- wzrost rozpowszechnienia i sprzedaży,
- dobre wyniki czytelnictwa,
- duża cytowalność
Tygodnik WPROST jest jednym z wiodących tygodników opinii, który w styczniu 2012 r. zanotował wzrost rozpowszechnienia. W badaniach czytelnictwa WPROST wyprzedziło Politykę. W lutym natomiast WPROST był liderem cytowalności wśród tygodników opinii.
Według danych ZKDP, w styczniu 2012 r. rozpowszechnienie płatne WPROST wyniosło 122 518 i było o 1,6 proc. wyższe niż w styczniu 2011 r.
Tytuł |
Rozpowszechnienie płatne razem styczeń 2012 |
Rozpowszechnienie płatne razem styczeń 2011 |
ZMIANA |
Wprost |
122 518 |
120 623 |
+1,6 |
Newsweek Polska |
117 651 |
112 814 |
+ 4,3 |
Polityka |
126 465 |
145 501 |
-13,08 |
Tab.1. Zmiana wielkości rozpowszechnienia płatnego razem tygodników Wprost, Newsweek Polska, Polityka w okresie styczeń 2012/ styczeń2011 na podst. opublikowanych danych ZKDP.
W porównaniu do grudnia 2011 r., w styczniu “Wprost” jako jedyny w tym zestawieniu odnotował wzrost zarówno sprzedaży (o 2,76 proc.), jak i rozpowszechnienia płatnego razem (o 1,3 proc.). Był to zarazem najwyższy wzrost wśród tygodników opinii w ogóle. Większość tytułów w tym segmencie w styczniu notowała spadki obu wielkości.
Tytuł |
Rozpowszechnienie płatne razem styczeń 2012 |
Rozpowszechnienie płatne razem grudzień 2011 |
ZMIANA |
Wprost |
122 518 |
120 962 |
+1,3 |
Newsweek Polska |
117 651 |
127 002 |
- 7,4 |
Polityka |
126 465 |
144 171 |
-12,3 |
Tab.2. Zmiana wielkości rozpowszechnienia płatnego razem tygodników Wprost, Newsweek Polska, Polityka w okresie styczeń 2012/ grudzień 2011 na podst. opublikowanych danych ZKDP.
Z kolei według wyników badania PBC General, w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku WPROST był drugim najpopularniejszym tygodnikiem opinii. Wskaźnik czytelnictwa wyniósł 6,71 proc., a WPROST awansował z pozycji 8. na 7. i wyprzedził “Politykę”, której poziom czytelnictwa spadł z 6,97 proc. do 6,41 proc.
Tytuł |
Sierpień 2011 – styczeń 2012 |
Sierpień 2010 – styczeń 2011 |
Procent respondentów |
||
Newsweek Polska |
8,91% |
8,77% |
Wprost |
6,71% |
6,72% |
Polityka |
6,41% |
6,97% |
Tab.3.Czytelnictwo tygodników Wprost, Newsweek Polska, Polityka w okresie sierpień 2011 – styczeń 2012 na podst. opublikowanych danych PBC.
W lutym WPROST znokautował też pozostałe tygodniki pod względem liczby cytowań w innych mediach. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, WPROST uplasował się na 6 miejscu w ogóle, ustępując jedynie trzem ogólnopolskim dziennikom oraz stacji radiowej RMF FM i telewizji informacyjnej TVN24.
.
Tytuł |
Liczba cytowań w innych mediach Luty 012 |
Wprost |
150 |
Newsweek Polska |
79 |
Polityka |
84 |
Tab. 4. Cytowalność tygodników Wprost, Newsweek Polska, Polityka na podstawie raportu „Najbardziej opiniotwórcze media lutego 2012”. Instytut Monitorowania Mediów, marzec 2012.
*****
Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. WPROST trafia do kiosków co poniedziałek. E-wydanie tygodnika jest dostępne już w sobotę o północy na stronie tygodnika (ewydanie.wprost.pl) oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl). WPROST jest również dostępne w wydaniu na tablety i smartfony w App Store oraz na Android Market.