Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku

majer Data ostatniej zmiany: 2011-12-20 11:22:05

Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku

2011-12-16 08:04:11 - majer

Witam

Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie krecic aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali na
dotyk. Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez
zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik
dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z
Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie.

pozdrawiam
M



Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym siln...

2011-12-16 13:16:39 - Wycior

> Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
> kilkakrotnie krecic aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali na
> dotyk. Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez
> zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik
> dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z
> Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie

Uruchomienie ssania daje jakiś efekt?
Problemy tego typu wynikają z utraty kompresji w silniku spowodowanym
osłabieniem szczelności na skutek rozszerzalności cieplnej elementów.
Proponuję obadać powstawanie ubytków oleju i kolor spalin. Jeżeli ich nie ma
odpadają pierścienie tłokowe (spalanie oleju + rozszczelnienie). Temperatura
ma największy wpływ na układ zaworowy. Prawdopodobnie tam tkwi szczegół. Luz
zaworowy w tym motorze redukowany jest hydraulicznie, zatem posądzałbym
uszczelniacze zaworowe, bądź same zawory.

--
Pozdrawiam, Wycior





Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym siln...

2011-12-16 17:29:47 - Cezary Daniluk

W dniu 2011-12-16 13:16, Wycior pisze:

> Uruchomienie ssania daje jakiś efekt?
> Problemy tego typu wynikają z utraty kompresji w silniku spowodowanym
> osłabieniem szczelności na skutek rozszerzalności cieplnej elementów.
> Proponuję obadać powstawanie ubytków oleju i kolor spalin. Jeżeli ich nie ma
> odpadają pierścienie tłokowe (spalanie oleju + rozszczelnienie). Temperatura
> ma największy wpływ na układ zaworowy. Prawdopodobnie tam tkwi szczegół. Luz
> zaworowy w tym motorze redukowany jest hydraulicznie, zatem posądzałbym
> uszczelniacze zaworowe, bądź same zawory.

Kolega wie że w 899ccm SC jest luz hydraulicznie regulowany na zaworach,
a nie wie takiej oczywistości że jest to wtrysk jednopunktowy, więc
czegoś takiego jak ssanie NIE MA !!

Pozdrawiam !




Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym siln...

2011-12-16 22:34:59 - Wycior

> Kolega wie że w 899ccm SC jest luz hydraulicznie regulowany na zaworach, a
> nie wie takiej oczywistości że jest to wtrysk jednopunktowy, więc czegoś
> takiego jak ssanie NIE MA !!

Racja, przepraszam.

Źle doczytałem... Miałem na myśli silnik Cinquecento 899ccm. Silnik SC
wyróżnia układ zasilania, tj. wtrysk jednopunktowy. W moim dawnym CC 900 tak
owe ssanie (w obu wersjach gaźnikowych) występuje :)

--
Pozdrawiam, Wycior





Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym siln...

2011-12-19 07:12:37 - majer

> Witam
>
> Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
> kilkakrotnie krecic aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali na
> dotyk. Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez
> zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik
> dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z
> Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie.
>
> pozdrawiam
> M

I jeszcze jedna byc moze istotna sprawa - problem w odpaleniem wystepuje
tylko chwile po zgasnieciu silnika. Gdy odczekamy np. minute to znowu
pali bez problemu. Czyli sam goracy silnik nie jest tu problemem.

M



Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym siln...

2011-12-19 16:16:50 - g-jaro

majer napisał(a):

> Witam
>
> Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
> kilkakrotnie krecic aby silnik zaskoczyl.

MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie
rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy
wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i
wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem
zniknął jak ręką odjął.

Pozdr
g-jaro

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym siln...

2011-12-19 16:22:22 - Grejon

W dniu 2011-12-19 16:16, g-jaro pisze:
> majer napisał(a):
>
>> Witam
>>
>> Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
>> kilkakrotnie krecic aby silnik zaskoczyl.
>
> MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie
> rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy
> wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i
> wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem
> zniknął jak ręką odjął.

Z całym szacunkiem, ale odpowiadasz na fragment, który przeczy twojej
tezie...

--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi



Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym siln...

2011-12-20 10:25:02 -

Grejon napisał(a):

> W dniu 2011-12-19 16:16, g-jaro pisze:
> > majer napisał(a):
> >
> >> Witam
> >>
> >> Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
> >> kilkakrotnie krecic aby silnik zaskoczyl.
> >
> > MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie
> > rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy
> > wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i
> > wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem
> > zniknął jak ręką odjął.
>
> Z całym szacunkiem, ale odpowiadasz na fragment, który przeczy twojej
> tezie...
>

Z całym szacunkiem:
FRAGMENT - Mam czesty problem z odpalaniem na CIEPŁYM silniku

MOJA TEZA - byc może przyczyna problemów z odpalaniem na ROZGRZANYM
silniku jest uszkodzony rozrusznik

Gdzie sprzeczność ?

Pozdrawiam,
g-jaro

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym siln...

2011-12-20 10:32:58 - Grejon

W dniu 2011-12-20 10:25, jarekg_2.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

> Z całym szacunkiem:
> FRAGMENT - Mam czesty problem z odpalaniem na CIEPŁYM silniku
>
> MOJA TEZA - byc może przyczyna problemów z odpalaniem na ROZGRZANYM
> silniku jest uszkodzony rozrusznik
>
> Gdzie sprzeczność ?

O tu - 9 na 10 razy musza kilkakrotnie krecic aby silnik zaskoczyl.

Z tego zdania wynika, że rozrusznik jest sprawny, więc nie jest
przyczyną problemów.

--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi



Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym siln...

2011-12-20 11:22:05 - g-jaro

Grejon napisał(a):

> > Gdzie sprzeczność ?
>
> O tu - 9 na 10 razy musza kilkakrotnie krecic aby silnik zaskoczyl.
>
> Z tego zdania wynika, że rozrusznik jest sprawny, więc nie jest
> przyczyną problemów.

Nic z tego nie wynika. Mój też kręcił i na ciepło i na zimno - o dziwo jak
na diesla na zimno lepiej. Co nie przeszkadzało w tym, że luz na tulejach
powodował, że na ciepło kręcił jakoś inaczej (w sensie - dla mnie
nieodczuwalnie inaczej ale silnika uruchomic nie mógł). W początkowej fazie
tej usterki po prostu nie łapał przez kilka kręceń, a po kilku miesiącach
doszło do tego, że w czasie kręcenia całą furą aż podrzucało, a silnik nie
zapalał. Po 20-30 minutowym studzeniu łapał od strzału. Na pierwszy rzut oka
wydawało sie więc, ze problem nie jest w rozruszniku... a był.

Pozdrawiam,
g-jaro

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS