Orange i Orlen najaktywniejszymi sponsorami kultury i sportu
Aktywność sponsoringowa marek Orange i Orlen jest najbardziej zauważalna przez odbiorców. Obydwie marki są w czołówce najbardziej aktywnych sponsoringowo marek zarówno w kontekście wydarzeń sportowych, jak i kulturalnych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Respondenci znacznie częściej kojarzą sponsorów sportu niż sponsorów kultury, jednak znacznie łatwiej jest im wskazać ogólnie firmy angażujące się w sponsoring sportu niż skojarzyć je z konkretnymi wydarzeniami sportowymi.
Wyjątek stanowią wydarzenia, w których nazwie pojawia się marka sponsora, np. Tauron Basket Liga, Wojak Boxing Night czy Orlen Warsaw Marathon.
Wśród pięciu najaktywniejszych sponsorów wydarzeń sportowych znalazły się dwie marki obuwia i odzieży sportowej: Adidas i Nike.
W mniejszym stopniu niż sponsorzy sportu kojarzeni są sponsorzy wydarzeń kulturalnych.
Badanie "Sponsoring Monitor" zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w okresie styczeń-kwiecień 2014 r. metodą wywiadów telefonicznych (CATI, N=513) oraz internetowych (CAWI, N=1234). Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.
Dołącz do dyskusji: Orange i Orlen najaktywniejszymi sponsorami kultury i sportu