Polskie internautki wolą sieć od znajomych, rodziny i telewizji
Ponad połowa respondentek deklaruje, że korzystanie z sieci to najczęstszy sposób spędzania przez nie wolnego czasu - wynika z badania firmy Gemius. Internet przewyższa pod tym względem nie tylko telewizję, lecz również znajomych i rodzinę.
Dla 53 proc. polskich internautek korzystanie z sieci jest ulubioną czynności w wolnym czasie - pokazuje badanie przeprowadzone przez firmę Gemius. Znacznie mniej respondentek - po 37-36 proc. - wskazuje w tej roli spotkania ze znajomymi, oglądanie telewizji oraz czytanie prasy lub książek, natomiast tylko 25 proc. spotyka się wtedy w gronie rodzinnym oraz słucha radia lub muzyki.
32 proc. polskich internautek stanowią tzw. normaleski, czyli panie z ustabilizowaną sytuacją życiową, często mężatki i matki, nie rezygnujące jednak z kariery zawodowej i rozwoju intelektualnego. Są dobrze wykształcone, a zakupów nie traktują jako rozrywki samej w sobie, tylko rozważnie gospodarują budżetem domowym. Z kolei co czwarta Polka w sieci to tzw. siatkarka - rozsądna, oszczędna, poświęcająca się dla rodziny i nierealizująca własnych pasji. Takie kobiety mieszkają głównie w mniejszych miejscowościach lub na wsi, są gorzej wykształcone, a z racji niskich dochodów niezbyt lubią zakupy, ale są otwarte na promocje konsumenckie.
13 proc. wśród polskich internautek stanowią tzw. szafiarki - dobrze sytuowane, wykształcone młode kobiety, które są singielkami bądź pozostają w wolnych związkach. Zazwyczaj mieszkają w dużych miastach, cenią niezależność i możliwość samorealizacji, a ich główne hobby to zakupy, więc dużą wagę przywiązują do marki i jakości produktów. Prowadzą aktywny tryb życia, w wolnym czasie chodzą do klubów, kina lub spotykają się ze znajomymi. Co dziesiąta Polka korzystająca z sieci to tzw. kulturystka - młoda pasjonatka kina, teatru lub książek, ceniąca miłość, przyjaźń i możliwość realizowania własnych pasji. Postawa antykonsumpcyjna przekłada się na jej niechęć do promocji i konkursów oraz unikanie dużych centrów handlowych, w miejsce których wybiera małe sklepy blisko domu. Najmniejszą grupę polskich internautek (5 proc.) stanowią tzw. tenisistki - dziewczyny w wieku licealnym, często zamieszkujące mniejsze miejscowości. W wolnym czasie lubią robić zakupy, a ponieważ dysponują mniejszym budżetem, są bardzo świadomymi konsumentkami i kupują najtańsze produkty, często w promocji lub z katalogów wysyłkowych.
Badanie zostało zrealizowane od 3 do 9 czerwca br. na stronach korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety objęły losową grupę 2050 internautek w wieku powyżej 15 lat. Natomiast po uwzględnieniu w tych rezultatach wagi analitycznej danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości używania z sieci pochodzących z badania Omnibus PBS wyróżniono pięć grup Polek korzystających z internetu.
Dołącz do dyskusji: Polskie internautki wolą sieć od znajomych, rodziny i telewizji