Telewizja 2024-11-06
58

Republika goni TVN24. TVP Info przed stacjami Polsatu

Najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce pozostaje mimo spadku wyników kanał TVN24. Na drugim miejscu plasuje się Republika, notująca ogromny wzrost. Kanał TVP Info stracił ponad 75 proc. widowni, ale udało się mu zanotować lepszy wynik od stacji Polsat News.

W październiku br. udział TVN24 wyniósł 5,75 proc. To o 21,12 proc. mniej niż rok temu, gdy stacja notowała rekordowe wyniki, relacjonując końcówkę kampanii wyborczy, wybory parlamentarne i wydarzenia po nich. Mimo tego spadku stacji udało się utrzymać pozycję numer jeden wśród kanałów newsowych. 

Na drugie miejsce z 11. awansowała Republika z udziałem wynoszącym 4,59 proc. Jej wzrost wyniósł aż 3725 proc. i był największy w zestawieniu. Kanał Tomasza Sakiewicza zaczął zyskiwać widzów w grudniu ub.r., po wyłączeniu dotychczasowej wersji TVP Info i zmianach w tym kanale. Na wzrost wpłynął też wejście kanału na ósmy multipleks telewizji cyfrowej, co miało miejsce w lipcu br. Kanał też znacznie poszerzył ofertę programową, przejmując byłych dziennikarzy TVP.

Na trzecie miejsce z drugiego spadł kanał TVP Info, a jego udział zmalał o 75,84 proc. do 1,43 proc. Stacja zanotowała spadek po zmianie narracji i zespołu dziennikarskiego. Kanałowi udało się jednak w październiku mieć lepszy wynik od Polsat News. Stacja ta w zeszłym miesiącu zanotowała spadek o 35,92 proc. Zyskuje to to siostrzany kanał Wydarzenia24 - jego wynik wzrósł z 0,83 proc. do 1,04 proc. 

Nowy kanał wPolsce24.pl miał w zeszłym miesiącu 0,79 proc. udziału. To o 2533 proc. więcej niż miał kanał wPolsce.pl, zastąpiony przez nową stację. wPolsce24.pl ma inną ramówkę niż jej poprzednik, ale też nadaje dodatkowo na MUX-8.

Polsat News przed TVP Info w grupie komercyjnej

W grupie komercyjnej 16-59 liderem także był kanał TVN24. Jego udział tutaj spadł jeszcze mocniej, bo o 30,38 proc. do 3,62 proc. Na drugie miejsce awansowała Republika. Jej udział wzrósł z 0,06 proc, do 2,01 proc. Podium zamyka Polsat News z 0,99 proc. udziału. Stacja zanotowała spadek aż o 43 proc.

Czwarte miejsce zajęła telewizja TVP Info z wynikiem 0,88 proc. (rok wcześniej 2,97 proc.).

Dane Nielsen Audience Measurement obejmują oglądanie z przesunięcie czasowym jednego dnia i wyniki oglądalności poza domem.

Autor: PP

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (58) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas