Właściciele punktów usługowo-handlowych, którzy oferują usługi płatnicze kartami lub rozważają wprowadzenie takiego udogodnienia dla klientów, mogą otrzymać teraz premię transakcyjną z PKO Banku Polskiego. Nowa oferta banku pozwala obniżyć koszty ponoszone przez przedsiębiorców, które są główną barierą rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce. I wpisuje się w działania zmierzające do zmniejszenia wysokości prowizji pobieranych od sprzedawców.
Oferta „Terminal z zyskiem” skierowana jest do małych i średnich przedsiębiorstw z sektora handlu i usług. Polega na wypłacie premii transakcyjnej w wysokości 50 zł za każdy miesiąc, w którym sklep, restauracja, apteka, stacja paliwowa lub inny punkt handlowo-usługowy przy pomocy terminala eService przyjmie płatności kartami PKO Banku Polskiego o wartości minimum 4 tysięcy złotych, czyli jedynie 166 zł dziennie (przy założeniu 24 dni handlowych w miesiącu). Premia pozwala na obniżenie kosztów ponoszonych przez przedsiębiorcę w wyniku umożliwienia klientom płacenia za produkty i usługi w formie bezgotówkowej.
- Rozwiązanie zaproponowane przez nasz bank wpisuje się w działania podejmowane pod auspicjami NBP, zmierzające do obniżenia opłaty interchange. Jest skierowane do tych przedsiębiorców, którzy już oferują albo rozważają udostępnienie płatności bezgotówkowych swoim klientom. Podstawową korzyścią instalacji terminala płatniczego jest wzrost obrotów firmy. Według danych organizacji płatniczych może on sięgać nawet 30 proc. – mówi Szymon Wałach, Dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.
Nowa oferta oprócz terminala do akceptacji płatności kartami składa się również z rachunku bieżącego, karty debetowej, dostępu do rachunku przez Internet, telefon oraz możliwości skorzystania z dopuszczalnego salda debetowego w wysokości do 20 tysięcy złotych w oparciu o wpływy na rachunek, bez konieczności przedkładania dokumentów finansowych. Takie rozwiązanie dostępne jest jedynie w PKO Banku Polskim.
Kartami płatniczymi posługuje się 20 milionów Polaków. PKO Bank Polski wydał ich ponad 7 milionów.
eService to spółka z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, która posiada niemal 53 tysiące terminali.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.