SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Nowy Dzień": wysoki nakład, słaba sprzedaż

Jak wyglądała w listopadzie - dzień po dniu - sprzedaż i nakład "Nowego Dnia"?

Znamy juz oficjalne wyniki sprzedaży nowej gazety codziennej "Nowy Dzień" (Agora), która na rynku pojawiła się 14 listopada 2005 roku.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) wynika, że średnia sprzedaż "Nowego Dnia" w listopadzie ubiegłego roku wyniosła 210 972 egz..

Najlepiej sprzedało się wydanie z 30 listopada, gdy do dziennika 'Nowy Dzień' była dołączona, za darmo, płyta muzyczna z pierwszej część serii 'Leksykon Budki Suflera'.

Najgorszy wynik gazeta zanotowała w sobotę, 26 listopada, gdy sprzedaż wyniosła tylko 120 585 egz..

 

Tytul pisma Data wydania naklad Sprzedaż egz. Rozp. płatne razem
Nowy Dzień 2005-11-14 812180 398813 398813
Nowy Dzień 2005-11-15 808004 214018 214018
Nowy Dzień 2005-11-16 800000 188574 188574
Nowy Dzień 2005-11-17 799940 238468 238468
Nowy Dzień 2005-11-18 801164 171943 171943
Nowy Dzień 2005-11-19 800563 138567 138567
Nowy Dzień 2005-11-21 700490 171517 171517
Nowy Dzień 2005-11-22 700671 148209 148209
Nowy Dzień 2005-11-23 701018 154064 154064
Nowy Dzień 2005-11-24 701082 244699 244699
Nowy Dzień 2005-11-25 700725 126128 126128
Nowy Dzień 2005-11-26 600225 120585 120585
Nowy Dzień 2005-11-28 600781 133878 133878
Nowy Dzień 2005-11-29 549859 124038 124038
Nowy Dzień 2005-11-30 595279 591080 591080
Sumy dla: Nowy Dzień 10671981 3164581 3164581
Średnie dla: Nowy Dzień 711465 210972 210972

- "Nowy dzień" powinien być rentowny na poziomie operacyjnym po trzecim roku działalności, czyli w 2008 r. - zapewniał w dniu debiutu gazety Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory. - Przy założeniu braku zmian strukturalnych na rynku prasowym, w ciągu pierwszych trzech lat planujemy ponieść wydatki gotówkowe od 60 do 80 milionów złotych.

"Na podstawie wyników badań marketingowych spółka szacuje, że jeszcze w 2005 roku "Nowy Dzień" uplasuje się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się dzienników w Polsce. Zgodnie z założeniami spółki, osiągnięcie średniej tygodniowej sprzedaży egzemplarzy na poziomie 250.000 powinno zapewnić sukces finansowy przedsięwzięcia" - podała w listopadzie Agora.

Naczelnym gazety "Nowy Dzień" jest Jerzy Wójcik,  jego zastępcy to - Bożena Makowska, Grzegorz Piechota i Jarosław Śliżewski. Za koordynację całego projektu odpowiada Wojciech Fusek, wydawca dziennika.

Dołącz do dyskusji: "Nowy Dzień": wysoki nakład, słaba sprzedaż

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl