Jakie tytuły prasowe czytają Polacy?
“Tele Tydzień” to najpopularniejszy tytuł prasowy w Polsce i zarazem najchętniej czytany tygodnik. Wśród dzienników prowadzi “Gazeta Wyborcza” przed “Faktem”. Raport Wirtualnemedia.pl.
W okresie od grudnia 2010 roku do maja br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,80 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,36 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,24 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,81 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 13,80% |
Fakt | 13,36% |
Super Express | 6,24% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 5,81% |
Rzeczpospolita | 4,12% |
Przegląd Sportowy | 3,23% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,71% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,33% |
Gazeta Podatkowa | 0,76% |
Sport | 0,60% |
Puls Biznesu | 0,30% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,18% |
Najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce - sięga po niego aż 33,25 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,49 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,42 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,83 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników.
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 33,25% |
Życie na Gorąco | 18,49% |
Chwila dla Ciebie | 14,42% |
Angora | 11,63% |
Newsweek | 8,83% |
Gala | 8,03% |
Wprost | 7,47% |
Auto Świat | 7,12% |
Polityka | 7,00% |
To i Owo | 6,87% |
Twoje Imperium | 5,46% |
Na Żywo | 4,77% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,14% |
Gość Niedzielny | 4,12% |
Teleprogramy | 4,05% |
Takie jest Życie | 3,39% |
Przekrój | 3,34% |
Super TV | 3,22% |
Motor | 3,15% |
Rewia | 3,05% |
Świat i Ludzie | 2,29% |
Imperium TV | 1,68% |
Tele Max | 1,68% |
Forum | 1,53% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,31% |
Bella Relaks | 1,25% |
Tygodnik Siedlecki | 0,75% |
Przewodnik Katolicki | 0,64% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,63% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,59% |
Jarmark | 0,56% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,52% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,48% |
Panorama Leszczyńska | 0,38% |
Waseet (tygodnik bezpłatny) | 0,27% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,26% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,04% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,71 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,84 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,72 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,96 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) - w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 16,71% |
Pani Domu | 15,84% |
Tina | 14,72% |
Viva | 10,96% |
Z Życia Wzięte | 8,87% |
Gala | 6,78% |
Party Życie Gwiazd | 6,74% |
Komputer Świat | 5,91% |
Tele Świat | 5,76% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,11% |
Świat Seriali | 3,80% |
Bravo | 3,40% |
Sukcesy i Porażki | 3,28% |
Bravo Sport | 2,42% |
Bravo Girl | 1,69% |
TV 14 | 1,42% |
Monitor Księgowego | 0,57% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,27 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 10,11 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska).
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 12,27% |
Claudia | 10,11% |
Focus | 9,06% |
Cztery Kąty | 8,96% |
Poradnik Domowy | 8,47% |
Murator | 8,09% |
Kobieta i Życie | 7,46% |
Olivia | 6,74% |
Świat Kobiety | 6,65% |
Dobre Rady | 6,32% |
National Geographic | 6,05% |
Mój Piękny Ogród | 5,86% |
Avanti | 5,74% |
Działkowiec | 4,85% |
Auto Moto | 4,79% |
Glamour | 4,65% |
Mamo To Ja | 4,40% |
CKM | 4,23% |
Pani | 4,02% |
Przyślij Przepis! | 3,89% |
Cosmopolitan | 3,43% |
CD Action | 3,42% |
Joy | 3,34% |
Moje Gotowanie | 3,22% |
Moje Mieszkanie | 3,18% |
PC Format | 3,13% |
Dom & Wnętrze | 3,12% |
M jak mieszkanie | 2,89% |
Samo Zdrowie | 2,82% |
Moda na Zdrowie | 2,72% |
Elle | 2,65% |
Uroda | 2,65% |
Ładny Dom | 2,63% |
Playboy | 2,62% |
Zdrowie | 2,59% |
Auto Motor i Sport | 2,59% |
Zwierciadło | 2,38% |
Logo | 2,28% |
Dobre Wnętrze | 2,25% |
Naj Magazyn | 2,24% |
Kuchnia | 2,17% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,09% |
Twoje Dziecko | 2,08% |
Dziecko | 2,03% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,02% |
Dziewczyna | 2,01% |
Kwietnik | 1,98% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,97% |
Auto Świat Poradnik | 1,87% |
Magazyn Futbol | 1,85% |
Vita | 1,79% |
Świat Motocykli | 1,78% |
Chip | 1,78% |
Focus Historia | 1,76% |
Men's Health | 1,69% |
TopGear | 1,68% |
Film | 1,67% |
Twój Maluszek | 1,66% |
Charaktery | 1,61% |
Popcorn | 1,60% |
National. Geographic. Traveler | 1,59% |
Mój Piękny Dom | 1,56% |
Burda | 1,52% |
Wróżka | 1,51% |
M jak Mama | 1,47% |
Majster | 1,37% |
Bravo Girl | 1,35% |
Forbes | 1,27% |
Reader's Digest | 1,26% |
InStyle | 1,14% |
Zbuduj Dom | 1,13% |
Tak Mieszkam | 1,13% |
Twist | 1,12% |
Na ścieżkach życia | 1,10% |
Przepis na Ogród | 1,04% |
Sól i Pieprz | 1,04% |
21. wiek | 0,98% |
Shape | 0,88% |
Hot Moda & Shopping | 0,75% |
Voyage | 0,74% |
Sukces | 0,72% |
Weranda | 0,68% |
Podróże | 0,64% |
Play | 0,60% |
Cars Magazyn o Samochodach | 0,53% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny | 0,50% |
Architektura-Murator | 0,44% |
Żagle | 0,42% |
Fun Club | 0,41% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,13 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,13% |
Mój Piękny Dom | 2,58% |
Auto Świat 4x4 | 2,07% |
Komputer Świat Gry | 1,85% |
Rodzice | 1,60% |
Komputer Świat Ekspert | 1,54% |
Elle Decoration | 0,72% |
Style i Charaktery | 0,58% |
Weranda Country | 0,41% |
Polska Wita | 0,21% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 roku do maja 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 407 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Teraz Opole” (grudzień 2010; próba 20 412 egz.), “Wasset” (maj 2011: próba 20 306); “Film” (grudzień 2010; próba 20 412), “Cars” (grudzień 2010: marzec 2011; próba 8216), “Tak Mieszkam” (styczeń: maj 2011; próba 3995). “Bravo Girl” było badane w okresie od listopada 2010 do marca 2011 jako dwutygodnik (próba 16 1919), a w kwietniu i maju br. jako miesięcznik (próba 8216). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od grudnia 2010 do stycznia 2011 (próba 8086) jako miesięcznik, a od lutego do maja 2011 jako dwumiesięcznik (próba 16 321). “Gala” była badana w okresie od grudnia 2010 do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 20 306), a w maju br. jako dwutygodnik (próba 4101).
Dołącz do dyskusji: Jakie tytuły prasowe czytają Polacy?
Podajcie sprzedaż. Znowu wyjdzie że w tygodnikach opinii będzie zupełnie inaczej.