Włoski producent samochodów Lamborghini po raz pierwszy od dwóch dekad zaktualizował swoje logo. Nowe ma być prostsze i bardziej powściągliwe.
W logo zachowano tarczę herbową, wizerunek wściekłego byka oraz nazwę marki wypisaną wzdłuż górnej krawędzi. Jednocześnie czcionka napisu stała się nieco szersza, a cały rysunek stracił swą płaskorzeźbę i stał się bardziej płaski i ascetyczny. Stworzono oficjalną czcionkę Automobili Lamborghini, która nawiązuje do niepowtarzalnych linii i kanciastości samochodów.
Główne kolory nowego logo Lamborghini to czerń i biel. Projektanci stonowali złoty odcień - teraz nie jest już tak jasny. Po raz pierwszy firma zamierza wykorzystać symbol Wściekłego Byka bez tradycyjnego zarysu tarczy, a jedynie w cyfrowych kanałach komunikacji.
stare logo
nowe logo
Firma zauważyła, że zmiana stylizacji wynika z nowej strategii marki, która będzie odzwierciedlać najbardziej „odważne”, „nieoczekiwane” i „autentyczne” wartości, a także innowacyjność i determinację. To nowy etap w pozycjonowaniu firmy.
Zaktualizowana wersja logo stanie się integralną częścią identyfikacji wizualnej firmy i będzie stosowana także w przyszłych samochodach. Tym samym logo pojawi się na supersamochodzie, który firma testuje od co najmniej około roku, a także na zaktualizowanej wersji crossovera Urusa.
Nowe logo jest częścią szerszej inicjatywy Lamborghini na rzecz zrównoważonego rozwoju „Direzione Cor Tauri”, której celem jest wprowadzenie pierwszego w pełni elektrycznego modelu marki do „drugiej połowy dekady” z opcjami hybrydowymi.
Wściekły byk, będący ukłonem w stronę pasji założyciela Ferruccio Lamborghini do walk byków, jest podstawą logo od momentu powstania firmy w latach 60. XX wieku.