SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prasa latynoska walczy o udziały w rynku

Czytelnicy latynoskiej prasy w USA są bardzo rozdrobnieni.

Latynosi, którzy mówią po hiszpańsku, przeważnie są urodzeni za granicą, podczas gdy ci z nich mówiący przede wszystkim w języku angielskim, przeważnie są Amerykanami z drugiego pokolenia. Są też konsumenci bikulturowi, którzy w domu mówią po hiszpańsku ale naukę pobierali w języku angielskim i przy czytaniu prasy wolą właśnie angielski.

Taki podział sprawia, że rynek prasy latynoskiej jest wyzwaniem dla wydawców. „Za mało jest publikacji, które szłyby za takimi trendami jakich chcemy” – mówi Oswald Mendez z latynoskiej agencji marketingowej i reklamowej Vidal Partnership. Według niego zależy to od podejścia: „Czy chcę wydać pieniądze na drukowane reklamy w dwóch pismach, czy chcę je wydać na coś innego?” To „coś innego” to najczęściej hiszpańskojęzyczna telewizja, a konkretnie Univision.

Jak podaje firma badawcza TNS Media Intelligence, spośród latynoskich mediów w 2006 roku na reklamę w latynoskiej prasie przeznaczono zaledwie 2 procent wydatków. To o 4,4 procenta mniej niż rok wcześniej. Latynoska sieć telewizyjna urwała aż 64 procent z tego reklamowego tortu. Natomiast biorąc pod uwagę cały rynek prasy amerykańskiej, przeznaczono na nią 18 procent wydatków reklamowych.

Tak więc podczas gdy hiszpańska populacja rośnie, to jej pisma takie jak Men’s Health en Espanol, Shape en Espanol, Fuego czy Cristina La Revista są zamykane. Jednak nie dotyczy to wszystkich latynoskich wydawnictw.

People en Espenol, lider rynku, notuje trwały wzrost. Dobrze radzą sobie również pisma wydawnictwa Meredith Corporation, takie jak Siempre Mujer, Ser Padres, Espera i Healthy Kids en Espanol. Meredith różni się od konkurencji tym, że posiada jednostkę Hispanic Ventures, która prowadzi konsultacje markowe i badawcze.

Dołącz do dyskusji: Prasa latynoska walczy o udziały w rynku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl