURDE a może olać phaetona
>
> No jest jeszcze pytanie dlaczego 6.0?
> z kiepską instalacją frajdy z tego nie będzie, palić będzie jak smok, a
> jechać pewnie gorzej niż mniejszy nie zarzeźbiony silnik.
to ja może sobie pojeżdżę safranem (puki koło nie odpadnie [żart] ;) )
i pomyślę :)
tylko wlazłem na allegro i poznikały prawie wszystkie W12 :(
6.0 dlatego że i tak pali prawie tyle samo (chyba?), liczę że się nic nie
spitoli akurat w silniku a nie chce więcej kompromisów na wyposażeniu .
kurde... no... dobra jeżdżę jeszcze chwile safranem :)
czekam a benzyna będzie po 6pln i się ogłoszą hurtem W12 ;)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-25 21:32:16 - Tomasz Pyra
>>> Właśnie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
>>> 4 lambdy
>>
>> No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.
>
> yyyyyyy 5....8 ???
W12 to cztery rzędy cylindrów.
Każdy rząd pewnie ma swoją sondę lambdę.
Jeżeli jest jeden katalizator, to będzie piąta lambda za nim.
Jeżeli każdy rząd ma swój katalizator, to lambd powinno być 8.
Oczywiście możliwe są inne konfiguracje z jeszcze większą ilością sond.
U mnie w V6 mam 4 lambdy - po dwie na rząd.
>>> z plusów brak kabelków od świec i innych bzdur
>>> co sie (ponoć) psują, i jeden świece na 250kkm :)
>>
>> No pewnie nie na LPG zrobionym na sztukę.
>>
>>> efekt:
>>> po 8 kilometrach injection fault
>>> po następnej chwili antipollution monitor fault
>>
>> To będzie chleb powszedni po założeniu jakiejś rzeźby do takiego silnika.
>
> żeby tylko nie miał trybu awaryjnego ;)
Tryby awaryjne ma na pewno.
Pytanie czy będziesz miał przyjemność poznać je wszystkie ;)
> kurde... no... dobra jeżdżę jeszcze chwile safranem :)
> czekam a benzyna będzie po 6pln i się ogłoszą hurtem W12 ;)
Nie sądzę żeby ceny paliw najbardziej ciążyły tym którzy mają W12.
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-26 14:44:33 - Robert Rędziak
> W12 to cztery rzędy cylindrów.
> Każdy rząd pewnie ma swoją sondę lambdę.
To jest złożenie dwóch VR6, więc jest niewielka szansa, że jest
jedna sonda na sześć cylindrów (nie licząc tych za
katalizatorami).
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-24 08:45:55 - news-gazeta
> KURDE a może olać phaetona
>
> albo dojeździć safrana - bo narazie jeszcze jeździ ok:)
>
Myślę że możesz się rozczarować, przesiadając się z Safrane na phaetona.
Pozdrawiam - Darek.
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-25 06:02:07 - Michał
> >
> > KURDE a może olać phaetona
> >
> > albo dojeździć safrana - bo narazie jeszcze jeździ ok:)
> >
>
> Myślę że możesz się rozczarować, przesiadając się z Safrane na phaetona.
>
Dlaczego, przecież fajne auto ? duże i ciche
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-22 21:52:45 - to
> Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/
> Bentleya GT/Audi A8) to jakaś czarna magia czy jest to proste ?
>
> Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butlą w kole;)
>
> tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone z 2 trójek
> (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu złożone z 4 trójek
> i to cała filozofia ? więcej tych - listew z wtryskami ?
>
> dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?
Tak, to świetny pomysł, tak, zrób to. To kiedy kupujesz? Bo nie wiem
kiedy spodziewać się śmiesznych postów o tym, jak, dlaczego i w jakich
okolicznościach rozpieprzyłeś kolejne auto. LPG w W12 doda kolorytu tej
opowieści.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 22:45:45 - Michał
> > i to caĹa filozofia ? wiÄcej tych - listew z wtryskami ?
> >
> > dobrze mĂłwiÄ, IV gen LPG siÄ montuje ?
>
> Tak, to Ĺwietny pomysĹ, tak, zrĂłb to. To kiedy kupujesz? Bo nie wiem
> kiedy spodziewaÄ siÄ Ĺmiesznych postĂłw o tym, jak, dlaczego i w jakich
> okolicznoĹciach rozpieprzyĹeĹ kolejne auto. LPG w W12 doda kolorytu tej
> opowieĹci.
nic nie rozpieprzę, ale bezpieczne ma być i po to duży/ciężki
silnik z przodu :) bo mu tych ***** brakuje, i się owija dookoła drzew.
pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
2011-05-23 01:02:24 - DJ
> Bentleya GT/Audi A8) to jakaś czarna magia czy jest to proste ?
>
> Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butlą w kole;)
>
> tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone
> z 2 trójek (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu
> złożone z 4 trójek i to cała filozofia ?
> więcej tych - listew z wtryskami ?
>
> dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?
W duzym skrocie. Do V12 trzeba 2 razy tyle gratow co do V6. I to doslownie.
Wszystko razy 2 z wyjatkiem butli. Nawet podwojne przewody z butli wskazane
poprowadzic, zeby to sensownie jezdzilo. Reduktory co najmniej dwa albo i
cztery (do mocniejszych V6 sie montuje czesto dwa). Wtryski oczywista
sprawa. Do tego sterownik. Sa robione do V8, ale nie V12. Robi sie wiec tak,
ze sie daje dwa sterownika przeznaczone do V6.
Jak chcesz to zrobic sensownie to licz 7-8 tys. zl. Jak po partacku to
pewnie kolo 5 tys. Tylko, ze potem bedziesz na pewno narzekal, ze nie chce
jezdzic.
Pozdrawiam
Darek