Uszkodzony czujnik czy termostat?

maniek Data ostatniej zmiany: 2011-11-17 13:21:36

Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-16 12:40:09 - maniek

Witam.
Mam pewien problem w audi 1.9 tdi,związany z osiągnięciem odpowiedniej
temperatury silnika i nie wiem czy wymienić termostst czy czujnik.
Podłączyłem vag do i w momencie nagrzewania się silnika temp.na
klimatroniku była cały czas mniejsza o 2 stopnie od tego co pokazywał
vag.Po osiągnięciu max.temp.77 stopni wartości były takie same na vagu
jak i na klimatroniku.Natomiast zegar wskazówkowy pokazywał 83st.przy
temp.77 na vagu jak i na klimatroniku.Dodam jeszcze że podczas
nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
zimny.
Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?



Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-16 13:22:09 - Czarek Daniluk

On Nov 16, 12:40 pm, maniek wrote:
> Witam.
> Mam pewien problem w audi 1.9 tdi,związany z osiągnięciem odpowiedniej
> temperatury silnika i nie wiem czy wymienić termostst czy czujnik.
> Podłączyłem vag do i w momencie nagrzewania się silnika temp.na
> klimatroniku była cały czas mniejsza o 2 stopnie od tego co pokazywał
> vag.Po osiągnięciu max.temp.77 stopni wartości były takie same na vagu
> jak i na klimatroniku.Natomiast zegar wskazówkowy pokazywał 83st.przy
> temp.77 na vagu jak i na klimatroniku.Dodam jeszcze że podczas
> nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
> zimny.
> Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?

Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
elektrykę od niego.
Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)

Pozdrawiam !



Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-16 21:38:08 - maniek

On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk wrote:
> On Nov 16, 12:40 pm, maniek wrote:

> Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
> świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
> elektrykę od niego.
> Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
> wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)
>
> Pozdrawiam !

Elektryka oraz świece są OK.




Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-17 09:07:35 - Czarek Daniluk

On Nov 16, 9:38 pm, maniek wrote:
> On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk wrote:
>
> > On Nov 16, 12:40 pm, maniek wrote:
> > Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
> > świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
> > elektrykę od niego.
> > Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
> > wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)
>
> > Pozdrawiam !
>
> Elektryka oraz świece są OK.

Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie
objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem.
Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do
wymiany.

Zacznijmy od tego jakie TDi o jakim oznaczeniu kodowym posiadasz ? -
od tego trzeba było zacząć bo tdi jak mrówków.

Pozdrawiam !



Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-17 10:07:31 - maniek

On 17 Lis, 09:07, Czarek Daniluk wrote:
> On Nov 16, 9:38 pm, maniek wrote:
>
> > On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk wrote:
>
> > > On Nov 16, 12:40 pm, maniek wrote:
> > > Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
> > > świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
> > > elektrykę od niego.
> > > Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
> > > wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)
>
> > > Pozdrawiam !
>
> > Elektryka oraz świece są OK.
>
> Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie
> objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem.
> Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
> cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do
> wymiany.
>
> Zacznijmy od tego jakie TDi o jakim oznaczeniu kodowym posiadasz ? -
> od tego trzeba było zacząć bo tdi jak mrówków.
>
> Pozdrawiam !
A możesz troszkę jaśniej-120;-20 to są wartości rezystancji czujnika?
Kod silnika to AHU.

ps.dzięki wielkie za zainteresowanie tematem



Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-17 17:19:43 - Czarek Daniluk

W dniu 2011-11-17 10:07, maniek pisze:

> A możesz troszkę jaśniej-120;-20 to są wartości rezystancji czujnika?
> Kod silnika to AHU.
>
> ps.dzięki wielkie za zainteresowanie tematem

Daj Boże w naszym pięknym kraju jednostką temperatury są stopnie
celsjusza i w takiej właśnie jednostce podałem :D
AHU to prawie ALE które miałem.
Sprawdź te świece w króciec wkręcone, mam nadzieję że AHU miało
elektryczny podgrzewacz :)

Pozdrawiam !



Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-17 13:26:46 - maniek

On 17 Lis, 09:07, Czarek Daniluk wrote:
> On Nov 16, 9:38 pm, maniek wrote:
>
> > On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk wrote:

>
> Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie
> objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem.
> Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
> cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do
> wymiany.

>
> Pozdrawiam !


Znalazłem w książce Sam Naprawiam Audi coś takiego-
img408.imageshack.us/img408/5283/dodatkoweswiecezarowea4.png
Czy te 20 stopni to powinna być temp.otoczenia czy silnika?



Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-17 17:21:36 - Czarek Daniluk

W dniu 2011-11-17 13:26, maniek pisze:

> Znalazłem w książce Sam Naprawiam Audi coś takiego-
> img408.imageshack.us/img408/5283/dodatkoweswiecezarowea4.png
> Czy te 20 stopni to powinna być temp.otoczenia czy silnika?

Ja tam bym je sprawdził na iskrzenie :D kawałkiem kabla - jeden kawałek
do + akumulatora, drugi po odkręceniu od niej kabla do świecy ;)

Pozdrawiam !



Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-17 12:56:03 - Przemysław Czaja


Użytkownik maniek

>Dodam jeszcze że podczas
>nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
>zimny.
>Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?

Nie mam VW, dlatego tylko ogólnie. Wąz na dole był zimny dlatego, że
prawdopodobnie termostat nie puścił jeszcze dużego obiegu, jednak być
może ze względu na wadliwe działanie częściowo otwarł już przepływ
cieczy w niewielkiej ilości i ta zdążyła się wychłodzić w chłodnicy.
Miałem podobną sytuację w Oplu - termostat zbyt wcześnie się otwierał i
silnik osiągał max 70 stopni. Tyle, że u mnie taką wartość pokazywały
wszystkie czujniki - nie było rozbiezności. Wymiana termostatu pomogła a
silnik nagrzewa się teraz dużo szybciej, już po kilku km osiąga prawie
90 stopni i utrzymuje temp.bez względu na rodzaj jazdy. Jeśli zauważyłeś
dłuższe nagrzewanie się silnika, nawet do tych 70 stopni to obstawiał
bym termostat a nie czujnik.




Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-17 13:08:34 - maniek

Czyli jak termostat ma temperaturę otwarcia np.86st.to do tego momentu
teoretycznie dolny wąż powinien być zimny a jeżeli dolny wąż wcześniej
robi się ciepły to może sugerować wadliwy termostat?
Dobrze to rozumuje?



Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-17 13:15:24 - Przemysław Czaja


Użytkownik maniek <

>Czyli jak termostat ma temperaturę otwarcia np.86st.to do tego momentu
>teoretycznie dolny wąż powinien być zimny a jeżeli dolny wąż wcześniej
>robi się ciepły to może sugerować wadliwy termostat?
>Dobrze to rozumuje?

Zazwyczaj jest tak, że do chwili otwarcia czyli np. 86 st. to nawet
górny wąż powinien być zimny (prawdopodobnie jest pierwszym elementem za
termostatem)
nie sugeruj się dolnym wężem (no chyba, że w VW jest inaczej) bo u mnie
było tak, że dolny był zimny a termostat puszczał płyn w duży obieg
ale zanim płyn dotarł do dolnego węża to już się wychłodził.




Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?

2011-11-17 13:21:36 - maniek

On 17 Lis, 13:15, Przemysław Czaja wrote

> nie sugeruj się dolnym wężem (no chyba, że w VW jest inaczej) bo u mnie
> było tak, że dolny był zimny a termostat puszczał płyn w duży obieg
> ale zanim płyn dotarł do dolnego węża to już się wychłodził.


No tak,faktycznie ;)



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS