Telewizja 2024-04-25
6

TVN24 liderem najbardziej opiniotwórczych mediów. Wirtualnemedia.pl w TOP5 internetu

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Marcowy ranking Instytutu Monitorowania Mediów „Najbardziej opiniotwórcze media” otwiera TVN24. Drugą pozycję obejmuje „Gazeta Wyborcza”, trzecią - Wirtualna Polska. W czołówce mediów internetowych są Wirtualnemedia.pl. Po debiucie w ubiegłym miesiącu, do zestawienia nie wszedł Kanał Zero. 

TVN24 liderem zestawienia IMM już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Redakcja swoją pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie z Izabelą Leszczyną, ministrą zdrowia, o pigułce „dzień po”.

Miejsce drugie należy do „Gazety Wyborczej”, która awansowała o jedną pozycję z wynikiem 3,7 tys. wzmianek. Redakcja ujawniła, że Prokuratura Krajowa w 2021 roku miała kupić za kwotę 15 mln zł specjalistyczny system szpiegowski Hermes.

Podium zamyka Wirtualna Polska, cytowana niespełna 3,4 tys. razy. Portal jako pierwszy poinformował o przeszukaniu przez śledczych mieszkania posła PiS Łukasza Mejzy, które było związane z nieprawidłowościami, jakie miały się pojawić w jego oświadczeniu majątkowym. 
 

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów

Serwis otwiera też ranking najczęściej cytowanych mediów internetowych. W tej części zestawienia miejsce piąte zajmują Wirtualnemedia.pl z wynikiem przeszło tysiąca cytowań. Na podium znalazły się jeszcze Onet i Interia.

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów

Ranking w prasie otwiera wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, która wyprzedza „Rzeczpospolitą” i „Fakt”.

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów

W kategorii tygodników liderem jest „Newsweek”, a miesięczników i dwumiesięczników – „Forbes” i „Press”.

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów

TVN24 liderem stacji telewizyjnych 

TVN24 z liczbą ponad 4,2 tys. cytowań pozostaje na czołowej pozycji zestawienia najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. Na drugim miejscu znajduje się Polsat News, który uzyskał przeszło 2,6 tys. wzmianek. Na ostatnim miejscu podium plasuje się TVP Info, cytowane blisko 1,6 tys. razy.

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów

W kategorii radiowej w marcu najwięcej cytowań miało RMF FM. Stacja wyprzedza Radio ZET i Radiową Jedynkę.

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów

Media tematyczne – kto liderem

W marcu zestawienie tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym otwiera „Rzeczpospolita” przed „Dziennikiem Gazetą Prawną” i „Pulsem Biznesu”.

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów


W zestawieniu portali o profilu ekonomiczno-biznesowym liderem pozostaje Business Insider, który uzyskał 729 powołań. Na drugim miejscu znajduje się Money z liczbą 614 wzmianek, a na trzecim Bankier, który cytowano 221 razy.

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów

Na pierwszym miejscu rankingu mediów o tematyce zdrowotnej pozostaje Rynek Zdrowia, który uzyskał 124 wzmianki.  W podkategorii mediów o sporcie, marcowy ranking zdominował TVP Sport z liczbą ponad 1,5 tys. powołań.

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów
Ranking Instytutu Monitoroania Mediów

„Gazeta Krakowska” utrzymuje czołową pozycję wśród mediów regionalnych

„Gazeta Krakowska” w marcu uzyskała 258 wzmianek w innych mediach, pozostając liderem w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych w Polsce. Drugą pozycję w zestawieniu dzięki 172 odwołaniom i awansowi o dwa miejsca obejmuje Radio Poznań, a trzecie miejsce należy do Głosu Wielkopolski, który uzyskał 140 wzmianek.

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów

Liderem wydawnictw Ringier Axel Springer

Czołowe miejsce w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje grupa Ringier Axel Springer, której redakcje (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były cytowane przez inne media blisko 8,7 tys. razy. Na drugim miejscu plasuje się Agora z liczbą ponad 8,2 tys. wzmianek (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). 

Trzecia pozycja należy natomiast do Cyfrowego Polsatu, do informacji którego inne media odwoływały się blisko 6,4 tys. razy (Polsat, Polsat Sport, Polsat News, TV4, Interia, Pomponik).

Ranking Instytutu Monitoroania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 64 286 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Badanie dotyczy okresu 1 – 31 marca 2024 roku.

Autor: Justyna Dąbrowska-Cydzik

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas