zagadka - długie
2011-06-08 19:53:02 - megrims
Jeden z 2005 roku sedan (E90) drugi z 2007 roku kombi (E91).
Kierowca ten sam - kobieta. Oba auta mają prawie to samo
wyposażenie: ASB, xenony itp.
Jakakolwiek diagnostyka po ODB nie pokazał wcześniej
żadnych błędów.
Oba auta były czipowane przez tego samego cziper'a.
Fabrycznie auta powinny mieć 163 KM.
Po czipe:
Starszy na hamowni wyszedł 195 KM (160 przed czipem).
Nowszy na hamowni wyszedł 177 KM (141 przed czipem).
Cziper stwierdził, że nie wie co to może być, ale
nie jest w stanie nic więcej zrobić.
Ten nowszy to tak ogólnie.. nie jedzie - wrażenie
żony.
Oprócz tego, że ten nowszy E91 nie jedzie to jeszcze
pali 35% więcej niż ten starszy E90.
Przebieg E91 - 55kkm.
Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika:
za wysoka temperatura spalin (coś około 750 st.)
Ma ktoś jakieś sugestie?
Jakieś czujniki?
Re: zagadka - długie
2011-06-08 19:36:50 - to
> Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika: za wysoka temperatura
> spalin (coś około 750 st.)
Turbina pada, jakaś nieszczelność w dolocie, coś w tych okolicach myślę.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: zagadka - długie
2011-06-08 22:27:00 - megrims
> begin megrims
>
>> Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika: za wysoka temperatura
>> spalin (coś około 750 st.)
>
> Turbina pada, jakaś nieszczelność w dolocie, coś w tych okolicach myślę.
>
No dobra. Może z czystej inżynierskiej ciekawości chciałbym
wiedzieć co mu dolega, ale jednak zadam pytanie bardziej
precyzyjnie:
Może ktoś polecić kogoś na prawdę dobrego w Poznaniu,
kto by zajrzał do tej E91 i zrobił aby to auto tyle
nie chlało i zaczeło jechać?
Re: zagadka - długie
2011-06-09 00:17:21 - to
> Może ktoś polecić kogoś na prawdę dobrego w Poznaniu, kto by zajrzał do
> tej E91 i zrobił aby to auto tyle nie chlało i zaczeło jechać?
Niestety w tym Ci nie pomogę, ale radzę Ci nie upalać tego auta do czasu
naprawy (zbyt wysokie EGT źle działa na turbinę i sam silnik), a po
naprawię pojechać na poprawkę programu do tunera (chyba, że wiesz, że
wgrał jakiegoś gotowca).
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: zagadka - długie
2011-06-08 20:45:42 - Tomasz Pyra
> Ma ktoś jakieś sugestie?
> Jakieś czujniki?
Potencjalnych przyczyn może być wiele.
Pierwsza sprawa to można pirometrem sprawdzić czy faktycznie kolektor
wydechowy jest znacznie cieplejszy.
Jeżeli jest, to przyczyną może być zatkany wydech - może się katalizator
zatkał, albo jakieś inne filrty (czy ten nowszy ma jakieś FAP-y albo
inne cuda? to się lubi przytkać z czasem)
Druga sprawa to masz pewnie zrobione przed i po chipie wykresy z AFR-em.
Coś na nich widać?
Re: zagadka - długie
2011-06-08 20:57:58 - megrims
> W dniu 2011-06-08 19:53, megrims pisze:
>
>> Ma ktoś jakieś sugestie?
>> Jakieś czujniki?
>
> Potencjalnych przyczyn może być wiele.
>
> Pierwsza sprawa to można pirometrem sprawdzić czy faktycznie kolektor
> wydechowy jest znacznie cieplejszy.
> Jeżeli jest, to przyczyną może być zatkany wydech - może się katalizator
> zatkał, albo jakieś inne filrty (czy ten nowszy ma jakieś FAP-y albo
> inne cuda? to się lubi przytkać z czasem)
>
> Druga sprawa to masz pewnie zrobione przed i po chipie wykresy z AFR-em.
> Coś na nich widać?
To auto półtora roku praktycznie stało, bo właściciel przebywał
za granicą. Żona poprzedniego właściciela robiła raz w tygodniu
5 km, co by nie zapuściło korzeni.
Stąd też niski przebieg. Różni fachowny mówili, że to bardzo
niezdrowo dla silnika Diesla jak tak mało i sporadycznie jeździ.
Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać.
Vmax to jakieś 190. Po przegonieniu POZ-KR to jechało już
w miarę normalnie (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.
Jak na razie to ktoś stwierdził, że może być to czujnik ciśnienia
na listwie, który przekłamuje i zawór odpuszcza wcześniej ciśnienie
z pompy Common Rail'a. I po prostu za mało paliwa idzie i dlatego
nie jedzie.
Ale w takim razie skąd takie spalanie!!!
Wykres AFR mam gdzieś w biurze. Poszukam, zeskanuje, puszcze
gdzieś to może ktoś będzie miał jakąś koncepcje.
Re: zagadka - długie
2011-06-08 19:39:25 - to
> Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
> jakieś 190. Po przegonieniu POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
> (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.
W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
które ma 141, a powinno mieć 163 KM. Zmusiłeś do tego jakoś tego tunera,
czy po prostu zapach gotówki wyłączył mu myślenie? ;)
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: zagadka - długie
2011-06-08 21:40:27 - masti
> begin megrims
>
>> Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
>> jakieś 190. Po przegonieniu POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
>> (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.
>
> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
> które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
a niby dlaczego?
--
mst
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett
Re: zagadka - długie
2011-06-08 19:42:00 - to
> a niby dlaczego?
Rusz głową, może coś wymyślisz.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: zagadka - długie
2011-06-08 21:42:50 - masti
> begin masti
>
>> a niby dlaczego?
>
> Rusz głową, może coś wymyślisz.
czyli znowu pieprzysz ale nie powiesz czemu
--
mst
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett
Re: zagadka - długie
2011-06-08 21:58:28 - krzyss
>> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
>> które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
>
> a niby dlaczego?
Bo zaden szanujacy sie tuner nie robi chipow w niesprawnym aucie.
Chyba ze klient nalega...
--
===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
----===---- www.krzyss.com ----===----
===------=== A3 TDI Power ===-------===
Re: zagadka - długie
2011-06-08 22:03:03 - masti
wystukał:
> W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
>
>>> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do
>>> auta które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
>>
>> a niby dlaczego?
>
> Bo zaden szanujacy sie tuner nie robi chipow w niesprawnym aucie. Chyba
> ze klient nalega...
a chyba, że tak
--
mst
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett
Re: zagadka - długie
2011-06-08 21:59:39 - Marek Giżyński
> Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:
>
>> begin megrims
>>
>>> Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
>>> jakieś 190. Po przegonieniu POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
>>> (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.
>>
>> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
>> które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
>
> a niby dlaczego?
>
Najpierw zdrowa seria - potem tuning. Zaaplikujesz szczepionke na grype
pacjentowi, ktory ma przeziebienie?
m.
Re: zagadka - długie
2011-06-08 22:18:50 - megrims
> W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
>> Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:
>>
>>> begin megrims
>>>
>>>> Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
>>>> jakieś 190. Po przegonieniu POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
>>>> (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.
>>>
>>> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
>>> które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
>>
>> a niby dlaczego?
>>
>
> Najpierw zdrowa seria - potem tuning. Zaaplikujesz szczepionke na grype
> pacjentowi, ktory ma przeziebienie?
>
> m.
535d też zaczipowałem. Przebieg 18kkm i był jeszcze na gwarancji.
Wg książki to powinien mieć 272KM, a na hamowni wyszło 251.
535d po zaczipowaniu ma 306 na hamowni i jedzie :D
Czipowałem też Vectre C 1.9 CDTI. Wg książki powinna mieć 150
a na hamowni wyszło 151. Po czipie 195 i jedzie.
Tyle, że Vectra ma manualną skrzynie, a beemki, które dłubałem
ASB. Podobno ciężko się hamuje skrzynie ASB, bo na konwerterze
są jakieś jajca, co fałszują pomiar.
Tak czy inaczej uważam, że z tym E91 coś jest.
ale nie mam koncepcji co. ASO powiedziało, że wszystko
jest OK i się czepiam :|
Re: zagadka - długie
2011-06-09 11:16:08 - Marek Giżyński
> Tak czy inaczej uważam, że z tym E91 coś jest.
> ale nie mam koncepcji co. ASO powiedziało, że wszystko
> jest OK i się czepiam :|
ASO zawsze tak powie... Znajdz jakies forum BMW, popytaj ludki o
jakiegos dobrego magika od tej marki w Twojej okolicy. To jest IMO o
wiele lepsze rozwiazanie niz ASO.
m.