Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-01-31

A A A POLEĆ DRUKUJ

NK w 2011 roku

W 2011 r. największy portal społecznościowy w Polsce obchodził swoje piąte urodziny. Był to czas premier nowych produktów (również na nowych platformach), odświeżenia designu, a także zmian w zarządzie spółki Nasza Klasa.

Nowe produkty

W 2011 roku NK znacząco rozwinęła system widżetów wprowadzając "Fajne!". Jest to przycisk skierowany do właścicieli stron internetowych i blogów. Jednym kliknięciem można wyróżnić stronę internetową, zdjęcie czy artykuł znaleziony w sieci. W ten sposób NK rozwija zestaw narzędzi łączących portal ze stronami zewnętrznymi. Widżet ma zadanie animowania ruchu w serwisie za pomocą rekomendacji znajomych. Kolejną nowością są reklamy samoobsługowe, z których korzystają już pierwsi partnerzy NK. Reklamy zarządzane przez Klientów mają formę boksów tekstowo-graficznych, które komponują się z szatą portalu, dzięki czemu nie są inwazyjne. Reklamodawcy mogą decydować o poziomie ceny za kliknięcie, jaki są gotowi zapłacić.

Nowe platformy

Ważną częścią nowości produktowych są narzędzia, dzięki którym z NK można korzystać na nowych platformach sprzętowych. Jedną z nich są smartfony z systemem operacyjnym Android, dla których powstała specjalna aplikacja. Szybko zdobyła ona popularność wśród internautów, tak jak cała platforma mobilna nk.pl. Liczba unikalnych użytkowników NK w komórce przekroczyła milion. Inną platformą, na której pojawiła się NK są komputery osobiste z systemem Windows. Specjalnie dla nich powstała wersja miniNK, którą Użytkownicy mogą zainstalować na swoich komputerach.

Więcej rozrywki

2011 rok to czas popularyzacji NK jako społecznościowej platformy gier. W tym czasie w portalu pojawiło się kilkadziesiąt nowych tytułów, w tym Social City (najlepsza gra społecznościowa 2010 wg Game Developer"s Choice Online). Wśród społeczności nk.pl jest już ponad 3,5 miliona regularnych graczy, a aż 15 z dostępnych tytułów zgromadziło ponad milionowe społeczności fanów.

Nowy prezes i serwerownia

W kwietniu 2011 prezesem spółki Nasza Klasa został Dominik Czarnota. Manager jest związany z NK od 2008 roku kiedy jako pełnomocnik zarządu ds. e-Commerce współtworzył struktury handlowe NK. Następnie był odpowiedzialny za cały pion przychodowy. Czarnota zastąpił Arkadiusza Pernala, który pełnił tę funkcję od początku 2009 roku. Zmiany nastąpiły również w infrastrukturze informatycznej NK. Spółka z sukcesem przeniosła wszystkie swoje serwery do obiektu Telehouse.Poland. Infrastruktura NK, która wymagała transportu, ważyła łącznie 16 ton. Etap demontażu sprzętu rozpoczął się pod koniec stycznia, a fizyczna migracja serwerów w lutym. Proces przeprowadzki trwał 7 miesięcy i należał do najbardziej zaawansowanych operacji tego typu dotychczas realizowanych na polskim rynku IT.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS