passat b5 99r.
2011-07-03 14:30:56 - grzeda
zaczela mrugac czerwona kontrolka temperatury silnika (ten taki
termometr wsadzony w wode). Po 3-4 sekundach zaczelo cos glosno harczec
- jakby stado szerszeni pod maske wlecialo. Auto przestalo jechac, jak
wybilem bieg harczalo mniej. Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske.
Borygo brak. Jak wlalem to mi wylecialo spodem, mniej wiecej pod
chlodnica. Jutro po poludniu przyjdzie ktos na to spojrzec, ale troche
sie zestresowalem. Ktos jest w stanie okreslic co to moze byc i ile moze
wyniesc koszt naprawy?
pozdr
PG
Re: passat b5 99r.
2011-07-03 14:53:56 - Przembo
> Passat B5 przed liftem, 1,9 TDI (AJM). Jechalem sobie, zapiszczalo i
> zaczela mrugac czerwona kontrolka temperatury silnika (ten taki termometr
> wsadzony w wode). Po 3-4 sekundach zaczelo cos glosno harczec - jakby
> stado szerszeni pod maske wlecialo.
A chwilkę wcześniej nie słyszałeś niepokojących objawów? Wspomaganie
kierownicy działało do końca? Świeciła się kontrolka ładowania podczas
jazdy?
> Auto przestalo jechac, jak wybilem bieg harczalo mniej.
To co bym mógł podpowiedzieć nie ma związku ze skrzynią biegów, tu coś mi
nie pasuje.
> Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske. Borygo brak. Jak wlalem to mi
> wylecialo spodem, mniej wiecej pod chlodnica. Jutro po poludniu przyjdzie
> ktos na to spojrzec, ale troche sie zestresowalem. Ktos jest w stanie
> okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?
Na przestrzeni 10 lat 2 razy zerwał mi się pasek wielorowkowy w Pasku B5
1.9TDI, drugi raz pasek rozwalił pasek rozrządu, ale za pierszym (tuz po
wymianie rozrządu i wszelkich pasków w ASO...) brak napędu osprzętu
powodował w niesamowitym tempie wzrost temperatury i podczas pracy silnika
hałas był taki jak opisujesz. Sprawdź czy pod maską wszystko jest na
miejscu, może pominąłęs brak paska wieloklinowego?
A co się stało dowiesz się u mechanika ;->
Pozdr
Re: passat b5 99r.
2011-07-03 15:06:42 - grzeda
> A chwilkę wcześniej nie słyszałeś niepokojących objawów? Wspomaganie
> kierownicy działało do końca? Świeciła się kontrolka ładowania podczas
> jazdy?
Nie slyszalem nic, wspomaganie ok. Pare dni temu z zaskoczenia wylaczyla
mi sie sprezarka - nie zbieral sie powyzej 2k rpm. Zrobilem wylacz/wlacz
auto i sie naprawilo.
>> Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske. Borygo brak. Jak wlalem to mi
>> wylecialo spodem, mniej wiecej pod chlodnica. Jutro po poludniu
>> przyjdzie ktos na to spojrzec, ale troche sie zestresowalem. Ktos jest
>> w stanie okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?
>
> Na przestrzeni 10 lat 2 razy zerwał mi się pasek wielorowkowy w Pasku B5
> 1.9TDI, drugi raz pasek rozwalił pasek rozrządu, ale za pierszym (tuz po
> wymianie rozrządu i wszelkich pasków w ASO...) brak napędu osprzętu
> powodował w niesamowitym tempie wzrost temperatury i podczas pracy
> silnika hałas był taki jak opisujesz. Sprawdź czy pod maską wszystko
> jest na miejscu, może pominąłęs brak paska wieloklinowego?
> A co się stało dowiesz się u mechanika ;->
Nie wiedzialem, ktory to pasek, sprawdzielm i on jest na swoim miejscu.
Zeby bylo ciekawiej wskaznik temperatury nie przkroczyl 90 stopni.
Re: passat b5 99r.
2011-07-03 15:34:47 - Przembo
> W dniu 2011-07-03 14:53, Przembo pisze:
>> A chwilkę wcześniej nie słyszałeś niepokojących objawów? Wspomaganie
>> kierownicy działało do końca? Świeciła się kontrolka ładowania podczas
>> jazdy?
> Nie slyszalem nic, wspomaganie ok. Pare dni temu z zaskoczenia wylaczyla
> mi sie sprezarka - nie zbieral sie powyzej 2k rpm. Zrobilem wylacz/wlacz
> auto i sie naprawilo.
Jak wspomaganie działa to pasek osprzętu jest raczej złym tropem, problem z
turbo nie ma związku.
> Zeby bylo ciekawiej wskaznik temperatury nie przkroczyl 90 stopni.
Kontrolka i wskaźnik zegarowy mają zapewne osobne czujniki jak to w autach
od dobrych 20 lat bywa.
Niestety w kwesti zagadki co się stało pewnie nie pomogę :-/
Pozdr
Re: passat b5 99r.
2011-07-03 16:50:50 - Dawidus
a nie jechać dalej. Po to są kontrolki w aucie. Mogłeś uszkodzić silnik.
Nigdy nie lej zimnego chłodziwa do gorącego silnika. Kłopoty z głąwicą
wysoce prawdopodobne.
Sprawdź cały układ chłodzenia, węże, chłodnicę, rurki, króćce, czujniki itp.
Gdy znajdziesz wyciek, napraw i uzupełnij płyn. Wówczas zobacz czy silnik
pracuje prawidłowo.
Dawid
Użytkownik grzeda
news:iupne7$7jb$1@inews.gazeta.pl...
> Passat B5 przed liftem, 1,9 TDI (AJM). Jechalem sobie, zapiszczalo i
> zaczela mrugac czerwona kontrolka temperatury silnika (ten taki termometr
> wsadzony w wode). Po 3-4 sekundach zaczelo cos glosno harczec - jakby
> stado szerszeni pod maske wlecialo. Auto przestalo jechac, jak wybilem
> bieg harczalo mniej. Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske. Borygo brak.
> Jak wlalem to mi wylecialo spodem, mniej wiecej pod chlodnica. Jutro po
> poludniu przyjdzie ktos na to spojrzec, ale troche sie zestresowalem. Ktos
> jest w stanie okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?
>
> pozdr
> PG