W pierwszych miesiącach tego roku Polacy najwięcej czasu na Netfliksie poświęcali popularnym od lat, wielosezonowym produkcjom z telewizji, takim jak „Ranczo” i „Dr. House”. W Disney+ na czele znaleźli się „Chirurdzy” – wynika z danych Plum Research, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.
Polacy w największych serwisach streamingowych najchętniej oglądają te tytuły, które już znają – tak najogólniej można podsumować zestawienie top produkcji Netfliksa w pierwszym półroczu br., przygotowanego przez Plum Research dla Wirtualnemedia.pl.
Wskaźnikiem branym pod uwagę przy układaniu list popularności tytułów na platformie był łączny czas oglądania danej produkcji.
Hity Netfliksa w Polsce
W rankingu wyłącznie polskich tytułów (filmy i seriale łącznie) na Netfliksie zdecydowanym liderem jest „Ranczo” Telewizji Polskiej, oglądany łącznie przez 12,7 mln godzin. Drugi na podium melduje się kryminalny „Rojst”, na który widzowie poświęcili 7,6 mln godzin. Trzecie miejsce należy do komediowego hitu o przygodach Jana Pawła z Adamczychy. „1670” w pierwszych sześciu miesiącach roku było oglądane łącznie przez 6,3 mln godzin. Co ciekawe, tytuł ten zgromadził też łącznie największą liczbę unikalnych widzów (2,5 mln, liczba profili, które obejrzały materiał przynajmniej raz przez minimum 2 minuty).
Na dalszych miejscach są „Forst”, „Bogdan Boner: Egzorcysta”, „Akademia pana Kleksa”, „Wiedźmin”, „Polowanie”, a „topkę” zamyka „Zabij mnie, kochanie”
Ulubionym zagranicznym serialem oglądanym w Polsce na Netfliksie jest „Dr. House”, przed laty pokazywany na antenach Telewizji Polskiej. W pierwszym półroczu 2024 Polacy poświęcili na ten tytuł aż 23,8 mln godzin. Wysokie, drugie miejsce zajmuje produkcja oryginalna platformy „Bridgertonowie”, a podium zamyka zakończony już serial „Dexter”.
Miejsce czwarte zestawienia zajmuje "The Rookie", który wyprzedza inny znany już dobrze polskim widzom tytuł "The Good Doctor". Kolejne miejsca zajmują "Fool Me Once", "The Walking Dead", "Suits". Miejsce dziewiąte to hit "Yellowstone", dostępny też na SkyShowtime. Dziesiątkę zamyka kultowy "Breaking Bad".
Na Disney+ szukamy natomiast tytułów, które często już dawno miały swoją telewizyjną premierę. Tak jak na przykład „Chirurdzy” (Grey’s Anatomy), debiutujący w ABC w roku 2005. Tytuł był oglądany w pierwszym półroczu przez 7,5 mln godzin. Podium uzupełniają „ Współczesna rodzina” („Modern family”), oglądana 3,5 mln godzin przez polskich widzów i „Zabójcze umysły” („Criminal minds”), z czasem oglądania 3,2 mln godzin.
Jak poznałem Waszą matkę?, "Kości", "Family Guy". Dopiero siódma jest produkcja oryginalna Disney+ "Shōgun". Miejsca w pierwszej dziesiątce zajmują "The Walking Dead" i "Desperate Housewives".