Zysk netto grupy Agory wzrósł do 25,36 mln zł
Agora podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2005 r. o 2-3 pkt proc. - wywiad z prezes spółki.
Spółka medialna Agora SA miała 25,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej w III kw. 2005 roku wobec 16,46 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie w piątek.
Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 30,57 mln zł wobec 19,38 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody wyniosły 256,93 mln zł wobec 248,55 mln zł rok wcześniej.
Jest to wynik lepszy od oczekiwań rynkowych, których średnia wynosiła 17,92 mln zł. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości 9,0-31,1 mln zł.
Narastająco w I-III kw. 2005 roku grupa miała 116,44 mln zł zysku wobec 28,24 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 872,88 mln zł wobec 723,50 mln zł.
DZIENNIKI I INTERNET
Łączne przychody segmentu wzrosły o 23% i wyniosły 679,8 mln złotych. Cały segment osiągnął EBITDA na poziomie 188,7 mln zł, a marża EBITDA wzrosła do 25%.
Gazeta Wyborcza: Średnia sprzedaż Gazety Wyborczej wzrosła o 5,3% i wyniosła 456 tys. egzemplarzy. Średnia sprzedaż bulwarówki Fakt w tym okresie wyniosła 515 tys. egzemplarzy i spadła o prawie 7%. Przychody Gazety z reklam wzrosły do 340,1 mln zł, a jej udział w rynku reklamy dzienników wyniósł 41%. Czytelnictwo Gazety w pierwszych trzech kwartałach 2005 r. utrzymało się na poziomie z zeszłego roku i wyniosło 19,2%.
Metro. W III kwartale 2005 r. Metro czytało prawie 1,1 mln osób dziennie, ponad 3 razy więcej niż rok temu. Metro jest obecnie największą w Polsce gazetą bezpłatną i 4-tą najbardziej poczytną gazetą w kraju, tuż za Super Expressem. We wrześniu tego roku Metro zwiększyło nakład w Warszawie; obecnie średni dzienny ogólnopolski nakład Metra wynosi 487 tys. egzemplarzy, w tym 717 tys. egzemplarzy w piątek.
Kolekcje wydawnicze: Przychody ze sprzedaży kolekcji w pierwszych trzech kwartałach 2005 r. wyniosły 127,2 mln zł, a zysk operacyjny 14,2 mln zł. Sprzedaliśmy łącznie 6,2 mln egzemplarzy książek. We wrześniu. ruszyły dwie nowe kolekcje - przewodniki turystyczne oraz bajki dla dzieci. Pierwsze wyniki sprzedaży serii przewodników są lepsze od oczekiwań Spółki. W trzecim kwartale 2005 r. Spółka wprowadziła również jednorazowe projekty takie jak sprzedaż filmu na DVD - Karol, człowiek, który został papieżem.
Gazeta.pl: Kwartał po kwartale portal osiąga dodatni wynik EBITDA. Rośnie liczba unikalnych użytkowników; we wrześniu padł rekord - 5.1 mln użytkowników.
REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Przychody AMS wyniosły 102,4 mln złotych, czyli o 22,2% więcej niż przed rokiem. Zysk operacyjny wyniósł 10,4 mln złotych. Wzrost przychodów to efekt rosnącego rynku i skutecznych działań sprzedażowych podejmowanych przez AMS oraz rozwoju nowych produktów. W trzecim kwartale AMS skorzystał na wydatkach na kampanie wyborcze. Szacowany udział AMS w rynku reklamy zewnętrznej wzrósł do poziomu 29,0%.
CZASOPISMA
Przychody z reklam wzrosły o 29%, ale przychody ze sprzedaży egzemplarzy obniżyły się o 18%. To ogólny trend rynkowy wynikający z rezygnacji z gadżetów i obniżania cen egzemplarzowych.
Wyniki sprzedaży egzemplarzy i reklam Avanti są bardzo dobre, a sprzedaż pierwszych dwóch numerów Logo spełniła nasze oczekiwania. Czasopisma są rentowne na poziomie EBITDA (wynik na poziomie 5,2 mln PLN).
RADIO
Przychody z reklam wzrosły o 19%, całkowite przychody wyniosły 39,2 mln zł. Nasz plan strategiczny to zarządzanie radiami poprzez silne marki. Mamy już jedną, Złote Przeboje. Teraz realizujemy drugi element strategii –. właśnie uruchomiliśmy Radio Roxy FM w 5-ciu miastach, grające w formacie soft rock.
Tymczasem Agora SA podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2005 rok o 2-3 pkt proc. wobec oczekiwanych wcześniej 10-11%, powiedziała prezes spółki Wanda Rapaczyńska w telefonicznym wywiadzie dla agencji ISB.
„Ze względu na lepsze niż oczekiwano wydatki na reklamę w trzecim kwartale 2005 roku (także na kampanię wyborczą) oraz dobre perspektywy na czwarty kwartał, szacujemy, że całkowity wzrost wydatków na reklamę w 2005 roku może być o 2-3 pkt procentowe wyższy niż wcześniej zakładane 10-11%” – powiedziała ISB Rapaczyńska.
Według Agory, rynek reklamy w trzecim kwartale wzrósł o 16%. Najszybciej rosły wydatki w segmentach reklamy zewnętrznej (31%) i telewizji (17%), które najbardziej skorzystały na reklamach komitetów wyborczych. „Według naszych szacunków budżety partii na kampanię wyborczą wyniosły 50 mln zł, z czego 50% przeszło do telewizji, a reszta – na pozostałe media” – dodała prezes.
NOWY DZIENNIK
Spółka szacuje, że koszty związane z wprowadzeniem nowego dziennika obciążą wyniki grupy w czwartym kwartale. W trzecim kwartale całkowite koszty działań promocyjnych i marketingowych w grupie wyniosły 29,8 mln zł (w trzech kwartałach br. – 96 mln zł) i stanowiły około 12% sprzedaży grupy (w I-III kw. – 11%).
„Jesteśmy przygotowani, że te koszty będą wyższe niż w tym okresie. Szczegóły jednak podamy w dniu debiutu nowego dziennika” – powiedziała Rapaczyńska.
Prezes nie zaprzeczyła ani nie potwierdziła nieoficjalnych informacji mediów, że dniem debiutu nowego dziennika ma być 14 listopada.
SEKTOR RADIOWY
Agora jest w trakcie realizowania strategii w segmencie radiowym i przeprowadzenia restrukturyzacji.
„Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się, byśmy wprowadzili zarządzanie poprzez marki w tym segmencie. Jeżeli to będzie dobrze działać i przyniesie efekty, to pomyślimy o poszerzeniu tego projektu” – powiedziała Rapaczyńska.
Dodała, że po 6-9 miesiącach powinny być już dobrze widoczne pierwsze efekty tych działań.
Według niej, konsolidacja stacji radiowych powinna potrwać jeszcze przez większą część przyszłego roku.
„Skupianie radiostacji w jednej naszej spółce-córce wymaga otrzymania wiele zgód od KRRiT, stąd trudno ocenić, jak długo to może potrwać” – dodała prezes.
KOLEKCJE „GAZETY WYBORCZEJ”
Całkowite przychody ze sprzedaży kolekcji wydawniczych Agory w pierwszych trzech kwartałach 2005 roku wyniosły 127,2 mln zł. Zysk operacyjny przedsięwzięcia w tym samym okresie wyniósł 14,2 mln zł. W okresie styczeń-wrzesień 2005 roku Agora sprzedała łącznie 6,2 mln egzemplarzy książek.
„Z naszych obecnych projektów wydawniczych mogę tylko tyle powiedzieć, że przewodniki sprzedają się powyżej naszych oczekiwań” – powiedziała Rapaczyńska.
Agora miała 25,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej w trzecim kwartale 2005 roku wobec 16,46 mln zł zysku rok wcześniej. Średnia prognoz analityków wynosiła 17,92 mln zł, a ich oczekiwania wahały się od 9,0 mln zł do 31,1 mln zł.
Po trzech kwartałach 2005 roku grupa miała 116,44 mln zł zysku wobec 28,24 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 872,88 mln zł wobec 723,50 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Zysk netto grupy Agory wzrósł do 25,36 mln zł