Volvo gearbox i problemy
2011-05-09 23:06:52 - Irek N.
Automat z przebiegiem sporawym (300k) szarpał mi przy przejściu z 1->2
ale też odwrotnie, czasami mocniej,czasami wcale i tak przez powiedzmy
pół roku. Teraz pojawiło się coś nowego, przegnałem wózek dosyć mocno i
dostałem gustowny komunikat o uszkodzeniu skrzyni biegów (transmission
service required). Oczywiście tryb serwisowy na skrzyni (silnik nadal z
pełną mocą) i na stałe włączony chyba 4-ty bieg. Startował bardzo
spokojnie z tego biegu, dało się też jechać i to nawet szybko. Po
wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu bez zmian, ale po 2-3 godzinnym
wyłączeniu, service nadal wzywany, ale skrzynia jak nowa. Nic nie
szarpie, spokojnie wszystko przełącza - jak nówka dosłownie!
Oczywiście nie dało mi to spokoju, a jako że samochód serwisowany co 20k
w volvo to pojechałem od razu. Dowiedziałem się że czeka mnie naprawa
skrzyni i mogą _od ręki_ jedynie zresetować wezwanie oraz ewentualnie
przeprowadzić jakąś autokalibrację - tak też zrobili na moją prośbę.
Po tych zabiegach wszystko wróciło do normy... znaczy znów szarpie
czasami pomiędzy 1 i 2...
Powiedzcie mi proszę co sądzić. Skrzynia padła czy też lada moment
padnie, przypadek z tym pierwszym wołaniem o serwis? Da się cokolwiek
wyrokować po takim opisie?
Czy będę potrzebował zdolnego do jej naprawy? Jak i gdzie proszę, gdyż
chyba czas odpuścić ASO, w końcu nawet komputer już nie piszczy co 20k o
przegląd* :)
__
Pzd.
Irek.N.
ps. Bielsko-Biała
* do 280k komunikat był, przy 300k już nie...ciekawostka...
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 00:43:52 - neoniusz
> Mam pytanie, może ktoś podpowie.
Wymieniales kiedys olej w niej?
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 10:37:21 - Irek N.
>
Osobiście nie, wcześniej pewnie tak jak producent sobie życzył (cały
czas aso, mogę sprawdzić).
Mniej więcej rok temu pytałem o to i powiedzieli że wymiana oleju w moim
przypadku może zakończyć tą skrzynię definitywnie, więc nie polecają.
Była natomiast dolewka 0.1l chyba w tamtym czasie właśnie.
Irek.N.
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 10:50:24 - Waldek Godel
> Osobiście nie, wcześniej pewnie tak jak producent sobie życzył (cały
> czas aso, mogę sprawdzić).
Producent samochodu, czy skrzyni? Bo jak pokazuje praktyka, jedno i drugie
bywa czasem całkowicie rozbieżne.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 11:28:18 - Irek N.
> Dnia Tue, 10 May 2011 10:37:21 +0200, Irek N. napisał(a):
>
>> Osobiście nie, wcześniej pewnie tak jak producent sobie życzył (cały
>> czas aso, mogę sprawdzić).
>
> Producent samochodu, czy skrzyni? Bo jak pokazuje praktyka, jedno i drugie
> bywa czasem całkowicie rozbieżne.
>
Nie mam pojęcia, kontakt tylko z ASO volvo i zakładałem że volvo
wyprodukowało skrzynie.
__
Pad.
Irek.N.
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 11:37:25 - Waldek Godel
> Nie mam pojęcia, kontakt tylko z ASO volvo i zakładałem że volvo
> wyprodukowało skrzynie.
Źle zakładałeś, Volvo ogólnie mało co produkuje, zresztą tak jak i inni
producenci.
A już szczególnie jeżeli chodzi o automatyczne skrzynie, które to mają
ledwie kilku producentów na świecie.
Przy czym informacje producentów samochodów są czasami żenująco mylne. Dla
przykładu - Citroen podaje, że w skrzyniach ZF nie wymienia się oleju w
czasie eksploatacji. Po sprawdzeniu po dokładnym typie fabrycznym skrzyni u
ZF okazuje się, że ZF jak najbardziej przewiduje zmianę oleju.
W zasadzie OIDW to nie ma na świecie automatycznej skrzyni biegów, w której
nie trzeba by zmieniać oleju co 2-3 przeglądy auta.
Zresztą różnica kosztów wymiany oleju i remontu skrzyni powoduje, że
coponiektórzy co bardziej zapobiegliwi użytkownicy zmieniają olej przy
każdym przeglądzie, chyba, że konstrukcja skrzyni to utrudnia - bo są i
takie.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 19:43:53 - Massai
> Dnia Tue, 10 May 2011 11:28:18 +0200, Irek N. napisał(a):
>
> > Nie mam pojęcia, kontakt tylko z ASO volvo i zakładałem że volvo
> > wyprodukowało skrzynie.
>
> Źle zakładałeś, Volvo ogólnie mało co produkuje, zresztą tak jak i
> inni producenci.
> A już szczególnie jeżeli chodzi o automatyczne skrzynie, które to mają
> ledwie kilku producentów na świecie.
> Przy czym informacje producentów samochodów są czasami żenująco
> mylne. Dla przykładu - Citroen podaje, że w skrzyniach ZF nie
> wymienia się oleju w czasie eksploatacji. Po sprawdzeniu po dokładnym
> typie fabrycznym skrzyni u ZF okazuje się, że ZF jak najbardziej
> przewiduje zmianę oleju. W zasadzie OIDW to nie ma na świecie
> automatycznej skrzyni biegów, w której nie trzeba by zmieniać oleju
> co 2-3 przeglądy auta. Zresztą różnica kosztów wymiany oleju i
> remontu skrzyni powoduje, że coponiektórzy co bardziej zapobiegliwi
> użytkownicy zmieniają olej przy każdym przeglądzie, chyba, że
> konstrukcja skrzyni to utrudnia - bo są i takie.
Ano. Sama prawda.
U mnie jest taka trudna skrzynia. Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).
--
Pozdro
Massai
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-11 08:18:30 - Robson
> miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
> jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
> trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).
Jedna poprawka: wymiana oleju to nie wszystko, zazwyczaj z olejem
powinno sie rowniez wymienic filtr. A do tego trzeba zdjac miske. Poza
ty, w dnie miski jest magnes, wiec jesli _fachowiec_ wymienia olej, to
przy okazji ocenia jego stan oraz sprawdza obecnosc opilkow metalu na
magnesie, co duzo mowi o stanie skrzyni. Do misek olejowych skrzyni sa
uszczelki, ale lepiej jest ja mocowac na silikon, bo dluzej wytrzymuje w
wysokiej temperaturze w stanie plastycznym i faktycznie uszczelnia.
R
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-11 18:20:41 - Czarek Daniluk
>> U mnie jest taka trudna skrzynia. Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
>> miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
>> jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
>> trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).
>
> Jedna poprawka: wymiana oleju to nie wszystko, zazwyczaj z olejem
> powinno sie rowniez wymienic filtr. A do tego trzeba zdjac miske. Poza
> ty, w dnie miski jest magnes, wiec jesli _fachowiec_ wymienia olej, to
> przy okazji ocenia jego stan oraz sprawdza obecnosc opilkow metalu na
> magnesie, co duzo mowi o stanie skrzyni. Do misek olejowych skrzyni sa
> uszczelki, ale lepiej jest ja mocowac na silikon, bo dluzej wytrzymuje w
> wysokiej temperaturze w stanie plastycznym i faktycznie uszczelnia.
>
> R
Wymień filtr w JF506E - była stosowana też i w Volvo, Roverze, Fordzie,
VW :)
Pozdrawiam !
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-11 18:23:30 - Czarek Daniluk
> Wymień filtr w JF506E - była stosowana też i w Volvo, Roverze, Fordzie,
> VW :)
>
> Pozdrawiam !
Tfu zapomniałem dodać - filtr oleju w JF506E z Mondeo 2006 rok ;)
Nigdzie nie widnieje do zakupu ;)
Pozdrawiam !
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-11 18:38:49 - Czarek Daniluk
> W dniu 2011-05-11 18:20, Czarek Daniluk pisze:
>
>> Wymień filtr w JF506E - była stosowana też i w Volvo, Roverze, Fordzie,
>> VW :)
>>
>> Pozdrawiam !
>
> Tfu zapomniałem dodać - filtr oleju w JF506E z Mondeo 2006 rok ;)
>
> Nigdzie nie widnieje do zakupu ;)
>
> Pozdrawiam !
Choroba zły przykład, znalazłem w midparts ;)
Pozdrawiam !
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-12 08:38:05 - Robson
Bardzo zły przykład, w lutym wymieniałem i olej i filtr i taśmę hamującą
biegu wstecznego w JF506E w żony Golfie IV :D.
R
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-12 14:16:51 - Czarek Daniluk
> > Choroba zły przykład, znalazłem w midparts ;)
>
> Bardzo zły przykład, w lutym wymieniałem i olej i filtr i taśmę hamującą
> biegu wstecznego w JF506E w żony Golfie IV :D.
>
> R
Generalnie jak patrzyłem na graty to różnią się trochę i np: do Golfa
4 i do Mondeo MK3 są inne filtry oleju ;) chociaż skrzynia jf506e niby
taka sama ;)
Może by pasowały, trzeba by wyciągnąć i organoleptycznie sprawdzić.
Pozdrawiam !
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-12 15:17:38 - Robson
> 4 i do Mondeo MK3 są inne filtry oleju ;) chociaż skrzynia jf506e niby
> taka sama ;)
> Może by pasowały, trzeba by wyciągnąć i organoleptycznie sprawdzić.
Bebechy mogly by pasowac, w calosci raczej nie. Pomimo jednakowych
oznaczen skrzynie roznia sie mocowaniami a i czesto konektorami. I nie
mowie tylko o tym modelu, ale o wszystkich.
R
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-12 15:32:35 - GR grafik(usuntosobie)@mbpress.pl
>> taka sama ;)
>> Może by pasowały, trzeba by wyciągnąć i organoleptycznie sprawdzić.
>
> Bebechy mogly by pasowac, w calosci raczej nie. Pomimo jednakowych
> oznaczen skrzynie roznia sie mocowaniami a i czesto konektorami. I nie
> mowie tylko o tym modelu, ale o wszystkich.
Kiedyś naprawiałem skrzynie automat w Blazerze K-5 silnik 5,7 V8,
miałem 2 szt. skrzyń od Blazera k10 4,3 benzyna, oraz od forda Explorera.
Skrzynie miały zupełnie inne oznaczenia, troche inne obudowy,
ale dekielki do filtra miały identyczne. Po rozkręceniu okazało się,
że sprzęgiełka i duża część flaków są dokładnie takie same.
To trochę nie na temat... ale producenci sobie obniżają koszty i upraszczają
sprawę.
pozdr.
Gr
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-14 09:02:02 - Czarek Daniluk
> Bebechy mogly by pasowac, w calosci raczej nie. Pomimo jednakowych
> oznaczen skrzynie roznia sie mocowaniami a i czesto konektorami. I nie
> mowie tylko o tym modelu, ale o wszystkich.
>
> R
o jf506e z Mondeo, wszyscy piszą że wymiana filtra oleju jest owszem
możliwa, ale tylko podczas remontu skrzyni. Więc do kupna ten filterek
będzie widniał jak najbardziej :D
Pozdrawiam !
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 11:49:42 - Robson
> W dniu 11-05-09 23:06, Irek N. pisze:
>> Mam pytanie, może ktoś podpowie.
>
> Wymieniales kiedys olej w niej?
>
Jesli pacjent jest chory na trąd, to uważasz, że pomoże mu, jak
posypiesz pudrem?
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 11:51:27 - neoniusz
>>> Mam pytanie, może ktoś podpowie.
>>
>> Wymieniales kiedys olej w niej?
>>
>
> Jesli pacjent jest chory na trąd, to uważasz, że pomoże mu, jak
> posypiesz pudrem?
Ile miales aut z ASB?
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 12:19:49 - Robson
3. A stycznosc na biezaco z dziesiatkami. Co to ma do rzeczy?
R
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 19:46:37 - Massai
> > Ile miales aut z ASB?
>
> 3. A stycznosc na biezaco z dziesiatkami. Co to ma do rzeczy?
Szarpanie może być objawem starego oleju. Owszem, objawem przechodzonym
trochę, ale wymiana oleju może skrzynię na następne parę lat uratować.
A jak skrzynia padnie, to dopiero remontować. Biorąc pod uwagę
astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
strategia.
--
Pozdro
Massai
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 22:16:09 - Mumin
Biorąc pod uwagę
> astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
> strategia.
>
No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo
skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.
--
Pozdrawiam,
Mumin
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 22:51:35 - P_ablo
news:iqc6e9$f02$1@news.vectranet.pl...
>
> No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo
> skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.
Sama robota to przynajmniej 1000 zl.
Czesci sa drogie bo nie ma zamiennikow.
--
Picasso
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-11 18:57:35 - Mumin
>
> Sama robota to przynajmniej 1000 zl.
>
> Czesci sa drogie bo nie ma zamiennikow.
>
Właśnie, a w zasadzie czemu nie robi się zamienników?
--
Pozdrawiam,
Mumin
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-12 08:36:41 - Massai
> W dniu 2011-05-10 22:51, P_ablo pisze:
>
> >
> > Sama robota to przynajmniej 1000 zl.
> >
> > Czesci sa drogie bo nie ma zamiennikow.
> >
>
> Właśnie, a w zasadzie czemu nie robi się zamienników?
Bo w Stanach części są tanie, a europa to za mały rynek zbytu?
BTW, kompletna oryginalna NOWA skrzynia do mojego sebringa w stanach
kosztuje 1800 baksów.
Czyli jakieś 5,5 k pln.
Remont to tak:
Samo zrzucenie i ponowny montaż - 4k pln.
Do tego koszt naprawy, części - trudno przewidywalny. Około 5-7k wycena.
Nowa, zakup+montaż wyjdzie pewnie mniej niż 10k.
--
Pozdro
Massai
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-12 09:32:32 - Robson
To cos za wysokie koszty. Demontaz, montaz i weryfykacja 1500zl, reszta
wycceny po weryfikacji.
R
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-12 18:48:26 - Mumin
> Samo zrzucenie i ponowny montaż - 4k pln.
No to ktoś nieźle ździera. W moich okolicach cena za te czynności to
800zł. W takich wypadkach cieszę się, że nie mieszkam w Wa-wie czy innym
Wrocławiu. :)
--
Pozdrawiam,
Mumin
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-12 19:10:56 - Massai
> W dniu 2011-05-12 08:36, Massai pisze:
>
>
> > Samo zrzucenie i ponowny montaż - 4k pln.
>
> No to ktoś nieźle ździera. W moich okolicach cena za te czynności to
> 800zł. W takich wypadkach cieszę się, że nie mieszkam w Wa-wie czy
> innym Wrocławiu. :)
W ASO krzyknęli 6-7k za robociznę...
Tę wycenę znalazłem w sieci, w jakimś warsztacie specjalizującym sie w
automatach (nadarzyn?)
--
Pozdro
Massai
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-12 08:39:20 - Robson
Robi się, ale nie u nas, rynek za mały.
R
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-13 19:53:24 - Mumin
>> Właśnie, a w zasadzie czemu nie robi się zamienników?
>
> Robi się, ale nie u nas, rynek za mały.
>
> R
To skoro już się robi, czemu nie są dostępne w Europie? Rynek mniejszy
niż USA, ale coś zawsze mogliby sprzedać.
--
Pozdrawiam,
Mumin
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-14 06:42:16 - Robson
> W dniu 2011-05-12 08:39, Robson pisze:
>>> Właśnie, a w zasadzie czemu nie robi się zamienników?
>>
>> Robi się, ale nie u nas, rynek za mały.
>>
>> R
>
> To skoro już się robi, czemu nie są dostępne w Europie? Rynek
> mniejszy niż USA, ale coś zawsze mogliby sprzedać.
>
Sa dostepne, po prostu nie umiesz szukac informacji.
www.automaticchoice.com/
R
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-14 13:30:48 - Mumin
ejszy niż USA, ale coś zawsze mogliby sprzedać.
>>
>
> Sa dostepne, po prostu nie umiesz szukac informacji.
> www.automaticchoice.com/
Nie szukałem, po prostu przyjąłem to co zostało napisane wyżej, że nie
ma zamienników. No to teraz tym bardziej nie rozumiem - skoro dostępne
są zamienniki to czemu te naprawy aż tyle kosztują?
--
Pozdrawiam,
Mumin
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-14 14:29:50 - Robson
> ma zamienników. No to teraz tym bardziej nie rozumiem - skoro dostępne
> są zamienniki to czemu te naprawy aż tyle kosztują?
Przelicz swoja pensje na euro. ale chyba jeszcze nie zarabiasz, wiecz
przelicz 4000. Tyle kosztuje sredni, tani remont skrzyni A604.
Miesieczna pensja. A teraz zobacz jaka jest srednia placa w Holandii i
jaki jej procent stanowi 1000euro i masz odpowiedz.
R
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 23:25:15 - J.F.
>> Biorąc pod uwagę
>> astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
>> strategia.
>>
>No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo
>skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.
Ale moga tyle kosztowac :-)
Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie kup se pan druga
skrzynie na szrocie
J.
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-11 08:19:47 - Robson
> rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
> sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie kup se pan druga
> skrzynie na szrocie
Tylko czy szrot da gwarancje, ze nie kupisz... szrotu? ;)
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-15 14:21:17 - J.F.
>> Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
>> rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
>> sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie kup se pan druga
>> skrzynie na szrocie
>
>Tylko czy szrot da gwarancje, ze nie kupisz... szrotu? ;)
No nie, ale czy mechanik daje gwarancje ze dobrze zrobi ? :-(
No i wzyscy to rozwarzaja a wynik rozwazan jest taki jak widac - idz
pan na szrot.
J.
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-15 23:27:26 - Irek N.
No w?as'nie z.e gwarantuje max 6k5pln* i daje na ponad 315e5s gwarancje;!
Mi?ego.
__
Pzd, Irek.N.
* F-ra brutto, moz.na dogadac' termin i zrobia; praktycznie na poczekaniu,
jestem w szoku.
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-16 06:22:13 - Robson
> On Wed, 11 May 2011 08:19:47 +0200, Robson wrote:
>>> Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
>>> rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
>>> sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie kup se pan druga
>>> skrzynie na szrocie
>>
>> Tylko czy szrot da gwarancje, ze nie kupisz... szrotu? ;)
>
> No nie, ale czy mechanik daje gwarancje ze dobrze zrobi ? :-(
>
Daje, pisemna, rok bez limitu kilometrow.
R
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-11 08:22:38 - Robson
> trochę, ale wymiana oleju może skrzynię na następne parę lat uratować.
Moze byc objawem zbyt malej ilosci oleju, a przede wszystkim uszkodzonym
ukladem sterujacym. Najglupsza rzecza jest wymiana oleju a potem
jechanie ze skrzynia do naprawy, bo stan zuzytego oleju wiele mowi i
stanie skrzyni.
R
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-10 07:30:00 - ArekM
> Powiedzcie mi proszę co sądzić. Skrzynia padła czy też lada moment
> padnie, przypadek z tym pierwszym wołaniem o serwis? Da się cokolwiek
> wyrokować po takim opisie?
> Czy będę potrzebował zdolnego do jej naprawy? Jak i gdzie proszę, gdyż
> chyba czas odpuścić ASO, w końcu nawet komputer już nie piszczy co 20k o
> przegląd* :)
Miałem kiedys S60T5 z automatem (geartronic). Sprzedałem, po jakimś
czasie rozmawialem z kolejnym wlascicielem i pytam, jak sie auto
sprawuje. Powiedzial ze przy 200k km wymienił olej w skrzyni, bo
zaczynało auto szarpac przy zmianie biegów.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: Volvo gearbox i problemy
2011-05-30 20:20:32 - Irek N.
spokojnej jeździe. To rozwiązuje mój dylemat, mechanicy szykujcie klucze :)
Irek.N.