Najnowszy numer „Bloomberg Businessweek Polska” ukazał się z dodatkiem specjalnym pt.: „TOP 20. Najlepsi menedżerowie na czas kryzysu”. W dodatku – 20 nazwisk prezesów polskich firm, które mimo spowolnienia gospodarki rozwijają skrzydła.
Lista powstała na podstawie sondażu, w którym głosowali doświadczeni menedżerowie i obserwatorzy rynku z różnych branż, i przynosi próbę odpowiedzi na pytanie, jakimi cechami powinien się wyróżniać najlepszy menedżer, najlepszy na czas kryzysu. A musi mieć tych cech sporo. Powinien być odważny, by nie ulegał ogólnej panice i stawiał czoła przeciwnościom. Rzeczowy, by podejmował szybkie i konkretne decyzje w najtrudniejszych momentach. Odporny i zdystansowany w sytuacjach na pograniczu paniki oraz szybko reagujący w chwilach mogących oddziaływać destrukcyjnie i powodować w zespole momenty zwątpienia i bezradności. Charyzmatyczny, by pociągnąć za sobą ludzi.
Którzy z polskich menedżerów dysponują takimi cechami?
Na liście TOP 20 „Bloomberg Businessweek Polska”, w kolejności alfabetycznej, znaleźli się:
Wojciech Balczun – PKP Cargo
Jørgen Bang-Jensen – Play (P4)
Norbert Biedrzycki – Sygnity
Krzysztof Bobrowski – OSG Records Management Group
Marek Cywiński – Kapsch Telematic Services
Zbigniew Jagiełło – PKO BP
Krzysztof Kalicki – Deutsche Bank Polska
Andrzej Klesyk – PZU
Piotr Krupa – KRUK
Dominik Libicki – Cyfrowy Polsat
Leszek Niemycki – Deutsche Bank PBC
Paweł Olechnowicz – Lotos
Maciej Owczarek – ENEA
Artur Radwan – Koleje Mazowieckie
Miroslav Rakowski – T-Mobile
Sławomir Sikora – Citi Handlowy
Ludwik Sobolewski – GPW
Cezary Stypułkowski – BRE Bank
Herbert Wirth – KGHM
Maciej Witucki – Orange Polska.
Jak sami liderzy oceniają swoją pozycję i czas, w którym muszą się mierzyć z wyzwaniami rynku? W czasie kryzysu uczestnikom rynku bardzo szybko wystawiane są oceny. Rynek weryfikuje decyzje i kroki podejmowane przez przedsiębiorstwa – mówi w rozmowie z „BBWP” Piotr Krupa, prezes KRUK SA. Są firmy, które potrafią oprzeć się kryzysowi, a nawet na nim zyskać. Podobnie jest z liderami: jedni upatrują w tym swojej szansy, inni ponoszą klęskę – dodaje z kolei Maciej Owczarek, prezes zarządu Enei. W dodatku – komentarze najlepszych menadżerów oraz tych, którzy ich wybrali.
Redaktorem prowadzącym dodatku jest Rita Schultz, dyrektor wykonawcza ds. wydawniczych „BBWP”.
Nowy numer „Bloomberg Businessweek Polska” z dodatkiem „TOP 20. Najlepsi menedżerowie na czas kryzysu” jest dostępny w sprzedaży od poniedziałku, 9 lipca.
„Bloomberg Businessweek Polska” to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Ukazuje się od września 2011 r. Jego wydawcą jest Point Group Business Unit, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Magazyn jest wydawany na licencji Bloomberg L.P., wydawcy „Bloomberg Businessweek”. To pierwsza międzynarodowa licencja od czasu przejęcia magazynu „Businessweek” przez Bloomberg w 2009 roku. Od sierpnia redaktorem naczelnym „BBWP” będzie Cezary Szymanek.