Gdy trzy lata temu największe gospodarki europejskie, takie jak Wielka Brytania czy Francja, notowały spadki PKB od 2,5 do prawie 10 proc., Polska jako jedyny kraj na Starym Kontynencie zachowała dodatnie tempo wzrostu. Choć obecnie sytuacja nie jest już tak poważna, to z czołówek telewizyjnych nie znika słowo „kryzys” odmieniany przez wszystkie przypadki. Tymczasem, jak twierdzi Prezes platformy sprzedażowej Power Price Piotr Skawiński - Przedłużający się kryzys gospodarczy dotknąłby nas wszystkich w znacznie większym stopniu, gdyby nie powszechność Internetu.
Zdaniem Skawińskiego Internet chroni przed kryzysem zarówno przedsiębiorców, jak i końcowych konsumentów, dzięki dostępności towarów i usług oraz dużo większej niż w realnej gospodarce konkurencji cenowej między dostawcami. Wykorzystanie rozwiązań zakupów zbiorowych, miało wpływ na to, że różnice cenowe stały się jeszcze bardziej wyraźne. Power Price S.A., spółka, która prowadzi platformę e-commerce przeznaczoną do wymiany handlowej pomiędzy producentami lub dystrybutorami, a klientami końcowymi również wykorzystuje rozwiązania zakupów grupowych, dzięki czemu oferuje jedna z najniższych cen na rynku, co potwierdził raport opublikowany w ub. r. min. na portalu Money.pl na temat cen z którego wynikało, że różnice w cenie koszyka podstawowych produktów dla biura sięgają - w zależności od sklepu - nawet 40 procent.
Obok eksportu (w ubiegłym roku polskie firmy sprzedały za granicę towary za 123 mld euro, czyli o 10 proc. więcej niż w 2010 roku) i popytu wewnętrznego, specjaliści zwracają uwagę na dużo lepszą zdolność polskich firm do redukcji kosztów i poprawy rentowności w trudnych warunkach. Staje się to możliwe, właśnie dzięki Internetowi, a ściślej możliwości obniżenia kosztów firm i gospodarstw domowych przy wykorzystaniu możliwości jakie daje Sieć.
- Przeciętny człowiek wydawałby o wiele więcej pieniędzy, gdyby po każdy towar musiał wychodzić z domu – przekonuje Skawiński. Internet zwiększył konkurencyjność nawet niewielkich, działających w małych miejscowościach firm, umożliwiając im sprzedaż produktów klientom z całego świata. Według Prezesa spółki Power Price rynek sprzedaży online nadal się kształtuje, zaś sprzedawcy i klienci dopiero odkrywają jego możliwości. - Wydatki można zredukować jeszcze bardziej – zapewnia Skawiński. Czy tak się stanie, zależy jednak od samych właścicieli sklepów. To oni mogą bowiem obniżyć końcową cenę produktu, czyli osiągnąć cel, który przyświecał podczas tworzenia platformy Power Price.
Zdaniem Skawińskiego obniżenie cen jest możliwe, i to przy jednoczesnym zwiększeniu marż producentów oraz dystrybutorów. Możliwość taką daje wyeliminowanie z łańcucha dostaw kosztownych pośredników, czyli hurtowników i detalistów.
Power Price, której pomysłodawcą i Prezesem jest Piotr Skawiński, to platforma sprzedaży online łącząca rozwiązania sklepu internetowego, giełdy towarowej oraz portalu zakupów grupowych. Na platformie Power Price dostępnych jest blisko 26 tys. artykułów dedykowanych dla firm, a to co wyróżnia ją na tle konkurencji oraz innych systemów zakupów grupowych jest przekazywanie wszystkich wynegocjowanych od producentów rabatów klientom końcowym, bez czerpania z tego faktu dodatkowej korzyści – Power Price niezależnie od ceny produktu i przyznanych mu rabatów, zawsze pobiera jedynie stałą opłatę technologiczną.