Tłoczki tylnych hamulców
2011-06-11 23:56:12 - Maciek
www.tinyurl.pl?kBMqcY7L
pytałem o przyczynę nierównomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy.
Tak wyglądała tarcza:
img51.imageshack.us/img51/7455/110611083612.jpg
img805.imageshack.us/img805/9864/110611114054.jpg
img809.imageshack.us/img809/8938/110611114045.jpg
Dzisiaj miałem trochę czasu, wziąłem się za wymianę. Okazało się, że
jedna tarcza, ta z nierównomiernym dociskiem ma minimalne bicie więc
stwierdziłem, że nie ma co dziadować, wymieniłem tarcze + klocki.
Zrobiłem dzisiaj na nowym komplecie ~100km. Po przejechaniu w jednym
ciągu 50km z czego ostatnie 20km to miasto w stylu stop&go, jedno koło
jest minimalnie cieplejsze. Oba po podniesieniu samochodu kręcą się bez
oporu.
Czy ten efekt aby minął wymaga dotarcia/ułożenia nowych części?
Do głowy przychodzi mi jedna sprawa. Nie wkręcałem tłoczków do końca ( z
tyłu nie są wciskane), tylko do momentu aż jarzmo luźno najdzie na
klocki i tarcze. Czy to może mieć coś wspólnego z efektem, że teraz np.
jedno koło hamuje mocniej i przez to jest cieplejsze?
Pozdrawiam
Maciek
Re: Tłoczki tylnych hamulców
2011-06-12 02:36:12 - Michał Gut
pozostac na granicy owego bicia. jesli ci drze klocek znaczy ze zacisk sie
zatarl nieco.
rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma (uwazaj
zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe uszczelnienia sa
cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj.
sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej sily.
skoro drze znaczy to ze sie latwo nie chowa i naciska na klocek.
jesli drze jedna strone tylko to prowadnica jarzma
Re: Tłoczki tylnych hamulców
2011-06-12 08:37:10 - Czarek Daniluk
> jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i
> pozostac na granicy owego bicia. jesli ci drze klocek znaczy ze zacisk sie
> zatarl nieco.
> rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma (uwazaj
> zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe uszczelnienia sa
> cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj.
>
> sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej sily.
> skoro drze znaczy to ze sie latwo nie chowa i naciska na klocek.
> jesli drze jedna strone tylko to prowadnica jarzma
Noooo - teraz to jesteś specjalista od hamulców :)
Pozdrawiam !!
Re: Tłoczki tylnych hamulców
2011-06-12 14:01:01 - Michał Gut
prajsless, a za wszystko inne zaplacilem karta visa elektron:P
Re: Tłoczki tylnych hamulców
2011-06-12 09:31:13 - MarcinJM
> sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej
Taaa, szczegolnie tylne z recznym.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Re: Tłoczki tylnych hamulców
2011-06-12 14:03:30 - Michał Gut
jak ma bebny to tloczki tez sie powinny chowac
Re: Tłoczki tylnych hamulców
2011-06-12 20:54:32 - Czarek Daniluk
>> Taaa, szczegolnie tylne z recznym.
>
> jak ma bebny to tloczki tez sie powinny chowac
>
Eeee nie kumasz o co Marcinowi biega, bo nigdy nie rozbierałeś tylnego
tarczowego z ręcznym na zacisk, pomijam rozwiązania z dodatkowym bębnem ;)
Jeśli masz ręczny na zacisk to nijak lekko tłoczek się nie rusza ;) w
Polunezie zawsze problemem było wkręcenie go tak żeby w nowe klocki wlazł :P
Pozdrawiam !
Re: Tłoczki tylnych hamulców
2011-06-12 23:58:41 - Michał Gut
>>
> Eeee nie kumasz o co Marcinowi biega, bo nigdy nie rozbierałeś tylnego
> tarczowego z ręcznym na zacisk, pomijam rozwiązania z dodatkowym bębnem ;)
> Jeśli masz ręczny na zacisk to nijak lekko tłoczek się nie rusza ;) w
> Polunezie zawsze problemem było wkręcenie go tak żeby w nowe klocki wlazł
> :P
a no nierozbieralem:) i mam nadzieje ze nie bede:)
Re: Tłoczki tylnych hamulców
2011-06-13 09:46:35 - Maciek
> pozostac na granicy owego bicia.
Otarcia były tylko słyszalne, nie hamowały w żadnym stopniu koła. Zacisk
pewnie odchodził prawidłowo na tyle ile mógł odejść.
> rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma
> (uwazaj zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe
> uszczelnienia sa cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj.
Z zaciskami jest wsio ok, gumki całe, pracują lekko, luźno, prowadnice
przesmarowałem przy składaniu smarem miedzianym, cycuś glancuś ;-)
>
> sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej
> sily. skoro drze znaczy to ze sie latwo nie chowa i naciska na klocek.
> jesli drze jedna strone tylko to prowadnica jarzma.
Tłoczka, nie da się normalnie wcisnąć i schować. O ile w przednich hamulcach
jest prosta sprawa, wystarczy tłoczek lekko naciskać i ładnie się chowa, tak
z tyłu tłoczki należy wkręcać i jednocześnie wciskać. Dorobiłem sobie nawet
do nich klucz z rury. Z tym, że tłoczek wkręcałem do momentu aż zacisk lekko
naszedł na klocki hamulcowe, nie wkręcałem tłoczka na max - do końca. Stąd
było moje pytanie czy czegoś nie schrzaniłem, bo koła nagrzewały się nie
równo. Potem patrzyłem jeszcze do serwisówki Forda, gdzie było napisali -
tłoczki należy cofnąć do końca. ;-)
W każdym razie, przejechałem kolejne 100km na nowym komplecie i widzę, że
wszystko wróciło do normy. Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze,
zobaczymy co będzie dalej ;-). Dzięki za wszystko.
Re: Tłoczki tylnych hamulców
2011-06-13 15:12:15 - Mateusz
> Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze, zobaczymy co będzie dalej ;-). Dzięki za wszystko.
Miałem niedawno podobne problemy przy wymianie klocków i pomogło
przesmarowanie tych blaszek, które się zakłada klocki i wsuwa w zacisk.
Posmarowałem miedzianym a potem dodatkowo zeszlifowałem trochę krawędzie
klocków (nie masę ścierną tylko podstawę), żeby gładko wlazły w zacisk i
to pomogło, a grzało się tak, że jak się zorientowałem, to już smród
gumy było czuć... ale cóż ;) pierwsza wymiana w końcu ;)