zapowietrzone?

Andrzej Ława Data ostatniej zmiany: 2011-06-20 22:22:01

zapowietrzone?

2011-06-15 11:42:57 - Andrzej Ława

Ave!

Googlałem i wygląda na to, że chyba zapowietrzyły mi się hamulce... Albo
gorzej ;)

Objawy: ledwo hamują, pedał wpada dość głęboko, jak próbuję pompować
to się robi dość mocna sprężyna (tj. zaczyna stawiać dość sprężysty
ale mocny opór dużo wcześniej - odmiennie jak przy np. odłączeniu pompki
przy alternatorze wspomagającej układ hamowania).

Klocki oglądałem - z zewnątrz widać dobry centymetr okładziny, więc to
powinno być OK (konstrukcja hamulców powinna zapewniać w miarę
równomierne zużycie klocków - czyż nie?)

Po robocie rzucę okiem na poziom płynu hamulcowego, ale wycieków jakoś
nie zauważyłem (tylko skąd zapowietrzenie jak dziurek nie ma?).

Płyn był z 9 miesięcy temu przy okazji wymieniany (urwał się przewód
hamulcowy - przerdzewiał - i płyn cały wyciekł) więc teoretycznie
jeszcze za stary nie jest.

Jakby co: Corsa B, diesel 1,5.

Trudno mi powiedzieć kiedy to się zaczęło i czy nagle czy stopniowo - w
każdym razie wyszło wczoraj, jak chciałem testowo mocniej przyhamować (z
reguły hamulców używam bardzo delikatnie - poza przytrzymaniem
samochodu na skrzyżowaniu itepe staram się w ogóle unikać hamowania
dostosowując prędkość do planowanej trasy).



Re: zapowietrzone?

2011-06-15 12:02:04 - Javelin

Witam!

W liście od Andrzej Ława datowanym 15 czerwca 2011 (11:42:57) napisano:

> Objawy: ledwo hamują, pedał wpada dość głęboko, jak próbuję pompować
> to się robi dość mocna sprężyna (tj. zaczyna stawiać dość sprężysty
> ale mocny opór dużo wcześniej - odmiennie jak przy np. odłączeniu pompki
> przy alternatorze wspomagającej układ hamowania).

Może niekoniecznie zapowietrzone a kończąca się pompa hamulcowa? Czy
jak jest ciśnienie w układzie i naciśniesz pedał hamulca trzymając go
przez jakiś czas to pedał zostanie w miejscu czy będzie stopniowo się
zapadał?

--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD




Re: zapowietrzone?

2011-06-15 12:07:33 - Andrzej Ława

W dniu 15.06.2011 12:02, Javelin pisze:

> Może niekoniecznie zapowietrzone a kończąca się pompa hamulcowa? Czy
> jak jest ciśnienie w układzie i naciśniesz pedał hamulca trzymając go
> przez jakiś czas to pedał zostanie w miejscu czy będzie stopniowo się
> zapadał?

Sprawdzę wracając...

Czyli tak: nacisnąć parę razy aż się pojawi ten solidny sprężysty opór i
przytrzymać? I jak będzie się zapadał, to pompa?




Re: zapowietrzone?

2011-06-15 12:11:39 - Javelin

Witam!

W liście od Andrzej Ława datowanym 15 czerwca 2011 (12:07:33) napisano:

> W dniu 15.06.2011 12:02, Javelin pisze:

>> Może niekoniecznie zapowietrzone a kończąca się pompa hamulcowa? Czy
>> jak jest ciśnienie w układzie i naciśniesz pedał hamulca trzymając go
>> przez jakiś czas to pedał zostanie w miejscu czy będzie stopniowo się
>> zapadał?

> Sprawdzę wracając...

> Czyli tak: nacisnąć parę razy aż się pojawi ten solidny sprężysty opór i
> przytrzymać? I jak będzie się zapadał, to pompa?

Tak miałem w poprzednim samochodzie. Podczas jazdy od czasu do czasu
pedał wpadał w podłogę, po podpompowaniu było ok. Na postoju
przytrzymałem pedał i on stopniowo zaczał się zapadać, powoli bo
powoli ale odczuwalnie. Pompa miała wewnętrzne przecieki, po wymianie
pompy wszystko ustało.


--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD




Re: zapowietrzone?

2011-06-15 12:25:25 - Andrzej Ława

W dniu 15.06.2011 12:11, Javelin pisze:
> Witam!

>> Czyli tak: nacisnąć parę razy aż się pojawi ten solidny sprężysty opór i
>> przytrzymać? I jak będzie się zapadał, to pompa?
>
> Tak miałem w poprzednim samochodzie. Podczas jazdy od czasu do czasu
> pedał wpadał w podłogę, po podpompowaniu było ok. Na postoju
> przytrzymałem pedał i on stopniowo zaczał się zapadać, powoli bo
> powoli ale odczuwalnie. Pompa miała wewnętrzne przecieki, po wymianie
> pompy wszystko ustało.

A jak się napompuje i będzie trzymać, ale hamować nadal będzie
słabiej, to raczej zapowietrzenie?



Re: zapowietrzone?

2011-06-15 14:01:12 - marek

> A jak się napompuje i będzie trzymać, ale hamować nadal będzie
> słabiej, to raczej zapowietrzenie?

tak. tylko wiesz.... raczej ciezko zeby same od niczego sie zapowietrzyly.




Re: zapowietrzone?

2011-06-15 14:20:20 - Andrzej Ława

W dniu 15.06.2011 14:01, marek pisze:
>> A jak się napompuje i będzie trzymać, ale hamować nadal będzie
>> słabiej, to raczej zapowietrzenie?
>
> tak. tylko wiesz.... raczej ciezko zeby same od niczego sie zapowietrzyly.

No właśnie to mnie lekko niepokoi.




Re: zapowietrzone?

2011-06-15 14:32:03 - marek

> No właśnie to mnie lekko niepokoi.

bardziej prawdopodobne jest ze masz mikrowyciek lub tak jak pisal
przedmowca - pompa przepuszcza.




Re: zapowietrzone?

2011-06-16 10:51:49 - Andrzej Ława

W dniu 15.06.2011 14:32, marek pisze:
>> No właśnie to mnie lekko niepokoi.
>
> bardziej prawdopodobne jest ze masz mikrowyciek lub tak jak pisal
> przedmowca - pompa przepuszcza.

Fachowiec wstępnie obejrzał i wygląda na to, że tłoczek w jednym z
tylnych bębnów może przepuszczać. Dobrze, że mam długi weekend
(urlopik :D) więc jeszcze tylko się do jutra przemęczę, a we wtorek
samochodzik idzie na kurację.




Re: zapowietrzone?

2011-06-15 14:30:48 - Przemysław Czaja


Użytkownik Javelin

>> Objawy: ledwo hamują, pedał wpada dość głęboko, jak próbuję
>> pompować
>> to się robi dość mocna sprężyna (tj. zaczyna stawiać dość sprężysty
>> ale mocny opór dużo wcześniej - odmiennie jak przy np. odłączeniu
>> pompki
>> przy alternatorze wspomagającej układ hamowania).

> Może niekoniecznie zapowietrzone a kończąca się pompa hamulcowa? Czy
> jak jest ciśnienie w układzie i naciśniesz pedał hamulca trzymając go
> przez jakiś czas to pedał zostanie w miejscu czy będzie stopniowo się
> zapadał?

Ciekawe, ciekawe...na moje pytanie przez CB o taki objaw, kierowcy
zgodnie odpowiedzieli, że pedał hamulca zawsze się zapada na postoju -
czyżby wprowadzili mnie w błąd?





Re: zapowietrzone?

2011-06-15 14:40:25 - Olo

W dniu 2011-06-15 14:30, Przemysław Czaja pisze:
> Ciekawe, ciekawe...na moje pytanie przez CB o taki objaw, kierowcy
> zgodnie odpowiedzieli, że pedał hamulca zawsze się zapada na postoju -
> czyżby wprowadzili mnie w błąd?

raczej, albo dla jaj, albo Cie źle zrozumieli...
Zapadał Ci się kiedykolwiek pedał hamulca na postoju?




Re: zapowietrzone?

2011-06-16 20:22:51 - Przemysław Czaja


Użytkownik Olo
>
> raczej, albo dla jaj, albo Cie źle zrozumieli...
> Zapadał Ci się kiedykolwiek pedał hamulca na postoju?

Rzecz w tym, że teraz mi się zapada - nie podczas hamowania, ale gdy już
się zatrzymam i mocno wciskam pedał to powoli wchodzi w podłogę :(




Re: zapowietrzone?

2011-06-17 10:06:29 - Javelin

Witam!

W liście od Przemysław Czaja datowanym 16 czerwca 2011 (20:22:51) napisano:


> Rzecz w tym, że teraz mi się zapada - nie podczas hamowania, ale gdy już
> się zatrzymam i mocno wciskam pedał to powoli wchodzi w podłogę :(

Czyli masz gdzieś przecieki.


--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD




Re: zapowietrzone?

2011-06-17 14:11:37 - Przemysław Czaja


Użytkownik Javelin

>> Rzecz w tym, że teraz mi się zapada - nie podczas hamowania, ale gdy
>> już
>> się zatrzymam i mocno wciskam pedał to powoli wchodzi w podłogę :(

> Czyli masz gdzieś przecieki.

Płynu nie ubyła nawet kropla, wszystkie połączenia węży, tłoczki,
wszystko suche, pompa sucha - może faktycznie coś z pompą :(




Re: zapowietrzone?

2011-06-17 14:43:10 - Javelin

Witam!

W liście od Przemysław Czaja datowanym 17 czerwca 2011 (14:11:37) napisano:

> Płynu nie ubyła nawet kropla, wszystkie połączenia węży, tłoczki,
> wszystko suche, pompa sucha - może faktycznie coś z pompą :(

Przecieki w pompie. Kiedy zmieniałeś płyn? Jak wyglądał? Ile ma
przejechana pompa? To wszystko ma wpływ na powstawanie rys na
ściankach pompy którymi przesącza się powoli płyn.



--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD




Re: zapowietrzone?

2011-06-20 22:22:01 - Przemysław Czaja


Użytkownik Javelin

>> Płynu nie ubyła nawet kropla, wszystkie połączenia węży, tłoczki,
>> wszystko suche, pompa sucha - może faktycznie coś z pompą :(

>Przecieki w pompie. Kiedy zmieniałeś płyn? Jak wyglądał? Ile ma
>przejechana pompa? To wszystko ma wpływ na powstawanie rys na
>ściankach pompy którymi przesącza się powoli płyn.

Przypomniało mi się dzisiaj i sprawdziłem, zjawisko przy wyłączonym
silniku nie występuje hamulec jest twardy jak skała i nie drgnie nawet o
milimetr - czyli szukać pod kątem wspomagania? Dodam jeszcze tylko, że
podczas jazdy i ostrego hamowania zjawisko trudno zauwazyć, ponieważ
wciśnięcie pedału nawet nie do połowy skoku powoduje włączenie abs i
auto staje w miejscu



--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS