Spot telewizyjny syropu na kaszel Maxipulmon, produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska, w której mowa o posyłaniu kaszlącego dziecka do przedszkola jest zdaniem Komisji Etyki Reklamy w kontekście obecnej sytuacji epidemicznej nieodpowiedzialna społecznie.
KER zajmowała się skargą na telewizyjną reklamę syropu na kaszel Maxipulmon produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska. W spocie mowa jest o tym, że “syrop podany rano powoduje że można dzieci puścić do przedszkola”.
„Niepokojące jest iż “matka” występująca w reklamie z uśmiechem na ustach mówi że da syrop i dzieci idą do przedszkola. Duża ilość dzieci po takich syropach jest w przedszkolu, bez konsultacji lekarskich z różnymi chorobami. Jestem nauczycielem w przedszkolu i stykam się z takimi przypadkami a jeśli rodzic jeszcze słyszy takie zdanie w telewizji to już prosta droga do omijania lekarzy – bo brak czasu i syrop załatwi wszystko” - napisano w skardze.
Aflofarm nie udzielił odpowiedzi na zawiadomienie i nie wyraził zgody na uczestnictwo w postępowaniu przed Komisją Etyki Reklamy.
W ocenie KER reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Zdaniem Komisji promowanie w reklamie posyłania kaszlącego dziecka do przedszkola w szczególności w kontekście obecnej sytuacji epidemicznej nabiera dodatkowego znaczenia i tego typu zachowanie promowane w reklamie należy uznać za nieodpowiedzialne społecznie.