zagadka - długie

megrims Data ostatniej zmiany: 2011-06-09 11:16:08

zagadka - długie

2011-06-08 19:53:02 - megrims

Mamy dwa BMW320d.

Jeden z 2005 roku sedan (E90) drugi z 2007 roku kombi (E91).
Kierowca ten sam - kobieta. Oba auta mają prawie to samo
wyposażenie: ASB, xenony itp.

Jakakolwiek diagnostyka po ODB nie pokazał wcześniej
żadnych błędów.

Oba auta były czipowane przez tego samego cziper'a.
Fabrycznie auta powinny mieć 163 KM.

Po czipe:
Starszy na hamowni wyszedł 195 KM (160 przed czipem).
Nowszy na hamowni wyszedł 177 KM (141 przed czipem).
Cziper stwierdził, że nie wie co to może być, ale
nie jest w stanie nic więcej zrobić.

Ten nowszy to tak ogólnie.. nie jedzie - wrażenie
żony.

Oprócz tego, że ten nowszy E91 nie jedzie to jeszcze
pali 35% więcej niż ten starszy E90.

Przebieg E91 - 55kkm.

Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika:
za wysoka temperatura spalin (coś około 750 st.)

Ma ktoś jakieś sugestie?
Jakieś czujniki?



Re: zagadka - długie

2011-06-08 19:36:50 - to

begin megrims

> Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika: za wysoka temperatura
> spalin (coś około 750 st.)

Turbina pada, jakaś nieszczelność w dolocie, coś w tych okolicach myślę.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: zagadka - długie

2011-06-08 22:27:00 - megrims

W dniu 2011-06-08 21:36, to pisze:
> begin megrims
>
>> Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika: za wysoka temperatura
>> spalin (coś około 750 st.)
>
> Turbina pada, jakaś nieszczelność w dolocie, coś w tych okolicach myślę.
>

No dobra. Może z czystej inżynierskiej ciekawości chciałbym
wiedzieć co mu dolega, ale jednak zadam pytanie bardziej
precyzyjnie:

Może ktoś polecić kogoś na prawdę dobrego w Poznaniu,
kto by zajrzał do tej E91 i zrobił aby to auto tyle
nie chlało i zaczeło jechać?



Re: zagadka - długie

2011-06-09 00:17:21 - to

begin megrims

> Może ktoś polecić kogoś na prawdę dobrego w Poznaniu, kto by zajrzał do
> tej E91 i zrobił aby to auto tyle nie chlało i zaczeło jechać?

Niestety w tym Ci nie pomogę, ale radzę Ci nie upalać tego auta do czasu
naprawy (zbyt wysokie EGT źle działa na turbinę i sam silnik), a po
naprawię pojechać na poprawkę programu do tunera (chyba, że wiesz, że
wgrał jakiegoś gotowca).

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: zagadka - długie

2011-06-08 20:45:42 - Tomasz Pyra

W dniu 2011-06-08 19:53, megrims pisze:

> Ma ktoś jakieś sugestie?
> Jakieś czujniki?

Potencjalnych przyczyn może być wiele.

Pierwsza sprawa to można pirometrem sprawdzić czy faktycznie kolektor
wydechowy jest znacznie cieplejszy.
Jeżeli jest, to przyczyną może być zatkany wydech - może się katalizator
zatkał, albo jakieś inne filrty (czy ten nowszy ma jakieś FAP-y albo
inne cuda? to się lubi przytkać z czasem)

Druga sprawa to masz pewnie zrobione przed i po chipie wykresy z AFR-em.
Coś na nich widać?



Re: zagadka - długie

2011-06-08 20:57:58 - megrims

W dniu 2011-06-08 20:45, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-06-08 19:53, megrims pisze:
>
>> Ma ktoś jakieś sugestie?
>> Jakieś czujniki?
>
> Potencjalnych przyczyn może być wiele.
>
> Pierwsza sprawa to można pirometrem sprawdzić czy faktycznie kolektor
> wydechowy jest znacznie cieplejszy.
> Jeżeli jest, to przyczyną może być zatkany wydech - może się katalizator
> zatkał, albo jakieś inne filrty (czy ten nowszy ma jakieś FAP-y albo
> inne cuda? to się lubi przytkać z czasem)
>
> Druga sprawa to masz pewnie zrobione przed i po chipie wykresy z AFR-em.
> Coś na nich widać?

To auto półtora roku praktycznie stało, bo właściciel przebywał
za granicą. Żona poprzedniego właściciela robiła raz w tygodniu
5 km, co by nie zapuściło korzeni.

Stąd też niski przebieg. Różni fachowny mówili, że to bardzo
niezdrowo dla silnika Diesla jak tak mało i sporadycznie jeździ.

Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać.
Vmax to jakieś 190. Po przegonieniu POZ-KR to jechało już
w miarę normalnie (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.

Jak na razie to ktoś stwierdził, że może być to czujnik ciśnienia
na listwie, który przekłamuje i zawór odpuszcza wcześniej ciśnienie
z pompy Common Rail'a. I po prostu za mało paliwa idzie i dlatego
nie jedzie.

Ale w takim razie skąd takie spalanie!!!

Wykres AFR mam gdzieś w biurze. Poszukam, zeskanuje, puszcze
gdzieś to może ktoś będzie miał jakąś koncepcje.






Re: zagadka - długie

2011-06-08 19:39:25 - to

begin megrims

> Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
> jakieś 190. Po przegonieniu POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
> (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.

W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
które ma 141, a powinno mieć 163 KM. Zmusiłeś do tego jakoś tego tunera,
czy po prostu zapach gotówki wyłączył mu myślenie? ;)

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: zagadka - długie

2011-06-08 21:40:27 - masti

Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:

> begin megrims
>
>> Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
>> jakieś 190. Po przegonieniu POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
>> (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.
>
> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
> które ma 141, a powinno mieć 163 KM.

a niby dlaczego?




--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: zagadka - długie

2011-06-08 19:42:00 - to

begin masti

> a niby dlaczego?

Rusz głową, może coś wymyślisz.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: zagadka - długie

2011-06-08 21:42:50 - masti

Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:42:00 +0000 osobnik zwany to wystukał:

> begin masti
>
>> a niby dlaczego?
>
> Rusz głową, może coś wymyślisz.


czyli znowu pieprzysz ale nie powiesz czemu


--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: zagadka - długie

2011-06-08 21:58:28 - krzyss

W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:

>> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
>> które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
>
> a niby dlaczego?

Bo zaden szanujacy sie tuner nie robi chipow w niesprawnym aucie.
Chyba ze klient nalega...

--
===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
----===---- www.krzyss.com ----===----
===------=== A3 TDI Power ===-------===



Re: zagadka - długie

2011-06-08 22:03:03 - masti

Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 21:58:28 +0200 osobnik zwany krzyss
wystukał:

> W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
>
>>> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do
>>> auta które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
>>
>> a niby dlaczego?
>
> Bo zaden szanujacy sie tuner nie robi chipow w niesprawnym aucie. Chyba
> ze klient nalega...

a chyba, że tak



--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: zagadka - długie

2011-06-08 21:59:39 - Marek Giżyński

W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
> Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:
>
>> begin megrims
>>
>>> Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
>>> jakieś 190. Po przegonieniu POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
>>> (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.
>>
>> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
>> które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
>
> a niby dlaczego?
>

Najpierw zdrowa seria - potem tuning. Zaaplikujesz szczepionke na grype
pacjentowi, ktory ma przeziebienie?

m.



Re: zagadka - długie

2011-06-08 22:18:50 - megrims

W dniu 2011-06-08 21:59, Marek Giżyński pisze:
> W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
>> Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:
>>
>>> begin megrims
>>>
>>>> Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
>>>> jakieś 190. Po przegonieniu POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
>>>> (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.
>>>
>>> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
>>> które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
>>
>> a niby dlaczego?
>>
>
> Najpierw zdrowa seria - potem tuning. Zaaplikujesz szczepionke na grype
> pacjentowi, ktory ma przeziebienie?
>
> m.

535d też zaczipowałem. Przebieg 18kkm i był jeszcze na gwarancji.
Wg książki to powinien mieć 272KM, a na hamowni wyszło 251.
535d po zaczipowaniu ma 306 na hamowni i jedzie :D

Czipowałem też Vectre C 1.9 CDTI. Wg książki powinna mieć 150
a na hamowni wyszło 151. Po czipie 195 i jedzie.

Tyle, że Vectra ma manualną skrzynie, a beemki, które dłubałem
ASB. Podobno ciężko się hamuje skrzynie ASB, bo na konwerterze
są jakieś jajca, co fałszują pomiar.

Tak czy inaczej uważam, że z tym E91 coś jest.
ale nie mam koncepcji co. ASO powiedziało, że wszystko
jest OK i się czepiam :|




Re: zagadka - długie

2011-06-09 11:16:08 - Marek Giżyński

W dniu 2011-06-08 22:18, megrims pisze:
> Tak czy inaczej uważam, że z tym E91 coś jest.
> ale nie mam koncepcji co. ASO powiedziało, że wszystko
> jest OK i się czepiam :|

ASO zawsze tak powie... Znajdz jakies forum BMW, popytaj ludki o
jakiegos dobrego magika od tej marki w Twojej okolicy. To jest IMO o
wiele lepsze rozwiazanie niz ASO.

m.



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS